Staranje baterij

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1247
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1542
2838

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a DGJ » 29 Apr 2018, 17:37

Pri 35K EUR avtu z garancijo 200k km ali 8 let se mI pa res ne zdi potrebno še vsakič paziti kako bom polnil. Polnim skoraj vedno do 100%.
Bomo videli kaj to pomeni na dolgi rok. Si pišemo tukaj čez 5 do 10 let. :-)
timo, nakaza, Nejccc
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1984
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1229
526

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a pirpy » 29 Apr 2018, 21:47

Če gledaš Bjorna in njegove teste je že pri leto starem ioniq-u, ki je stal napolnjen 100% večino časa, opazil razliko v dometu.
Baterija ne boš degradiral do pod 70 % ali koliko ti hyundai garantira a domet ti bo precej padel.
MIRANRR
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1070
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
856
1135

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Damijan » 02 Maj 2018, 11:57

Tudi Tesla/Elon priporoča dnevno polnjenje/praznjenje med 80 in 30%
Tesla battery expert recommends daily charging limit to optimize durability - Electrek
Dzun Tao
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2511
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
2395
3569

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a matija » 03 Maj 2018, 13:15

C-Zera polnim do 80% ze vec let. Je pa to tezje pozimi, sploh ker ima avto baterijo skoraj kot laptop.

Vsekakor pa je za balansiranost celic priporocljivo, da se vsakih X kilometrov naredi polni cikel, od cim nizje do 100%. Koliko je X pa ne vem, jaz naredim obcasno. Ce ne drugega, zaradi glajenja nebalansiranosti celic, kar lahko privede do tega da avto obstane, ceprav GOM se vedno kaze domet. Ko prvi celici pade napetost pod minimalno doloceno, bo BMS reagiral. Pri C-Zeru je to ce se ne motim 2.75V.

Se pa to spet razlikuje od vozila do vozila, C-Zerov BMS namrec schedula balansiranje celic, ce se ga sprazni do 2 crtic od 16, to pa pomeni da mora biti SoC pod 17.5%.
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 162
Kraj: Sežana
Avto: C-Zero
124
158

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Denis_ » 30 Nov 2018, 06:57

Mene pa zanima eno banalno vprašanje npr ko je SOH 100% se avto polni od 0% - 100%SoC 6h kar pomeni npr - 6h x 2,1kw (poraba) = 12,6kwh porabljene energije.
Ali ko se SOH znižuje se tudi baterija hitreje napolni? oz porabim manj kwh ur ker baterija dejansko manj energije shrani?
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1333
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
993
1216

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a crunchy » 30 Nov 2018, 07:39

Denis_ je napisal/-a:Ali ko se SOH znižuje se tudi baterija hitreje napolni? oz porabim manj kwh ur ker baterija dejansko manj energije shrani?

Tako je!
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2511
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
2395
3569

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a matija » 30 Nov 2018, 08:55

Nas CZero se sigurno vsaj pol ure prej napolni. Vsako leto je boljsi :-)
crunchy, DGJ, Robie
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1333
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
993
1216

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a crunchy » 30 Nov 2018, 09:34

matija je napisal/-a:Nas CZero se sigurno vsaj pol ure prej napolni. Vsako leto je boljsi :-)

Kot žlahtno vino! ;)
matija
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 318
Kraj: Ljubljana
Avto: Prius
177
135

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 30 Nov 2018, 09:49

matija je napisal/-a:C-Zera polnim do 80% ze vec let. Je pa to tezje pozimi, sploh ker ima avto baterijo skoraj kot laptop.

Vsekakor pa je za balansiranost celic priporocljivo, da se vsakih X kilometrov naredi polni cikel, od cim nizje do 100%. Koliko je X pa ne vem, jaz naredim obcasno. Ce ne drugega, zaradi glajenja nebalansiranosti celic, kar lahko privede do tega da avto obstane, ceprav GOM se vedno kaze domet. Ko prvi celici pade napetost pod minimalno doloceno, bo BMS reagiral. Pri C-Zeru je to ce se ne motim 2.75V.

Se pa to spet razlikuje od vozila do vozila, C-Zerov BMS namrec schedula balansiranje celic, ce se ga sprazni do 2 crtic od 16, to pa pomeni da mora biti SoC pod 17.5%.


Sem si predstavljal, da so baterije po skupinah in da BMS atomatično polni tako, da enkrat eno skupino, potem drugo itd ter občasno totalno praznejnje . Ampak ne do 0%. Spominski efekt je praktično zanemarljiv.
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 318
Kraj: Ljubljana
Avto: Prius
177
135

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 30 Nov 2018, 09:51

Čakam na dan, ko bodo proizvajalci e avtomobilov poudili, da ti predelajo odsluženo baterijo za hišno uporabo za en normalni denar. Predelava ne bi smela veliko koštati.
crunchy, DGJ
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1984
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1229
526

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a pirpy » 30 Nov 2018, 14:45

Ko bi se vsaj kupiti dala za pameten denar pa bi si jo sami predelali.
rgornik
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 306
Kraj: Ljubljana
Avto: Renualt
191
73

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a rgornik » 24 Maj 2019, 17:10

Nemci so pred kratkim trdili drugače

Recent Nissan battery life data suggests that the battery itself may last some 10-12 years beyond the life of the car. The company sees the LEAF's reasonable life at about 10 years. Managing director of Renault-Nissan Energy Services Francisco Carranza reveals that the batteries in those cars seem to have a 22-year life span.


Vir: https://insideevs.com/news/351314/nissan-leaf-battery-longevity/
EV entuziast, OVE maksimalist, poznavalec sončne energije
Stromcek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 192
Kraj: Ljubljana
Avto: Nissan Leaf 2018
652
316

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Stromcek » 24 Maj 2019, 19:42

Nemci, ja...
aob01
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 63
Kraj: Metlika
Avto: C3
12
1

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a aob01 » 24 Maj 2019, 21:26

Tako mimogrede, greš kupiti rabljen avto, kako lahko preveriš stanje baterij razen da s seboj vzameš OBD in katero aplikacijo?
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1432
Avto: Kona EV
1071
1444

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 25 Maj 2019, 10:39

OBD in torque pro, ampak moraš imeti naložene tudi PIDe (indeks spremenljivk) za avto, ki ga želiš testirati. Če gre za hyundai, ne potrebuješ ničesar, SOH je 100%. ;)
crunchy
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4615
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3212
3403

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a CRF » 27 Maj 2019, 07:42

aob01 je napisal/-a:Tako mimogrede, greš kupiti rabljen avto, kako lahko preveriš stanje baterij razen da s seboj vzameš OBD in katero aplikacijo?

OBD ti da nek podatek, ki pa mu ne moreš zaupat če ne več kaj se je prej dogajalo z avtomobilom.

Edini 100% način je da se odpelješ tako daleč da porabiš skoraj vso energijo. Potem veš kje si!
Če prodajalec nima slabe vesti, ti bo dovolil. Sploh pri manjših baterijah to ni problem. 500km testna vožnja je že malo bolj neugodna :)
crunchy
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 628
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
741
1446

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 27 Maj 2019, 08:24

Če iščeš za Leaf-a, je tudi aplikacija Leaf Spy. Še vedno pa potrebuješ OBD2 vmesnik.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na