Problematika (brezplačnih) javnih polnilnic

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina
Odgovori
Argo123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 309
216
157

Problematika (brezplačnih) javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Argo123 »

EVH napisal/-a:
Franci napisal/-a:Meni s KONO ko polnim na tej isti polnilnici enofazno in posledično s 7 kW/h, pa na isti AC polnilnici za napolnit svojo baterijo potrebujem 8 ur. Res v treh urah tudi jaz napolnim za dobrih 100 km, a včasih mi bi pa prišlo prav, da bi ga lahko pustil 8 ur (npr. od 10 zvečer pa do 6-ih zjutraj)
Upam, da bo GEN-i toliko tržen, da bo v nočnem terminu ponudil konkurenčno ceno in omogočil 8 urno polnjenje, saj bodo le tako lahko polnilnice zasedene tudi ponoči,
Aaaaaaaaaaa, včeraj ob 8h zvečer pridem v Kanal ob Soči, priklopljen etron, imel napolnjenih že 20kwh in egolf, imel napolnjenih že 13kwh. Danes ob šestih zjutraj še vedno oba priklopljena.
Tudi jaz bi polnil, samo dve uri!
Eni mislijo saj ni nikogar, bom pa polnil celo noč.
Kupite si polnilnico in polnite doma!
Tako to je. Vedno slabše. Meni ni bilo nikoli jasno, kako si nekdo sploh dovoli polnit čez noč na javnih polnilnicah. Te polnilnice so namenjene ljudem na poti. Če nimate možnosti polnjenja doma ne kupujte EV. Tisti ki pa jih imate in ne morete polniti doma pa jih prodajte.
EVH, Robie
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Ljudjem na poti so namenjene hitre polnilnice. Te polnilnice so namenjene vsem, tudi tistim kateri nimajo opcije polnjenja doma. (Čeprav sem ziher da tele dva mata opcijo sam filata ker je đabe) Se pa strinjam da čez noč ne moreš pustit filat.

Ustrezno kaznovat če je določeno z uro.
darjan, desiro, admin
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2813
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1440
1270

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Simon »

To vse se bo rešilo, ko bodo vse javne polnilnice plačljive, do takrat je pa to stvar kulture in bontona posameznika, žal...
bvs, Ogo
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a EVH »

Simon napisal/-a:To vse se bo rešilo, ko bodo vse javne polnilnice plačljive, do takrat je pa to stvar kulture in bontona posameznika, žal...
Nabaviš geni kartico za 1eur in polniš (visiš) kolikor hočeš. Tako bo pa tudi drugje.
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2813
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1440
1270

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Simon »

EVH napisal/-a:
Simon napisal/-a:To vse se bo rešilo, ko bodo vse javne polnilnice plačljive, do takrat je pa to stvar kulture in bontona posameznika, žal...
Nabaviš geni kartico za 1eur in polniš (visiš) kolikor hočeš. Tako bo pa tudi drugje.
Ja, to je trenutno, ampak se bo spremenilo, samo vprašanje časa...
Ogo
Argo123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 309
216
157

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Argo123 »

DeCoRawr napisal/-a:Ljudjem na poti so namenjene hitre polnilnice. Te polnilnice so namenjene vsem, tudi tistim kateri nimajo opcije polnjenja doma. (Čeprav sem ziher da tele dva mata opcijo sam filata ker je đabe) Se pa strinjam da čez noč ne moreš pustit filat.

Ustrezno kaznovat če je določeno z uro.
Ne ni namenjeno ljudem, ki ne morejo filati doma, da se pasejo na polnilnicah. Lahko si na poti in imaš ravno čas kosila ti fali do cilja cca 10kWh in zato za čas kosila priheftaš na AC. Zakaj bi polnil na DC kar je konec koncev slabše za baterijo? Zakaj pa ta dva frajerja ne napolnita na DC pa si odvlečeta avto domov? Je pa težava s takimi modeli, kar sem napisal zgoraj.
bvs, backslash
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 555
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Lahko ti fali ravno 10 kWh. Lahko je pa un e-tron prišel obiskat mamo, ki živi v bloku, in rabi 60 kWh, da jutri pride domov.

Če piše, da je čas omejen, je omejen, sicer pa pač ni in lahko vsak polni, dokler mu paše oz. ni poln.
desiro, SimonZed
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a EVH »

amaterB napisal/-a:Lahko ti fali ravno 10 kWh. Lahko je pa un e-tron prišel obiskat mamo, ki živi v bloku, in rabi 60 kWh, da jutri pride domov.

Če piše, da je čas omejen, je omejen, sicer pa pač ni in lahko vsak polni, dokler mu paše oz. ni poln.
Ne ne ne, oba sta bila GO, če se pa etron ne more okol Gorice vozit so pa jajca
bvs
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Omejen čas je pač le še ena birokratska debilnost in posledično ne more bit drugače kot je.

Ker omejen čas pomeni, da če vmes prekinem filanje in ga znova štartam, sem zadostil 'omejitvi'.
Namreč nikjer ni opredeljeno koliko časa mora poteči med koncem in novim začetkom mojega filanja na isti lokaciji. Ali pa da morm avto prestavit (minimalno koliko metrov?)
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Sej pravim polnila sta đabe ker sta lahko in hengala polnilnico. Argo da ne boš mislil da se ne strinjam s tabo se totalno strinjam samo dejte se zavedat da so te polnilnice za vse ljudi. In ko bojo vse plačlive bodo prav blokarji polnili tam in ne tisti ki lahko polnijo doma.

Ja lahko boš tudi na poti in boš dofilal neki malga med kosilom. In polnilnica bo prazna zato ker bo plačliva in nebodo gor bli priklopljeni skoz. Še najbolj je res varianta od warpa da se uvede parkirnina in pol ni spasa. To tudi ICE vozila zastopijo.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> ... uvede parkirnina in pol ni spasa. To tudi ICE vozila zastopijo.

Ta parkirnina mora hkrati vključevati tudi max možne dobavljene kWh, ki jih dotična polnilnica omogoča. S tem se zapariranje polnilnic nenadoma ne splača sploh. Tudi se bodo EVji s šibkejšimi polnilci raje posluževali filanja na šibkejših (in s tem cenejših) polnilnicah, močnejše pa bodo na razpolago EVjem, kjer se ta višja moč lahko izkoristi. A hkrati dodatno plača.

Če bo lastnik EV/ICE pripravljen plačat kWh katerih ni dobil ... njegov problem ampak ljudje tipično dobro optimiziramo nepotrebne stroške.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Argo123 napisal/-a:...Če nimate možnosti polnjenja doma ne kupujte EV. Tisti ki pa jih imate in ne morete polniti doma pa jih prodajte.
Zelo ostra izjava.
Ni problem v tem, da ne moreš polniti doma ampak na kakšen način polniš na javnih polnilnicah.
nakaza
desiro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 312
Kraj: Lj
Avto: Nissan Leaf 2018 Tekna
437
277

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a desiro »

warpedone napisal/-a:>> ... uvede parkirnina in pol ni spasa. To tudi ICE vozila zastopijo.

Ta parkirnina mora hkrati vključevati tudi max možne dobavljene kWh, ki jih dotična polnilnica omogoča. S tem se zapariranje polnilnic nenadoma ne splača sploh. Tudi se bodo EVji s šibkejšimi polnilci raje posluževali filanja na šibkejših (in s tem cenejših) polnilnicah, močnejše pa bodo na razpolago EVjem, kjer se ta višja moč lahko izkoristi. A hkrati dodatno plača.

Če bo lastnik EV/ICE pripravljen plačat kWh katerih ni dobil ... njegov problem ampak ljudje tipično dobro optimiziramo nepotrebne stroške.
Problem nastane le ko polnilnica ne polni z nazivno močjo.... kar se pri polnilnicah ki polnijo do 22 kWh zelo rado zgodi....sicer sam tega z 6,7 kWh polnilcem ravno ne opazim a že pri avtu z 11 kWh polnilcem se to opazi....

Sam polnit doma ne morem, ampak sem pa polnjenje na javni infrastrukturi izjemno omejil skoraj nikoli ne prekoračim časa določenega s prometno signalizacijo, večinoma polnim do 80 % le sem in tja pred daljšimi potmi proti 100 %
SimonZed
Argo123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 309
216
157

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Argo123 »

DGJ napisal/-a:
Argo123 napisal/-a:...Če nimate možnosti polnjenja doma ne kupujte EV. Tisti ki pa jih imate in ne morete polniti doma pa jih prodajte.
Zelo ostra izjava.
Ni problem v tem, da ne moreš polniti doma ampak na kakšen način polniš na javnih polnilnicah.
Ostra vendar resnična. Da se ljudje vsaki dan pasejo na zastonjskih polnilnicah, potem pa enkrat ko človek želi nekam it pa napolnit med potjo pa ne more. Je to fajn? Predvsem me to jezi, ker skoraj vsaki dan ob istih urah so na polnilnicah vedno eni in isti. Vam povem, da v primeru če ljudje ne bodo polnili doma vse skupaj obsojeno na propad.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Sam si omenil da se pasejo na zastojnskih, ko le te nebojo več zastonjske se nebo noben pasel. Gen-I naj zrihta da se kWh prenese na račun in bo mir.
Ogo, Stromcek, Kegelj, desiro
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Varijanta B je vedno, da se dramatično poveča število polnilnih mest.

Da se bi to zgodilo, je jasno, da morajo padati cekini v kaso. Skratka, polnilnice morajo postati plačljive.
S tem bodo avtomatsko odpadli zastojnkarji, ki lahko polnejo doma. Enako odpadejo tisti, ki si delajo račun brez krčmarja, v računici kao 0 stroškov za elektriko. Cel kup takih jih je, ki služijo s tem, razni taksisti in car sharingi se šlepajo na isto zastojnkanje.

In ja, tudi Gen-i bi moral začet kasirat.
Najmanj kWh po tarifi paketa doma + minutažo nad 3 ure za AC polnilce.

Seveda morajo svoje naresti tudi redarji, policaji in podobni, kjer je jasno, da je nekdo zabarikadiral polnilno mesto brez da bi imel namen polniti, da ne omenjam ICEd polnilnic.
DeCoRawr, bnovak88, desiro
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2813
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1440
1270

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Simon »

Ogo napisal/-a:Varijanta B je vedno, da se dramatično poveča število polnilnih mest.

Da se bi to zgodilo, je jasno, da morajo padati cekini v kaso. Skratka, polnilnice morajo postati plačljive.
S tem bodo avtomatsko odpadli zastojnkarji, ki lahko polnejo doma. Enako odpadejo tisti, ki si delajo račun brez krčmarja, v računici kao 0 stroškov za elektriko. Cel kup takih jih je, ki služijo s tem, razni taksisti in car sharingi se šlepajo na isto zastojnkanje.

In ja, tudi Gen-i bi moral začet kasirat.
Najmanj kWh po tarifi paketa doma + minutažo nad 3 ure za AC polnilce.

Seveda morajo svoje naresti tudi redarji, policaji in podobni, kjer je jasno, da je nekdo zabarikadiral polnilno mesto brez da bi imel namen polniti, da ne omenjam ICEd polnilnic.
Je pa res, ko bodo enkrat začeli kasirati na AC polnilnicah, bo popularnost EV-jev(ki že sedaj ni visoka), še bolj padla. Je res vprašanje, kdaj bo pravi moment z vpeljavo cenikov...
Uporabniški avatar
Franci
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1228
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
1180
418

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Franci »

EVH napisal/-a:
Franci napisal/-a:Meni s KONO ko polnim na tej isti polnilnici enofazno in posledično s 7 kW/h, pa na isti AC polnilnici za napolnit svojo baterijo potrebujem 8 ur. Res v treh urah tudi jaz napolnim za dobrih 100 km, a včasih mi bi pa prišlo prav, da bi ga lahko pustil 8 ur (npr. od 10 zvečer pa do 6-ih zjutraj)
Upam, da bo GEN-i toliko tržen, da bo v nočnem terminu ponudil konkurenčno ceno in omogočil 8 urno polnjenje, saj bodo le tako lahko polnilnice zasedene tudi ponoči,
Aaaaaaaaaaa, včeraj ob 8h zvečer pridem v Kanal ob Soči, priklopljen etron, imel napolnjenih že 20kwh in egolf, imel napolnjenih že 13kwh. Danes ob šestih zjutraj še vedno oba priklopljena.
Tudi jaz bi polnil, samo dve uri!
Eni mislijo saj ni nikogar, bom pa polnil celo noč.
Kupite si polnilnico in polnite doma!
EVH ja se strinjam s tabo, da to ni način in sam tega tudi ne počnem in res ne razumem ljudi, kateri puščajo avte na polnilnici potem ko so že napolnjeni. Sam v primeru, da polnim na polnilnici, kjer čas ni omejen in ga polnim morda pet ur - kar pomeni 50 % moje baterije na AC polnilnici pustim na armaturi svojo številko, da v kolikor je kdo v tranzitu in nujno potrebuje polnitev naj me pokliče in pridem odstranit vozilo. Še vseeno pa sem mnenja, da bo smiselno vsaj v večjih mestih, kjer je dovolj polnilne infrastrukture in nikoli vsi priključki niso zasedeni v nočnem času med 22 uro in 5 uro zjutraj omogočiti ugodnejše polnjenje (viški energije in tudi prazne polnilnice) - v primeru moje KONE, če bi jo ob 22-h priklopil z 15 % kapacitete baterije, bi bila ob 5-ih zjutraj ravno na 85%.
Seveda je pa treba imeti to v zavesti, da avto odmakneš ob 5-ih.
Sam sem vzel to v zakup in tudi na potovanjih sem že dostikrat polnil ponoči in sem vedno šel avto odmaknit, ko sem predvideval, da naj bi bil napolnjen. (če je bilo to sredi noči in prej nisem imel časa ali možnosti za polnjenje sem vstal sredi noči in šel odmaknit avto)
V Nemčiji se je zgodilo, da sem moral celo spati na polnilnici, ker sem bil v tranzitu DC polnilca pa je polnila s 15 kW, sem si naštimal budilko, da sem ustavil polnjenje na 95%, ker pri KONI lahko nastaviš samo na večkratnik 10 %.
prgrmr, prijazen, mukwai, Argo123, EVH, DGJ, Moni, SimonZed, admin
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Simon napisal/-a: Je pa res, ko bodo enkrat začeli kasirati na AC polnilnicah, bo popularnost EV-jev(ki že sedaj ni visoka), še bolj padla. Je res vprašanje, kdaj bo pravi moment z vpeljavo cenikov...
Kupovanje EV z računico, da bo elektrika zastojn, je zgrešena računica in jo je treba zatreti v kali.
Popularnost bo padla, oz. bo prišla na realna tla.

Zastojnkanje je šlo, dokler je bilo EVjev za okras.

Sedaj pa je jasno, da bo letos verjetno v Sloveniji registriranih EVjev toliko, koliko jih prej v vsej zgodovini ni.
Torej prehajamo v področje eksponente rasti, kjer preprosto ni več placa za tistih nekaj zastojn polnilnic.
Treba bo dramatično povečati število slednjih in to je mogoče le tako, da pokrivajo svoje stroške, oz. da investitorjem na dolgi rok pokrijejo investicijo in prinesejo profit. Ta dolgi rok ni treba da je 6 mesecev, lahko je desetletje. Trenutno je pa pri zastojnkanju pač samo rdeča tinta, pri nas uporabnikih pa nejevolja, ker tudi tisti, ki bi rada plačali za polnjenje, pač mnogokrat ne moremo polnit.
Sebastijan
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2089
Kraj: Metlika
Avto: C3
744
2

Re: Problematika (brezplačnih) javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Stvar je preprosta, zaračunavat dodaten čas. Če je čas omejen na dve uri in ti polniš 3, ti nadaljno uro računa 10x, pa je stvar rešena. V tem času s skoraj vsakim EVjem dobiš vsaj 10kWh, če rabiš več, boš pač šel na hitro polnilnico, tam počakal še pol ure in se odpeljal 200km brez težav.
Odgovori

Vrni se na “Javne polnilnice”