Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a CRF »

Vsaka komponenta ima MTBF (mean time between failure) in s kombinacijo vseh tisočev MTBF v avtu se izračuna MTBF avta, ki je ciljan na neko starost/kilometre avta.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a pirpy »

darjan napisal/-a:Možnost nastavljanja polnjenja do želenega SoC obstaja? Če je sploh smiselno za življenjsko dobo baterije?
Recimo, da bi pač med tednom polnil le 10%, ko pa se gre "k bratom hrvatom" pa se pač napolni do konca? Ali nima smisla tako komplicirat?
nekje na forumu obstaja raziskava za samsung 18650 kjer so šteli cikle do 75 % soh
500 ciklov 0-100 %
in 6000 ciklov 20-70 %
to pa je že 1 proti 6
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

1:12

Če pri koni nastaviš polnjenje do 90%, gre za dejanski SOC okrog 84%. Kar je že zelo "zdravo" za baterijo.
Dzun Tao
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a pirpy »

20-70 je samo pol cikel, torej 1:6
SimonZed
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2530

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a darjan »

Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Tega testa niso naredili, problem je "shelf life" oziroma starost baterije , najdlje izdrži pri nižjih temperaturah in srednjem soc.
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 953
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2689
1162

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

darjan napisal/-a:Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?
Hm... In zakaj si človek potem kupi 64kWh baterijo?
A ne bi bilo bistveno ceneje manj, za parkrat na leto pač enkrat več vmes na polnilnico?
Samo vprašam, ker se mi ne zdi smiselno, da kupiš precej dražjo zadevo, ki jo pa izkoristiš polovično ali se manj...
DGJ
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Večja je baterija, manj jo obremenjuješ vsakodnevno, manj polnih ciklov naredi, dalj bo izdržala.
darjan, DCT
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5255
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6112
3998

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

darjan napisal/-a:Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?
A ni bistvo v katerem delu polniš in manj koliko?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a CRF »

Najbolje v sredini... Če jo vsak dan polniš od 30 do 70% bo zdržala praktično toliko kot ima shelf-life
DCT
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a CRF »

Stromcek napisal/-a: Hm... In zakaj si človek potem kupi 64kWh baterijo?
A ne bi bilo bistveno ceneje manj, za parkrat na leto pač enkrat več vmes na polnilnico?
Samo vprašam, ker se mi ne zdi smiselno, da kupiš precej dražjo zadevo, ki jo pa izkoristiš polovično ali se manj...
To je čisto res. In zato za v drugi avto nikoli nebi kupil baterije večje od 20kWh. Za prvi pa hočem VEDNO imet nekaj rezerve za nujne poti. To da bo še nekaj manj degradacije je pa samo plus. No, pa kakšen postanek manj na izletih bo tudi... ampak nisem 100% al je to plus ali minus.
Stromcek
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 953
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2689
1162

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

CRF napisal/-a:Torej, predgretje v Koni deluje tako da avto začne z gretjem pol ure pred nastavljenim časom odhoda.
Lahko nastaviš željeno temperaturo, mora pa avto biti priključen na polnilnico.
Pri Leafu (in tudi Webasto v mojem ICE by Sweden) deluje tako, da mu nastaviš predviden čas odhoda. Nato sam izračuna potreben čas vklopa glede na zunanjo temperaturo. Pri Leafu gretje (in klima poleti) deluje tudi, ko ni na kablu (ne verjamem, da koga zanima, ampak Webasto v ICE pa ne deluje, če je gorivo na rezervi )

Če pa ga vklopiš preko aplikacije direktno, pa začne delovati takoj in deluje:
a) 15 minut, če ni na kablu in "srka" baterijo
b) do 2 uri, če je na kablu, takrat uporablja samo energijo s kabla.

Kot zanimivost - ko sem ga imel na kablu, polnilec nastavljen le na 6A, zunaj pa je bilo zelo mrzlo (pod -5), se avto v predvidenem času ni dobro ogrel... Očitnu mu je bilo 6A oziroma- ~1,5kW premalo, uporovni grelci porabijo precej več, a je vzel le toliko, kot je imel na razpolago na kablu.
CRF
Vremenko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 221
Kraj: Maribor
Avto: Hyundai Kona EV
155
436

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a Vremenko »

A nima Kona 2 kW grelca za gretje baterije? Ga ne moreš vključiti pred odhodom, če imaš avto priključen? Mislim, da je bilo tako meni rečeno na testni vožnji.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2530

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a darjan »

Stromcek napisal/-a:
darjan napisal/-a:Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?
Hm... In zakaj si človek potem kupi 64kWh baterijo?
A ne bi bilo bistveno ceneje manj, za parkrat na leto pač enkrat več vmes na polnilnico?
Samo vprašam, ker se mi ne zdi smiselno, da kupiš precej dražjo zadevo, ki jo pa izkoristiš polovično ali se manj...
To si zasluži svojo temo in svojo debato

zato je za mene osebno 64 preveč, 30 bi bilo "ravno" prav.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a DCT »

darjan napisal/-a:Možnost nastavljanja polnjenja do želenega SoC obstaja? Če je sploh smiselno za življenjsko dobo baterije?
Recimo, da bi pač med tednom polnil le 10%, ko pa se gre "k bratom hrvatom" pa se pač napolni do konca? Ali nima smisla tako komplicirat?
Nekateri bodo rekli "nisem kupil avta zato da bi kompliciral",ampak v resnici lahko še kako vplivaš na daljšo življensko dobo (manj degradacije) baterije,če jo pravilno polniš.To seveda pomeni tudi boljšo ceno,ko avto enkrat prodajaš,jasno je da bi vsak kupec raje kupil avto z baterijo,ki je v boljšem stanju...
preberi si to temo in članke v njej: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=27&t=1 ... timalno%2A

Najbolj optimalno bi bilo,če bi Li-ion baterijo držal med 40 in 60%,ampak to je mogoče že pretiravanje...
Vsakodnevno pa jo z lahkoto držiš med 30 in 70% (pri Koni s 64 kWh to pomeni cca. 200 km uporabnega vsakodnevnaga dometa!),torej večinoma če je le možno ne presegaš teh dveh procentov,+ občasno,recimo 1x mesečno,pa jo napolniš do 100% (da se celice balansirajo) tik pred daljšo vožnjo...in baterijo boš imel praktično večno (poglej si v člankih kako ogromne razlike so pri različnih % polnjenja in praznenja).
Slabo za baterijo je,če jo napolniš do 100% in nato pustiš v takem stanju,še posebej na vročem...mi je ravno kolega razlagal,da njegov dron,če ga napolni do 100% in če ga takoj ne začne uporabljat,po nekaj urah začne prazniti baterijo na 80%
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2530

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a darjan »

zgleda je zaradi tega voltec tako "trajna" zadeva, ker imajo huge buffer v bateriji in vedno polni sistem optimalno vrednost baterije?

meni je, po pravici, kompliciranje pri EV še dodaten plus, drugače je avto dull, pa itak se vsakega naveličam prehitro
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a DCT »

darjan napisal/-a:zgleda je zaradi tega voltec tako "trajna" zadeva, ker imajo huge buffer v bateriji in vedno polni sistem optimalno vrednost baterije?

meni je, po pravici, kompliciranje pri EV še dodaten plus, drugače je avto dull, pa itak se vsakega naveličam prehitro
Ja,točno (tudi) zaradi tega so baterije v Amperah/Voltih tako vzdržljive,zaradi relativno visoko nastavljenega % varnostnega bufferja...nasplošno bi vsakamu svetoval,naj vzdržuje baterijo nekje med 30 in 70%,če je le možno...pa ne da moraš zdaj postat obseden s tem,ampak pač ko je možnost,se tega držiš...saj pri velikih baterijah to sploh ni taka težava,kot se mogoče sliši na prvi pogled.

Malo smo offtopic,naj gre debata nazaj na predgretje...
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2530

Re: Predgretje

Odgovor Napisal/-a darjan »

Res je ja, tole bi lahko admin prestavil v ločeno temo.

admin: prispevki premaknjeni v ustrezno temo
energija
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 281
Kraj: ljubljana
Avto: IONIQ
237
168

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a energija »

Goran napisal/-a:Težek lajf mate. Napolnim ko je prazna oz. ko rabim. Doma polnim na 100, ker najbrž nimam možnosti da bi nastavil na 80. Ko bo baterija stara 8 let kolikor ima garancije bom za avto itak dobil six pack, ajde mogoče dva Življenje je prekratko, da bi se zajebaval s cikli.
Ali ima IONIQ možnost, da mu določiš, da se preneha polniti pri doseženih 80% ?
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Goran »

O ioniqu nimam pojma.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Baterije”