hitrost polnenja pozimi
hitrost polnenja pozimi
Izgleda, da kia varuje hladno baterijo in ne dovoli hitrega polnenja, če je baterija hladna.
To je še huje kot #rapidgate , saj nisan nima sistema, ki bi lahko ohladil baterijo, niro pa ima grelec pa ga ne uporabi.
Verjetno je enako z kono in bodočo soul.
No tudi zoe se enako obnaša.
https://www.youtube.com/watch?v=RjFE1mNtUcc
To je še huje kot #rapidgate , saj nisan nima sistema, ki bi lahko ohladil baterijo, niro pa ima grelec pa ga ne uporabi.
Verjetno je enako z kono in bodočo soul.
No tudi zoe se enako obnaša.
https://www.youtube.com/watch?v=RjFE1mNtUcc
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2320
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16932221
Re: hitrost polnenja pozimi
Ja, čudno je to, da je imel vklopljen sistem za gretje baterije pozimi. Morda je bilo kaj narobe z grelnikom ali pa se zadeva vklopi ob kakšnih določenih pogojih, ki niso bili izpolnjeni?
Pozneje, ko se je med vožnjo baterija segrela, je bilo OK, če sem prav razumel?
Pozneje, ko se je med vožnjo baterija segrela, je bilo OK, če sem prav razumel?
Re: hitrost polnenja pozimi
verjetno imajo enak algoritem kot naprimer zoe.
Če se je imela baterija čas ohladiti se je imela tudi čas napolniti, ko pa greš na dolgo pot pa mora biti baterija napolnjena in tudi če je hladna se po 200+ kilometrih ogreje.
Če se je imela baterija čas ohladiti se je imela tudi čas napolniti, ko pa greš na dolgo pot pa mora biti baterija napolnjena in tudi če je hladna se po 200+ kilometrih ogreje.
Re: hitrost polnenja pozimi
Nebi rekel da je to huje,v vsakodnevni praksi je po mojem veliko bolj uporaben sistem od Kie kot od Nissana...sprašujem se kdaj sploh bi človeku koristilo hitro polnjenje hladne baterije? Zjutraj verjetno ne,ker se ti lahko baterija polni čez noč...Ko pa voziš,se ti pa baterija itak dovolj segreva...torej potem s Kio nimaš problema na polnilnici,ko prideš do nje.pirpy napisal/-a:Izgleda, da kia varuje hladno baterijo in ne dovoli hitrega polnenja, če je baterija hladna.
To je še huje kot #rapidgate , saj nisan nima sistema, ki bi lahko ohladil baterijo, niro pa ima grelec pa ga ne uporabi.
Večji problem je,ko prideš s segreto (pregreto) baterijo Leafa na polnilnico....
Re: hitrost polnenja pozimi
Ampak ravno "winter mode" naja bi bil namenjen točno temu. Pa očitno res ni prav dobro implementiran.
Re: hitrost polnenja pozimi
Kako se obnašata e-Niro in 2020 Soul EV, bomo preizkusili v prihajajočem letu...
Danes lahko iz svojih izkušenj povem (z 2016 Soul EV, narejenim za Norveški trg), da je polnjenje na hitri polnilnici pozimi bp,
ker enostavno zadnjih 5km pred polnilnico pelješ 130km/h in prideš z ogretim akumulatorjem na 18-19 st.C.
Za polnjenje iz 16 na 74% (13,8kWh) sem potreboval 16 minut in 59 sekund (povprečje 48,7kW ), temperatura je narasla na 28-31 stopinj (ravno, da se je vklopil ventilator hlajenja).
Če prideš na DC polnilnico s prehladnim akumulatorjem (primer: celodnevno parkiranje v Ljubljani s 70%), se polni še vedno hitro, vendar ne dovoljuje polnjenja do 94%, ampak pri 84% zaključi polnjenje vozila (do zdaj se mi je to zgodilo 2x).
Kar je popolnoma v redu, saj če odhajaš na daljšo relacijo, se polniš med 10 in 80% (tok polnjenja začne padati nad 77%) in ne izgubljaš časa s polnjenjem nad 84%.
Vgrajeni grelci so namenjeni gretju akumulatorja pri AC polnjenju in se vklopijo, ko temperatura pade pod 4 st. C.
Polnjenje/praznjenjega "zmrznjenega" litij-ionskega akumulatorja pod 0 st.C nikakor ni primerno s previsokimi tokovi!
Danes lahko iz svojih izkušenj povem (z 2016 Soul EV, narejenim za Norveški trg), da je polnjenje na hitri polnilnici pozimi bp,
ker enostavno zadnjih 5km pred polnilnico pelješ 130km/h in prideš z ogretim akumulatorjem na 18-19 st.C.
Za polnjenje iz 16 na 74% (13,8kWh) sem potreboval 16 minut in 59 sekund (povprečje 48,7kW ), temperatura je narasla na 28-31 stopinj (ravno, da se je vklopil ventilator hlajenja).
Če prideš na DC polnilnico s prehladnim akumulatorjem (primer: celodnevno parkiranje v Ljubljani s 70%), se polni še vedno hitro, vendar ne dovoljuje polnjenja do 94%, ampak pri 84% zaključi polnjenje vozila (do zdaj se mi je to zgodilo 2x).
Kar je popolnoma v redu, saj če odhajaš na daljšo relacijo, se polniš med 10 in 80% (tok polnjenja začne padati nad 77%) in ne izgubljaš časa s polnjenjem nad 84%.
Vgrajeni grelci so namenjeni gretju akumulatorja pri AC polnjenju in se vklopijo, ko temperatura pade pod 4 st. C.
Polnjenje/praznjenjega "zmrznjenega" litij-ionskega akumulatorja pod 0 st.C nikakor ni primerno s previsokimi tokovi!
Soul EV believer
Re: hitrost polnenja pozimi
Do situacij, kjer bi rabil hitro polnjenje hladne baterije, po mojem ne prihaja. Pa tudi sicer ne bi bilo to dobro za življenjsko dobo baterije. Problem polnjenja pregrete baterije je precej bolj življenjski.Nebi rekel da je to huje,v vsakodnevni praksi je po mojem veliko bolj uporaben sistem od Kie kot od Nissana...sprašujem se kdaj sploh bi človeku koristilo hitro polnjenje hladne baterije? Zjutraj verjetno ne,ker se ti lahko baterija polni čez noč...Ko pa voziš,se ti pa baterija itak dovolj segreva...torej potem s Kio nimaš problema na polnilnici,ko prideš do nje.
Večji problem je,ko prideš s segreto (pregreto) baterijo Leafa na polnilnico....
Re: hitrost polnenja pozimi
Hm. Kako je pa s tem pri outlanderju? Tam sem videl review-e uporabnikov, da imajo temp baterije okoli nule, nekaj stopinj nad ničlo. Pa se se je človek vozil več kot 1h.
Pomeni da takrat ni pametno iz polnit? oz kdaj, koliko naj bo min temp baterije, da se zavije na CSS?
Pomeni da takrat ni pametno iz polnit? oz kdaj, koliko naj bo min temp baterije, da se zavije na CSS?
Re: hitrost polnenja pozimi
Za hitro polnjenje mora bit baterija na okrog 30 stopinj. Če pa ni, pa nič ne škodi bateriji, ker BMS poskrbi da se pač ne polni z večjo močjo.
Re: hitrost polnenja pozimi
Verjetno je tudi odvisna od želene moči? Namreč outlander ima itak max na 20kw, tako da tam verjetno ni tega problema?
Re: hitrost polnenja pozimi
Prihaja pri skoraj vseh proizvajalcih EVjev. Pozimi so dometi manjsi, posledicno ljudje vozijo se bolj varcno. S tem ne generirajo dovolj toplote, ergo baterija pri priklopu niti pod razno ni dovolj segreta. Ta teden sem zasledil primer, ko je clovek po 2h voznje oz 250 prevozenih km se vedno bil pod optimumom in ni prejel nazivne moci poljenjenja. Avto za 100k (Jaguar I-Pace).Brutus napisal/-a:Do situacij, kjer bi rabil hitro polnjenje hladne baterije, po mojem ne prihaja. Pa tudi sicer ne bi bilo to dobro za življenjsko dobo baterije. Problem polnjenja pregrete baterije je precej bolj življenjski.Nebi rekel da je to huje,v vsakodnevni praksi je po mojem veliko bolj uporaben sistem od Kie kot od Nissana...sprašujem se kdaj sploh bi človeku koristilo hitro polnjenje hladne baterije? Zjutraj verjetno ne,ker se ti lahko baterija polni čez noč...Ko pa voziš,se ti pa baterija itak dovolj segreva...torej potem s Kio nimaš problema na polnilnici,ko prideš do nje.
Večji problem je,ko prideš s segreto (pregreto) baterijo Leafa na polnilnico....
Za primerno segreto baterijo pozimi, ki jo polnimo z nazivno mocjo na DC polnilnici to ni nic slabega. Je identicno kot to pocnemo poleti in vpliva na zivljensko dobo enako. Zato pa je ob hladni bateriji polnilna moc nizja, da ni dodatnega vpliva na zivljensko dobo.
Se primer iz prve roke danes:
- CZero je stal 1 teden, baterija se je po 10km hitre voznje segrela na 4°C
- po prispetju na cilj sem imel SoC 22% ter dometa nekaj malega kilometrov po GoM, baterija je imela 9°C
- pot sem zakljucil ter dal polnit na Type2, ce bi moral pot nadaljevati bi polnilo z nekje 15-16kW. To je hitrost ki jo lastniki Leaf2 opisujejo kot enega najvisjih throttlingov rapidgatea, tako da je kar problem (hitrosti na DC pod 20kW).
Re: hitrost polnenja pozimi
Poleti gre boljša polovica v merkator in preden nakupi je avto dodobra napolnjen, pozimi še pa ona nima kaj tako dolgo delati v trgovini , da bi se avto omembe vredno napolnil .