Dnevno polnjenje
Dnevno polnjenje
Kaj je bolje za batereijo:
a) če polnim vsak dan od 70 do 80% ali
b) če kakšen dan preskočim in polnim od 30 do 80%
Zdajle pozimi bi rad avto vsak večer priključil, da se zjutraj vklopi predgretje. V primeru b) bi moral sproti spreminjati nastavitve za polnjenje, kar je nerodno...
a) če polnim vsak dan od 70 do 80% ali
b) če kakšen dan preskočim in polnim od 30 do 80%
Zdajle pozimi bi rad avto vsak večer priključil, da se zjutraj vklopi predgretje. V primeru b) bi moral sproti spreminjati nastavitve za polnjenje, kar je nerodno...
Re: Dnevno polnjenje
Dnevna poraba bi naj bila povprečje okoli 50%, torej 60 (zjutraj)/40 (zvečer) ali 70/30, 80/20, 90/10, 75/25
Vsaj tako je Byorn ugotavljal da je na splošno najbolje za EVje
Vsaj tako je Byorn ugotavljal da je na splošno najbolje za EVje
Re: Dnevno polnjenje
Odgovor b ampak razlika v 'škodi na bateriji' bo minimalna glede na a.Neprebrana objavaNapisal/-a vitro » 17 Nov 2019, 20:11
Kaj je bolje za batereijo:
a) če polnim vsak dan od 70 do 80% ali
b) če kakšen dan preskočim in polnim od 30 do 80%
Več škode bo, ko se ti bo slej ko prej zgodilo, da bo v bateriji premal % in boš moral iskat alternativo kaj narest v tistem trenutku.
Zato je recept: nastavi target SOC na 80 in ABC (Always Be Charging).
Ampak men se ne ljubi špilat ABC in vsak dan napeljevat in pospravljat UMC zato špilam scenarij B in se zanašam da mi tut 30% zadošča za kakšno nenadno nujnost sicer pa 20 minut ovinka čez SC.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Dnevno polnjenje
Jaz pa skozi delam ABC. Je pa res da imam malo baterijo. Ampak tudi kilometrov ne delam tako malo.
Re: Dnevno polnjenje
Hm, Bjornovega scenarija, se bom težko držal, ker pogosto ne vem vnaprej, koliko bom naslednji dan naredil.
a) mi je najbolj komot, zdaj, ko imam fiksni polnilni kabel.
a) mi je najbolj komot, zdaj, ko imam fiksni polnilni kabel.
Re: Dnevno polnjenje
Najbolje je kot pravi Bjorn, če je tvoja baterija seveda dovolj velika glede na tvoje vsakdanje potrebe? Če se o tem sprašuješ, si morda kupil celo preveliko baterijo
Jaz ga polnim praviloma do 70 ali 80, ker nikoli ne vem koliko bom rabil naslednji dan. V kolikor pa vem, da bom rabil polno pa prestavim kar na 100% in to se mi je ta teden zgodilo že 4x. Pač avto je za uporabljat in ne šparat, je itak vedno le strošek
Jaz ga polnim praviloma do 70 ali 80, ker nikoli ne vem koliko bom rabil naslednji dan. V kolikor pa vem, da bom rabil polno pa prestavim kar na 100% in to se mi je ta teden zgodilo že 4x. Pač avto je za uporabljat in ne šparat, je itak vedno le strošek
Re: Dnevno polnjenje
Če rabiš samo 10%, potem vsekakor polni 40/50, ali 50/60. Tako imaš vedno kar nekaj rezerve v bateriji in baterija je v najudobnejšem območju.vitro napisal/-a:Kaj je bolje za batereijo:
a) če polnim vsak dan od 70 do 80% ali
b) če kakšen dan preskočim in polnim od 30 do 80%
Zdajle pozimi bi rad avto vsak večer priključil, da se zjutraj vklopi predgretje. V primeru b) bi moral sproti spreminjati nastavitve za polnjenje, kar je nerodno...
Re: Dnevno polnjenje
Če bi imel jaz stalno predvidene relacije potem bi avto napolnil na 100% in ko bi ga spraznil, bi ga spet polnil. Tako delam z vsako stvarjo, ki je na baterije in do sedaj nisem imel težav. Če bi bile težave bi pač zamenjal.
Če bi imel nepredvidene relacije potem pa bi ga prav tako polnil vedno na 100%, ker če je nepredvideno potem ne veš koliko boš rabil, ne.
@vitro jaz bi na tvojem mestu napolnil do konca in ko bi imel spraznjeno (v tvojem primeru 20% ali pa 10%) bi ga ponovno priklopil in napolnil.
Mislim, da ni potrebe po posebni skrbi za baterijo, ker ob tako majhni kilometrini (10% kapacitete baterije na dan - predvidevam, da je to cca 30-35 km) bo to nekje 10.000km letno. Avta se boš precej prej "naveličal" kot bo baterija toliko degradirala, da ne bi več zmogla teh 35 km.
Če bi imel nepredvidene relacije potem pa bi ga prav tako polnil vedno na 100%, ker če je nepredvideno potem ne veš koliko boš rabil, ne.
@vitro jaz bi na tvojem mestu napolnil do konca in ko bi imel spraznjeno (v tvojem primeru 20% ali pa 10%) bi ga ponovno priklopil in napolnil.
Mislim, da ni potrebe po posebni skrbi za baterijo, ker ob tako majhni kilometrini (10% kapacitete baterije na dan - predvidevam, da je to cca 30-35 km) bo to nekje 10.000km letno. Avta se boš precej prej "naveličal" kot bo baterija toliko degradirala, da ne bi več zmogla teh 35 km.
Re: Dnevno polnjenje
Tako delam jaz z Zoe, 1. ker ni moja baterija. 2. ker tudi polna nima prav veliko dosega.
Original vprašanje pa je bilo kaj je najboljše za baterijo... in to cilki 0-100% prav gotovo niso.
Original vprašanje pa je bilo kaj je najboljše za baterijo... in to cilki 0-100% prav gotovo niso.
Re: Dnevno polnjenje
Tisti podatki iz vprašanja so bili zgolj v ilustracijo za dva različna scenarija.
Dejansko delam vsak delovnik od 30 do 80 km, glede na to, kdaj in kje imamo trenige/rekreacije Vikendi pa izleti na razne konce dežele in k žlahti.
Letno med 18 in 20 Mm. Baterija je pa 38 kWh.
Ste mi vsi odgovorili, hvala. Pozimi bo avto priključen vsak dan (itak zarad manj dosega), da se zjutraj ogreje.
Ko bo pa topleje, pa bom polnil na par dni (do takrat bom tudi bolj spoznal obnašanje )
Dejansko delam vsak delovnik od 30 do 80 km, glede na to, kdaj in kje imamo trenige/rekreacije Vikendi pa izleti na razne konce dežele in k žlahti.
Letno med 18 in 20 Mm. Baterija je pa 38 kWh.
Ste mi vsi odgovorili, hvala. Pozimi bo avto priključen vsak dan (itak zarad manj dosega), da se zjutraj ogreje.
Ko bo pa topleje, pa bom polnil na par dni (do takrat bom tudi bolj spoznal obnašanje )
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek