Ioniq by darjan :)
Re: Ioniq by darjan :)
BMS meri elektrino v baterijo in iz baterije. To da na dolgi rok cifra ni enaka, je seveda logično - izgube v bateriji.
Nekaj se izgubi pri polnjenju, nekaj pri praznjenju.
Recimo pri klasičnih svinčenih akumulatorjih so izgube enormne, tudi skoraj 50% v ciklu polnjenje-praznjenje.
Pri modernih LiXXX formulacijah baterij so pa izgube v sami bateriji predvidoma tudi pod 10%.
Se pa izgube povišujejo z tokovi polnjenja in praznjenja. Torej hitro polnjenje in hitra vožnja, povečujejo tudi izgube v sami bateriji.
Nekaj se izgubi pri polnjenju, nekaj pri praznjenju.
Recimo pri klasičnih svinčenih akumulatorjih so izgube enormne, tudi skoraj 50% v ciklu polnjenje-praznjenje.
Pri modernih LiXXX formulacijah baterij so pa izgube v sami bateriji predvidoma tudi pod 10%.
Se pa izgube povišujejo z tokovi polnjenja in praznjenja. Torej hitro polnjenje in hitra vožnja, povečujejo tudi izgube v sami bateriji.
Re: Ioniq by darjan :)
Že že, ampak jaz sem preveril kapaciteto baterije na način, da sem pred "izpraznjenjem" vzel BMS discharded total številko in pogledal isto še ob konu moti, ter enostavno odštel. Potem pa je tu še charged podatek iz BMS, ki pa je, logično, med vožnjo posledican regeneracije? Saj to je verjetno to, kar meri BMS med vožnjo?
Re: Ioniq by darjan :)
Še ena opazka...očitno ima ioniq res "problem" zaradi prelahke sprednje teže - vsaj na voltu tega nisem opažal.
Namreč, do menjave gum na letne, sem mislil da je problem v slabih zimskih gum, velikokrat so se kolesa zavrtela. Potem pa sem menjal na letne, goodyear (torej kvaliteta ni vprašljiva), pa se dogaja isto. Enostavno ni oprijema. Pomoje kombinacija slabe razporeditve teže, prevelikega navora...pa pride do zdrsa. Ni sicer moteče, ko veš kako se avto obnaša, ampak to lahko, IMO, dodatno obrablja pnevmatike.
Namreč, do menjave gum na letne, sem mislil da je problem v slabih zimskih gum, velikokrat so se kolesa zavrtela. Potem pa sem menjal na letne, goodyear (torej kvaliteta ni vprašljiva), pa se dogaja isto. Enostavno ni oprijema. Pomoje kombinacija slabe razporeditve teže, prevelikega navora...pa pride do zdrsa. Ni sicer moteče, ko veš kako se avto obnaša, ampak to lahko, IMO, dodatno obrablja pnevmatike.
Re: Ioniq by darjan :)
Do zdrsa pride zaradi ne-dovolj-dobrega nadzora oprijema i.e. kompjuter. Kak SW update bi to reč lahko rešil ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Ioniq by darjan :)
Aprila sicer pride nov update, ampak dvomim da se kdo s tem starim avtom ukvarja :/
Re: Ioniq by darjan :)
Zna bit .. preostanejo 'kmečke' rešitve ... dodatna obtežitev spredaj, manj stvari v prtljažniku, širše, bolj mehke gume, gume z večjim premerom (homologacija?!), ...
Bjorn je zmeru 50:50, kar pomeni da če bo spredaj več oprijema se zna pojavit prekrmarjenje (odnašanje zadka)...
https://tbtp-ev.github.io/hyundai-ioniq.html
Bjorn je zmeru 50:50, kar pomeni da če bo spredaj več oprijema se zna pojavit prekrmarjenje (odnašanje zadka)...
https://tbtp-ev.github.io/hyundai-ioniq.html
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Ioniq by darjan :)
Ja na YT je filmček, ko ima človek problem prit iz podzemne garaža, ko je izvoz gor in je cesta strma in oster ovinek...mu je spodnašalo. Jaz še tega nisem doživel, je pa res, da sploh ne vem če sem že bil v taki garaži ne najdem pa zdaj ta posnetek, da bi prilimal.
Re: Ioniq by darjan :)
Definitivno tu nekaj pri Hyundai-u ne stima, ker tudi Kone EV imajo tezave pri voznji v klanec in je na YT polno videov kjer folk pozimi graja oprijem in spodrsavanje koles.
Re: Ioniq by darjan :)
Ah, potem sem letos brezveze vrgel vstran zimske gume, misleč da so že znucane
Re: Ioniq by darjan :)
Kona ma 1000kg spredaj, 800kg zadaj. Sam nisem opazil nobenega zdrsa razen ko je bilo veliko snega in kar oreng klanec. Seveda boljše gume pomagajo. Tudi e-Golf so govorili da ful spodrsavajo gume ampak nisem opazil tolk.
Seveda če voziš v sport mode in tiščiš v dežju kolikor se da bo spodrsavalo. Je potrebno kdaj tudi vožnjo prilagodit razmeram.
Pogon je spredaj, v klancu pa je težišče proti zadnji premi, tega se je potrebno pač zavedat.
Seveda če voziš v sport mode in tiščiš v dežju kolikor se da bo spodrsavalo. Je potrebno kdaj tudi vožnjo prilagodit razmeram.
Pogon je spredaj, v klancu pa je težišče proti zadnji premi, tega se je potrebno pač zavedat.
Re: Ioniq by darjan :)
Pa pomaga, če izklopiš sistem za spodrsavanje, predvsem v snegu v klancih.
FV 9 kw, ioniq 38, kmalu tudi deye z 10kwh hranilnik
Re: Ioniq by darjan :)
Kona zdrsne tudi poleti na popolnoma suhi cesti - gume zacvilijo tudi pri vožnji z npr. 40 km/h, če na polno pohodiš stopalko.
V mokrem je pa potrebno precej pazljivo dozirati moč oziroma navor. Vseeno pozimi nikoli nisem imel problema, čeprav sem doma na vrhu vzpetine.
Avto je koncipiran za bistveno manjše moči, pa tudi porazdelitev teže je verjetno malo drugačna kot pri bencinski koni.
Očitno je z Ioniqom podobno.
V mokrem je pa potrebno precej pazljivo dozirati moč oziroma navor. Vseeno pozimi nikoli nisem imel problema, čeprav sem doma na vrhu vzpetine.
Avto je koncipiran za bistveno manjše moči, pa tudi porazdelitev teže je verjetno malo drugačna kot pri bencinski koni.
Očitno je z Ioniqom podobno.
Re: Ioniq by darjan :)
Nisem divjak in do sedaj s Kono še nisem imel problema v klancih.
Če sem pohodil gas do tilta od nule, pa mi je poleti na suhem spodrsnil tudi Prius s skoraj sto konji manj kot Kona, oz. je agresivno interveniral sistem proti zdrsavanju.
Stock gume, ki pridejo s Kono (Nexen Nfera SU1) so pa econobox sport varijanta. Prodajni cenovni rang 70 EUR na gumo. To je to, za ta denar. Za nekaj ustreznega konjičem v avtu, je pa treba izbrat rang nad 140 EUR na gumo. Za ekonomično vožnjo in par driftov poleti, so pa tudi stock zadeve dovolj dobre, za nonstop agresivno vožnjo, pa žal ne.
Če sem pohodil gas do tilta od nule, pa mi je poleti na suhem spodrsnil tudi Prius s skoraj sto konji manj kot Kona, oz. je agresivno interveniral sistem proti zdrsavanju.
Stock gume, ki pridejo s Kono (Nexen Nfera SU1) so pa econobox sport varijanta. Prodajni cenovni rang 70 EUR na gumo. To je to, za ta denar. Za nekaj ustreznega konjičem v avtu, je pa treba izbrat rang nad 140 EUR na gumo. Za ekonomično vožnjo in par driftov poleti, so pa tudi stock zadeve dovolj dobre, za nonstop agresivno vožnjo, pa žal ne.
Re: Ioniq by darjan :)
If you can't beat them, join them!
Očitno se velik pomagat ne da, torej nabaviš bol pocen gume in uživaš v driftanju!
Očitno se velik pomagat ne da, torej nabaviš bol pocen gume in uživaš v driftanju!
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Ioniq by darjan :)
Odvisno kaj pomeni pomagat. Tudi s stock Priusem te profesionalni dirkač sname v tvoji Tesli recimo na Grobniku.
Dvomim pa, da ljubitelji dirk kupujejo Kone ali pa Classic Ioniqe. Pa tudi Priuse ne.
Dvomim pa, da ljubitelji dirk kupujejo Kone ali pa Classic Ioniqe. Pa tudi Priuse ne.
Re: Ioniq by darjan :)
No ja... Jaz sem ljubitelj dirk in sem imel Ioniqa in zdaj tudi Kono .
Je pa res, da je vedno kaj pri bajti, da zadosti ropotanju in hitrosti.
Je pa res, da je vedno kaj pri bajti, da zadosti ropotanju in hitrosti.
Re: Ioniq by darjan :)
Sej s tem ko si kupiš frunk premakneš še več teže iz zadnjih na sprednja kolesa
Re: Ioniq by darjan :)
Jaz sem takoj na začetku prestavil stiropor iz zadnjega prtljažnika za frunk spredaj, notri vrgel vse od keten, gasilnika, kablov, prve pomoči, boosterja....ter s tem zmanjšal težo zadaj in povečal spredaj. Nekaj pomaga, vendar pa v dežju ali snegu nisem ravno breskrben in z občutkom pohodim. V osnovi ima Hyundai tu dve zadevi, ki botrujeta temu:
1/ pogon ima spredaj namesto zadaj - tu bo praksa naredila menjavo v prihodnjih letih pri vseh EV bi si upal trdit
2/ velike moči in navori - Hyundai ima predobre motorje za skromno plehovje, če iz povprečnega avta delaš hud stroj ne moreš pričakovati idealnih lastnosti
1/ pogon ima spredaj namesto zadaj - tu bo praksa naredila menjavo v prihodnjih letih pri vseh EV bi si upal trdit
2/ velike moči in navori - Hyundai ima predobre motorje za skromno plehovje, če iz povprečnega avta delaš hud stroj ne moreš pričakovati idealnih lastnosti
Re: Ioniq by darjan :)
NIč od tega ni dost dobr izgovor, da kompjuter dopušča vrtenje koles v prazno.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Ioniq by darjan :)
A ioniq vedno zaklene polnilni kabel? oz je možno "nekje nekaj nastaviti", da kabel v avtu ne bo zaklenjen in ga bo lahko kdorkoli vzel ven?
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek