Redni servisi
Re: Redni servisi
Problem je v tržnem deležu servisiranja - in ker z EV vozili odpade veliko komponent ICE vozila, želijo proizvajalcvi makar preko trupel najti način, kako lastnike vozil še naprej lupiti.
Warpedone, ti se kar smej naglas - neumnosti so, a tudi Tesla, ki ne predpisuje nobenih servisov ni ravno vredu - še dobro da imamo obvezne TP, da si ga vsaj po 4 letih prisiljen pripeljati na čeking vitalnih delov.
Kolikor vem ima tudi Tesla kup mehanskih delov (kolesa, ležaji, zavore, ...), ki morajo delovati brezhibno.
Je pa tudi ICE proizvajalec, pri katerem že z nakupom vozila pridobiš tudi brezplačne vse servise v garancijskem obdobju. (BMW i3)
Bistveno je poznati vse stroške, ki te čakajo.
Warpedone, ti se kar smej naglas - neumnosti so, a tudi Tesla, ki ne predpisuje nobenih servisov ni ravno vredu - še dobro da imamo obvezne TP, da si ga vsaj po 4 letih prisiljen pripeljati na čeking vitalnih delov.
Kolikor vem ima tudi Tesla kup mehanskih delov (kolesa, ležaji, zavore, ...), ki morajo delovati brezhibno.
Je pa tudi ICE proizvajalec, pri katerem že z nakupom vozila pridobiš tudi brezplačne vse servise v garancijskem obdobju. (BMW i3)
Bistveno je poznati vse stroške, ki te čakajo.
Re: Redni servisi
>> Nisem inženir, niti strojnik a sem prepričan da je hlajenje ICE motorja dosti bolj kompleksno in problematično kot hlajenje EV.
Predvsem so drugačne zahteve.
Glavna razlika je, da je ICE povsem srečen okrog 90 stopinj celzija in je to standardna delovna temperatura. Vse komponente in tekočine so dimenzionirane, da večino časa delajo na takšni temperaturi. Topoltna izmenjava se dogaja v medij, ki ima cca 70 stopinj nižjo temperaturo.
Komponente v EV si želijo bit pod 40, čim bliže 20 stopinjam. Hladilna tekočina, ki je narejena za 90 stopinj se lahko v EV obnaša totalno narobe. In to grize lastnike Hyundai EVjev v rit .. uporabljajo se ICE komponente, ki v EV nikoli ne vidjo normalnih delovnih pogojev za katere so bli zdizajnirani.
In to je le 'stabilni' režim delovanja, dinamični oz. oz. skozi kakšne spremembe sistem prehaja in kako to vpliva na komponente je v EV še toliko bol različno.
Zarjaveli diski in cviljenje je le tak "primer za ilustracijo".
Predvsem so drugačne zahteve.
Glavna razlika je, da je ICE povsem srečen okrog 90 stopinj celzija in je to standardna delovna temperatura. Vse komponente in tekočine so dimenzionirane, da večino časa delajo na takšni temperaturi. Topoltna izmenjava se dogaja v medij, ki ima cca 70 stopinj nižjo temperaturo.
Komponente v EV si želijo bit pod 40, čim bliže 20 stopinjam. Hladilna tekočina, ki je narejena za 90 stopinj se lahko v EV obnaša totalno narobe. In to grize lastnike Hyundai EVjev v rit .. uporabljajo se ICE komponente, ki v EV nikoli ne vidjo normalnih delovnih pogojev za katere so bli zdizajnirani.
In to je le 'stabilni' režim delovanja, dinamični oz. oz. skozi kakšne spremembe sistem prehaja in kako to vpliva na komponente je v EV še toliko bol različno.
Zarjaveli diski in cviljenje je le tak "primer za ilustracijo".
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Redni servisi
Ob prejeti informaciji od @CRF sem stopil v kontakt z osebo na HYUNDAI, če je to res in odgovor je (navajam). Čeprav mu nisem pisal za konkreten model (IONIQ ali KONA) je odgovoril za IONIQ-a:
"Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.
Pri novem F/lift modelu IONIQ, ki ga boste prestavljali na srečanju, pa je v baterijo vgrajena nova posebna hladilna tekočina, ki po naših podatkih res stane cca. 70€/2 litra.
Pri IONIQu z vgrajeno toplotno črpalko je potrebno zamenjati 11 litrov hladilne tekočine, kar bo predstavljalo precejšnjo povišanje investicije v redno vzdrževanje nove različice IONIQa v primerjavi z dosedanjimi različicami.
Predpisana menjava nove hladilne tekočine je na vsakih 60.000 km.
To pomeni, da so bile informacije točne.
Ni pa dovoljeno v novo različico vgrajevati običajne hladilne tekočine, ampak mora biti za ohranitev garancije vgrajena posebna hladilna tekočina, ki jo predpisuje proizvajalec vozila.
Nova informacija je ta, da oni to smatrajo ne samo kot hladilna tekočina za TČ ampak tudi za baterijo.
Tudi iz pisanja razberem nekako... stroški se večajo... saj se ne splača EV, kar ostanite na ICE. Jaz sem tako "začutil" ob tem odgovoru.
Od tega trenutka HYUNDAI ni več moja najbolj priljubljena EV znamka.
"Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.
Pri novem F/lift modelu IONIQ, ki ga boste prestavljali na srečanju, pa je v baterijo vgrajena nova posebna hladilna tekočina, ki po naših podatkih res stane cca. 70€/2 litra.
Pri IONIQu z vgrajeno toplotno črpalko je potrebno zamenjati 11 litrov hladilne tekočine, kar bo predstavljalo precejšnjo povišanje investicije v redno vzdrževanje nove različice IONIQa v primerjavi z dosedanjimi različicami.
Predpisana menjava nove hladilne tekočine je na vsakih 60.000 km.
To pomeni, da so bile informacije točne.
Ni pa dovoljeno v novo različico vgrajevati običajne hladilne tekočine, ampak mora biti za ohranitev garancije vgrajena posebna hladilna tekočina, ki jo predpisuje proizvajalec vozila.
Nova informacija je ta, da oni to smatrajo ne samo kot hladilna tekočina za TČ ampak tudi za baterijo.
Tudi iz pisanja razberem nekako... stroški se večajo... saj se ne splača EV, kar ostanite na ICE. Jaz sem tako "začutil" ob tem odgovoru.
Od tega trenutka HYUNDAI ni več moja najbolj priljubljena EV znamka.
Re: Redni servisi
Ne moreš verjet. Pri meni bi bila menjava tekočine na leto in pol. Strošek 770 EUR + delo!??
Treba šparat in Teslo kupit, po možnosti novo.
Treba šparat in Teslo kupit, po možnosti novo.
Re: Redni servisi
Tudi pri meni, ali pa še kakšen mesec prej.
Prav, kot da si ne želijo, da bi nabavljali EV vozila - očitno imajo preveč naročil glede na proizvodne zmožnosti in si lahko to privoščijo.
Je pa to tek na kratke proge.
Pri meni je to prvi Hyundai in če bodo šle stvari tako naprej tudi zadnji.
Prav, kot da si ne želijo, da bi nabavljali EV vozila - očitno imajo preveč naročil glede na proizvodne zmožnosti in si lahko to privoščijo.
Je pa to tek na kratke proge.
Pri meni je to prvi Hyundai in če bodo šle stvari tako naprej tudi zadnji.
Re: Redni servisi
>> Pri meni bi bila menjava tekočine na leto in pol. Strošek 770 EUR + delo!??
Čaki... resno al zezaš?
(ne zezam)
Čaki... resno al zezaš?
(ne zezam)
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Redni servisi
70€ je za 2 litra. Notr ga je 11l v Ioniqu oziroma 13l v Koni. To je 385€ za enega in 455 za drugega. Pa še nekaj za delo.
Re: Redni servisi
Kako pa bodo utemeljili, da pri že prodanih ni treba? Bodo nove drugačne?CRF napisal/-a:Ne, seveda ne za naše. Vsi prodani imajo tako kot piše v servisni knjigi.
Na neki točki bodo preklopili... lahko že pri 2020 Koni.
Re: Redni servisi
DGJ napisal/-a: "Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.
Kaj ni baterija zračno hlajena?
Re: Redni servisi
Seveda, kot je DGJ potrdil, bo v novih modelih druga tekočina, ugibamo lahko da tudi kak drugačen del hladilnega sistema...Taragula napisal/-a:Kako pa bodo utemeljili, da pri že prodanih ni treba? Bodo nove drugačne?CRF napisal/-a:Ne, seveda ne za naše. Vsi prodani imajo tako kot piše v servisni knjigi.
Na neki točki bodo preklopili... lahko že pri 2020 Koni.
Re: Redni servisi
Je pa tole res direktno odvračanje kupcev od EV. Še dobro, da se vsaj konkurenca počasi veča, in slej ko prej bo šel tudi Hyundai nazaj na "antifriz".
Tesla ima OK servis, ID3 bo tudi čisto sprejemljiv, konec koncev tudi Renault ima zelo solidno shemo. Le Hyundai tukaj tolče mimo...
Ampak še vedno smo pri istem "izgovoru". Prodajo vse kar naredijo... zakaj nebi zraven še malo zaslužili.... Žal.
Tesla ima OK servis, ID3 bo tudi čisto sprejemljiv, konec koncev tudi Renault ima zelo solidno shemo. Le Hyundai tukaj tolče mimo...
Ampak še vedno smo pri istem "izgovoru". Prodajo vse kar naredijo... zakaj nebi zraven še malo zaslužili.... Žal.
Re: Redni servisi
Ja kot sem rekel... vedno manj sem zagret, da bo moj naslednji EV Hyundai. Kona 64 je bila (poleg Tesle M3) v najožjem izboru in je ravnokar izpadla iz vseh kombinacij. Pa ne gre se dejansko za stroške in same zneske v EUR. Gre se za odnos Hyundai do kupcev svojih EV vozil, ki je za moje pojme podcenjujoč in zaničljiv! Mogoče sem malo pregrob ampak tako se ta trenutek počutim.
Bodo pa to odlični avti za nakup rabljenih, ko bodo stari 7+ let. Izven garancije, nekateri bodo z zelo malo prevoženimi km in (kot predvidevam) bodo avti ok, se ne bodo kvarili, ker do tega trenutka sem z IONIQ-om več kot zadovoljen. Razen treh rednih servisov na leto dejansko z avtom ni prav nobenega dela in deluje povsem brezhibno od prvega dne.
Bodo pa to odlični avti za nakup rabljenih, ko bodo stari 7+ let. Izven garancije, nekateri bodo z zelo malo prevoženimi km in (kot predvidevam) bodo avti ok, se ne bodo kvarili, ker do tega trenutka sem z IONIQ-om več kot zadovoljen. Razen treh rednih servisov na leto dejansko z avtom ni prav nobenega dela in deluje povsem brezhibno od prvega dne.
Re: Redni servisi
EVH napisal/-a:DGJ napisal/-a: "Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.
Kaj ni baterija zračno hlajena?
Tako naj bi bilo. Mislim pa, da TČ skrbi tudi za pravilno temperaturo baterije, sicer posredno z zračnim hlajenjem a je verjetno sistem tako prepleten, da je ta tekočina del tega sistema... verjetno...
Re: Redni servisi
Hja, potrebno je nafilat malho, da bo sistem dealerjev lahko ostal aktiven. Sicer ne bodo imeli kaj pocet. Taksne bajturine mora nek denar financirat, sicer ni nic: https://www.youtube.com/watch?v=U5PRcg3g82M
Re: Redni servisi
DGJ napisal/-a:EVH napisal/-a:DGJ napisal/-a: "Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.
Kaj ni baterija zračno hlajena?
Tako naj bi bilo. Mislim pa, da TČ skrbi tudi za pravilno temperaturo baterije, sicer posredno z zračnim hlajenjem a je verjetno sistem tako prepleten, da je ta tekočina del tega sistema... verjetno...
Mislim da je sistem tako enostaven da bolj ne more biti. Najbolj hladiš baterijo, da takrat ko slišiš ventilator baterije naštelaš klimo na ful.
Verjamem pa da je potrebno hlajenje motorja in elektronike. Če bi tiščal na polno na Vršič. Vendar je pri običajni (varčni) vožnji ta potreba minimalna.
- Priponke
-
- Zajeta slika.JPG (48.26 KiB) Pogledano 3292 krat
Re: Redni servisi
Vse poznam a Hyundai pravi, da ima že prvi IONIQ EV tekočinsko hlajenje baterije. Bom poskusil zvedeti kako deluje.
Re: Redni servisi
A kdo spremlja, kaj pravijo Nemci po forumih? A se strinjajo s takšno molžo na servisih?
Re: Redni servisi
Torej prvi IONIQ-i NIMAJO tekočinskega hlajenja/ogrevanja baterije kot seveda vsi vemo.DGJ napisal/-a:Vse poznam a Hyundai pravi, da ima že prvi IONIQ EV tekočinsko hlajenje baterije. Bom poskusil zvedeti kako deluje.
Moj kontakt se je opravičil in pravi:
"Ja imaš popolnoma prav, moja napaka. Kona je prva z vodnim hlajenje baterije."
Seveda pa vse zgoraj zapisano žal velja tudi za novega IONIQ-a.
Re: Redni servisi
Se pravi zna tudi sedanja Kona, ko doseze 60kkm, dobiti novo (ta zlato) hladilno tekocino?
Re: Redni servisi
Baterija je seveda vodno hlajena... Ne jamrat, pa to je komaj cca 20€ na mesec, vse pa ne more biti zastonj.
To je podobno kot pri klimah, novi eko drek plin, cena v nebo, stare v smeti.
Sem vesel da za naše ne velja, za nove nisem vesel.
Lahko pa se naredimo butle in ala Tesla nema servisev do 500.000km, tak nima kaj crknat, ce ze tako vedno crkne po garanciji, no sam na par let bi vseeno malo preverli izpravnost, na 10 let tudi hladilno in zavorno. Ima kdo muda
To je podobno kot pri klimah, novi eko drek plin, cena v nebo, stare v smeti.
Sem vesel da za naše ne velja, za nove nisem vesel.
Lahko pa se naredimo butle in ala Tesla nema servisev do 500.000km, tak nima kaj crknat, ce ze tako vedno crkne po garanciji, no sam na par let bi vseeno malo preverli izpravnost, na 10 let tudi hladilno in zavorno. Ima kdo muda
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021