Uau, 10 letni plan za nekaj, kar bi prišlo prav že letos.
Mislim, da bo potrebno konkretno bremzanje nakupov EV, da se plan izide.
10 let . Takrat EV ne bomo vozil, ker boš čakal 1 teden na prosto polnilnico. Ne dohajajo, ker so se dolgo časa EV-jem smejal. Vse to bi moralo biti narejeno najkasneje v 2 letih.
20 polnilnih mest na polnilnem parku Kranj. A se hecajo? Takšno mesto kot je Kranj bi potrebovalo vsaj 5 takšnih polnilnih parkov skupaj vsaj 100x350kW polnilnih mest. Maribor potrebuje vsaj 270x350kW, Ljubljana vsaj 800x350kW,……. Ter vsako malo večje selo potrebuje 1x350kW, da se ne cijazi in kuri energijo brezveze za pot do polnilnega parka, če ne greš v tisto smer. Zadeve je potrebno predimenzionirat, da bodo future proof. To vse se lahko postavi v manj kot 1 letu.
Ne vem no. A ti ljudje, ki se ukvarjajo s tem cele dneve češljajo muda in iz svojih jajc vlečejo picajzle? Naj začnejo mal računat. Pomanjkanje denarnih sredstev ne sme bit izgovor, da se ne izvede velikopotezno. Pa ne mi o stari neustrezni infrastrukturi. Povlečte te kurčeve kable pa postavite trafote že enkrat. Kaj se čaka?
PogoreucJ napisal/-a: ↑02 Jun 2023, 16:54
20 polnilnih mest na polnilnem parku Kranj. A se hecajo?
Kje v Kranju bo ta polnilni park?
Na območju Arrive v Kranju. Ta polnilni park bo v prvi fazi namenjen polnjenju BUSov in tovornjakov. Lažejo, da bo za osebna vozila. Dovoljeno bo sicer tudi polnjenje OV. Ampak BUSi in tovornjaki bodo imeli prednost, kar pomeni, če pride BUS boš moral spokat od tam. To sam nekaj bluzijo, da bo to res pravi polnilni park kot ga poznajo v tujini. To pride šele v 2 fazi. Res amaterske scene se grejo. Kolikor je meni znano obe fazi pred 2026 ne bodo spravili skupaj.
Busi in tovornjaki imajo po novem standardiziran nov priključek za polnjenje, ki zmore 1 MW, verjetno še več.
Ne boš videl avtobusa polnit na Type 2 11 kW, ker bi trajalo mesec dni, da se napolne.
Tudi 350 kW CCS 800 V je premalo za gospodarska težka vozila - ker čas je denar za tranzit. Poraba je pa konkretno višja od osebnih avtomobilov.
CCS je sprejemljiv še za kake kombije, za kaj več je pa joke.
mlakar napisal/-a: ↑02 Jun 2023, 18:26
Busi in tovornjaki imajo po novem standardiziran nov priključek za polnjenje, ki zmore 1 MW, verjetno še več.
Ne boš videl avtobusa polnit na Type 2 11 kW, ker bi trajalo mesec dni, da se napolne.
Tudi 350 kW CCS 800 V je premalo za gospodarska težka vozila - ker čas je denar za tranzit. Poraba je pa konkretno višja od osebnih avtomobilov.
CCS je sprejemljiv še za kake kombije, za kaj več je pa joke.
Vem ja. Ampak ne glede na to bo CCS 350kW za buse.
V MB imajo za BUSe ABBjeve polnilnice, ki polnijo na strehi BUSa. Je pa še večja žalost. 150kW (vzpenjača) in 300 kW (AP Mlinska) za bruhat. Je pa tam logika takšna, da pri čakanju na postaji napolni le toliko, da opravi pot iz Mlinske do Vzpenjače ter kontra ista logika. Baje je dost, da stoji slabih 10min. To špila za eno linijo. Ne reši pa elektrifilacije javnega prevoza. Neko jajcanje.
Če so za Petrol res prioriteta ultra hitre polnilnice na avtocesti... potem se svojih prioritet bolj slabo držijo. Razen, če je za njih že 50kW ultra hitro.
Četudi postavijo 2x350kW niso nič naredili. Dokler bodo gledali skozi prizmo rentabilnosti so na napačni poti. Polnilnice so lahko samo ena dodatna ponudba, ki bo non stop generilala zgubo. Takrat ko bo takšno mišljenje in bodo postavljali polnilnice kot rastejo gobe po dežju kljub zgubaštvu se bo prižgala svetla luč elektrifilaciji. Naj pozabijo, da bodo delali biznis s prodajo štroma tako kot ga delajo z nafto in bencinom. Razen če bo uporabniška izkušnja in cena za nekaj razredov boljša od konkurence, da bo večina imela željo polnit pri njih. Ampak nič ne kaže na to.
Če bi bil tujec, potem bi me zanimal Petrolov DC za tranzit, podobno kot Ionity in podobni ponudniki za DC polnjenje. Kot domačin v tako mali državi je pa to bolj izjema kot pravilo.
Petrol sam pravi, da je iz analitike hitrih polnilnic razvidno, da jih uporabljajo skoraj le tuji državljani in da domači uporabniki očitno polnijo le doma (blokarji pa verjetno na lokalnih na AC polnilnicah). Verjetno je tistih par oseb, ki Petrol DC uporablja zelo glasnih, praksa oziroma potreba je pa nekaj drugega.
Verjetno sicer k temu prispeva tudi cena na DC v primerjavi z domačo ceno štroma in pa vedno večje število Tesel na naših cestah, ki imajo cenejšo Teslino infrastrukturo če kdaj res kaj zmanjka na daljših poteh.
Petrol sploh ne gre na roko domačim uporabnikom.
Jaz sem razmišljal, da bi celo se naročil na eden od njihovih paketov polnjenja 'OneCharge' ali 'Brezskrbni' toda ko sem v vlogi zasledil, da moraš točno napisat registrsko številko vozila za katerega aktiviram paket me je minilo. Doma imamo dva električna vozila in oni zdaj pričakujejo, da taki plačujemo dve naročnini za Petrol klub plačilno kartico in dve naročnini za njihove pakete polnjenja. Vsaj za dva vozila bi lahko omogočili eno naročnino. Saj skoraj vsaka slovenska družina ima dva avta. Kjer sem najbolj pogosto ,na Koroškem sploh nimajo polnilnic, na Štajerkem tudi ne veliko in eno naročnino bi plačal za kake daljše poti v tujino in za po Sloveniji, toda da me omejujejo, da se vedno moram voziti samo z enim avtom je vsaj za mene malo preveč.
Zadnjič spremenil McDuck, dne 08 Jun 2023, 14:05, skupaj popravljeno 3 krat.
McDuck napisal/-a: ↑08 Jun 2023, 13:58
Petrol sploh ne gre na roko domačim uporabnikom.
Jaz sem razmišljal, da bi celo se naročil na eden od njihovih paketov polnjenja 'OneCharge' ali 'Brezskrbni' toda ko sem v vlogi zasledil, da moraš točno napisat registrsko številko vozila za katerega aktiviram paket me je minilo. Doma imamo dva električna vozila in oni zdaj pričakujejo, da taki plačujemo dve naročnini za Petrol klub plačilno kartico in dve naročnini za njihove pakete polnjenja. Vsaj za dva vozila bi lahko omogočili. Na Koroškem sploh nimajo polnilnic, na Štajerkem tudi ne veliko in eno naročnino bi plačal za kake daljše poti v tujino in za po Sloveniji, toda da me omejujejo da se vedno moram voziti samo s enim avtom je vsaj za mene malo preveč.
Morda je registrska samo za evidenco - kako bo pa polnilnica vedela?
Problem DC polnilnic je da jih načeloma nikoli ne rabiš. Ko jih rabiš jih pa krvavo in jih je vedno premalo / so prepočasne / zasedene / v okvari / problemi z aplikacijami.... Isto sranje je pri nas in v tujini, naj bo Petrol, Lidl, Enel whatever. Mogoče je Ionity tukaj korak naprej, ker ima več polnilnic na isti lokaciji, nisem na Ionity še nikoli polnil tako da ne morem reči. Obstoječa Petrol mreža 50kW DC na AC je 10let stara tehnologija, ki je bila IN leta 2013 za i3/Leaf/ZOE z 20kW baterijami. Sem vsaj 20x polnil z i3 in je v vsaj 50% bil nek nepredviden stres zaradi polnjenja.
Za iti v korak s časom bi morali vse te zamenjati z vsaj 4x 150kW DC na vseh lokacijah. Na prenovljenih AC počivališčih je po projektih predvideno nekaj takega, vendar zgleda ni interesa, investicija je velika €€€.
Obstaja pa še en proizvajalec EV, ki ima svojo mrežo polnilnic, ki imajo vsaj po 4 polnilnice na lokaciji. Poleg tega so hitre, cenejše od konkurence in integrirane v aplikacijo in navigacijo avtomobila. Uporabniška izkušnja polnjenja je bila pri meni odločilna da sem se odločil za avto tega proizvajalca in ne za konkurenco. Za moje pojme par razredov nad ostalimi.
Blacksmith napisal/-a: ↑08 Jun 2023, 14:25
Problem DC polnilnic je da jih načeloma nikoli ne rabiš. Ko jih rabiš jih pa krvavo in jih je vedno premalo / so prepočasne / zasedene / v okvari / problemi z aplikacijami.... Isto sranje je pri nas in v tujini, naj bo Petrol, Lidl, Enel whatever. Mogoče je Ionity tukaj korak naprej, ker ima več polnilnic na isti lokaciji, nisem na Ionity še nikoli polnil tako da ne morem reči. Obstoječa Petrol mreža 50kW DC na AC je 10let stara tehnologija, ki je bila IN leta 2013 za i3/Leaf/ZOE z 20kW baterijami. Sem vsaj 20x polnil z i3 in je v vsaj 50% bil nek nepredviden stres zaradi polnjenja.
Za iti v korak s časom bi morali vse te zamenjati z vsaj 4x 150kW DC na vseh lokacijah. Na prenovljenih AC počivališčih je po projektih predvideno nekaj takega, vendar zgleda ni interesa, investicija je velika €€€.
Obstaja pa še en proizvajalec EV, ki ima svojo mrežo polnilnic, ki imajo vsaj po 4 polnilnice na lokaciji. Poleg tega so hitre, cenejše od konkurence in integrirane v aplikacijo in navigacijo avtomobila. Uporabniška izkušnja polnjenja je bila pri meni odločilna da sem se odločil za avto tega proizvajalca in ne za konkurenco. Za moje pojme par razredov nad ostalimi.
Tudi jaz sem imel več letne izkušnje s prvim EV naravnost odlične, sem pa večino poti delal po SLO dnevno 200-400km brez vmesnih polnjenj. Sedaj pri nakupu dodatnega drugega EV v gospodinjstvu in željo se vozit večkrat tudi izven SLO je bila izbira le ena - prevagala je uporabniška izkušnja polnilne infrastrukture, oblika, moč in druge zadeve EVja me sploh niso zanimale.
Da opišem današnjo izkušnjo s "petrol polnilnicami"...
smer LJ MB; Lopata JUG NE DELUJE. Tepanje VZHOD deluje DC stara, NE DELUJE pa tista nova. DC polnil samo z 38kw. Očitno smo vsi napolnili samo toliko, da smo prišli do prave hitre polnilnice... (non-tesla avti ionity pesnica)
Lani niti približno ni bilo toliko težav s petrol polnilnicami. In to sedaj pred sezono? slabo slabo..