Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Vsaka komponenta ima MTBF (mean time between failure) in s kombinacijo vseh tisočev MTBF v avtu se izračuna MTBF avta, ki je ciljan na neko starost/kilometre avta.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3564
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951616
Re: Predgretje
nekje na forumu obstaja raziskava za samsung 18650 kjer so šteli cikle do 75 % sohdarjan napisal/-a:Možnost nastavljanja polnjenja do želenega SoC obstaja? Če je sploh smiselno za življenjsko dobo baterije?
Recimo, da bi pač med tednom polnil le 10%, ko pa se gre "k bratom hrvatom" pa se pač napolni do konca? Ali nima smisla tako komplicirat?
500 ciklov 0-100 %
in 6000 ciklov 20-70 %
to pa je že 1 proti 6
Re: Predgretje
1:12
Če pri koni nastaviš polnjenje do 90%, gre za dejanski SOC okrog 84%. Kar je že zelo "zdravo" za baterijo.
Če pri koni nastaviš polnjenje do 90%, gre za dejanski SOC okrog 84%. Kar je že zelo "zdravo" za baterijo.
Re: Predgretje
Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3564
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951616
Re: Predgretje
Tega testa niso naredili, problem je "shelf life" oziroma starost baterije , najdlje izdrži pri nižjih temperaturah in srednjem soc.
Re: Predgretje
Hm... In zakaj si človek potem kupi 64kWh baterijo?darjan napisal/-a:Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?
A ne bi bilo bistveno ceneje manj, za parkrat na leto pač enkrat več vmes na polnilnico?
Samo vprašam, ker se mi ne zdi smiselno, da kupiš precej dražjo zadevo, ki jo pa izkoristiš polovično ali se manj...
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3564
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951616
Re: Predgretje
Večja je baterija, manj jo obremenjuješ vsakodnevno, manj polnih ciklov naredi, dalj bo izdržala.
Re: Predgretje
A ni bistvo v katerem delu polniš in manj koliko?darjan napisal/-a:Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?
Re: Predgretje
Najbolje v sredini... Če jo vsak dan polniš od 30 do 70% bo zdržala praktično toliko kot ima shelf-life
Re: Predgretje
To je čisto res. In zato za v drugi avto nikoli nebi kupil baterije večje od 20kWh. Za prvi pa hočem VEDNO imet nekaj rezerve za nujne poti. To da bo še nekaj manj degradacije je pa samo plus. No, pa kakšen postanek manj na izletih bo tudi... ampak nisem 100% al je to plus ali minus.Stromcek napisal/-a: Hm... In zakaj si človek potem kupi 64kWh baterijo?
A ne bi bilo bistveno ceneje manj, za parkrat na leto pač enkrat več vmes na polnilnico?
Samo vprašam, ker se mi ne zdi smiselno, da kupiš precej dražjo zadevo, ki jo pa izkoristiš polovično ali se manj...
Re: Predgretje
Pri Leafu (in tudi Webasto v mojem ICE by Sweden) deluje tako, da mu nastaviš predviden čas odhoda. Nato sam izračuna potreben čas vklopa glede na zunanjo temperaturo. Pri Leafu gretje (in klima poleti) deluje tudi, ko ni na kablu (ne verjamem, da koga zanima, ampak Webasto v ICE pa ne deluje, če je gorivo na rezervi )CRF napisal/-a:Torej, predgretje v Koni deluje tako da avto začne z gretjem pol ure pred nastavljenim časom odhoda.
Lahko nastaviš željeno temperaturo, mora pa avto biti priključen na polnilnico.
Če pa ga vklopiš preko aplikacije direktno, pa začne delovati takoj in deluje:
a) 15 minut, če ni na kablu in "srka" baterijo
b) do 2 uri, če je na kablu, takrat uporablja samo energijo s kabla.
Kot zanimivost - ko sem ga imel na kablu, polnilec nastavljen le na 6A, zunaj pa je bilo zelo mrzlo (pod -5), se avto v predvidenem času ni dobro ogrel... Očitnu mu je bilo 6A oziroma- ~1,5kW premalo, uporovni grelci porabijo precej več, a je vzel le toliko, kot je imel na razpolago na kablu.
Re: Predgretje
A nima Kona 2 kW grelca za gretje baterije? Ga ne moreš vključiti pred odhodom, če imaš avto priključen? Mislim, da je bilo tako meni rečeno na testni vožnji.
Re: Predgretje
To si zasluži svojo temo in svojo debatoStromcek napisal/-a:Hm... In zakaj si človek potem kupi 64kWh baterijo?darjan napisal/-a:Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?
A ne bi bilo bistveno ceneje manj, za parkrat na leto pač enkrat več vmes na polnilnico?
Samo vprašam, ker se mi ne zdi smiselno, da kupiš precej dražjo zadevo, ki jo pa izkoristiš polovično ali se manj...
zato je za mene osebno 64 preveč, 30 bi bilo "ravno" prav.
Re: Predgretje
Nekateri bodo rekli "nisem kupil avta zato da bi kompliciral",ampak v resnici lahko še kako vplivaš na daljšo življensko dobo (manj degradacije) baterije,če jo pravilno polniš.To seveda pomeni tudi boljšo ceno,ko avto enkrat prodajaš,jasno je da bi vsak kupec raje kupil avto z baterijo,ki je v boljšem stanju...darjan napisal/-a:Možnost nastavljanja polnjenja do želenega SoC obstaja? Če je sploh smiselno za življenjsko dobo baterije?
Recimo, da bi pač med tednom polnil le 10%, ko pa se gre "k bratom hrvatom" pa se pač napolni do konca? Ali nima smisla tako komplicirat?
preberi si to temo in članke v njej: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=27&t=1 ... timalno%2A
Najbolj optimalno bi bilo,če bi Li-ion baterijo držal med 40 in 60%,ampak to je mogoče že pretiravanje...
Vsakodnevno pa jo z lahkoto držiš med 30 in 70% (pri Koni s 64 kWh to pomeni cca. 200 km uporabnega vsakodnevnaga dometa!),torej večinoma če je le možno ne presegaš teh dveh procentov,+ občasno,recimo 1x mesečno,pa jo napolniš do 100% (da se celice balansirajo) tik pred daljšo vožnjo...in baterijo boš imel praktično večno (poglej si v člankih kako ogromne razlike so pri različnih % polnjenja in praznenja).
Slabo za baterijo je,če jo napolniš do 100% in nato pustiš v takem stanju,še posebej na vročem...mi je ravno kolega razlagal,da njegov dron,če ga napolni do 100% in če ga takoj ne začne uporabljat,po nekaj urah začne prazniti baterijo na 80%
Re: Predgretje
zgleda je zaradi tega voltec tako "trajna" zadeva, ker imajo huge buffer v bateriji in vedno polni sistem optimalno vrednost baterije?
meni je, po pravici, kompliciranje pri EV še dodaten plus, drugače je avto dull, pa itak se vsakega naveličam prehitro
meni je, po pravici, kompliciranje pri EV še dodaten plus, drugače je avto dull, pa itak se vsakega naveličam prehitro
Re: Predgretje
Ja,točno (tudi) zaradi tega so baterije v Amperah/Voltih tako vzdržljive,zaradi relativno visoko nastavljenega % varnostnega bufferja...nasplošno bi vsakamu svetoval,naj vzdržuje baterijo nekje med 30 in 70%,če je le možno...pa ne da moraš zdaj postat obseden s tem,ampak pač ko je možnost,se tega držiš...saj pri velikih baterijah to sploh ni taka težava,kot se mogoče sliši na prvi pogled.darjan napisal/-a:zgleda je zaradi tega voltec tako "trajna" zadeva, ker imajo huge buffer v bateriji in vedno polni sistem optimalno vrednost baterije?
meni je, po pravici, kompliciranje pri EV še dodaten plus, drugače je avto dull, pa itak se vsakega naveličam prehitro
Malo smo offtopic,naj gre debata nazaj na predgretje...
Re: Predgretje
Res je ja, tole bi lahko admin prestavil v ločeno temo.
admin: prispevki premaknjeni v ustrezno temo
admin: prispevki premaknjeni v ustrezno temo
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Ali ima IONIQ možnost, da mu določiš, da se preneha polniti pri doseženih 80% ?Goran napisal/-a:Težek lajf mate. Napolnim ko je prazna oz. ko rabim. Doma polnim na 100, ker najbrž nimam možnosti da bi nastavil na 80. Ko bo baterija stara 8 let kolikor ima garancije bom za avto itak dobil six pack, ajde mogoče dva Življenje je prekratko, da bi se zajebaval s cikli.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek