Dušik v pnevmatikah

Prostor za debato o vsem kar ni nujno povezano z električnimi vozili
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1122
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
798
987

Dušik v pnevmatikah

OdgovorNapisal/-a crunchy » 02 Okt 2018, 21:08

CRF je napisal/-a:Z dušikom, al katerim plinom že, ki se manj razteza s temperaturo :)

Ali to obstaja? Pred davnimi leti smo se učili, da je vrednost p*V/T konstantna in sem vsaj mislil, da velja za vsak plin. Upam, da nisem kje kiksnil.
Če spremenimo temperaturo iz 300 K na 330 K (10% sprememba) potem bi se moral tudi tlak plina pri isti prostornini povečati za 10%. Če se guma nekoliko raztegne pa je zvišanje tlaka nekoliko manjše.
Res bi rad vedel, če se kakšen plin obnaša drugače.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4283
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
2816
2925

Re: Nissan LEAF 2018

OdgovorNapisal/-a CRF » 02 Okt 2018, 21:26

crunchy je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:Z dušikom, al katerim plinom že, ki se manj razteza s temperaturo :)

Ali to obstaja? Pred davnimi leti smo se učili, da je vrednost p*V/T konstantna in sem vsaj mislil, da velja za vsak plin. Upam, da nisem kje kiksnil.
Če spremenimo temperaturo iz 300 K na 330 K (10% sprememba) potem bi se moral tudi tlak plina pri isti prostornini povečati za 10%. Če se guma nekoliko raztegne pa je zvišanje tlaka nekoliko manjše.
Res bi rad vedel, če se kakšen plin obnaša drugače.

Prav ste se učili :) Ampak vseeno nekateri polnijo dušik. Baje manj pronica skozi gumo.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1044
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
809
1088

Re: Nissan LEAF 2018

OdgovorNapisal/-a Damijan » 02 Okt 2018, 22:23

Glede dušika tekst iz Michelinove strani:
Kdaj in kako preverjati tlak v va--ih pnevmatikah - Michelin

Je polnjenje z dušikom primerno za uporabo pnevmatik na stezi?

Je. Vendar ni potrebno, da polnite pnevmatike z dušikom. Čeprav polnjenje z dušikom nekoliko upočasni postopno naravno izgubo tlaka v pnevmatikah, so te vrednosti premajhne, da bi jih v enem dnevu, ko bomo vozili po stezi, lahko izmerili. Prav tako so termodinamične značilnosti dušika preveč podobne učinkom pri polnjenju z zrakom, da bi vplivale na tlak v pnevmatikah zaradi povišanja temperature. Upoštevajte, da je v zraku 78 % dušika. Priporočamo, da uporabljate kolikor je mogoče suh zrak.
Soul EV believer ;)
amaterB
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 69
Kraj: Slovenija
Avto: golf sportsvan TSI DSG
33
10

Re: Nissan LEAF 2018

OdgovorNapisal/-a amaterB » 03 Okt 2018, 06:59

Navaden luft vsebuje precej vlage. Pri nizki temperaturi del vlage kondenzira (=masa plina se zmanjša), pri višji pa se spet upari, zato se tlak spreminja še hitreje kot linearno. Dušik je bolj/povsem "suh". Po mojem bi bil suh zrak enako dober, samo mora biti iz nekega razloga bolj praktično/ceneje pridobivati/shranjevati/uporabljati za ta namen zgolj dušik.
crunchy
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1122
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
798
987

Re: Nissan LEAF 2018

OdgovorNapisal/-a crunchy » 03 Okt 2018, 08:00

CRF je napisal/-a:Ampak vseeno nekateri polnijo dušik. Baje manj pronica skozi gumo.

Mislim, da je atom kisika nekoliko večji od dušika, torej trditev verjetno ne drži. Po moje je zadeva bolj povezana s tem, kar je komentiral amaterB - torej, da je zadeva bolj povezana z vlago. Če bi zrak posušili in ga stisnili (tako kot dušik), bi bilo prav tako OK za polnjenje gum.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4283
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
2816
2925

Re: Nissan LEAF 2018

OdgovorNapisal/-a CRF » 03 Okt 2018, 08:37

crunchy je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:Ampak vseeno nekateri polnijo dušik. Baje manj pronica skozi gumo.

Mislim, da je atom kisika nekoliko večji od dušika, torej trditev verjetno ne drži. Po moje je zadeva bolj povezana s tem, kar je komentiral amaterB - torej, da je zadeva bolj povezana z vlago. Če bi zrak posušili in ga stisnili (tako kot dušik), bi bilo prav tako OK za polnjenje gum.

Nope!

The kinetic diameter of a nitrogen atom is actually just a bit bigger than an oxygen atom. This means that it is a larger “target” and is therefore ever so slightly more likely to collide with another molecule. This is the basis for why many sources say that nitrogen-filled tires are less likely to lose pressure over time: the bigger molecules are less able to permeate the tire’s rubber and seep out.

Vdot_Airtire = 0.8*vdot_N2 + 0.2*vdot_02

vdot_02 = 4*vdot_n2

So substitute that in. And you get:

Vdot_airtire = 0.8*vdot_N2 + 0.2*4*vdot_N2= 1.6*vdot_N2

So, there you go. An air-filled tire loses air at a rate of 1.6 times a nitrogen-filled tire.
crunchy
Admin @ EVSVET.eu
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1122
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
798
987

Re: Dušik v pnevmatikah

OdgovorNapisal/-a crunchy » 03 Okt 2018, 08:51

Imaš prav. Saj kisik in dušik imata enako število lupin! :oops:
Sem še preveril velikost atoma in je dušik za 8% večji od kisikovega. Je pa tudi res, da moramo vzeti v poštev velikost molekule (N2).
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4283
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
2816
2925

Re: Dušik v pnevmatikah

OdgovorNapisal/-a CRF » 03 Okt 2018, 10:01

To je prava debata! Na Atomski ravni! Ne pa kolk centimetrov je prostora za kolena zraven volana :) :)
drejc12, crunchy, Nejccc, DGJ, Damijan, Stromcek
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
mkonci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 499
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
616
594

Re: Dušik v pnevmatikah

OdgovorNapisal/-a mkonci » 03 Okt 2018, 10:28

Jaz sem z dušikom imel polnjene letne gume na passatu nekaj let nazaj. Razen to, da za dušik dodatno plačaš in se znebiš dodatnih xx EUR nisem videl nobene prednosti pred zrakom. Pa še to, če slučajno malo kje pušča ni priporočljivo dopolnit z zrakom tako da imaš še tu problem.
matija, talker2
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1777
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1002
460

Re: Dušik v pnevmatikah

OdgovorNapisal/-a pirpy » 03 Okt 2018, 14:45

Hehe zakaj ni priporočljivo :)
če je v zraku 78 % dušika
nekaj na to temo :)
Top 10 reasons not to put nitrogen in your tyres - YouTube
Nejccc
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1271
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
269
179

Re: Dušik v pnevmatikah

OdgovorNapisal/-a darjan » 03 Okt 2018, 14:49

Ekonomsko se ne splača, za vse druge razloge pa je priporočljivo :)
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1777
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1002
460

Re: Dušik v pnevmatikah

OdgovorNapisal/-a pirpy » 03 Okt 2018, 15:02

ALi si nisi pogledal prispevka :) :)
BogyX
Uporabniški avatar
BogyX
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 459
Kraj: MB
Avto: NISSAN
298
97

Re: Dušik v pnevmatikah

OdgovorNapisal/-a BogyX » 03 Okt 2018, 15:48

Lepo razloženo - hvala.

Vrni se na