Možnosti polnjenja doma

O tem kako polnite svoj EV doma
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3525
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4059
5265

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a matija » 29 Feb 2020, 16:28

Ce imas na tej fazi nek konstanten porabnik, ki bo jemal 5A, potem bos vse ure polnil s 15A. Seveda nimas taksne situacije, polnilnica bo znizevala tok iz 20A do najmanj 6A ali izklopa vsakic, ko bo nek drug porabnik posegel v to fazo, znizala bo polnilno moc za toliko kot jemlje drug porabnik.

Koliko je tega bos pa lahko ugotovil samo ti. Ce razmeroma malo, potem razlik ne bo, recimo 5min pribitka. Ce je faza zelo obremenjena, bo povprecna moc na koncu nizja in bo polnjenje trajalo tudi 1h dlje. Sicer pa ce je faza zelo obremenjena, bi ze sedaj moralo odbit pancerko, ali pa bi bil prisiljen ze sedaj polnit z manj kot 20A, recimo 10A.
evpolnilnice
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 286
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
259
253

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a EVH » 29 Feb 2020, 16:53

matija je napisal/-a:Ce imas na tej fazi nek konstanten porabnik, ki bo jemal 5A, potem bos vse ure polnil s 15A. Seveda nimas taksne situacije, polnilnica bo znizevala tok iz 20A do najmanj 6A ali izklopa vsakic, ko bo nek drug porabnik posegel v to fazo, znizala bo polnilno moc za toliko kot jemlje drug porabnik.

Koliko je tega bos pa lahko ugotovil samo ti. Ce razmeroma malo, potem razlik ne bo, recimo 5min pribitka. Ce je faza zelo obremenjena, bo povprecna moc na koncu nizja in bo polnjenje trajalo tudi 1h dlje. Sicer pa ce je faza zelo obremenjena, bi ze sedaj moralo odbit pancerko, ali pa bi bil prisiljen ze sedaj polnit z manj kot 20A, recimo 10A.

Mislim, da mora avto nujno imeti možnost nastavitev omejitve do koliko % polni, še posebej pri dinamični polnilnici. Stari ioniq tega nima, zato bi moral preverjati kdaj končati polnjenje, ali pa polniti do 100%.
Ja, imam pregled nad ostalimi porabniki, da na tej fazi ne presega veliko čez 20A med polnjenjem. Itak je polnjenje redko podnevi. Zato bom kar ostal pri tem.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3525
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4059
5265

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a matija » 29 Feb 2020, 17:15

Na Ioniqu ne mores nastavit charge limita? Kona ima to funkcijo.
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 286
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
259
253

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a EVH » 29 Feb 2020, 17:29

matija je napisal/-a:Na Ioniqu ne mores nastavit charge limita? Kona ima to funkcijo.

Ima, novi, stari ne.
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 182
Avto: IONIQ
108
80

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 29 Feb 2020, 17:50

Pri dinamičnem polnjenju dejansko ne moreš točno vedeti kdaj bo vozilo napolnjeno, ker se moč polnjenja lahko vseskozi spreminja. Kot so že drugi napisali, funkcijo bi moralo imeti vozilo.
Slovenec123
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 11
Kraj: Slovenija
Avto: Čakam na e-golfa
7
10

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Slovenec123 » 29 Feb 2020, 21:09

Torej, če sem dobro razumel ko sem prebiral komentarje na forumu, je najbolj primerna domača polnilnica z DINAMIČNIM modulom, glede razbremenitev faz. Glede tega moram misliti tudi malo v naprej, saj bo ponoči delala toplotna črpalka in v prihodnosti se bo poleg električnega avtomobila (ki ga še čakam), polnil še en EV + pogosto se zgodi da delata ponoči tudi pralni in sušilni stroj.
edi-b, Argo, evpolnilnice, FV-EV, domina
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 182
Avto: IONIQ
108
80

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 29 Feb 2020, 22:01

Dejansko je potrebno razmisliti koliko in kakšni porabniki so, ki delajo v času polnjenja vozila, kakšna je moč glavnih varovalk. To je pri vsakemu drugače, tudi navade imamo drugačne. Zelo je tudi odvisno s kakšno močjo naj bi se vozilo polnilo, na koliko fazah...
Slovenec123
Argo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 632
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
471
286

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Argo » 29 Feb 2020, 22:16

Če je TČ pri bajti in želiš maksimalno hitro napolniti EV je dinamična nuja. To je moja izkušnja.
Slovenec123
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 182
Avto: IONIQ
108
80

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 29 Feb 2020, 22:19

Argo je napisal/-a:Če je TČ pri bajti in želiš maksimalno hitro napolniti EV je dinamična nuja. To je moja izkušnja.

Verjetno imate kar prav, sploh, če želite biti brez skrbi :)

Dejansko se največ ljudi odloči za dinamično polnilnico, ki so ali bojo v prihodnje lastniki toplotne črpalke.
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 536
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
1625
625

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Stromcek » 29 Feb 2020, 22:26

Argo je napisal/-a:Če je TČ pri bajti je dinamična nuja. To je moja izkušnja.


Ko spremljam tole... Jaz sicer (še) nimam TČ, me zaenkrat še ogreva ruski plin, ampak... Ali je kdo razmišljal, da bi tudi TČ lahko naredil dinamično?
Pa bi jo "zvezal" skupaj s polnilnico in bi v primeru nuje lahko dal prednost avtu in bi TČ jemala le razliko.
V primeru dobro izolirane hiše se v kaki urci ali dveh sploh ne bi poznalo zmanjšano delovanje TČ, avto pa bi v nuji lahko hitro napolnil. Verjetno bi se to zgodilo le nekajkrat...

CRF, izziv zate? Modul za krmiljenje TČ, ki ga krmiliš s tvojo aplikacijo za polnilnico in tam nastavljaš prioritete (kot že imaš možnost v primeru dveh polnilnic) :geek:

Kaj mislite, nora ideja ali vredna premisleka?
prijazen, kavka, domina
Airborne
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 51
Avto: e-Golf 2020
18
26

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Airborne » 01 Mar 2020, 00:04

Jaz imam trifazno 11kW TČ, ki vleče max 3x cca 5.5A in navadno trifazno 11kW polnilnico za eGolfa, nastavljeno na 2x14A, glavne varovalke pa so 3x25A, in do sedaj v cca 1mesecu odkar imam eGolfa ni bilo nikoli nikakšrnih težav s preobremenjenostjo dveh faz (saj eGolf, kot že napisano vzame samo dve fazi po max 16A). Je pa res, da sem ugotovil, da dejansko ne potrebujem da se avto polni z 2x14A, in pogosto v avtu (preko appa WeConnect) odvisno od tega koliko je prazna baterija, nastavim da polni z 2x13A ali celo z 2x10A. Namreč polnilnica da max 2x16A , ampak če v avtu nastaviš na npr. 2x13A, bo polnil s takšno močjo (možne nastavitve v eGolfu so: 2x5A, 2x10A, 2x13A in MAX).

Za eGOlfa je tako na trofazni AC polnilnici ob porabi samo dveh faz moč polnjenja nekako tako: max je 2X16A=7,2kW, 2x14A=6.2kW, 2x12A=5.2kW, 2x10A= 4.4kW, kar pomeni, da če ima avto, cca 30% od celotnih 32kW kapacitete baterije polne, ostane za napolniti še cca 22kW, in ker imam, zaradi skrbi za baterijo, omejeno zgornjo mejo napolnjenosti baterije na 90%, to pomeni, da se z 2x10A nastavitvijo polnjenja, napolni avto do 90% v manj kot 5urah, z 2x16A bi to pomenilo slabe 3 ure. 10A plus 5,5A TČ in ostane še cca slabih 9A za ostalo (od 25A pancerke) po fazi, kar pa je čisto OK...

To pomeni, da imam še dovolj rezerve na fazah, kljub temu da imamo TČ..., imam pa namen še optimizirati porabnike in npr. steklokeramični plošči vezati na fazo, ki jo eGolf ne uporablja. To načeloma ni potrebno, ker imam nastavljeno polnjenje od 23h dalje, ko pa se ne kuha...

Nimam nič proti dinamični polnilnici, in se strinjam, da če dobro deluje (in predvsem brez grobih prekinitev), potem je to zagotovo smiselno, ampak če pa se rabi samo za en avto (sploh za eGolfa) in imate podobno konfiguracijo porabe in varovalk, se da shajati tudi brez nje in prihraniti cca 500EUR, pa še točno se ve koliko se avto napolni na uro.
Slovenec123, prijazen, domina
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 182
Avto: IONIQ
108
80

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 01 Mar 2020, 06:37

@Airbone to je vse res, zato tudi sam ne zagovarjam, da so dinamične polnilnice potrebne za vse. Je pa res, da nas ima veliko varovalke 3X20A in vozila z 1f polnilcem. Druga stvar je tudi, da je zaradi manjših izgub smiselno, da se vozilo polni z max. močjo, prav pride tudi, če imaš kmalu ko vozilo priklopiš spet drugo pot in potrebuješ čim bolj polno baterijo, kolikor je pač mogoče. Je pa tudi res, da če daš za vozilo 40k€ potem tudi 500€ ni veliko in polniš brez skrbi. Torej, jaz vsakega vprašam o celotni situaciji in potem svetujem kaj bi bilo najpametnejše zanj. Vsekakor ni smiselno se brezglavo "zaleteti" v dinamično polnilnico. Sigurno pa je potrebno pomisliti tudi za naprej, ker se polnilnice ne kupuje za 2 leti.
Airborne
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6030
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4546
5118

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a CRF » 01 Mar 2020, 06:44

Stromcek je napisal/-a:
Argo je napisal/-a:Če je TČ pri bajti je dinamična nuja. To je moja izkušnja.


Ko spremljam tole... Jaz sicer (še) nimam TČ, me zaenkrat še ogreva ruski plin, ampak... Ali je kdo razmišljal, da bi tudi TČ lahko naredil dinamično?
Pa bi jo "zvezal" skupaj s polnilnico in bi v primeru nuje lahko dal prednost avtu in bi TČ jemala le razliko.
V primeru dobro izolirane hiše se v kaki urci ali dveh sploh ne bi poznalo zmanjšano delovanje TČ, avto pa bi v nuji lahko hitro napolnil. Verjetno bi se to zgodilo le nekajkrat...

CRF, izziv zate? Modul za krmiljenje TČ, ki ga krmiliš s tvojo aplikacijo za polnilnico in tam nastavljaš prioritete (kot že imaš možnost v primeru dveh polnilnic) :geek:

Kaj mislite, nora ideja ali vredna premisleka?


Izvedljivo in bil bil zelo majhen poseg v SW. Seveda če TČ kaj takega omogoča. Moja omogoče le ON/OFF. Tako da imam to dejansko že implementirano prek Home Assistanta. Enako velja za SE, če bi želel polnit le ko sije sonce. Ampak to bo za v novo temo.
Admin @ EVSVET.eu
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1697
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1335
1737

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a crunchy » 01 Mar 2020, 07:15

CRF je napisal/-a:Izvedljivo in bil bil zelo majhen poseg v SW. Seveda če TČ kaj takega omogoča. Moja omogoče le ON/OFF. Tako da imam to dejansko že implementirano prek Home Assistanta. Enako velja za SE, če bi želel polnit le ko sije sonce. Ampak to bo za v novo temo.


Tudi ON/OFF je lako uporaben za krajši čas, če se hudo mudi pri polnjenju vozila. Če pa je TČ zvezna, potem bi morda lahko na daljavo spreminjali največjo moč klime oziroma želeno temperaturo v hiši ali pa najvišjo temperaturo zalogovnika (tudi s tem bi lahko posredno manipulirali z močjo)??
Argo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 632
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
471
286

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Argo » 01 Mar 2020, 07:50

Meni osebno se ne zdi smiselno, da bi kompliciral pri manipuliranju s porabniki v bajti, če zmontiraš polnilnico in je zadeva rešena.
robertto
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6030
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4546
5118

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a CRF » 01 Mar 2020, 10:23

Saj to. Zadeva ni rešena. Lahko imaš še tako dobro polnilnico, pa če avto ne bo poln ko ga potrebuješ, ti nič ne pomaga.
Za tak primer je pa poterbno prilagajat porabnike v hiši. Se pa strinjam da je to redek slučaj...
Stromcek, robertto, EVH, matija
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 468
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
586
1109

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a edi-b » 01 Mar 2020, 10:56

Ko sem 6 mesecev čakal kono, izkoristil in menjava komplet omarice, prastarih talilnih varovalk z avtomatskimi, dva neprekinjena ustrezna kabla iz omarice v garažo za polnilnico in šuko in eno fazo takorekoč prosto za 25A, razen 3F toplotna in še dinamična polnilnica. Dovolj tudi za velike baterije
toplotna že 19 let + MSE že 3 leti + Kona EV maj 2019
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2455
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1654
815

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a pirpy » 01 Mar 2020, 11:09

Stromcek je napisal/-a:
Argo je napisal/-a:Če je TČ pri bajti je dinamična nuja. To je moja izkušnja.


Ko spremljam tole... Jaz sicer (še) nimam TČ, me zaenkrat še ogreva ruski plin, ampak... Ali je kdo razmišljal, da bi tudi TČ lahko naredil dinamično?
Pa bi jo "zvezal" skupaj s polnilnico in bi v primeru nuje lahko dal prednost avtu in bi TČ jemala le razliko.
V primeru dobro izolirane hiše se v kaki urci ali dveh sploh ne bi poznalo zmanjšano delovanje TČ, avto pa bi v nuji lahko hitro napolnil. Verjetno bi se to zgodilo le nekajkrat...

CRF, izziv zate? Modul za krmiljenje TČ, ki ga krmiliš s tvojo aplikacijo za polnilnico in tam nastavljaš prioritete (kot že imaš možnost v primeru dveh polnilnic) :geek:

Kaj mislite, nora ideja ali vredna premisleka?


Pravkar sem pri prijatelju, ki ima montirano CRF jevo polnilnico montiral sonof basic s spremenjenim programom, ki sprašuje crf-jev tokovni sensor in če tok na katerikoli fazi preseže 21 A ,izključi izhod in posledično TČ za pol ure, dogajalo se mu je, da je ven metalo pancerke medtem ko je TČ delovala in žena kuhala. :)
timo, edi-b, matija, CRF, crunchy
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1922
Avto: EV Kona 64
1907
1563

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 01 Mar 2020, 13:02

Slovenec123 je napisal/-a:Torej, če sem dobro razumel ko sem prebiral komentarje na forumu, je najbolj primerna domača polnilnica z DINAMIČNIM modulom, glede razbremenitev faz. Glede tega moram misliti tudi malo v naprej, saj bo ponoči delala toplotna črpalka in v prihodnosti se bo poleg električnega avtomobila (ki ga še čakam), polnil še en EV + pogosto se zgodi da delata ponoči tudi pralni in sušilni stroj.


Jaz zagovarjam dinamične polnilnice na dolgi rok. Če želimo množično uporabo EV se je treba zavedati, da večinoma ljudje niso entuziasti, navdušenci, ljubiteljski spremljevalci porabe..... Masi je treba zadevo narediti avtomatizirano, da pride človek domov, vtakne in ne misli na nič do jutra, ko iztakne in se odpelje. Dinamična polnilnica vse uredi sama, ko ji enkrat nastaviš moč polnjenja, ji nikoli ne potrebuješ ničesar spreminjat ali nadzorovati. Sam sem to spremljal od začetka, sedaj pa že par mesec niti LED lučke ne pogledam, če ploh polni....

Res je sicer, da je čedalje več in v bodoče verjetno bo večina EV trofaznih, kjer je potreba po dinamični polnilnici manjša, bo pa zato obremenjenost gospodinsjih priključkov s porabniki energije večja. V prihodnje bo zagotovo prišlo do nekega načina tarifiranja, ki bo vse uporabnike silil v čim manjšo odjemno moč na pancarkah (že sedaj je mesečna razlika 5Eur med 3x20A in 3x25A) in če ne bomo želeli plačevati dragih odjemnih moči, bo potrebno optimizirati hišno porabo.

Prepričan sem, da bo slej kot prej standard, da bo vsakdo imel nekakšen dinamičen način polnjenja EV, morda tudi TČ in še drugih večjih gospodinjskih odjemalcev, zato je smiselno na to misliti že vnaprej, da ne kupuješ dvakrat. Bo pa prihodnost pokazala v koliko letih in na kakšen način bo do te dinamike prišlo.
edi-b, Slovenec123, kt57, domina
Slovenec123
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 11
Kraj: Slovenija
Avto: Čakam na e-golfa
7
10

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Slovenec123 » 01 Mar 2020, 14:03

Airborne je napisal/-a:Jaz imam trifazno 11kW TČ, ki vleče max 3x cca 5.5A in navadno trifazno 11kW polnilnico za eGolfa, nastavljeno na 2x14A, glavne varovalke pa so 3x25A, in do sedaj v cca 1mesecu odkar imam eGolfa ni bilo nikoli nikakšrnih težav s preobremenjenostjo dveh faz (saj eGolf, kot že napisano vzame samo dve fazi po max 16A). Je pa res, da sem ugotovil, da dejansko ne potrebujem da se avto polni z 2x14A, in pogosto v avtu (preko appa WeConnect) odvisno od tega koliko je prazna baterija, nastavim da polni z 2x13A ali celo z 2x10A. Namreč polnilnica da max 2x16A , ampak če v avtu nastaviš na npr. 2x13A, bo polnil s takšno močjo (možne nastavitve v eGolfu so: 2x5A, 2x10A, 2x13A in MAX).


Lahko vprašam, kje ste nabavili polnilnico in koliko ste plačali zanjo?

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na