Dnevno polnjenje

O tem kako polnite svoj EV doma
Odgovori
vitro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 177
Kraj: Dobrova
Avto: Ioniq fl
118
125

Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a vitro »

Kaj je bolje za batereijo:
a) če polnim vsak dan od 70 do 80% ali
b) če kakšen dan preskočim in polnim od 30 do 80%

Zdajle pozimi bi rad avto vsak večer priključil, da se zjutraj vklopi predgretje. V primeru b) bi moral sproti spreminjati nastavitve za polnjenje, kar je nerodno...
Uporabniški avatar
context
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 580
Kraj: Maribor
Avto: TM3 SR+
1199
606

Re: Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a context »

Dnevna poraba bi naj bila povprečje okoli 50%, torej 60 (zjutraj)/40 (zvečer) ali 70/30, 80/20, 90/10, 75/25
Vsaj tako je Byorn ugotavljal da je na splošno najbolje za EVje
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8253
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3482

Re: Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Neprebrana objavaNapisal/-a vitro » 17 Nov 2019, 20:11
Kaj je bolje za batereijo:
a) če polnim vsak dan od 70 do 80% ali
b) če kakšen dan preskočim in polnim od 30 do 80%
Odgovor b ampak razlika v 'škodi na bateriji' bo minimalna glede na a.
Več škode bo, ko se ti bo slej ko prej zgodilo, da bo v bateriji premal % in boš moral iskat alternativo kaj narest v tistem trenutku.
Zato je recept: nastavi target SOC na 80 in ABC (Always Be Charging).

Ampak men se ne ljubi špilat ABC in vsak dan napeljevat in pospravljat UMC zato špilam scenarij B in se zanašam da mi tut 30% zadošča za kakšno nenadno nujnost sicer pa 20 minut ovinka čez SC.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1877
Avto: V vsakem primeru EV
1771
1659

Re: Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a Matej »

Jaz pa skozi delam ABC. Je pa res da imam malo baterijo. Ampak tudi kilometrov ne delam tako malo.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3094
1613

Re: Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a pirpy »

scenarij a seveda
vitro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 177
Kraj: Dobrova
Avto: Ioniq fl
118
125

Re: Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a vitro »

Hm, Bjornovega scenarija, se bom težko držal, ker pogosto ne vem vnaprej, koliko bom naslednji dan naredil.
a) mi je najbolj komot, zdaj, ko imam fiksni polnilni kabel.
FV-EV
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5250
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6105
3992

Re: Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Najbolje je kot pravi Bjorn, če je tvoja baterija seveda dovolj velika glede na tvoje vsakdanje potrebe? Če se o tem sprašuješ, si morda kupil celo preveliko baterijo

Jaz ga polnim praviloma do 70 ali 80, ker nikoli ne vem koliko bom rabil naslednji dan. V kolikor pa vem, da bom rabil polno pa prestavim kar na 100% in to se mi je ta teden zgodilo že 4x. Pač avto je za uporabljat in ne šparat, je itak vedno le strošek
Robie, vitro
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6387
Avto: Kona in Zoe
4910
5961

Re: Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a CRF »

vitro napisal/-a:Kaj je bolje za batereijo:
a) če polnim vsak dan od 70 do 80% ali
b) če kakšen dan preskočim in polnim od 30 do 80%

Zdajle pozimi bi rad avto vsak večer priključil, da se zjutraj vklopi predgretje. V primeru b) bi moral sproti spreminjati nastavitve za polnjenje, kar je nerodno...
Če rabiš samo 10%, potem vsekakor polni 40/50, ali 50/60. Tako imaš vedno kar nekaj rezerve v bateriji in baterija je v najudobnejšem območju.
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3779
6402

Re: Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Če bi imel jaz stalno predvidene relacije potem bi avto napolnil na 100% in ko bi ga spraznil, bi ga spet polnil. Tako delam z vsako stvarjo, ki je na baterije in do sedaj nisem imel težav. Če bi bile težave bi pač zamenjal.

Če bi imel nepredvidene relacije potem pa bi ga prav tako polnil vedno na 100%, ker če je nepredvideno potem ne veš koliko boš rabil, ne.

@vitro jaz bi na tvojem mestu napolnil do konca in ko bi imel spraznjeno (v tvojem primeru 20% ali pa 10%) bi ga ponovno priklopil in napolnil.
Mislim, da ni potrebe po posebni skrbi za baterijo, ker ob tako majhni kilometrini (10% kapacitete baterije na dan - predvidevam, da je to cca 30-35 km) bo to nekje 10.000km letno. Avta se boš precej prej "naveličal" kot bo baterija toliko degradirala, da ne bi več zmogla teh 35 km.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6387
Avto: Kona in Zoe
4910
5961

Re: Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a CRF »

Tako delam jaz z Zoe, 1. ker ni moja baterija. 2. ker tudi polna nima prav veliko dosega.

Original vprašanje pa je bilo kaj je najboljše za baterijo... in to cilki 0-100% prav gotovo niso.
DGJ, crunchy, warpedone, Kovse, FV-EV
vitro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 177
Kraj: Dobrova
Avto: Ioniq fl
118
125

Re: Dnevno polnjenje

Odgovor Napisal/-a vitro »

Tisti podatki iz vprašanja so bili zgolj v ilustracijo za dva različna scenarija.
Dejansko delam vsak delovnik od 30 do 80 km, glede na to, kdaj in kje imamo trenige/rekreacije Vikendi pa izleti na razne konce dežele in k žlahti.
Letno med 18 in 20 Mm. Baterija je pa 38 kWh.

Ste mi vsi odgovorili, hvala. Pozimi bo avto priključen vsak dan (itak zarad manj dosega), da se zjutraj ogreje.
Ko bo pa topleje, pa bom polnil na par dni (do takrat bom tudi bolj spoznal obnašanje )
warpedone
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Domače polnilnice (wallbox)”