Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Vsak vloger, ki testira EV-je ponosno razlaga koliko Nm navora ima ta avto in koliko drugi a to je vse skupaj nesmisel.
Naprimer zoe z 68 kW ima 225 Nm navora kona z 150 kW pa 290 Nm.
Če bi že hoteli primerjati navore bi morali primerjati navore na pogonskih kolesih , saj lahko ima vsak avto malce drugačno razmerje v reduktorju in s tem se spremeni tudi navor na kolesih, druga stvar pa je teža avta, ki spet spremeni občutek pospeševanja in tretja stvar je velikost kolesa. Namesto navora bi govorili raje o pospešku vozila 0-30, 0-60.... in pa moči.
Že pri ICE vozilih je navor podatek ki je privlečen malce za lase, najprej so govorili o konstantnem navoru potem so pa začeli govoriti o številkah kar je nesmisel.
Naprimer zoe z 68 kW ima 225 Nm navora kona z 150 kW pa 290 Nm.
Če bi že hoteli primerjati navore bi morali primerjati navore na pogonskih kolesih , saj lahko ima vsak avto malce drugačno razmerje v reduktorju in s tem se spremeni tudi navor na kolesih, druga stvar pa je teža avta, ki spet spremeni občutek pospeševanja in tretja stvar je velikost kolesa. Namesto navora bi govorili raje o pospešku vozila 0-30, 0-60.... in pa moči.
Že pri ICE vozilih je navor podatek ki je privlečen malce za lase, najprej so govorili o konstantnem navoru potem so pa začeli govoriti o številkah kar je nesmisel.
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
V videu, ki si ga nalepil zadnje pravi 290 kar je res malo, to pomeni, da če imata zoe in kona enako prestavno razmerje je kona od 0 - 30 komaj kaj hitrejša zaradi večje teže in večjih koles kar pa mislim da ne more biti res ?
Kot pravim podatek o navoru na motorju je brez pomena .
Kot pravim podatek o navoru na motorju je brez pomena .
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Nebi se ravno strinjal,da je podatek o navoru motorja brez pomena!
Preden pa se debatira o navoru kot številki,se mora vedno nujno pogledati krivuljo navora,torej graf navor/obrati motorja...pa nekateri si narobe predstavljajo,da ima elektromotor konstanten navor po celotnem območju vrtljajev
Preden pa se debatira o navoru kot številki,se mora vedno nujno pogledati krivuljo navora,torej graf navor/obrati motorja...pa nekateri si narobe predstavljajo,da ima elektromotor konstanten navor po celotnem območju vrtljajev
- Hitch-Hiker
- EV entuziast
- Prispevkov: 325
- Avto: Ioniq, Rav4
-
337188
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Ga pa ima najvec ravno tam kjer je najbolj potreben. Pri visokih hitrostih mu pa malo zmanjka ja.DCT napisal/-a:pa nekateri si narobe predstavljajo,da ima elektromotor konstanten navor po celotnem območju vrtljajev
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Številka je brez pomena, pomembna je krivulja. Ev ji imajo krivuljo navora ravno črto do trenutka, ko dosežejo maximalno moč potem pa moč ostane ravna navor pa pada, to je pri vseh evjih isto.
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Če je krivulja pri vseh elektromotorjih enaka,potem dejansko navor določa moč motorja,a ni tako? Torej je številka navora še kako pomambna,saj nam dejansko pove kako zmogljiv je motor.pirpy napisal/-a:Številka je brez pomena, pomembna je krivulja. Ev ji imajo krivuljo navora ravno črto do trenutka, ko dosežejo maximalno moč potem pa moč ostane ravna navor pa pada, to je pri vseh evjih isto.
Mimogrede,navor motorja v Koni ni 290,ampak 395 Nm (pri 1.000 do 2.850 vrtljajev na minuto),zanimivo pa je,da za oba motorja navajajo enak navor (?)...no tole mi pa ni jasno...če imata oba motorja enak navor (in predvidevam da pri enakih vrtljajih),kako so jima potem določili različno moč,glede na to,da je krivulja navora pri obeh enaka?
Tukaj s temi podatki o enakem navoru pri obeh motorjih nekaj ne more štimati...ali pa jaz česa ne razumem...?
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
395 Nm je bolj pravilno ja.
Poglej moč motorja je navor x obrati .
Oba motorja sta konstrukcijsko enaka le razsmernik jim omejuje moč.
Zoe doseže maximalno moč pri okoli 30 km/h in do takrat je navor 225 Nm potem pa mu zmanjka moči, da bi lahko z enakim navorom pospeševal in zato se morata navor in posledično pospešek zmanjšati.
Enako je pri koni, 395 Nm do določenih obratov potem pa začne padati , pri 39 kwh koni nedvomno prej kot pri 64 kWh verziji.
Na prst, pri 39 kwh koni začne pospešek ali navor pojemat pri 40 kmh pri 64 Kwh pa pri 50 kmh .
Torej ker imata enak navor , če se gresta drag race bosta do 40 km/h povsem izenačena ali pa bo manjša različica celo hitrejša zaradi nižje teže potem bo pa močnejša različica pobegnila.
Zato pravim, da je številčni podatek o navoru nepomemben. Če ima prvi motor nazivne vrtljaje 6000 obratov drugi pa 3000 in če imata oba enako moč potem ima prvi pol manjši navor kot drugi a ker bo drugi imel prestavno razmerje dva krat manjše, bo končni pospešek enak. torej prvi motor bo imel navor recimo 200 Nm drugi pa 400. Kaj si lahko iz tega pomagaš? Kvečjemu lahko izračunaš koliko obratov ima motor pri največji moči.
Torej je podatek o navoru brezpredmeten. Se strinjaš.
Poglej moč motorja je navor x obrati .
Oba motorja sta konstrukcijsko enaka le razsmernik jim omejuje moč.
Zoe doseže maximalno moč pri okoli 30 km/h in do takrat je navor 225 Nm potem pa mu zmanjka moči, da bi lahko z enakim navorom pospeševal in zato se morata navor in posledično pospešek zmanjšati.
Enako je pri koni, 395 Nm do določenih obratov potem pa začne padati , pri 39 kwh koni nedvomno prej kot pri 64 kWh verziji.
Na prst, pri 39 kwh koni začne pospešek ali navor pojemat pri 40 kmh pri 64 Kwh pa pri 50 kmh .
Torej ker imata enak navor , če se gresta drag race bosta do 40 km/h povsem izenačena ali pa bo manjša različica celo hitrejša zaradi nižje teže potem bo pa močnejša različica pobegnila.
Zato pravim, da je številčni podatek o navoru nepomemben. Če ima prvi motor nazivne vrtljaje 6000 obratov drugi pa 3000 in če imata oba enako moč potem ima prvi pol manjši navor kot drugi a ker bo drugi imel prestavno razmerje dva krat manjše, bo končni pospešek enak. torej prvi motor bo imel navor recimo 200 Nm drugi pa 400. Kaj si lahko iz tega pomagaš? Kvečjemu lahko izračunaš koliko obratov ima motor pri največji moči.
Torej je podatek o navoru brezpredmeten. Se strinjaš.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2313
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Skoraj brezpredmeten s strani vozila, vendar pomemben s strani motorja ali takrat, ko se hvališ. Na primer "Sicer je res, da ima tvoje vozilo malenkost boljši pospešek od mojega, vendar ali veš, da bi z mojim motorjem lahko tvoje vozilo skoraj dvakrat bolj pospeševalo?".
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Sliši se logično...žal pa debatiramo malo na pamet,treba bi bilo nujno videti točen graf navora glede na obrate,in to obeh motorjev! Iz tistih dveh grafov bi se vse točno videlo kako in kaj. predvidevam da je res tako,kot si napisal,torej da sta motorja enaka,samo da je močnejši "odprt",šibkejšega so pa umetno zavrli z omejitvijo navora...pirpy napisal/-a: Enako je pri koni, 395 Nm do določenih obratov potem pa začne padati , pri 39 kwh koni nedvomno prej kot pri 64 kWh verziji.
Na prst, pri 39 kwh koni začne pospešek ali navor pojemat pri 40 kmh pri 64 Kwh pa pri 50 kmh .
Torej ker imata enak navor , če se gresta drag race bosta do 40 km/h povsem izenačena ali pa bo manjša različica celo hitrejša zaradi nižje teže potem bo pa močnejša različica pobegnila.
Zato pravim, da je številčni podatek o navoru nepomemben. Če ima prvi motor nazivne vrtljaje 6000 obratov drugi pa 3000 in če imata oba enako moč potem ima prvi pol manjši navor kot drugi a ker bo drugi imel prestavno razmerje dva krat manjše, bo končni pospešek enak. torej prvi motor bo imel navor recimo 200 Nm drugi pa 400. Kaj si lahko iz tega pomagaš? Kvečjemu lahko izračunaš koliko obratov ima motor pri največji moči.
Torej je podatek o navoru brezpredmeten. Se strinjaš.
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
P.S.: Sem malo brskal po netu in dejansko nisem nikjer našel grafa moči (navora) od Kone EV. Vrže pa ven kar nekaj grafov glede porabe,polnjenja in podobno,skratka vse živo razen enega čist običajnega grafa navora in moči glede na vrtljaje motorja.
Prav neverjetno...a to nikogar ne zanima,ali pa tovarna skriva graf?
Prav neverjetno...a to nikogar ne zanima,ali pa tovarna skriva graf?
Re: Renault ZOE - predstavitev
Našel sem graf navora in moči za q210 (q90) motor
izkoristek komaj malo žez 70 %.
iz grafa se vidi da moč motorja precej pada ko je hitrost čez 100 km, pri 135 km/h je navoljo komaj še okoli 53 kw , čeprav iz baterije črpa okoli 70 kw.izkoristek komaj malo žez 70 %.
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Našel sem podatek o navoru/moči za IONIQ EV. Ker ni nikjer navedene hitrosti, me zanima ali se da iz tega nekako dobiti podatek pri kateri hitrosti je največja moč/navor itd... ali se lahko samo sklepa glede na max hitrost (mislim da je 165 km/h)?
Prosim tehnične strokovnjake tukaj na forumu za kakšno "razlago za telebane".
Prosim tehnične strokovnjake tukaj na forumu za kakšno "razlago za telebane".
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2313
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Glede na graf zgoraj je največji navor (okrog 290 Nm) do nekje 2800 rpm, največja moč (okrog 120 HP) pa nekje od 2800 rpm naprej. Na žalost so podali samo rpm namesto hitrosti. Se vidi, da so vajeni ICE vozil, kjer neradi podajajo krivulje za RPM manjše od 1000.
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Ja,graf je žal pomankljiv,nikjer ni napisane hitrosti,čeprav bi jo lahko preprosto dopisali zraven na graf...DGJ napisal/-a:Našel sem podatek o navoru/moči za IONIQ EV. Ker ni nikjer navedene hitrosti, me zanima ali se da iz tega nekako dobiti podatek pri kateri hitrosti je največja moč/navor itd... ali se lahko samo sklepa glede na max hitrost (mislim da je 165 km/h)?
Še vedno pa bi rad videl 2 grafa od obeh motorjev Kone,z vsemi parametri (moč,hitrost,vrtljaji,navor),če bo kdo kaj našel na netu..?
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
@DGJ
Naredi preizkus, postavi se na ravno cesto, po možnosti klanec, na števec nastavi trenutno porabo v kW in do konca stisni stopalko za "plin".
vse skupaj snemaj in za začetku bo poraba v kW naraščala in ko bo dosegla maximum takrat veš da si na koncu ravne črte navora kjer začne navor padat moč pa ostane ravna.V tistem trenutku ima motor okoli 2800 obratov.
Potem z lahkoto dodaš hitrost na graf.
Naredi preizkus, postavi se na ravno cesto, po možnosti klanec, na števec nastavi trenutno porabo v kW in do konca stisni stopalko za "plin".
vse skupaj snemaj in za začetku bo poraba v kW naraščala in ko bo dosegla maximum takrat veš da si na koncu ravne črte navora kjer začne navor padat moč pa ostane ravna.V tistem trenutku ima motor okoli 2800 obratov.
Potem z lahkoto dodaš hitrost na graf.
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
tukaj piše da ima ioniq ev prestavno razmerje 1:7412
file:///C:/Users/sw.vzd/AppData/Local/Packages/Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe/TempState/Downloads/IONIQ%20Hybrid%20&%20Electric%20Technical%20specifications.pdf
Če uporabljaš gume 205/55/16, ki imajo obseg 1984 mm, potem se za 1000 obratov motorja kolo zavrti 135 krat in tako v minuti narediš 135 x 1.984 = 267m torej 16 km/h.
Sedaj pa na graf napiši dodatno skalo, pri 1000=16 km/h pri 2000=32 km/h...
Graf nam ne kaže krivulje do 166 km/h.
lahko pa vidimo, da ioniq maximalno pospešuje do 45 km/h in da pri 144 km/h motor še vednone izgublja na učinkovitosti.
file:///C:/Users/sw.vzd/AppData/Local/Packages/Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe/TempState/Downloads/IONIQ%20Hybrid%20&%20Electric%20Technical%20specifications.pdf
Če uporabljaš gume 205/55/16, ki imajo obseg 1984 mm, potem se za 1000 obratov motorja kolo zavrti 135 krat in tako v minuti narediš 135 x 1.984 = 267m torej 16 km/h.
Sedaj pa na graf napiši dodatno skalo, pri 1000=16 km/h pri 2000=32 km/h...
Graf nam ne kaže krivulje do 166 km/h.
lahko pa vidimo, da ioniq maximalno pospešuje do 45 km/h in da pri 144 km/h motor še vednone izgublja na učinkovitosti.
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
ioniq ima navor na pogonskih kolesih 2186 Nm
zoe pa 2097 Nm
zato morata do 25 km/h kjer pri zoe začne navor padati pospeševati precej podobno
zoe pa 2097 Nm
zato morata do 25 km/h kjer pri zoe začne navor padati pospeševati precej podobno
Re: Zakaj je informacija o navoru za ev popoln nesmisel
Pri Ioniq-u se lahko pogleda za določene hitrosti koliko obratov to je (preko Torque Pro).
Lahko naredim nekaj meritev, če se spomnim
Lahko naredim nekaj meritev, če se spomnim
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 13 Odgovori
- 666 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Vodokotlic