Še en primerjalni test

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

SimonZed napisal/-a: 07 Apr 2021, 16:14 Sam sem v slabih razmerah izmeril porabo cca 23 kWh/100 km pri realnih 133 km/h (cca 140 na števcu). Moj zgornji komentar se je bolj nanašal na pretirano optimistično "pripovedko" FV-EV, ki je crlolezno povprečja povezal z občutkom, da vozi 140 km/h (celo leto)... Verjamem mu, da ima takšno porabo, ampak temu primerno nizka je tudi dejanska povprečna. :giggle:
SimonZed, kaj pa naj bi bilo v mojem postu pretirano optimistično? Ne razumem :geek: ali pa morda ti nisi dobro prebral moj komentar:giggle:

Sem napisal v prejšnjem mojem postu le kakšne poti delam običajno in nisem trdil, da bi morala biti poraba pri 140km/h zgolj 160Wh/km, če si imel to morda v mislih? Morda bi moral vsak odstavek dati v svoj komentar :think:

V prejšnjih postih sem pa demantiral navedbe v testih, ki se mi ne zdijo realne, kot sem omenil so sicer možne v slabih pogojih, vendar test naj bi bil v povprečni porabi, ker ni navedeno drugače. To potrjuješ tudi ti s svojo porabo v tem postu in se mi ta zdi povsem na mestu, ker imam enake izkušnje kot si ti tu navedel :tup:
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Tvoja (ali moja) celoletna poraba pač nima blage zveze z občasno vožnjo 140 km/h po avtocesti. Nekdo, ki se ne spozna, bi morda mislil, da je kona čudežni EV, ko prebere tvoj zapis, da "večino časa" voziš na ta način in v naslednjem stavku podaš povprečno celoletno porabo :oops: ... Eno so občutki, drugo je realnost (ti napišeš, da voziš 140 na neki relaciji, na kateri je dejansko možno peljati s povprečno hitrostjo 100 km/h po predpisih). Jasno je poraba temu primerna (nizka). In če govorimo o hitri vožnji, je vseeno kakšno je celoletno povprečje, če dejansko VES ČAS ne voziš tako, samo za to gre.
FV-EV napisal/-a:Vozim pa večinoma z vklopljenim radarskim tempomatom na 140km/h in ko spremljam hitrost ločeno na gps je to le kakšne 3km manj v koni (136-137km/h), razen v tunelih spustim na kakšnih 110-120km/h. Ne vozim pa skoraj nikoli v konicah, k sreči imam ravno kontra smeri. Celoletna poraba v obeh zadnjih letih je nekje v povprečju 15-17kWh/100km ali 160Wh/km.
Kakorkoli, tiste vrednosti iz testa v tabeli so za kono po mojih izkušnjah dokaj pravilne, tudi za 140 km/h (najmanj 145 po števcu).
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

SimonZed napisal/-a: 07 Apr 2021, 16:29 Tvoja (ali moja) celoletna poraba pač nima blage zveze z občasno vožnjo 140 km/h po avtocesti. Nekdo, ki se ne spozna, bi morda mislil, da je kona čudežni EV, ko prebere tvoj zapis, da "večino časa" voziš na ta način in v naslednjem stavku podaš povprečno celoletno porabo (zakaj že?)... Eno so občutki, drugo je realnost (ti napišeš, da voziš 140 na neki relaciji, na kateri je dejansko možno peljati s povprečno hitrostjo 100 km/h po predpisih). Jasno je poraba temu primerna. In če govorimo o hitri vožnji, je vseeno kakšno je celoletno povprečje, samo za to gre.
FV-EV napisal/-a:Vozim pa večinoma z vklopljenim radarskim tempomatom na 140km/h in ko spremljam hitrost ločeno na gps je to le kakšne 3km manj v koni (136-137km/h), razen v tunelih spustim na kakšnih 110-120km/h. Ne vozim pa skoraj nikoli v konicah, k sreči imam ravno kontra smeri. Celoletna poraba v obeh zadnjih letih je nekje v povprečju 15-17kWh/100km ali 160Wh/km.
Kakorkoli, tiste vrednosti iz testa v tabeli so dokaj pravilne, tudi za 140 km/h (realno, kar je najmanj 145 po števcu glede na moje izkušnje).
Mislil sem, da sem dovolj jasen, ker v tem odstavku nisem nikjer delal primerjave s kakim podatkom iz testa, le napisal sem kakšne imam običajne vožnje in zaradi njih približno vem kje se gibljejo cifre. No če si ti ali pa če bo še kdo drug to tako razumel se opravičujem za nejasnost.

Si se pa sam sedajle v temle zadnjem komentarju demantiral in hkrati potrdil moje izkušnje, ko si napisal, da si v slabih razmerah skorajda dosegel cifre iz testa :nod: Med slabimi in dobrimi vremenskimi razmerami je kakšnih 30% razlike in povprečje (kar velja za test) je nekje vmes ;)
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5357
3483

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Kolk mate napumpane gume?
Ne veste?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
AndrejP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 419
116
158

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a AndrejP »

warpedone napisal/-a: 07 Apr 2021, 21:11 Kolk mate napumpane gume?
Ne veste?
Vemo. Glih prou. Pa ti?
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5357
3483

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Če veš, znaš tut cifro napisat.
Takšno, pravilno, ne laganje samemu sebi.

Bo uspelo?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
agerg2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 464
Avto: Tesla 3 SR+ 2021
188
66

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a agerg2 »

warpedone napisal/-a: 07 Apr 2021, 21:11 Kolk mate napumpane gume?
Ne veste?
Ko smo že ravno pri tej temi. Na TM3 SR+ s standardnimi 18” platišči je priporočeno 2.9bar. Seveda veckrat preverim in vidim 3.0 oz. 3.1, ker je verjetno normalno, ko so pnevnamtike segrete. Je 2.9 ok ali imate ostali kako drugače?
AndrejP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 419
116
158

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a AndrejP »

warpedone napisal/-a: 07 Apr 2021, 22:21 Če veš, znaš tut cifro napisat.
Takšno, pravilno, ne laganje samemu sebi.

Bo uspelo?
V navodila poglej al pa na stebriček. Jaz mam max dovoljeno in sicer na 3 bare (hladne). Ogrete se dvigne še za 0,3 na 3,3 bare.
Robie
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 315
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla
221
1719

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a Robie »

od 3 do 3.4 bare odvisno od temperatur in hitrosti vožnje
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

warpedone napisal/-a: 07 Apr 2021, 21:11 Kolk mate napumpane gume?
Ne veste?
Priporočeno je sicer 2,5
Sam imam hladne na 2,7 ali 2,8 in tople pridejo 3,0 ali 3,1
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a Ogo »

+0,2 bar od predpisanega, izmerjeno zjutraj, ko so gume hladne. Vsak mesec preverim in prilagodim tlak glede na temperature.
2,7 bar za letne, 2,9 bar za zimske.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5357
3483

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Super, veste kolk mate napumpane gume.
Veste tudi, kakšni so bli tlaki v gumah v teh testih?
Kolk je bla temp asfalta? Kolk je blo praha na njem i.e. kakšno je kotalno trenje / lepenje?
Vse to in še več vpliva na končno cifro v kWh na 100 km. Kolk zelo? Neomejeno zelo.
Tako zelo, da je direktna primerjava z vašo porabo direkt bebava.

Glede tlaka v gumah: priporočena cifra ni magična - je presek učinkovitosti / udobja.
Želiš več udobja? Vozi z nižjim a bo višja poraba.
Želiš manj porabe? Vozi z višjim a bo več treslajev.

Max tlak, ki ga neka guma še mora preživet b.p. je napisana na njej - za moje je to max 3.4 bara mrzla.
Preglednica tu: https://tirepressure.com/michelin-pilot ... #235/45R18
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Max tlak je predpisan za max težnostno obremenitev gume.
Če je le ta obremenitev manjša, se tudi tlak gume zniža.

Jaz imam tudi gume do 3,5 bar. Vendar je to pri 800 kg na gumo.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5357
3483

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Če je le ta obremenitev manjša, se tudi tlak gume zniža.

Ja, ampak to pomeni da če maš lažji avto, jo lahko pumpaš več.
Težava je, da ni nekih referenčnih cifer koliko.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a Ogo »

So tabelice za to. Celo razne aplikacije.
Guma ima ponavadi določen minimalni tlak ter maksimalni tlak pri max nosilnosti, vmes se tlak ponavadi izračuna linearno.

Npr:
Guma X
Minimalni tlak: 2,2 bar
Maksimalni tlak: 3,5 bar pri 800 kg nosilnosti => 228,57 kg na bar

Avto Y
Max teža z ljudmi in tovorom 2500 kg, idealna razporeditev na gumo torej 2500/4 = 625 kg.

625 / 228,57 = 2,73 bar

Na to dodaš recimo 0,2 bar, kar pomeni, da gumo napumpaš na 2,9 - 3 bar in to zjutraj ko so hladne in v senci.

Pri večini fosilcev je razporeditev teže bolj naprej, zato so praviloma gume odspredaj bolj obremenjene in imajo tlak višji, zadnje pa manj obremenjene in malo nižji tlak.

Maksimalni tlak in nosilnostni razred sta ponavadi zapisana na vsaki gumi. Iz homologacije vozila pa vidiš maksimalno težo vozila. Ker minimalni tlak gum ponavadi ni direktno zapisan na gumi in je treba iskati specifikacije proizvajalca, jaz jemljem kot minimalni tlak tisti, ki je zapisan za tovarniške gume na vratih avtomobila.
McDuck
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1166
Avto: Volkswagen ID.3 | Tesla Model 3 LR RWD
358
172

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a McDuck »

Če prav razumem vi vsi imate v gumah v povprečju 0,2 bar večji tlak kot predpisuje proizvajalec avtomobila.
Ali ni večja obraba gume pri višjem tlaku kot ga predpisuje proizvajalec in tudi vožnja mislim da je bolj nevarna?
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Ravno obratno.
Prenizek tlak, bolj nevarna je guma in višja je obraba in poraba. Zato se je vgradilo obvezne merilce tlaka v gumah zadnje desetletje, ki glej ga zlomka, opozarjajo na padec tlaka, ne na previsokega.

Previsok tlak prinaša predvsem probleme neudobne vožnje in to, da je seveda podvozje vozila bolj obremenjeno. Seveda previsok tlak zniža lahko tudi oprijem na cesti, vendar ponavadi precej manj, kot prenizek.

Skratka, da poenostavim: Držite se predpisanega tlaka, če pa boste v rangu do +15% nad predpisanim, pa tudi ne bo slabega. Prenizek tlak je pa štala hitro tu.
FV-EV
AndrejP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 419
116
158

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a AndrejP »

McDuck napisal/-a: 08 Apr 2021, 16:51 Če prav razumem vi vsi imate v gumah v povprečju 0,2 bar večji tlak kot predpisuje proizvajalec avtomobila.
Ali ni večja obraba gume pri višjem tlaku kot ga predpisuje proizvajalec in tudi vožnja mislim da je bolj nevarna?
Pri prenizkem tlaku se prekomerno obrablja po robovih, pri previsokem pa po sredini tekalne površine.
FV-EV, Ogo
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

AndrejP napisal/-a: 08 Apr 2021, 17:58
McDuck napisal/-a: 08 Apr 2021, 16:51 Če prav razumem vi vsi imate v gumah v povprečju 0,2 bar večji tlak kot predpisuje proizvajalec avtomobila.
Ali ni večja obraba gume pri višjem tlaku kot ga predpisuje proizvajalec in tudi vožnja mislim da je bolj nevarna?
Pri prenizkem tlaku se prekomerno obrablja po robovih, pri previsokem pa po sredini tekalne površine.
S tem potem lahko malo uravnavaš vsako sezono, da na koncu gumo izrabiš povsod in ne le ponekod. Se pa pri meni izrabljajo vse štiri gume na notranjih robovih. Kot so mi razložili, da naj bi z EV bolj športno vozil čez ovinke in ker je še težek avto jih pobira vse štiri najbolj po notranjih robovih.

Priznam, da odkar imam EV veliko hitreje vozim predvsem po cestah navkreber :angel: Naj bo to avtocesta ali ovinkasta hribovska cesta - je res užitek ta hiter premik navzgor :D
AndrejP
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5357
3483

Re: Še en primerjalni test

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Pobiranje notranjih robov pomeni le eno - prevelik toe-out.
Kakšna športna vožnja neki...
sluk, pirpy
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Odgovori

Vrni se na “Splošne debate o EV”