FID type B
FID type B
Zadnje čase večkrat slišim, pa tudi tukaj na forumu se je že pisalo o Zaščitnih stikalih na diferenčni tok tipa B.
Glavna razlika je da ščiti tudi pred enosmerno komponento toka, ter tudi v višjem frekvenčnem območju.
Kolikor sem uspel najti je takšna zahteva v Veliki britaniji in Nemčiji, za Slovenijo pa tega ne najdem.
Kakorkoli pa mislim da to ni zahteva za EVSE opremo (polnilnice), ampak za hišno napeljavo, na katero je oprema priključena.
Če se kje motim, oziroma kdo ve kaj več o tem , se priporočam za vse dodatne informacije.
Če ne drugega, že zato da se ve kakšen dodaten strošek se lahko pričakuje poleg nakupa polnilnice.
Glavna razlika je da ščiti tudi pred enosmerno komponento toka, ter tudi v višjem frekvenčnem območju.
Kolikor sem uspel najti je takšna zahteva v Veliki britaniji in Nemčiji, za Slovenijo pa tega ne najdem.
Kakorkoli pa mislim da to ni zahteva za EVSE opremo (polnilnice), ampak za hišno napeljavo, na katero je oprema priključena.
Če se kje motim, oziroma kdo ve kaj več o tem , se priporočam za vse dodatne informacije.
Če ne drugega, že zato da se ve kakšen dodaten strošek se lahko pričakuje poleg nakupa polnilnice.
Re: FID type B
Tole temo je načel Dr. Matjaž Vidmar s FE v Ljubljani.
Pred časom je imel predavanje z naslovom "Kako preživeti zimo z EV" in je omenjal ta FID zaščitna stikala, ki ščitijo predvsem proti DC komponenti. To naj bi bilo v uporabi pri polnilnicah, kjer lahko DC tok preskoči na ohišje (ali druge dele) avta.
Pred časom je imel predavanje z naslovom "Kako preživeti zimo z EV" in je omenjal ta FID zaščitna stikala, ki ščitijo predvsem proti DC komponenti. To naj bi bilo v uporabi pri polnilnicah, kjer lahko DC tok preskoči na ohišje (ali druge dele) avta.
Re: FID type B
Torej tak tip FIDa bi naj bil pri DC v hiši (avto ali SE)?
https://www.etigroup.eu/media-center/et ... and-b-type
Tukaj za 445€ https://heimwerkergrosshandel.eu/elektr ... verzoegert
Pa je še kdo imel kake težave kdaj, ker koliko vem je kar precej SE in Eavtomobilov lastnikov...
https://www.etigroup.eu/media-center/et ... and-b-type
Tukaj za 445€ https://heimwerkergrosshandel.eu/elektr ... verzoegert
Pa je še kdo imel kake težave kdaj, ker koliko vem je kar precej SE in Eavtomobilov lastnikov...
Re: FID type B
Tako ja. Take NAJ BI imeli vsi lastniki električnih avtomobilov, sončnih elektrarn in baterijskih hranilnikov energije.
To je varnostni element, tako da težav ni.... dokler ni težava. Kako je pa s slovenskimi predpisi pa tudi mene zanima.
To je varnostni element, tako da težav ni.... dokler ni težava. Kako je pa s slovenskimi predpisi pa tudi mene zanima.
Re: FID type B
Hmm - v hiši imam sedaj 5 kosov, to bi bilo 2k€ samo za menjavo.... to je torej varovalo če vsa preostala varovala (v avtu in razsmerniku) odpovejo... mogoče ko bo cena 50€/komad.
Re: FID type B
Na splošno imaš FID (RCD) 3 tipe
AC
A
B
Če ni prav zahteva po tipu B narediš dovolj varno tudi z tip A 30mA, s tem da zagotoviš neke pogoje.
1. Za vsako polnilno postajo(vtičnico) svoj fid
2. Fid od polnilne postaje priključen na dovod, ne smeta biti 2 fida zaporedno
3. TN sistem napajanja
Fid B je OBVEZEN za premično polnilno postaja, da lahko kamorkoli priklopiš, kjer niti ne veš kam prikljapljaš.
AC
A
B
Če ni prav zahteva po tipu B narediš dovolj varno tudi z tip A 30mA, s tem da zagotoviš neke pogoje.
1. Za vsako polnilno postajo(vtičnico) svoj fid
2. Fid od polnilne postaje priključen na dovod, ne smeta biti 2 fida zaporedno
3. TN sistem napajanja
Fid B je OBVEZEN za premično polnilno postaja, da lahko kamorkoli priklopiš, kjer niti ne veš kam prikljapljaš.
Re: FID type B
Torej bi to morala imeti prenosna polnilna postaja od Pečjaka vgrajeno? Pa še marsikatera?N75 napisal/-a:Fid B je OBVEZEN za premično polnilno postaja, da lahko kamorkoli priklopiš, kjer niti ne veš kam prikljapljaš.
Še original šuko polnilnice tega nimajo
Bi bilo pa fajn imet ja
Re: FID type B
Tudi jaz sem brskal in nikjer nisem našel, da bi bil RCD tip B obvezen za polnilnice. Obvezen je vsaj tip A, se pa svetuje tip B oziroma je kot dodatna možnost.
Samo potem recimo s senzorjem od CRF ne moreš spremljati skupne porabe oziroma bi potreboval 2 senzorja, enega za linijo od polnilnice in drugega za hišno napeljavo, ki bi komunicirala med seboj in polnilnico prek wifi omrežja. @CRF a to je trivialno ali "neizvedljivo"? Da bi nastavil skupni najvišji tok prek dveh senzorjev oz. linij.
To pomeni, da se za postajo direktno iz glavne zunanje eletro omarice, ki je v lasti elektro operaterja, potegne kabel, ne? Da je ločeno od hišne napeljave.N75 napisal/-a: 2. Fid od polnilne postaje priključen na dovod, ne smeta biti 2 fida zaporedno
Samo potem recimo s senzorjem od CRF ne moreš spremljati skupne porabe oziroma bi potreboval 2 senzorja, enega za linijo od polnilnice in drugega za hišno napeljavo, ki bi komunicirala med seboj in polnilnico prek wifi omrežja. @CRF a to je trivialno ali "neizvedljivo"? Da bi nastavil skupni najvišji tok prek dveh senzorjev oz. linij.
A res nimajo vgrajene RCD zaščite tipa B? Po tej logiki bi jo morale imeti, saj so premična polnilna postaja. Sem nekaj googlal, a sploh nič ne najdem o teh original priloženih polnilcihNejccc napisal/-a: Še original šuko polnilnice tega nimajo.
Re: FID type B
Kakor vem, po večini nimajo. Ena od polnilnic, ki jo ima, je tista draga zadeva, ki jo je Bjorn povozil s Teslo. Namenoma
Re: FID type B
Ne, kabel potegneš iz prvega tvojega razdelilca, bom eno skico narisal. Ne rabiš več senzorjev toka.Vremenko napisal/-a:To pomeni, da se za postajo direktno iz glavne zunanje eletro omarice, ki je v lasti elektro operaterja, potegne kabel, ne? Da je ločeno od hišne napeljave.N75 napisal/-a: 2. Fid od polnilne postaje priključen na dovod, ne smeta biti 2 fida zaporedno
Samo potem recimo s senzorjem od CRF ne moreš spremljati skupne porabe oziroma bi potreboval 2 senzorja, enega za linijo od polnilnice in drugega za hišno napeljavo, ki bi komunicirala med seboj in polnilnico prek wifi omrežja. @CRF a to je trivialno ali "neizvedljivo"? Da bi nastavil skupni najvišji tok prek dveh senzorjev oz. linij.
Re: FID type B
Večja možnost DC okvarnih tokov je pri 3-faznem polnjenju, pri enofaznem polnjenju skoraj ni možnih DC okvarnih tokov.Nejccc napisal/-a:Torej bi to morala imeti prenosna polnilna postaja od Pečjaka vgrajeno? Pa še marsikatera?N75 napisal/-a:Fid B je OBVEZEN za premično polnilno postaja, da lahko kamorkoli priklopiš, kjer niti ne veš kam prikljapljaš.
Še original šuko polnilnice tega nimajo
Bi bilo pa fajn imet ja
Re: FID type B
Večja možnost DC okvarnih tokov je pri 3-faznem polnjenju, pri enofaznem polnjenju skoraj ni možnih DC okvarnih tokov.[/quote]
Proizvajalci mislijo na našo varnost in zato so torej večinoma avti z enofaznim polnjenjem
Proizvajalci mislijo na našo varnost in zato so torej večinoma avti z enofaznim polnjenjem
Re: FID type B
Sem včeraj govoril z gospodom, ki izvaja meritve na novo priključenih javnih polnilnicah in mi je rekel, da tam se po nekih EU standardih "zahteva" zaščita tip B. Zdaj nekatere polnilnice imajo to že vgrajeno, drugače je treba montirati FID tip B. Če tega ni, meritve ne grejo skozi in on izda negativno poročilo.
Sem vprašal kako je z domačimi polnilnicami in zakonom glede te zaščite tip B na diferenčni tok in je začel nekaj mutiti, da po EU standardih mora biti in da zakonov ni pisal on Kolikor sem razbral po zakonu ni pogoj, je pa priporočljivo zaradi okvarnih DC tokov, ki jih FID tipa A ne zazna.
Zdaj nekaj že mora biti na tem, ker ima precej polnilnic že vgrajeno zaščito tip B in je to tudi cenejša opcija, kot pa da posebej kupiš FID tip B. Mislim, da je nekdo zadnjič na forumu zapisal, da se polnilnica podraži za okoli 300€ ali malo manj, to zaščitno stikalo tip B pa je 500+ eurov.
Sem vprašal kako je z domačimi polnilnicami in zakonom glede te zaščite tip B na diferenčni tok in je začel nekaj mutiti, da po EU standardih mora biti in da zakonov ni pisal on Kolikor sem razbral po zakonu ni pogoj, je pa priporočljivo zaradi okvarnih DC tokov, ki jih FID tipa A ne zazna.
Zdaj nekaj že mora biti na tem, ker ima precej polnilnic že vgrajeno zaščito tip B in je to tudi cenejša opcija, kot pa da posebej kupiš FID tip B. Mislim, da je nekdo zadnjič na forumu zapisal, da se polnilnica podraži za okoli 300€ ali malo manj, to zaščitno stikalo tip B pa je 500+ eurov.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951614
Re: FID type B
Naj mi nekdo razloži kako bi lahko dc napetost iz baterija prišla med tebe in šasijo avta, če je med tem ko se avto polni , šasija avta ozemljena ??
To nam prodajajo vodo v steklenicah
To nam prodajajo vodo v steklenicah
Re: FID type B
Recimo imaš polnilnico s svojim fid , če to polnilnico priklopiš na hišno omrežje ki je že varovano s fid, potem če avto povzroči DC okvarne tokove, spravi v zasičenje oba fida tale za avto ne izklopi, ampak tudi tale za hišno inštalacijo ne več deluje.CRF napisal/-a:@N75, a lahko na kratko napišeš zakaj ne smeta biti dva FIDa zaporedno?
DC okvara na avtu, povzroči da hišni fid ne deluje več in ti ravno takrat primeš en poškodovan podaljšek in fid ne izklopi.
Re: FID type B
In žena potem iztoži od Nissana bajno odškodnino....DC okvara na avtu, povzroči da hišni fid ne deluje več in ti ravno takrat primeš en poškodovan podaljšek in fid ne izklopi.
- evpolnilnice
- EV specialist
- Prispevkov: 755
- Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
-
573405
Re: FID type B
Danes sem bil na izobraževanju glede polnilnih postaj in je bilo veliko govora o zaščiti RCD B. Ta zaščita je obvezna tako za domačo uporabo kot za vse ostale. Če nima te zaščite meritve ne grejo skozi.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 2 Odgovori
- 1111 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a aob01
-
- 13 Odgovori
- 469 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a alfy
-
- 11 Odgovori
- 362 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Sebastijan
-
- 0 Odgovori
- 2351 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a marks
-
- 4 Odgovori
- 166 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a crunchy