Način zaračunavanja (z anketo)

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina :)

Kakšen način zaračunavanja na hitrih polnilnicah (moč > 22kW) se vam zdi primernejši?

plačilo na minuto ( 0,3€/min )
15
39%
plačilo po porabljeni energiji ( 0,35€/kWh )
23
61%
 
Skupaj glasov: 38
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2613
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
2560
3724

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a matija » 10 Jun 2016, 20:20

EV z manjsim dometom zahteva planiranje za poti ki ga presegajo. Se vedno pa vidim da bom s CZerom prisel iz Hrvaske obale lahko za <4€ z letosnjo ceno. Se vedno precej manj kot dizel. Moras upostevat tudi zacetno pot ko startas s 100% baterijo ki si jo napolnil za<1€ :)

Zgornja slika pa nakazuje na nek vzrok da si stocil samo 4kW v 18.5min. Mogoce pregreta baterija, jaz jo zdaj med voznjo hladim.

CZero hitro polni samo do nekje 40% baterije. Do 60% nekaj srednjega, nad 75% pa ze res pocasi. Pri 80% je ze ~10kW.

Obvezno pa kot uporabnik CZera zelis minutno obracunavanje, sicer prides na QC kjer bos lahko cakal mirno 1h da nekdo natoci svoj avto do 95%. S CZerom pa tezko gres naprej, ce si npr na poti iz morja in ti kaze domet 15km :)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4691
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3328
3530

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a CRF » 10 Jun 2016, 20:35

@matija, to je res ja. In ACji ne ovirajo DCjev na teh polnilnicah.

@Mifar, kaj pa je bilo, da si v 20 minutah dobil samo 4kWh? Vroče?
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2613
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
2560
3724

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a matija » 10 Jun 2016, 21:58

@CRF: Leaf lahko mirno polni do 100%, Soul mislim da tudi :) Sem ze enkrat spraseval na tem forumu in so tako odgovorili lastniki. Sem potem s pomocjo petrola ugotovil zakaj mi odklopi na 80,5%, ker avtomobili C-zero/I-miev/Ion odklapljajo pri 80%+, polnilnica pa neha polnit ko ji avto sporoci odklop.

Ce tak Leaf/Soul (in se kaj) polni do 100% recimo na Lomu ga bom tezko nasel v restavraciji med 200 ljudmi :) Zato je minutni model obracunavanja edini pravi za DC - koristil bo uporabnikom (vecja razpolozljivost infrastrukture) in ponudnikom (tisti s skoraj polno baterijo in ze nizjo polnilno mocjo bo odklopil, zacel bo polnit nekdo s prazno baterijo in visoko polnilno mocjo). Win-Win :) Pri AC pa je malo drugace...

@Mifar: skoraj siguren sem da je bila baterija razgreta, dokler je nisem zacel aktivno hladit med voznjo se mi je na 160km poti iz morja segrela ze do 40° (pa ze nad 30° ni dobro). In baterija se je mirno segrevala ceprav je bila zadnje pol ure zunaj ze tema in gneca na AC s pocasno voznjo.
Mifar
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 30
Kraj: Jesenice
Avto: Alfa 159, citroen C-zero
37
4

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a Mifar » 10 Jun 2016, 22:05

Se opravičujem za nejasno sliko, v 18-tih minutah sem ga napolnil 8.8KW. Po novem ceniku 3.6€, če bi pa obračunavali 0,30€ po KW je oa skoraj 1€ ceneje.
2016-06-10 21.56.23.jpg
matija
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 599
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
793
428

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a robert » 10 Jun 2016, 22:18

matija je napisal/-a:@CRF: Leaf lahko mirno polni do 100%, Soul mislim da tudi :) Sem ze enkrat spraseval na tem forumu in so tako odgovorili lastniki. Sem potem s pomocjo petrola ugotovil zakaj mi odklopi na 80,5%, ker avtomobili C-zero/I-miev/Ion odklapljajo pri 80%+, polnilnica pa neha polnit ko ji avto sporoci odklop.


Soul izklopi polnjenje pri 84%, potem sicer lahko nadaljuješ do 94%, samo moraš na DC postaji še enkrat pritisnit polnenje, 100% pa ne gre. Vendar je čas od 84% do 94% tudi do 15minut, odvisno od razgretosti baterije.
i3, e-Golf in Leaf gredo do 100%
matija, Damijan
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 11 Jun 2016, 18:50

Mifar je napisal/-a:Vsekakor bi bilo za uporabnike bolje če bi se plačalo po sprejetih KW kot po minutaži.


To tudi jaz ves čas govorim, ali pa vsaj da se šteje po kWh in po minutah, oboje primerno uravnoteženo. Tisti, ki so v anketi glasovali za polnjenje po minutaži so tisti, ki si trenutno lastijo vozila, ki lahko polnijo s polnimi 50kW, ker njihova vozila to minutažno najbolj izkoristijo, ne vidijo pa dlje od tega, torej na:
- lastnike, ki se jim polni počasneje od polnih 50kW
- v poletni vročini se zračno hlajene baterije ali baterije brez kakršnegakoli hlajenja ne bodo polnile s polno močjo, ker bodo tako vroče, da se bo moč polnjenja upočasnila
- kmalu pridejo standardi, ki bodo omogočali 150kW polnjenje. Npr. Kia Soul EV že omogoča polnjenje s 100kW, vendar jo v poletni vročini še vedno lahko tepe vroča baterija, ki bo upočasnila moč polnjenja. Ampak, ali bodo ti uporabniki, ki danes polnijo s 50kW še vedno tako navdušeni, ko bodo prišla vozila, ki bodo polnila s 150kW in posledično za isto količino energije plačali 3x manj, kot oni?

Vsaka palica ima dva konca.
evf
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 11 Jun 2016, 18:52

robert je napisal/-a:
matija je napisal/-a:@CRF: Leaf lahko mirno polni do 100%, Soul mislim da tudi :) Sem ze enkrat spraseval na tem forumu in so tako odgovorili lastniki. Sem potem s pomocjo petrola ugotovil zakaj mi odklopi na 80,5%, ker avtomobili C-zero/I-miev/Ion odklapljajo pri 80%+, polnilnica pa neha polnit ko ji avto sporoci odklop.


Soul izklopi polnjenje pri 84%, potem sicer lahko nadaljuješ do 94%, samo moraš na DC postaji še enkrat pritisnit polnenje, 100% pa ne gre. Vendar je čas od 84% do 94% tudi do 15minut, odvisno od razgretosti baterije.
i3, e-Golf in Leaf gredo do 100%


Pri Soulu se hitro polnjenje opazno upočasni pri 80% SOC, tako da če se plačuje po minutah in si po krvi gorenc, se najbolj splača končati polnjenje pri 80%.
Karkoli nad 84% pa je že matranje in škoda časa.
evf
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4691
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3328
3530

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a CRF » 14 Jun 2016, 08:29

DEVS organizira debato na to temo:

http://www.devs.si/devs/vabilo-clanom-n ... cnih-vozil

Spoštovane članice in člani ter simpatizerji Društva električnih vozil Slovenije - DEVS!

Vabimo vas na diskusijo v torek 14.6.2016 zbor ob 17:45 uri pred Gradom Kodeljevo, Koblarjeva 34, Ljubljana.
Začetek sestanka ob 18:00 uri.

Glavna tema bo:

Sprejemljivi stroški za polnitev električnih vozil.

Glede na aktualno temo in objavljen cenik Petrola, se prosim udeležite diskusije. Na diskusiji bomo izoblikovali enotno mnenje članov društva.

Hvala in se vidimo.

Simon Čretnik
predsednik DEVS-a
Admin @ EVSVET.eu
Mifar
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 30
Kraj: Jesenice
Avto: Alfa 159, citroen C-zero
37
4

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a Mifar » 14 Jun 2016, 15:47

Se bomo kar udeležili, da vidimo če bomo imeli kaj moči proti naftnim lobijem :evil:
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4691
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3328
3530

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a CRF » 14 Jun 2016, 16:17

No, super. Me prav zanima kakšen bo zaključek in uradno stališče DEVSA. Čeprav ta kjub vsemu verjetno ne predstavlja zadostnega odstotka EV lastnikov da bi lahko dobili večinsko mnenje. Ampak to ni krivda DEVSA. Včlanjen je pač kdor želi.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2613
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
2560
3724

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a matija » 14 Jun 2016, 22:54

Skoda da se ni prej zvedelo, bi mogoce prisel. Vidim zdaj da je bilo ze danes to.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4691
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3328
3530

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a CRF » 15 Jun 2016, 07:34

Evo članek na to temo: http://siol.net/avtomoto/zgodbe/od-pone ... tah-419730

In po moje tudi soliden zaključek DEVSovega srečanja:
Hitre polnilnice ob avtocesti so najugodnejša različica vožnje z električnim avtomobilom. Naš cilj je, da bi bila električna energija cenejša kot avtoplin LPG, ki danes velja za najcenejše pogonsko gorivo. Če torej osem litrov avtoplina stane okrog 4,5 evra, bi si za 22 kilovatnih ur električne energije želeli ceno okrog štirih evrov


Glede zaračunavanja pa bo očitno stališče DEVSa da se uvede sistem obračuna energije in časa.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 15 Jun 2016, 08:08

Jp, vsi so se strinjali z mojim predlogom in utemeljitvijo. Jaz pa sem se strinjal z njimi glede cene postavk.
CRF, evf, Dzun Tao
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
45
45

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a kd4evr » 15 Jun 2016, 11:27

CRF je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:Kaj pa princip zaračunavanja po porabi in omejen čas polnjenja (20 do 30 minut)? Tako bi bila pošteno plačana elektrika in hiter pretok uporabnikov.

Dopolnjujem moj predlog s tem da se prve pol ure zaračunava energija, naprej pa čas. (po stimulativni ceni :evil: )


Navedeno se mi zdi od vsega najbolj pametno
Linearno zaračunevanje samo minutaže ali samo kW ni "pošteno".

Kar pa se ankete tiče, sta navedeni ceni točno TRIKRAT previsoki.
Dzun Tao
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 16 Jun 2016, 07:04

Naš (DEVS) predlog je zaračunavanje in časa polnjenja in količina električne energije.

Cena mora biti postavljena tako, da vožnja pride ceneje kot najcenejši fosilni energent, to je LPG in dražje, kot polnjenje doma, da preprečimo zlorabe uporabnikov, ki raje, kot da bi polnili doma, polnijo zastonj na hitrih polnilnih postajah, kar vsi vemo, da se dogaja.
matija, evf, Dzun Tao
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2613
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
2560
3724

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a matija » 16 Jun 2016, 07:52

Ta predlog je dober.

Kdo so bili slusatelji tega sestanka poleg DEVS in nas ?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4691
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3328
3530

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a CRF » 16 Jun 2016, 13:19

Milsim da je bil sestanek namenjen le oblikovanju mnenja znotraj DEVSa. In takšnega bodo sedaj zagovarjali.

Pa še en povezan članek od danes: Andrej Pečjak: Kaj pa parkirišča in garaže? Niti električnega skuterja še ne moremo imeti …

Sem pa mnenja da ta problematika v Sloveniji ni tako pereča. V hišah živi 66,5 % ljudi in to je za začetek dovolj velik potencial za bodoče lastnike EV.
Admin @ EVSVET.eu
Simon
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 86
Kraj: Ljubljana
Avto: Renault
32
45

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a Simon » 16 Jun 2016, 18:03

Cena se bo oblikovala na trgu glede na ponudbo in povpraševanje, ne pa na podlagi predloga s strani društva, saj nismo več v prejšnjem sistemu ali pač? Petrol in ostali bodo prej ali slej sam ugotovili, da imajo previsoko ceno, če ne bo povpraševanja in investicija ne bo vračala ustreznega donosa.
matija
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2613
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
2560
3724

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a matija » 17 Jun 2016, 00:33

Dobro povedano Simon. So pa te cene cisto usklajene z avstrijskimi recimo. Tako da s porastom EV v tujini bo rastla tudi uporaba QC pri nas. Petrol lahko dobi napacno sliko, premajhno kolicino pa utemelji z nizkim stevilom EV pri nas. Preden bodo karkoli spremenili zna pretect kaksno leto ali dve :)

Andyjev sistem se mi zdi res dober - opora na cas in kolicino.
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
45
45

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a kd4evr » 18 Jun 2016, 06:25

Kakorkoli, na dolgi rok se bodo zadeve res ustalile in iznihale. Samo dolgoročno smo vsi tudi mrtvi, med drugim.

Kaj pa medtem?

Če obvelja tole nezaslišano previsoko tarifiranje, bo:
- elektromobilnost v Sloveniji napredovala prepočasi, če sploh
- nikogar ne bom mogel prepričevati v prednosti e-avtov
- že tako majhen krog sedanjih uporabnikov bo nepošteno pritisnjen ob zid in odrinjen v marginalo.

Marsikdo med nami se lahko upravičeno čuti izigranega. Za nekatere med nami to odiranje za QC pomeni, da je naš obstoječi e-avto postal neuporaben za naš trenutni način življenja. Odločitve za nakup, subvencijo in ekokredit ob predpostavki, da bo kWh ura stala 0,55€, oziroma 100 prevoženih km med 5 in 9€, pač ne bi bilo.

Nujni ukrepi od 20.6. dalje bi morali iti v smeri:
- progresivnega tarifiranja za "unfair use", torej zasoljenjega zaračunavanja na VSEH javnih polnilnicah za
* neupravičeno parkiranje (auspuharji in vsi drugi, tudi e-vozila, ki se ne polnijo)
* predolg čas parkiranja glede na pričakovanega (za DC / QC torej nad, recimo 28 min)
* preveč pretočene elektrike (recimo nad 18 kWh za DC / QC)
* prepogosto uporabo ( 7x na dan, 48x / mesec ? ) ;
- razumnega cenika za uporabo znotraj zgoraj navedenih parametrov (kWh oz. 100km mora stati vsaj 20% več kot polnjenje doma in hkrati vsaj 40% manj kot vožnja na najcenejši fosilni energent) ;
- vsaj, hm, 7 brezplačnih QC polnilnic na ključnih točkah po Sloveniji (zame so to recimo LJ, MB, KP, NM, ter vznožja Rebernic, Črnega Kala, in eventl. med letališčem in Bledom, pod vrhniškim klancem, na vznožjih z obeh strani Trojan...)


Predlagam tudi posebne kazni (sramotilni steber, rehabilitacija ?) za uporabnke BMW i3, ki so v zadnjih dneh spet pričeli gnezditi po polnilnih mestih - najnovejša finesa je sicer, da ne zasedajo polnilnega kabla, ampak se postavijo čez polovičko spota, rezereviranega za polnjenje, in grejo po opravkih.
matija, robert, Damijan

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na