Eko sklad subvencija za polnilnice

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina :)
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 187
Avto: IONIQ
109
82

Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 09 Feb 2020, 09:40

Živjo,
za stranko, ki želi pridobiti subvencijo EKO sklada za postavitev polnilnice za električna vozila sem pregledal njihove zahteve. Sam sem mnenja, da so zahteve v kar nekaj točkah nesmiselne. Se mi zelo zdi, da so napisane (prilagojene) enemu domačemu ponudniku. Predvsem pa je precej takšnih zahtev, ki so nesmiselne, če recimo podjetje potrebuje polnilnico za službeno/a vozilo/a. Kakšno je vaše mnenje? :bang:
Priponke
EKO sklad zahteve.pdf
(99.42 KiB) Prenešeno 51 krat
Argo
hribovc0601
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 293
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
248
258

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a hribovc0601 » 09 Feb 2020, 10:52

Zahteve so sicer visoke, ampak mislim da bodo v nekaj letih postale standard. Všeč mi je, da se zahteva prilagajanje omrežju in proizvodnji OVE. Moramo razumeti, da Eko Sklad mora podpirati nekaj več in s tem skrbeti za razvoj.

Kateri slovenski ponudnik pa zadosti temu?
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 178
Kraj: Ljubljana
191
95

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a gregimarko » 09 Feb 2020, 12:43

Sem prebral razpis pred časom in mislim, da nihče ne more ponuditi polnilnice, kot zahteva razpis.
Tudi Etrel ne more ponuditi, kar razpis zahteva, pa so fantje software-sko kar sposobni.
hribovc0601
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 293
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
248
258

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a hribovc0601 » 09 Feb 2020, 12:54

Mislim, da sem slišal za en produkt, ki bi se zelo približal, ampak bi moral Mal raziskati. Je pa zanimivo da etrel nebi mogel tega doseči...
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 187
Avto: IONIQ
109
82

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 09 Feb 2020, 14:18

Sej vse lepo in prav. Sem za to, da ima polnilnica dinamično prilagajanje moči glede na ostalo porabo, tudi za to, da v primeru več polnilnic se moč porazdeli med vse, tudi glede proizvodnje OVE (sicer ne vem kam se poveže), ...
Ampak, da mora imeti, če se ne zaračunava porabe števec MID (vsaj 100€ dražje), ima ostvetljen zaslon v vsaj SLO in ANG jeziku, prikazuje vsaj polnilno moč, čas polnjenja, količino porabljene energije, obvestila o napakah, varovan dostop s ključem, 3G ali 4G (upam, da je dovolj wifi), ... Ne vem kaj točno mislijo s tem, da omogoča direktno identifikacijo vozila? Vse te stvari so recimo brezveze, če imaš polnilnico samo za službena vozila, oz. omogočiš brezplačno polnjenje svojim zaposlenim.

Ne poznam v popolnosti polnilnic od Etrela, vendar sem bil prepričan, da so se gospodje iz EKO sklada dogovarjali z njimi. Če pa sploh nobena polnilnica ne dosega vseh teh zahtev, potem je tak razpis še toliko bolj brezvezen.

Drugače sem pa imel Etrel v mislih (skupaj z gremo na elektriko), da zadošča vsem tem pogojem. Če temu ni tako, se opravičujem in jemljem nazaj.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2105
Avto: EV Kona 64
2130
1716

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 09 Feb 2020, 15:38

Se strinjam, da so zahteve brezpredmene za nejavne polnilnice, torej za zaprt krog uporabnikov ali kjer je brezplačna uporaba. Takšne zahteve so smiselne le za javne polnilnice, kjer se obračunava porabo, torej za profitno dejavnost.
evpolnilnice
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 178
Kraj: Ljubljana
191
95

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a gregimarko » 09 Feb 2020, 16:46

Sem prosil Etrel za ponudbo skladno z razpisom, pa ne morejo zadostiti vsem zahtevam.
Razpis je res butast.
evpolnilnice, matija
Argo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 949
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
597
441

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a Argo » 10 Feb 2020, 08:34

Elevat oz. Implera je edini ki zadostuje kriterijem. Skoraj vse, če ne celo vse njihove polnilnice so sofinancirane s strani Ekosklada.

Tip je pameten. S pomočjo ekosklada bo postavil mrežo polnilnic in ko bodo EVji dosegli kritično maso, bo začel mastno kasirat. Potrpežljivost in vztrajnost se izplača.
Robie
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1067
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
688
585

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 10 Feb 2020, 10:09

Skoraj tako se sliši kot javno naročilo, ki je pisano na kožo določenemu dobavitelju.
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 187
Avto: IONIQ
109
82

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 10 Feb 2020, 10:33

Argo je napisal/-a:Elevat oz. Implera je edini ki zadostuje kriterijem. Skoraj vse, če ne celo vse njihove polnilnice so sofinancirane s strani Ekosklada.

Tip je pameten. S pomočjo ekosklada bo postavil mrežo polnilnic in ko bodo EVji dosegli kritično maso, bo začel mastno kasirat. Potrpežljivost in vztrajnost se izplača.


Implera je postavljal polnilnice še s starim razpisom za območja NATURA 2000. Novi razpis pa je čisto drugačen, za občine pa ga sploh ni, samo za podjetja, s.p.-je, če jaz prav zastopim.
Argo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 949
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
597
441

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a Argo » 10 Feb 2020, 10:34

evpolnilnice je napisal/-a:
Argo je napisal/-a:Elevat oz. Implera je edini ki zadostuje kriterijem. Skoraj vse, če ne celo vse njihove polnilnice so sofinancirane s strani Ekosklada.

Tip je pameten. S pomočjo ekosklada bo postavil mrežo polnilnic in ko bodo EVji dosegli kritično maso, bo začel mastno kasirat. Potrpežljivost in vztrajnost se izplača.


Implera je postavljal polnilnice še s starim razpisom za območja NATURA 2000. Novi razpis pa je čisto drugačen, za občine pa ga sploh ni, samo za podjetja, s.p.-je, če jaz prav zastopim.


Možno. Ampak katero mestno središče spada pod Natura 2000? Ena polnilnica s sofinanciranjem ekosklada je bila postavljena pred cca 3 meseci v industrijski coni SB.
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 187
Avto: IONIQ
109
82

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 10 Feb 2020, 10:37

Ne rabi spadati kraj kjer je postavljena polnilnica, občina mora imeti delež v NATURA 2000, to pa imajo skoraj vse občine.
Argo
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1824
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
2304
4457

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a DGJ » 10 Feb 2020, 10:50

Če imam prave podatke, so bile v Kamniku postavljene 4 polnilnice iz tega razpisa (NATURA 2000).
Argo
comteo
Prispevkov: 2
Kraj: Maribor
Avto: Leaf 30 kWh
4
0

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a comteo » 18 Maj 2020, 11:40

evpolnilnice je napisal/-a:Sej vse lepo in prav. Sem za to, da ima polnilnica dinamično prilagajanje moči glede na ostalo porabo, tudi za to, da v primeru več polnilnic se moč porazdeli med vse, tudi glede proizvodnje OVE (sicer ne vem kam se poveže), ...
Ampak, da mora imeti, če se ne zaračunava porabe števec MID (vsaj 100€ dražje), ima ostvetljen zaslon v vsaj SLO in ANG jeziku, prikazuje vsaj polnilno moč, čas polnjenja, količino porabljene energije, obvestila o napakah, varovan dostop s ključem, 3G ali 4G (upam, da je dovolj wifi), ... Ne vem kaj točno mislijo s tem, da omogoča direktno identifikacijo vozila? Vse te stvari so recimo brezveze, če imaš polnilnico samo za službena vozila, oz. omogočiš brezplačno polnjenje svojim zaposlenim.

Ne poznam v popolnosti polnilnic od Etrela, vendar sem bil prepričan, da so se gospodje iz EKO sklada dogovarjali z njimi. Če pa sploh nobena polnilnica ne dosega vseh teh zahtev, potem je tak razpis še toliko bolj brezvezen.

Drugače sem pa imel Etrel v mislih (skupaj z gremo na elektriko), da zadošča vsem tem pogojem. Če temu ni tako, se opravičujem in jemljem nazaj.


Pozdvaljeni, da se še jaz malo oglasim.
Teo, Implera, razvoj in proizvodnja polnilnic.

Trenutno imamo na EKO skladu prijave za cca 10 naročnikov za te polnilnice iz zadnjega razpisa, ampak od januarja še ni nobenega odgovora.
Gre res za specifičen model z nekaj nenavadnimi zahtevami:
- prepoznava osebnega vozila
- prepoznava stanja napolnjenosti baterije
- MID števec certificiran na 70 stopinj celzija
- identifikacija z RFID karticami
To so tehnične zahteve, ki se zdijo nesmiselne in relativno zahtevne. Predvsem cenovno.
Da ne omenjam nedorečenosti v smislu, kaj to pomeni "zaščiten pristop" oziroma, ali se na njej razen službenih vozil in zaposlenih lahko polnijo obiskovalci..... ???

Kakorkoli, vse polnilnice IMPLERA imajo že nekaj let daljinsko nastavitev moči polnjenja glede na informacije od vzdrževalca omrežja (recimo proizvodnja solarne energije na strehi, ali trenutna cena energije na trgu, obremenitev trafo postaje....), za kar od strani ELES-a, ki skrbi za stabilnost omrežja zaenkrat ni interesa.
To je razlog, da se ta funkcija zaenkrat uporablja bolj za uglaševanje moči polnejnja glede na lokalno solarno elektrarno in lokalne baterije.
Smo pa v zaključni fazi dogovora z enim dobaviteljem energije z bilančo vsoto na Borzenu, ki nam bo posredoval podatke in bomo lahko "vozili moč" polninice glede na dejansko stanje SLO omrežja.

RFID kartice so neumnost, ker že leta uporabljamo brezplačni GSM klic kot avtentikacijo (ob seveda aplikaciji), kar je veliko bolj praktično (ni HW, ne more se pokvariti, zamenjati, pozabiti... manj plastike...), ampak tehnično je to mala malica in smo ponudili tudi RFID čitalec.

Večji izziv je prepoznava vozila.
Ker smo edini proizvajalec DC polnilnic v tem koncu evrope imamo tudi tehnologijo, ki omogoča identifikacijo vozila in stanja baterije pri AC polnejnju, kar seveda tudi dvigne ceno. Je pa to pomemben in uporaben podatek za načrtovanje moči polnjenja - obremenjevanje omrežja. Čakamo odziv EKO sklada, da se lahko odločimo o dražji ali cenejši metodi očitavanja podatkov.

Zakaj MID 70 stopinje v AC polnilnici (ki se ne greje, ker ni pretvorbe energije) ni najbolj jasno, ampak OK - 150€ dodatni strošek....

Zaračunavanje po kWh imamo od začetka - sploh ni problem....

Najbolj nas moti, da predmet razpisa niso DC polnilnice, za katere je največji interes in je regulacija moči polnjenja veliko bolj natančna in hitra....??? Verjetno, ker smo edini proizvajalec na tem trgu?

Zaslonček?
Naše polnilnice imajo 24 in 55 palčne zaslone, za ta model smo pač po razpisu mogi predvideti male, barvne zaslončke... ker tak hoče EKO sklad... Zakaj? Ne vem.

Polnilnice smo prolagodili razpisu, ampak takšno ne bomo prodajali zunaj razpisa, ker je predraga zaradi nepotrebnih funkcij in s tem neprodavljive.

Moje mnenje je, da je ELES sufliral pri razpisu, nimajo pa najbolj razčiščeno, kaj je res pomembno, kaj je sploh možno in so dali not neke nepotrebne zahteve.
Za več vprašanj smo na voljo. info@implera.com
hribovc0601
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 293
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
248
258

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a hribovc0601 » 18 Maj 2020, 12:04

No moramo še zavedati da je namen Eko Sklada, da sofinancira ukrepe, ki pomenijo nek višji standard od osnovnega na področju varčevanja z energijo in OVE. Zato je prav, da gledajo v prihodnost in zahtevajo kakšno zahtevo več kot bi jo trenutno izbral uporabnik.

Zahteva po identifikaciji avtomobila in nivoju baterije se meni zdi ključna, če se gremo dinamično polnjenje. Upam da bo s tem omogočeno, da bo uporabnik povedal kako se mu mudi napolnit baterijo (na primer danes izjemoma ne delam do 16. Ure in imam zobarja ob 12. Uri 100 km stran. Baterija mora biti ob 12. Uri polna in ne šele ob 16. Uri pa še to samo 80%).

Ravno iz tega stališča bi bilo smotrno, da bi bila ena polnilnica v nizu DC..
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 178
Kraj: Ljubljana
191
95

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a gregimarko » 18 Maj 2020, 12:13

Ali ni bolj pošteno do naročnika, da se mu pove, da je trenutni razpis EKO SKLAD-a za subvencioniranje polnilnic bedarija in da je ceneje nabaviti preprostejšo polnilnico brez subvencije?
warpedone
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2557
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1736
867

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a pirpy » 18 Maj 2020, 12:34

comteo je napisal/-a:
Večji izziv je prepoznava vozila.
Ker smo edini proizvajalec DC polnilnic v tem koncu evrope imamo tudi tehnologijo, ki omogoča identifikacijo vozila in stanja baterije pri AC polnejnju, kar seveda tudi dvigne ceno. Je pa to pomemben in uporaben podatek za načrtovanje moči polnjenja - obremenjevanje omrežja. Čakamo odziv EKO sklada, da se lahko odločimo o dražji ali cenejši metodi očitavanja podatkov.


Pozdravljen Teo
Lepo, da se tudi pri nas najde nekdo, ki zagrize v razvoj dc polnilnice, upam, da jo izpilite, ker je trenutno na slabem glasu.

Me pa zelo zanima tale prepoznava vozila preko AC polnjenja, kako lahko prepoznate renault zoe, ki nima ccs ali chademo in komunicira s polnilnico samo s pwm signalom po katerem dobi max moč ?
CRF, Stromcek, kt57
comteo
Prispevkov: 2
Kraj: Maribor
Avto: Leaf 30 kWh
4
0

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a comteo » 18 Maj 2020, 23:52

pirpy je napisal/-a:
comteo je napisal/-a:
Večji izziv je prepoznava vozila.
Ker smo edini proizvajalec DC polnilnic v tem koncu evrope imamo tudi tehnologijo, ki omogoča identifikacijo vozila in stanja baterije pri AC polnejnju, kar seveda tudi dvigne ceno. Je pa to pomemben in uporaben podatek za načrtovanje moči polnjenja - obremenjevanje omrežja. Čakamo odziv EKO sklada, da se lahko odločimo o dražji ali cenejši metodi očitavanja podatkov.


Pozdravljen Teo
Lepo, da se tudi pri nas najde nekdo, ki zagrize v razvoj dc polnilnice, upam, da jo izpilite, ker je trenutno na slabem glasu.

Me pa zelo zanima tale prepoznava vozila preko AC polnjenja, kako lahko prepoznate renault zoe, ki nima ccs ali chademo in komunicira s polnilnico samo s pwm signalom po katerem dobi max moč ?




Podatek o stanju baterije je nujen, da lahko polnilnica na osnovi podatkov o pričakovani prihodnje porabe vozila ter obremenjenosti domačega omrežja in stanja energije v javnem elektro omrežju vedela načrtovati dinamiko polnjenja. To je jasno.
In to je najlažje pri DC polnilnici. Ki ni predmet razpisa. :-D. Sicer z najnovejšimi predpisi in standardi tudi za nova AC vozila type2 ne bo težav.
Novi ZOE ima tudi CCS Combo2. Za starega ZOE smo mogli razviti posebno metodo s katero prepoznamo, da gre za ZOE (par poskusov polnjenja in analiza odziva). S tem postopkom zares vemo le, če gre za ZOE. Ne kaj dosti več. Sicer pa ni veliko vozil, ki bi na AC polnilnici hotela več kot 17A na 3 faze.
CCS vozila pri AC polnjenju trenutno lahko nahecamo, da gre za DC polnjenje, dobimo podatke, kot so VIN številka vozila, stanje napetosti in napolnjenosti baterije ter takrat ponastavimo na AC polnjenje. CHAdeMO in Type1 je večji problem, stari ZOE brez CCS pa še bolj. Ampak standard v EU je CCS in načrtovano je v tej smeri. Tudi Tesla prihaja s CCS.
Rešitev za ZOE in Type1 vozila tudi obstaja, ampak to je informacija, ki mogoče ni ravno za javni forum. ;-) . Zahtevano funkcionalnost iz razpisa lahko zagotovimo in le to je pomembno.
Seveda ne gre za OBD , BT napravo v vozilu, ki se prijavi na polnilnico in javi vse podatke ;-) . Čeprav se v sili lahko tudi to uporabi.

Očitno, da nobeden drugi nima rešitve na mizi, ker je rok za realizacijo pogodbe 2 leti. Po podpisu pogodbe o sofinanciranju z EKO skladom ima kupec 2 leti časa, da realizira projekt. Ni to malo dosti? :-) Računajo, da v 2 letih ne bo več starih vozil?

Slab glas? ;-) Trenutno imamo v upravljanju 422 polnilnih mest (daleč največ od vseh ponudnikov v SLO in vsak dan več) in skoraj 2000 uporabnikov, od katerih jih veliko uporablja polnilnice večkrat tedensko. Kaj pa priporočate, da izpilimo? Izkoristek AC/DC imamo 96% (ABB 95%, Efacec 92%), maksimalna možna moč je več kot 500 kW (v standardnem ohišju 180 kW)...Funkcije so daleč pred tujo konkurenco... Pustimo to nečimrnost :-D, hahaha. Slab glas je relativen pojem. Pri konkurentih celo pričakovan. Tesla je tudi pogosto "na slabem glasu", če bereš medije in forume. Vozniki Tesle pa menijo drugače ;-).
pirpy, CRF, prgrmr, DGJ
amaterB
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 270
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
164
79

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a amaterB » 19 Maj 2020, 07:11

Vozil brez CCS ni tako malo. Novi Zoe (CCS ni v osnovni opremi), citigo (takisto), smart, pa sveda večina PHEVov.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2557
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1736
867

Re: Eko sklad subvencija za polnilnice

OdgovorNapisal/-a pirpy » 19 Maj 2020, 07:48

Slab glas med nami forumaši se je začel tu:
Polnilnice Zavoda zadihaj - EVSVET.eu
Kakšen komentar ?
CRF, gregimarko, matija

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na