Elektro LJ - zaračunavanje
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Meni se je nekajkrat zgodilo, da sem priklopil Kono na Etrel polnilnico in je začela polniti s samo cca. 3,4 kW, zato sem kabel izključil in ponovno vključil v polnilnico, nakar je začela kot po pravilu polniti še z niźjo močjo okrog 2 kW. Zato sem potegnil zaključek, da je bolje da ne poskušam ponovno priključevati avta, ker je potem še slabše. Moja izkušnja.
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Ne najdem, upam, da ni kdo že objavil, da ne ponavljam. Tole je prišlo po mailu od "Gremo na elektriko"
https://www.gremonaelektriko.si/Portals ... ktriko.pdf
Glede tega pa sem jim napisal dopis, saj me moti sistem po katerem so si zamislili zaračunavanje:
Spoštovani,
Sem lastnik električnega vozila z relativno majhnim dosegom, zavedam se smisla plačevanja polnjenja na polnilnicah in zadevo povsem podpiram. Zavedam se namreč, da ob naraščanju števila EV, število javnih polnilnih mest enostavno ne bo moglo slediti. Ta bodo namenjena le za podaljšanje dosega ob daljših poteh in kot izhod v sili. Bistvo celotnega sistema polnjenja EV je seveda na domačih polnilnih mestih. Iz svojega primera pa me moti predvsem način zaračunavanja polnjenja, ki ste si ga zamislili na svojih polnilnih mestih. Polnim namreč v 98% doma, včasih pa se ustavim na malici, parkiram na polnilno mesto in v tistih 30 minutah dopolnim. To mi včasih omogoči dodatno razdaljo za še kakšno pot v službi, da mi zanjo ni potrebno jemati službenega avta na bencin. Ali pa za opravek po službi, da mi ni potrebno doma jemati vozila na dizel.
Z vašim sistemom plačevanja bomo prikrajšani vozniki vozil z manjšim dosegom z majhno polnilno močjo. In ravno takšna vozila so bistvena za zmanjšanje onesnaževanja v mestih.
Na mojem primeru, bom na 22kW polnilnici TIP2 za pol ure, ko bom napolnil 1kW/h elektrike (polnim lahko z 2kW) , plačal toliko, kot bi voznik boljšega vozila plačal za 11kw/h elektrike (ker lahko izkoristi polnjenje vseh 22kW).
Naj vam še predstavim na plastičnem primeru iz "prakse" polnjenja po vašem sistemu na ICE vozilu:
Cena za polnjenje na polnilnici z 20mm premerom cevi - Dizel:
- ko vzdigneš ročko in jo vstaviš v odprtino za polnjenje: 10€
- prva minuta polnjenja: 20€
- vsaka minuta več od prve minute polnjenja 60€
Cena za polnjenje na polnilnici s 40mm premerom cevi - Dizel:
- ko vzdigneš ročko in jo vstaviš v odprtino za polnjenje: 10€
- prva minuta polnjenja: 40€
- vsaka minuta več od prve minute polnjenja 120€
... In bog ne daj, da ima tvoj avto manjšo luknjico za polnjenje od 20mm, ker boš polnil dalj časa in plačal več...
S spoštovanjem, Kuki
https://www.gremonaelektriko.si/Portals ... ktriko.pdf
Glede tega pa sem jim napisal dopis, saj me moti sistem po katerem so si zamislili zaračunavanje:
Spoštovani,
Sem lastnik električnega vozila z relativno majhnim dosegom, zavedam se smisla plačevanja polnjenja na polnilnicah in zadevo povsem podpiram. Zavedam se namreč, da ob naraščanju števila EV, število javnih polnilnih mest enostavno ne bo moglo slediti. Ta bodo namenjena le za podaljšanje dosega ob daljših poteh in kot izhod v sili. Bistvo celotnega sistema polnjenja EV je seveda na domačih polnilnih mestih. Iz svojega primera pa me moti predvsem način zaračunavanja polnjenja, ki ste si ga zamislili na svojih polnilnih mestih. Polnim namreč v 98% doma, včasih pa se ustavim na malici, parkiram na polnilno mesto in v tistih 30 minutah dopolnim. To mi včasih omogoči dodatno razdaljo za še kakšno pot v službi, da mi zanjo ni potrebno jemati službenega avta na bencin. Ali pa za opravek po službi, da mi ni potrebno doma jemati vozila na dizel.
Z vašim sistemom plačevanja bomo prikrajšani vozniki vozil z manjšim dosegom z majhno polnilno močjo. In ravno takšna vozila so bistvena za zmanjšanje onesnaževanja v mestih.
Na mojem primeru, bom na 22kW polnilnici TIP2 za pol ure, ko bom napolnil 1kW/h elektrike (polnim lahko z 2kW) , plačal toliko, kot bi voznik boljšega vozila plačal za 11kw/h elektrike (ker lahko izkoristi polnjenje vseh 22kW).
Naj vam še predstavim na plastičnem primeru iz "prakse" polnjenja po vašem sistemu na ICE vozilu:
Cena za polnjenje na polnilnici z 20mm premerom cevi - Dizel:
- ko vzdigneš ročko in jo vstaviš v odprtino za polnjenje: 10€
- prva minuta polnjenja: 20€
- vsaka minuta več od prve minute polnjenja 60€
Cena za polnjenje na polnilnici s 40mm premerom cevi - Dizel:
- ko vzdigneš ročko in jo vstaviš v odprtino za polnjenje: 10€
- prva minuta polnjenja: 40€
- vsaka minuta več od prve minute polnjenja 120€
... In bog ne daj, da ima tvoj avto manjšo luknjico za polnjenje od 20mm, ker boš polnil dalj časa in plačal več...
S spoštovanjem, Kuki
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Morda bi lahko dodali še "aneks" k ceniku. Zdi se mi da so ponoči se vedno viški električne energije. Zdaj pa na polnilnice nihče ne bo več priklopil po 23. uri, saj se nikomur ne bo dalo vstajati po 3 urah polnjenja, da bo odklopil vozilo. Pravilo "3ur" bi lahko ukinili med 23.-5.uro.
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
S pomisleki glede pretiranega zaračunavanja s štartnino se strinjam. Razmišljam tako - mestu Ljubljana bi moralo biti v interesu, da je vožnje po centru čim manj na fosilna goriva in čim več na elektriko, tako se izboljša zrak, meritve so boljše, predvidevam da je tudi manj kakšnih emisijskih penalov. S to cenovno politiko nas ne stimulirajo. Stimulacija bi lahko bila tudi na ta način, da bi morda nekdo začel resneje razmišljati o nakupu el. vozila ali PHEV tudi zaradi ugodnejšega dostopa do Ljubljane, kot npr. z dizlom.
Naj bodo hitre polnilnice 50kW+ plačljive po takem ceniku, kot je sedaj, na avtocestnem križu. Polnilnice po centru najbrž dodano vrednost naredijo tudi z zapravljenim denarjem, ko se gre vmes na kavico, kosilo, turistične oglede, itd..
Država se bi morala zavedati, da lastniki EV/PHEV tudi njej posledično v manjši meri odnašamo rit z zmanjšanimi izpusti na večih nivojih. Zato bi lahko bili tudi delno nagrajeni (omenilo se je že vožnjo po rumenem pasu, brezplačna registracija, cenejša vinjeta)... Eden od načinov bi bil tudi, da MOL krije delno stroške obratovanja polnilnic po centru in nas morda posledično razbremeni štartnine.
Da ne bo nesporazumov - strinjam se, da se je prej sistem izkoriščalo za brezplačno parkiranje, vendar najbrž obstaja tudi kakšna srednja pot med zastonj in ceno, ki je šele po treh urah izenačena s tržno ceno parkiranja recimo z dizlom...
Upam na trezen ponoven premislek na Elektro energiji.
Naj bodo hitre polnilnice 50kW+ plačljive po takem ceniku, kot je sedaj, na avtocestnem križu. Polnilnice po centru najbrž dodano vrednost naredijo tudi z zapravljenim denarjem, ko se gre vmes na kavico, kosilo, turistične oglede, itd..
Država se bi morala zavedati, da lastniki EV/PHEV tudi njej posledično v manjši meri odnašamo rit z zmanjšanimi izpusti na večih nivojih. Zato bi lahko bili tudi delno nagrajeni (omenilo se je že vožnjo po rumenem pasu, brezplačna registracija, cenejša vinjeta)... Eden od načinov bi bil tudi, da MOL krije delno stroške obratovanja polnilnic po centru in nas morda posledično razbremeni štartnine.
Da ne bo nesporazumov - strinjam se, da se je prej sistem izkoriščalo za brezplačno parkiranje, vendar najbrž obstaja tudi kakšna srednja pot med zastonj in ceno, ki je šele po treh urah izenačena s tržno ceno parkiranja recimo z dizlom...
Upam na trezen ponoven premislek na Elektro energiji.
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Danes sem preizkusil plačljivo polnjenje. Šlo je brez težav in s polno močjo 7,4 kW, tako da sem v 1 uri nabral 9 % (za 1,09 €).
So pa dejansko problem zaparkirana mesta ob polnilnicah, tako z ICE kot EV. K sreči je bil 5 m kabel dovolj dolg, da sem se priklopil s prostega mesta, ki sicer za kono, ki ima priklop spredaj, ni bilo idealno (mesto zadaj je zaparkiral neprikjučen i3).
So pa dejansko problem zaparkirana mesta ob polnilnicah, tako z ICE kot EV. K sreči je bil 5 m kabel dovolj dolg, da sem se priklopil s prostega mesta, ki sicer za kono, ki ima priklop spredaj, ni bilo idealno (mesto zadaj je zaparkiral neprikjučen i3).
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Vidim, da je veliko napisanega in z vsemi argumenti se strinjam, oz. imam zelo podobno mnenje in prav čudim se, da se elektro Ljubljana in MOL (naj spomnim, da je bila zelena prestolnica Evrope), a ta cenik res na noben način ne pripomore k ustvarjanju zelene prestolnice, niti ne stimulirajo porabe energije v času presežkov, skratka v tem načinu zaračunavanja ne vidim čisto nobene logike.
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Naj še jaz pristavim piskerček...
Jaz jim pa z veseljem dam 0,5 eura za štartnino, samo naj s tem denarjem kupijo opozorilne table za vse njihove polnilnice na katerih bo z MASTNIMI in VELIKIMI črkami na zelo vidnem mestu zapisano nekaj v smislu:
"OPOZORILO: V KOLIKOR BO NA POLNILNEM MESTU ZA ELEKTRIČNA VOZILA PARKIRANO VOZILO, KI:
A.) NI PRIKLJUČNI HIBRID ALI ELEKTRIČNI AVTO;
B.) JE PRIKLUČNI HIBRID ALI ELEKTRIČNI AVTO IN SE NA POLNILNEM MESTU NE POLNI
SE LAHKO Z VELKO GOTOVOSTJO ZGODI, DA GA BO POLEG KAZNI S STRANI REDARSTVA, DOLETEL ŠE OBISK NAKLJUČNIH MIMOIDOČIH VANDALOV, KI GA BODO "OLEPŠALI" PO SVOJI PRESOJI."
Lahko piše tudi bolj kulturno...
In vsaj še v angleščini.
Plačevanje gor ali dol, še vedno je večji problem prakiranje ICE in EV, ki se ne polnijo...
Storitev, ki ti je skoraj zagotovo na voljo takrat in tam, ko (kjer) jo res potrebuješ je vredna več ko storitev, ki je odvisna od sreče, naključja...
Če so polnilna mesta, ki si jih nameraval uporabiti, že uporabljene s stani EV, ki se polnijo, je to pač smola...
Če pa s strani ICE in EV, ki tam samo parkirajo, pa je to zadeva, ki bi ti jo lahko ponudnik storitve preprečil (ali vsaj storil vse kar je v njegovi moči, da je minimizira).
Jaz jim pa z veseljem dam 0,5 eura za štartnino, samo naj s tem denarjem kupijo opozorilne table za vse njihove polnilnice na katerih bo z MASTNIMI in VELIKIMI črkami na zelo vidnem mestu zapisano nekaj v smislu:
"OPOZORILO: V KOLIKOR BO NA POLNILNEM MESTU ZA ELEKTRIČNA VOZILA PARKIRANO VOZILO, KI:
A.) NI PRIKLJUČNI HIBRID ALI ELEKTRIČNI AVTO;
B.) JE PRIKLUČNI HIBRID ALI ELEKTRIČNI AVTO IN SE NA POLNILNEM MESTU NE POLNI
SE LAHKO Z VELKO GOTOVOSTJO ZGODI, DA GA BO POLEG KAZNI S STRANI REDARSTVA, DOLETEL ŠE OBISK NAKLJUČNIH MIMOIDOČIH VANDALOV, KI GA BODO "OLEPŠALI" PO SVOJI PRESOJI."
Lahko piše tudi bolj kulturno...
In vsaj še v angleščini.
Plačevanje gor ali dol, še vedno je večji problem prakiranje ICE in EV, ki se ne polnijo...
Storitev, ki ti je skoraj zagotovo na voljo takrat in tam, ko (kjer) jo res potrebuješ je vredna več ko storitev, ki je odvisna od sreče, naključja...
Če so polnilna mesta, ki si jih nameraval uporabiti, že uporabljene s stani EV, ki se polnijo, je to pač smola...
Če pa s strani ICE in EV, ki tam samo parkirajo, pa je to zadeva, ki bi ti jo lahko ponudnik storitve preprečil (ali vsaj storil vse kar je v njegovi moči, da je minimizira).
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Tako je, naj poskrbijo, da če aplikacija kaže prosta polnilna mesta, da so tudi dejansko dostopna. Zdaj so plačani za storitev! Res ni zabavno priti k polnilnici, ki je zaparkirana. Vsak dan redno videvam take primere.lovroh napisal/-a:
Plačevanje gor ali dol, še vedno je večji problem prakiranje ICE in EV, ki se ne polnijo..
Storitev, ki ti je skoraj zagotovo na voljo takrat in tam, ko (kjer) jo res potrebuješ je vredna več ko storitev, ki je odvisna od sreče, naključja...
Če so polnilna mesta, ki si jih nameraval uporabiti, že uporabljene s stani EV, ki se polnijo, je to pač smola...
Če pa s strani ICE in EV, ki tam samo parkirajo, pa je to zadeva, ki bi ti jo lahko ponudnik storitve preprečil (ali vsaj storil vse kar je v njegovi moči, da je minimizira).
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Se strinjam z vsem napisanim. Upam, da si tole poslal tudi na Elektro energijo, ker oni ne berejo tega foruma. Samo pisanje na forumu pa ne bo imelo učinka...Kaktus napisal/-a:S pomisleki glede pretiranega zaračunavanja s štartnino se strinjam. Razmišljam tako - mestu Ljubljana bi moralo biti v interesu, da je vožnje po centru čim manj na fosilna goriva in čim več na elektriko, tako se izboljša zrak, meritve so boljše, predvidevam da je tudi manj kakšnih emisijskih penalov. S to cenovno politiko nas ne stimulirajo. Stimulacija bi lahko bila tudi na ta način, da bi morda nekdo začel resneje razmišljati o nakupu el. vozila ali PHEV tudi zaradi ugodnejšega dostopa do Ljubljane, kot npr. z dizlom.
Naj bodo hitre polnilnice 50kW+ plačljive po takem ceniku, kot je sedaj, na avtocestnem križu. Polnilnice po centru najbrž dodano vrednost naredijo tudi z zapravljenim denarjem, ko se gre vmes na kavico, kosilo, turistične oglede, itd..
Država se bi morala zavedati, da lastniki EV/PHEV tudi njej posledično v manjši meri odnašamo rit z zmanjšanimi izpusti na večih nivojih. Zato bi lahko bili tudi delno nagrajeni (omenilo se je že vožnjo po rumenem pasu, brezplačna registracija, cenejša vinjeta)... Eden od načinov bi bil tudi, da MOL krije delno stroške obratovanja polnilnic po centru in nas morda posledično razbremeni štartnine.
Da ne bo nesporazumov - strinjam se, da se je prej sistem izkoriščalo za brezplačno parkiranje, vendar najbrž obstaja tudi kakšna srednja pot med zastonj in ceno, ki je šele po treh urah izenačena s tržno ceno parkiranja recimo z dizlom...
Upam na trezen ponoven premislek na Elektro energiji.
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Glede na ceno kamer ali senzorjev in dejstva, da je na polnilnici e-napajanje , bi za zagotavljanje nemotenih storitev enostavno vgradili senzorje ali kamere, ki bi zaznale vozilo na polnilnem mestu in javilo, ponudniku, da je polnilno mesto tako ali drugače zasedeno. Z manjšo nadgradnjo polnilnic, bi uporabniki lahko vedno vedeli kaj lahko pričakujemo na polnilnem mestu, ponudnik storitve, pa bi glede na zaparkirana mesta z vozili ki se ne polnijo lahko tudi ukrepal.
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Sem jim poslal tekst s pripisom in še linkom do teme. Upam, da se morda tudi aktivno udeležijo debate, kot pri konkurenci - Petrolu, ki je lahko s tega vidika za vzor.talker2 napisal/-a:Se strinjam z vsem napisanim. Upam, da si tole poslal tudi na Elektro energijo, ker oni ne berejo tega foruma. Samo pisanje na forumu pa ne bo imelo učinka...Kaktus napisal/-a:S pomisleki glede pretiranega zaračunavanja s štartnino se strinjam. Razmišljam tako - mestu Ljubljana bi moralo biti v interesu, da je vožnje po centru čim manj na fosilna goriva in čim več na elektriko, tako se izboljša zrak, meritve so boljše, predvidevam da je tudi manj kakšnih emisijskih penalov. S to cenovno politiko nas ne stimulirajo. Stimulacija bi lahko bila tudi na ta način, da bi morda nekdo začel resneje razmišljati o nakupu el. vozila ali PHEV tudi zaradi ugodnejšega dostopa do Ljubljane, kot npr. z dizlom.
Naj bodo hitre polnilnice 50kW+ plačljive po takem ceniku, kot je sedaj, na avtocestnem križu. Polnilnice po centru najbrž dodano vrednost naredijo tudi z zapravljenim denarjem, ko se gre vmes na kavico, kosilo, turistične oglede, itd..
Država se bi morala zavedati, da lastniki EV/PHEV tudi njej posledično v manjši meri odnašamo rit z zmanjšanimi izpusti na večih nivojih. Zato bi lahko bili tudi delno nagrajeni (omenilo se je že vožnjo po rumenem pasu, brezplačna registracija, cenejša vinjeta)... Eden od načinov bi bil tudi, da MOL krije delno stroške obratovanja polnilnic po centru in nas morda posledično razbremeni štartnine.
Da ne bo nesporazumov - strinjam se, da se je prej sistem izkoriščalo za brezplačno parkiranje, vendar najbrž obstaja tudi kakšna srednja pot med zastonj in ceno, ki je šele po treh urah izenačena s tržno ceno parkiranja recimo z dizlom...
Upam na trezen ponoven premislek na Elektro energiji.
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Včeraj polnil v LJ 1 uro 51 minut in plačal 1,59 €. Verjetno nekaj centov dražje kot domače polnjenje čez noč, a parkiranje zastonj. Jaz sem zadovoljen. Kaj pa ti meniš?
- Priponke
-
- 4710203B-B83C-4B99-B08A-5DB3760A06DD.jpeg (80.85 KiB) Pogledano 4442 krat
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Za 2 uri (slabi) se meni osebno tole ne zdi sporno.
Smo si pa različni, za nekatere je vsak cent preveč, meni pa udobje tudi nekaj pomeni (v tem primeru "VIP" parking + še polnjenje).
Smo si pa različni, za nekatere je vsak cent preveč, meni pa udobje tudi nekaj pomeni (v tem primeru "VIP" parking + še polnjenje).
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Tole je cist OK, ce ima avto ~7kW, ~11kW, ~~22k| polnilec je OK. Tisti s 3.5kW pa se enkrat slabse. Sicer je tudi 16.5kW polnilec malenkost diskriminiran, a manj kot 3.5kW. Verjetno bodo pa tiste polnilnice, kjer je parking placljiv vec ali manj prazne, npr: https://www.plugshare.com/location/153259
Ampak taksne bo ze cas zrihtal, ker jim ne bo rentabilno placevati prikljucne moci ter vzdrzevanja.
Ampak taksne bo ze cas zrihtal, ker jim ne bo rentabilno placevati prikljucne moci ter vzdrzevanja.
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Počasi bo konec razvajanja z zastonj energijo na javnih polnilnicah, tako da se bo potrebno na to navaditi.
Če mislite, da bodo v podjetjih, ki upravljajo z polnilnicami naredili sistem, ki bo pravičen za vse se... no good luck. Tudi oni morejo preživeti kar pa stane. V primeru El.Ljubljana to k sreči ne stane preveč (ok razen v primeru teh 3,5kW polnilcev).
Če mislite, da bodo v podjetjih, ki upravljajo z polnilnicami naredili sistem, ki bo pravičen za vse se... no good luck. Tudi oni morejo preživeti kar pa stane. V primeru El.Ljubljana to k sreči ne stane preveč (ok razen v primeru teh 3,5kW polnilcev).
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Jaz sem za 1 uro plačal 1,09 €, torej si za praktično 2x daljše polnjenje (in skoraj 2x več dobljene električne energije) plačal samo 0,5 € več. Če polniš cele 3 ure je cena dejansko zelo konkurenčna domači. Problem je v štartnini, ki spodbuja čim daljše polnjenje do 3 ure, saj cena s časom pada (do 3 ure). Kar ni stimulativno v smislu, da bi se polnilnica čim prej spraznila (za naslednjega uporabnika). Ampak tako pač je in bom tudi jaz, če bo le možno, polnil dlje, do tri ure.energija napisal/-a:Včeraj polnil v LJ 1 uro 51 minut in plačal 1,59 €. Verjetno nekaj centov dražje kot domače polnjenje čez noč, a parkiranje zastonj. Jaz sem zadovoljen. Kaj pa ti meniš?
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Tako je trenutno. Lahko pa pišeš na Elektro Ljubljana, kot sem jaz in verjetno nisem edini.
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Dvomim, da se bo kaj spremenilo, verjetno so dobro preračunali, kako se jim najbolj splača (najbrž so videli, da je večina polnjenj kratkih, zato so obračunu dodali štartnino). Se jim bom pač skušal prilagoditi.
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
To nam je vsem jasno. There is no free lunch Se na zivce mi je slo ko so me mimoidoci sprasevali “a to je pa brezplacno polnjenje, aneeee?”, ce tistih 2x ko sem bil mesecno pri Mercator Siska. Kot da je to celotna poanta elektricnega avta...mkonci napisal/-a:Počasi bo konec razvajanja z zastonj energijo na javnih polnilnicah, tako da se bo potrebno na to navaditi.
Če mislite, da bodo v podjetjih, ki upravljajo z polnilnicami naredili sistem, ki bo pravičen za vse se... no good luck. Tudi oni morejo preživeti kar pa stane. V primeru El.Ljubljana to k sreči ne stane preveč (ok razen v primeru teh 3,5kW polnilcev).
Re: Elektro LJ - zaračunavanje
Večinoma so od plačljivosti dalje prazne tudi polnilnice, kjer ni treba plačati parkirnine, torej v centru LJ. Če imam čas iz radovednosti občasno pogledam v apliakcijo in je večino časa vse prazno (kakšno je dejansko stanje na lokaciji, je seveda druga stvar: zaparkiranost, lažna polnjenja itd...).matija napisal/-a:Verjetno bodo pa tiste polnilnice, kjer je parking placljiv vec ali manj prazne.
Ampak taksne bo ze cas zrihtal, ker jim ne bo rentabilno placevati prikljucne moci ter vzdrzevanja.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 15 Odgovori
- 666 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a ID4