Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
- smuggler007
- EV entuziast
- Prispevkov: 407
- Kraj: Vrhnika
- Avto: KONA
-
426112
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Izkušnje, Polnilnice, jih je kar veliko, se pa zgodi, da kakšen avantGO kampira, v kolikor pa greš v tujino, si priskrbi kartice za omenjeno državo in aplikacije. Moja izkušnja v tujini I, A in D je kar drago, HR je še zastonj jeseni naj bi bile plačljive.
Se pa zgodi, da moraš na kakšni hitri počakati kakšne pol ure, predvsem, če greš v HR sredi sezone. Večinoma polnijo po 15-30 min potlej pa gredo dalje.
Imel sem slabo izkušnjo edino z AvantGO, kampira in ne polnjeni jaz pa prazen, bi mu skoraj spustil gume !!
Se pa zgodi, da moraš na kakšni hitri počakati kakšne pol ure, predvsem, če greš v HR sredi sezone. Večinoma polnijo po 15-30 min potlej pa gredo dalje.
Imel sem slabo izkušnjo edino z AvantGO, kampira in ne polnjeni jaz pa prazen, bi mu skoraj spustil gume !!
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Res smo različni. Jaz, ki rad malo poklepetam s kakšnim dekletom, mi je čisto simpatično zapeljati na črpalkogiotto napisal/-a: ↑24 Jun 2021, 12:03
Zanimivo razmisljanje. Meni je pa odvec premikanje mastne in okorne rocke za polnjenje dizla. Pa ko grem placat se vedno spotsknem na kaksnem mastnem madezu na tleh. Potem to svinjarijo preko podplata še v avto vnesem. Pa nafta mi full smrdi...
Evo kako smo si ljudje razlicni.
Tudi dizel (ne pa bencin ali izpuhi) meni kar diši. Že od otroštva se spomnim tega.
Tako, da - res smo različni.
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Naj ti bo.
Mogoče za odtenek preveč podcenjujoče. Ko pa sem opazil, da manjka še vejice, je bilo pa konec heca.
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Seveda je bil podaljšek v igri. Dobra je tudi informacija, da naj bo kabel raztegnjen. Sicer lahko letos zaradi tega staknem še mišjo mrzlico, ampak recimo, da je bila korona že dovolj.DGJ napisal/-a: ↑24 Jun 2021, 13:16 Iztok treba je ločiti polnjenje preko podaljška (1:1) ali razdelilca (1:n).
Podaljšek s kvalitetnim kablom in prav tako kvalitetnimi vtikači je b.p. Testirano n-krat. Nujno je tudi da je kabel raztegnjen in ni zvit v kolut ipd.
Na razdelilec pa jaz ne bi priklapljal in polnil.
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Razdelilci so tudi primerne, ampak mora bit pač "profi" zadeva, ne hofer varianta.
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
>> Torej še vprašanje - človek lahko polni preko podaljška iz šuko vtičnice?
Splošen odgovor je - da.
Ampak ne nujno vedno in na vseh. Eni govorijo o kvaliteti, pravi problem je tok. Večina "gospodinjskih" podaljškov je rejtana na 10A.
Avto si želiš filat s čimvečjo močjo. Če skozi tak random podaljšek vlečeš konstantnih 13A znajo bit problemi.
Zato je pogosto slišat "ne podaljškov". Ker je to lažje razložit in razumet kot zapleti o "dovolj kvalitetnih" oz. dovolj močnih podaljških.
Splošen odgovor je - da.
Ampak ne nujno vedno in na vseh. Eni govorijo o kvaliteti, pravi problem je tok. Večina "gospodinjskih" podaljškov je rejtana na 10A.
Avto si želiš filat s čimvečjo močjo. Če skozi tak random podaljšek vlečeš konstantnih 13A znajo bit problemi.
Zato je pogosto slišat "ne podaljškov". Ker je to lažje razložit in razumet kot zapleti o "dovolj kvalitetnih" oz. dovolj močnih podaljških.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Najboljši nasvet je, da se pač naj nabavi 16A podaljšek. enako tudi obstajajo 16A razdelilci...
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Problem ni niti podaljšek niti razdelilc.... problem so spoji v teh pripomočkih. Praviloma so vsi ti pripomočki narejeni za reševanje občasnih situacij, kjer kakšno napravo priklopimo tam, kjer je nismo predvideli ob gradnji/prenovi nepremičnine. Te naprave so predvsem zaradi cene narejene poceni in večinoma so spoji v njih (pa tudi materijal) slabi. Sicer po standardih zadoščajo za nazivne moči kratkotrajne uporabe. Velika razlika je, ali ti tak podaljšek/razdelilc uporabljaš 15 minut in še v tem času le morda nekaj sekund z maksimalno nazivno močjo ali pa polniš avto 10h s 16A. To je ogromna razlika, ki se je večina uporabnikov ne zaveda in potem sežge napeljavo, da ne omenjam možnosti požara nepremičnine.
Torej, če boš polnil 15 minut brez problema uporabiš, če boš polnil enkrat ali dvakrat na mesec par ur je možnost incidenta manjhna, če polniš redno cele noči si pa sam odgovori, koliko tveganja si boš privoščil.
Torej, če boš polnil 15 minut brez problema uporabiš, če boš polnil enkrat ali dvakrat na mesec par ur je možnost incidenta manjhna, če polniš redno cele noči si pa sam odgovori, koliko tveganja si boš privoščil.
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Za cele noči si sam izdelaš podaljšek. Vzameš kvaliteten kabel z dovolj debelimi vodniki, npr 2,5mm2 ali več in namesto Šuko daš gor raje CEE priključke (vtičnica/vtikač).
Za Šuko je pa že 13A lahko loto, da ga boš raztopil. Pač odvisno od kvalitete vtikača in vtičnice ter zunanjih temperatur. Kot so kolegi napisali, Šuko se dela da je poceni in za kratkotrajne obremenitve, za trajne višje obremenitve pač predvidoma ni namenjen. Se dobi tudi kvalitetne posrebrene Šuko vtikače in vtičnice, samo ni vredno denarja, raje uporabiš CEE.
Jaz sem si kupil še od Metrona ročko, ki ima vse integrirano za polnjenje in ji Šuko vtikač zamenjal na CEE.
Za druge namene sem si pa napravil adapter iz CEE na Šuko, ki ga pa še nisem uporabil. Metronova "ročka" ima pa itak nastavljive tokove od 6 do 16A, če bi recimo moral polnit še kje drugje, kjer je izključno Šuko na voljo.
Za Šuko je pa že 13A lahko loto, da ga boš raztopil. Pač odvisno od kvalitete vtikača in vtičnice ter zunanjih temperatur. Kot so kolegi napisali, Šuko se dela da je poceni in za kratkotrajne obremenitve, za trajne višje obremenitve pač predvidoma ni namenjen. Se dobi tudi kvalitetne posrebrene Šuko vtikače in vtičnice, samo ni vredno denarja, raje uporabiš CEE.
Jaz sem si kupil še od Metrona ročko, ki ima vse integrirano za polnjenje in ji Šuko vtikač zamenjal na CEE.
Za druge namene sem si pa napravil adapter iz CEE na Šuko, ki ga pa še nisem uporabil. Metronova "ročka" ima pa itak nastavljive tokove od 6 do 16A, če bi recimo moral polnit še kje drugje, kjer je izključno Šuko na voljo.
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Ok, hvala. Saj načeloma razumem, kje so lahko težave. In seveda tudi velja, da bi si v primeru lastništva EV zadeve uredil s polnilnico "pri roki". Ampak tako hipotetično - dobiš EV, pa bi ga rad doma napolnil. Vtičnice ni čisto zraven, pa potrebuješ podaljšek.
Da zadeva vleče veliko toka, bi najprej opazil po čem? Po gretju kabla? Polnilca?
Da zadeva vleče veliko toka, bi najprej opazil po čem? Po gretju kabla? Polnilca?
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 451
- Kraj: Slovenska bistrica
- Avto: Renault ZOE
-
1931712
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Opaziš seveda po gretju vsega naštetega, oziroma mogoče polnilnica sama kaže tok (A) ki teče po vodnikih.
Recimo tale kaže polnilni tok ki ga trenutno vleče. Max tok se da tudi nastaviti.
https://www.aliexpress.com/item/4000105 ... 4c4dd2nVrc
Recimo tale kaže polnilni tok ki ga trenutno vleče. Max tok se da tudi nastaviti.
https://www.aliexpress.com/item/4000105 ... 4c4dd2nVrc
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Večina polnilcev z Šuko vtikači, ki pridejo z avti, ima nastavljiv tok. Če ne delaš veliko kilometrov, oz. lahko recimo polneš dlje, lahko nastaviš tudi nižji tok polnjenja. Npr 10A, pa si po večini na varni strani.
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Aha, nisem vedel, da se to da. Zadnji EV, ki sem ga imel, je bil eGolf in se ne spomnim, da bi imel kakšno nastavljanje.
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Počasi boš dojel, da zahtevaš enostavn odgovor,možni so pa sam kompleksni. V mojem avtu lahk direkt nastavljam tok polnjenja od 5a do 13a (ce stekam v šuko) oz do 16a ( ce stekam v CEE). Se zapomni si gps koordinate kake nastavitve sm mu dal kje in jih naslednic sam nastavi.
Tko da ta 'si sposodm ev' ne pove dovolj za uporabn odgovor.
Tko da ta 'si sposodm ev' ne pove dovolj za uporabn odgovor.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Jap, Tesla ima to dobro rešeno, ker lahko tok spustiš do 5A in si praktično na varnem z malo boljšim podaljškom (za občasna polnenja). Drugi imajo to rešeno glede na mobile charger (npr. Leaf vzame 10A oz. 13A, če se ne motim in tega ne moreš spremeniti - seveda odvisno od OBC; 3.6 kW vs. 6.6 kW). Takrat pomaga, če kupiš nov mobile charger, ki ti omogoča, da z gumbi nastaviš želeni tok na sami napravi (ne pa v avtu).warpedone napisal/-a: ↑25 Jun 2021, 16:28 Počasi boš dojel, da zahtevaš enostavn odgovor,možni so pa sam kompleksni. V mojem avtu lahk direkt nastavljam tok polnjenja od 5a do 13a (ce stekam v šuko) oz do 16a ( ce stekam v CEE). Se zapomni si gps koordinate kake nastavitve sm mu dal kje in jih naslednic sam nastavi.
Npr. takle https://evpolnilnice.si/nrgkick/
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Pa smo spet okoli in pri dinamični polnilnici, kjer ni treba nič štelat
Ja vem, v tvojem primeru, ker si EV le izposodiš to ne pride v upoštev, ampak ko pa ga kupiš.....
Ja vem, v tvojem primeru, ker si EV le izposodiš to ne pride v upoštev, ampak ko pa ga kupiš.....
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Pogledaš kakšen je polnilni tok na polnilcu (10, 13 ali 16A) in temu prilagodiš podaljšek (10A ali 16A), z presekom se ne rabiš obremenjevat, saj presek 1.5mm2 se lahko uporablja za 16A, če je ustrezno položen.
Velika večina šuko naprav je narejena z porabo max.10A, da ne prihaja do težav z podaljški oz. starejšo inštalacijo ali fazno obremenitvijo. Če so naprave močnejše imajo pogosto direktni priklop.
Velika večina šuko naprav je narejena z porabo max.10A, da ne prihaja do težav z podaljški oz. starejšo inštalacijo ali fazno obremenitvijo. Če so naprave močnejše imajo pogosto direktni priklop.
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Fantje (sklepam, da ni predstavnice nežnejšega spola) hvala.
Razumem in sedaj mi je načeloma jasno.
Roko na srce, za navadnega smrtnika pa je vse skupaj še vedno preveč komplicirano. Če bi tole razlagal svojim znancem/družini/sodelavcem, bi me nekam poslali
Razumem in sedaj mi je načeloma jasno.
Roko na srce, za navadnega smrtnika pa je vse skupaj še vedno preveč komplicirano. Če bi tole razlagal svojim znancem/družini/sodelavcem, bi me nekam poslali
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Zdaj bi te nekam poslali, čez pet let se bodo pa jezili nate, zakaj jim tega nisi prej povedal To se meni namreč zadnje čase pogosto dogaja, pa nisem kak hud entuzijast ali vrač s pogledom v prihodnje
Slej kot prej se vsak od nas nekaj na novo nauči in mu to postane rutina, problem je, da se iz takega primera nič ne nauči za prihodnje situacije.
Slej kot prej se vsak od nas nekaj na novo nauči in mu to postane rutina, problem je, da se iz takega primera nič ne nauči za prihodnje situacije.
Re: Izposodim si EV. Kje in kako polniti?
Raloži ti tem znancem razliko med 91 in 95 oktanskim bencinom, pa zakaj ne mrzle mašine v obrate trajbat, pa na kakih obratih naj furajo in kdaj šaltajo dol al pa gor. Nove stvari so grozne, stara groza pa nevidna.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 14 Odgovori
- 922 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Rubb
-
- 5 Odgovori
- 546 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a BL_EV
-
- 20 Odgovori
- 1909 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Simon
-
- 49 Odgovori
- 1273 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a smuggler007