hitrost polnenja pozimi

Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a pirpy » 08 Dec 2018, 13:11

Izgleda, da kia varuje hladno baterijo in ne dovoli hitrega polnenja, če je baterija hladna.
To je še huje kot #rapidgate :), saj nisan nima sistema, ki bi lahko ohladil baterijo, niro pa ima grelec pa ga ne uporabi.
Verjetno je enako z kono in bodočo soul.
No tudi zoe se enako obnaša.

Kia e-Niro winter range test - YouTube
crunchy
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 822
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
535
581

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a crunchy » 08 Dec 2018, 14:02

Ja, čudno je to, da je imel vklopljen sistem za gretje baterije pozimi. Morda je bilo kaj narobe z grelnikom ali pa se zadeva vklopi ob kakšnih določenih pogojih, ki niso bili izpolnjeni?
Pozneje, ko se je med vožnjo baterija segrela, je bilo OK, če sem prav razumel?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a pirpy » 08 Dec 2018, 14:55

verjetno imajo enak algoritem kot naprimer zoe.
Če se je imela baterija čas ohladiti se je imela tudi čas napolniti, ko pa greš na dolgo pot pa mora biti baterija napolnjena in tudi če je hladna se po 200+ kilometrih ogreje.
CRF, Damijan
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a pirpy » 08 Dec 2018, 14:56

ni user friendly blokovcem.
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 152
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
139
22

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a DCT » 08 Dec 2018, 15:03

pirpy je napisal/-a:Izgleda, da kia varuje hladno baterijo in ne dovoli hitrega polnenja, če je baterija hladna.
To je še huje kot #rapidgate :), saj nisan nima sistema, ki bi lahko ohladil baterijo, niro pa ima grelec pa ga ne uporabi.


Nebi rekel da je to huje,v vsakodnevni praksi je po mojem veliko bolj uporaben sistem od Kie kot od Nissana...sprašujem se kdaj sploh bi človeku koristilo hitro polnjenje hladne baterije? Zjutraj verjetno ne,ker se ti lahko baterija polni čez noč...Ko pa voziš,se ti pa baterija itak dovolj segreva...torej potem s Kio nimaš problema na polnilnici,ko prideš do nje.
Večji problem je,ko prideš s segreto (pregreto) baterijo Leafa na polnilnico....
SimonZed, Damijan
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3509
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1958
2226

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Dec 2018, 16:18

Ampak ravno "winter mode" naja bi bil namenjen točno temu. Pa očitno res ni prav dobro implementiran.
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
736
1006

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a Damijan » 09 Dec 2018, 08:29

Kako se obnašata e-Niro in 2020 Soul EV, bomo preizkusili v prihajajočem letu... 8-)

Danes lahko iz svojih izkušenj povem (z 2016 Soul EV, narejenim za Norveški trg), da je polnjenje na hitri polnilnici pozimi bp,
ker enostavno zadnjih 5km pred polnilnico pelješ 130km/h in prideš z ogretim akumulatorjem na 18-19 st.C.
Za polnjenje iz 16 na 74% (13,8kWh) sem potreboval 16 minut in 59 sekund (povprečje 48,7kW :clap: ), temperatura je narasla na 28-31 stopinj (ravno, da se je vklopil ventilator hlajenja).

Če prideš na DC polnilnico s prehladnim akumulatorjem (primer: celodnevno parkiranje v Ljubljani s 70%), se polni še vedno hitro, vendar ne dovoljuje polnjenja do 94%, ampak pri 84% zaključi polnjenje vozila (do zdaj se mi je to zgodilo 2x).
Kar je popolnoma v redu, saj če odhajaš na daljšo relacijo, se polniš med 10 in 80% (tok polnjenja začne padati nad 77%) in ne izgubljaš časa s polnjenjem nad 84%.

Vgrajeni grelci so namenjeni gretju akumulatorja pri AC polnjenju in se vklopijo, ko temperatura pade pod 4 st. C.

Polnjenje/praznjenjega "zmrznjenega" litij-ionskega akumulatorja pod 0 st.C nikakor ni primerno s previsokimi tokovi!
Priponke
2016SoulEV_FCRadovljica16odst.jpg
timo, instrukcije
Soul EV believer ;)
Brutus
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 36
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul
32
0

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a Brutus » 13 Dec 2018, 11:00

Nebi rekel da je to huje,v vsakodnevni praksi je po mojem veliko bolj uporaben sistem od Kie kot od Nissana...sprašujem se kdaj sploh bi človeku koristilo hitro polnjenje hladne baterije? Zjutraj verjetno ne,ker se ti lahko baterija polni čez noč...Ko pa voziš,se ti pa baterija itak dovolj segreva...torej potem s Kio nimaš problema na polnilnici,ko prideš do nje.
Večji problem je,ko prideš s segreto (pregreto) baterijo Leafa na polnilnico....


Do situacij, kjer bi rabil hitro polnjenje hladne baterije, po mojem ne prihaja. Pa tudi sicer ne bi bilo to dobro za življenjsko dobo baterije. Problem polnjenja pregrete baterije je precej bolj življenjski.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 943
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
194
83

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a darjan » 13 Dec 2018, 11:08

Hm. Kako je pa s tem pri outlanderju? Tam sem videl review-e uporabnikov, da imajo temp baterije okoli nule, nekaj stopinj nad ničlo. Pa se se je človek vozil več kot 1h.
Pomeni da takrat ni pametno iz polnit? oz kdaj, koliko naj bo min temp baterije, da se zavije na CSS?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3509
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1958
2226

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a CRF » 13 Dec 2018, 11:23

Za hitro polnjenje mora bit baterija na okrog 30 stopinj. Če pa ni, pa nič ne škodi bateriji, ker BMS poskrbi da se pač ne polni z večjo močjo.
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 943
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
194
83

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a darjan » 13 Dec 2018, 11:35

Verjetno je tudi odvisna od želene moči? Namreč outlander ima itak max na 20kw, tako da tam verjetno ni tega problema?
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1800
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1359
2375

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a matija » 13 Dec 2018, 11:57

Brutus je napisal/-a:
Nebi rekel da je to huje,v vsakodnevni praksi je po mojem veliko bolj uporaben sistem od Kie kot od Nissana...sprašujem se kdaj sploh bi človeku koristilo hitro polnjenje hladne baterije? Zjutraj verjetno ne,ker se ti lahko baterija polni čez noč...Ko pa voziš,se ti pa baterija itak dovolj segreva...torej potem s Kio nimaš problema na polnilnici,ko prideš do nje.
Večji problem je,ko prideš s segreto (pregreto) baterijo Leafa na polnilnico....


Do situacij, kjer bi rabil hitro polnjenje hladne baterije, po mojem ne prihaja. Pa tudi sicer ne bi bilo to dobro za življenjsko dobo baterije. Problem polnjenja pregrete baterije je precej bolj življenjski.


Prihaja pri skoraj vseh proizvajalcih EVjev. Pozimi so dometi manjsi, posledicno ljudje vozijo se bolj varcno. S tem ne generirajo dovolj toplote, ergo baterija pri priklopu niti pod razno ni dovolj segreta. Ta teden sem zasledil primer, ko je clovek po 2h voznje oz 250 prevozenih km se vedno bil pod optimumom in ni prejel nazivne moci poljenjenja. Avto za 100k (Jaguar I-Pace).

Za primerno segreto baterijo pozimi, ki jo polnimo z nazivno mocjo na DC polnilnici to ni nic slabega. Je identicno kot to pocnemo poleti in vpliva na zivljensko dobo enako. Zato pa je ob hladni bateriji polnilna moc nizja, da ni dodatnega vpliva na zivljensko dobo.

Se primer iz prve roke danes:
- CZero je stal 1 teden, baterija se je po 10km hitre voznje segrela na 4°C
- po prispetju na cilj sem imel SoC 22% ter dometa nekaj malega kilometrov po GoM, baterija je imela 9°C
- pot sem zakljucil ter dal polnit na Type2, ce bi moral pot nadaljevati bi polnilo z nekje 15-16kW. To je hitrost ki jo lastniki Leaf2 opisujejo kot enega najvisjih throttlingov rapidgatea, tako da je kar problem (hitrosti na DC pod 20kW).
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

Re: hitrost polnenja pozimi

OdgovorNapisal/-a pirpy » 13 Dec 2018, 21:39

Poleti gre boljša polovica v merkator in preden nakupi je avto dodobra napolnjen, pozimi še pa ona nima kaj tako dolgo delati v trgovini , da bi se avto omembe vredno napolnil .
darjan

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na