Redni servisi

Odgovori
Uporabniški avatar
Franci
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1228
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
1180
418

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Franci »

Problem je v tržnem deležu servisiranja - in ker z EV vozili odpade veliko komponent ICE vozila, želijo proizvajalcvi makar preko trupel najti način, kako lastnike vozil še naprej lupiti.
Warpedone, ti se kar smej naglas - neumnosti so, a tudi Tesla, ki ne predpisuje nobenih servisov ni ravno vredu - še dobro da imamo obvezne TP, da si ga vsaj po 4 letih prisiljen pripeljati na čeking vitalnih delov.

Kolikor vem ima tudi Tesla kup mehanskih delov (kolesa, ležaji, zavore, ...), ki morajo delovati brezhibno.

Je pa tudi ICE proizvajalec, pri katerem že z nakupom vozila pridobiš tudi brezplačne vse servise v garancijskem obdobju. (BMW i3)

Bistveno je poznati vse stroške, ki te čakajo.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8337
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Nisem inženir, niti strojnik a sem prepričan da je hlajenje ICE motorja dosti bolj kompleksno in problematično kot hlajenje EV.

Predvsem so drugačne zahteve.
Glavna razlika je, da je ICE povsem srečen okrog 90 stopinj celzija in je to standardna delovna temperatura. Vse komponente in tekočine so dimenzionirane, da večino časa delajo na takšni temperaturi. Topoltna izmenjava se dogaja v medij, ki ima cca 70 stopinj nižjo temperaturo.

Komponente v EV si želijo bit pod 40, čim bliže 20 stopinjam. Hladilna tekočina, ki je narejena za 90 stopinj se lahko v EV obnaša totalno narobe. In to grize lastnike Hyundai EVjev v rit .. uporabljajo se ICE komponente, ki v EV nikoli ne vidjo normalnih delovnih pogojev za katere so bli zdizajnirani.
In to je le 'stabilni' režim delovanja, dinamični oz. oz. skozi kakšne spremembe sistem prehaja in kako to vpliva na komponente je v EV še toliko bol različno.

Zarjaveli diski in cviljenje je le tak "primer za ilustracijo".
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Ob prejeti informaciji od @CRF sem stopil v kontakt z osebo na HYUNDAI, če je to res in odgovor je (navajam). Čeprav mu nisem pisal za konkreten model (IONIQ ali KONA) je odgovoril za IONIQ-a:
"Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.
Pri novem F/lift modelu IONIQ, ki ga boste prestavljali na srečanju, pa je v baterijo vgrajena nova posebna hladilna tekočina, ki po naših podatkih res stane cca. 70€/2 litra.
Pri IONIQu z vgrajeno toplotno črpalko je potrebno zamenjati 11 litrov hladilne tekočine, kar bo predstavljalo precejšnjo povišanje investicije v redno vzdrževanje nove različice IONIQa v primerjavi z dosedanjimi različicami.
Predpisana menjava nove hladilne tekočine je na vsakih 60.000 km.
To pomeni, da so bile informacije točne.
Ni pa dovoljeno v novo različico vgrajevati običajne hladilne tekočine, ampak mora biti za ohranitev garancije vgrajena posebna hladilna tekočina, ki jo predpisuje proizvajalec vozila.

Nova informacija je ta, da oni to smatrajo ne samo kot hladilna tekočina za TČ ampak tudi za baterijo.

Tudi iz pisanja razberem nekako... stroški se večajo... saj se ne splača EV, kar ostanite na ICE. Jaz sem tako "začutil" ob tem odgovoru.

Od tega trenutka HYUNDAI ni več moja najbolj priljubljena EV znamka.
Matej, CRF, Robie, FV-EV, Nejccc
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1889
Avto: V vsakem primeru EV
1779
1661

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Matej »

Ne moreš verjet. Pri meni bi bila menjava tekočine na leto in pol. Strošek 770 EUR + delo!??

Treba šparat in Teslo kupit, po možnosti novo.
Uporabniški avatar
Franci
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1228
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
1180
418

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Franci »

Tudi pri meni, ali pa še kakšen mesec prej.
Prav, kot da si ne želijo, da bi nabavljali EV vozila - očitno imajo preveč naročil glede na proizvodne zmožnosti in si lahko to privoščijo.
Je pa to tek na kratke proge.
Pri meni je to prvi Hyundai in če bodo šle stvari tako naprej tudi zadnji.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8337
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Pri meni bi bila menjava tekočine na leto in pol. Strošek 770 EUR + delo!??

Čaki... resno al zezaš?

(ne zezam)
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a mitjap »

70€ je za 2 litra. Notr ga je 11l v Ioniqu oziroma 13l v Koni. To je 385€ za enega in 455 za drugega. Pa še nekaj za delo.
Taragula
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 396
Avto: Hyundai Kona
331
107

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Taragula »

CRF napisal/-a:Ne, seveda ne za naše. Vsi prodani imajo tako kot piše v servisni knjigi.
Na neki točki bodo preklopili... lahko že pri 2020 Koni.
Kako pa bodo utemeljili, da pri že prodanih ni treba? Bodo nove drugačne?
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a EVH »

DGJ napisal/-a: "Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.


Kaj ni baterija zračno hlajena?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a CRF »

Taragula napisal/-a:
CRF napisal/-a:Ne, seveda ne za naše. Vsi prodani imajo tako kot piše v servisni knjigi.
Na neki točki bodo preklopili... lahko že pri 2020 Koni.
Kako pa bodo utemeljili, da pri že prodanih ni treba? Bodo nove drugačne?
Seveda, kot je DGJ potrdil, bo v novih modelih druga tekočina, ugibamo lahko da tudi kak drugačen del hladilnega sistema...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a CRF »

Je pa tole res direktno odvračanje kupcev od EV. Še dobro, da se vsaj konkurenca počasi veča, in slej ko prej bo šel tudi Hyundai nazaj na "antifriz".
Tesla ima OK servis, ID3 bo tudi čisto sprejemljiv, konec koncev tudi Renault ima zelo solidno shemo. Le Hyundai tukaj tolče mimo...
Ampak še vedno smo pri istem "izgovoru". Prodajo vse kar naredijo... zakaj nebi zraven še malo zaslužili.... Žal.
SimonZed
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Ja kot sem rekel... vedno manj sem zagret, da bo moj naslednji EV Hyundai. Kona 64 je bila (poleg Tesle M3) v najožjem izboru in je ravnokar izpadla iz vseh kombinacij. Pa ne gre se dejansko za stroške in same zneske v EUR. Gre se za odnos Hyundai do kupcev svojih EV vozil, ki je za moje pojme podcenjujoč in zaničljiv! Mogoče sem malo pregrob ampak tako se ta trenutek počutim.

Bodo pa to odlični avti za nakup rabljenih, ko bodo stari 7+ let. Izven garancije, nekateri bodo z zelo malo prevoženimi km in (kot predvidevam) bodo avti ok, se ne bodo kvarili, ker do tega trenutka sem z IONIQ-om več kot zadovoljen. Razen treh rednih servisov na leto dejansko z avtom ni prav nobenega dela in deluje povsem brezhibno od prvega dne.
Matej, Nejccc
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a DGJ »

EVH napisal/-a:
DGJ napisal/-a: "Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.


Kaj ni baterija zračno hlajena?


Tako naj bi bilo. Mislim pa, da TČ skrbi tudi za pravilno temperaturo baterije, sicer posredno z zračnim hlajenjem a je verjetno sistem tako prepleten, da je ta tekočina del tega sistema... verjetno...
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a matija »

Hja, potrebno je nafilat malho, da bo sistem dealerjev lahko ostal aktiven. Sicer ne bodo imeli kaj pocet. Taksne bajturine mora nek denar financirat, sicer ni nic: https://www.youtube.com/watch?v=U5PRcg3g82M
DGJ
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a EVH »

DGJ napisal/-a:
EVH napisal/-a:
DGJ napisal/-a: "Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.


Kaj ni baterija zračno hlajena?


Tako naj bi bilo. Mislim pa, da TČ skrbi tudi za pravilno temperaturo baterije, sicer posredno z zračnim hlajenjem a je verjetno sistem tako prepleten, da je ta tekočina del tega sistema... verjetno...


Mislim da je sistem tako enostaven da bolj ne more biti. Najbolj hladiš baterijo, da takrat ko slišiš ventilator baterije naštelaš klimo na ful.
Verjamem pa da je potrebno hlajenje motorja in elektronike. Če bi tiščal na polno na Vršič. Vendar je pri običajni (varčni) vožnji ta potreba minimalna.
Priponke
Zajeta slika.JPG
Zajeta slika.JPG (48.26 KiB) Pogledano 3292 krat
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Vse poznam a Hyundai pravi, da ima že prvi IONIQ EV tekočinsko hlajenje baterije. Bom poskusil zvedeti kako deluje.
warpedone
vitro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 177
Kraj: Dobrova
Avto: Ioniq fl
118
125

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a vitro »

A kdo spremlja, kaj pravijo Nemci po forumih? A se strinjajo s takšno molžo na servisih?
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a DGJ »

DGJ napisal/-a:Vse poznam a Hyundai pravi, da ima že prvi IONIQ EV tekočinsko hlajenje baterije. Bom poskusil zvedeti kako deluje.
Torej prvi IONIQ-i NIMAJO tekočinskega hlajenja/ogrevanja baterije kot seveda vsi vemo.

Moj kontakt se je opravičil in pravi:
"Ja imaš popolnoma prav, moja napaka. Kona je prva z vodnim hlajenje baterije."

Seveda pa vse zgoraj zapisano žal velja tudi za novega IONIQ-a.
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a robertto »

Se pravi zna tudi sedanja Kona, ko doseze 60kkm, dobiti novo (ta zlato) hladilno tekocino?
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a edi-b »

Baterija je seveda vodno hlajena... Ne jamrat, pa to je komaj cca 20€ na mesec, vse pa ne more biti zastonj.

To je podobno kot pri klimah, novi eko drek plin, cena v nebo, stare v smeti.

Sem vesel da za naše ne velja, za nove nisem vesel.

Lahko pa se naredimo butle in ala Tesla nema servisev do 500.000km, tak nima kaj crknat, ce ze tako vedno crkne po garanciji, no sam na par let bi vseeno malo preverli izpravnost, na 10 let tudi hladilno in zavorno. Ima kdo muda
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Odgovori

Vrni se na “Kona EV”