Berem:
- Conduit openings are sized for 32 mm conduit.
- Lead the preconnected service wires in the main housing and connect the preconnected service wires to the main terminal block (cross section: 10 mm, diameter: 3.6 mm) with L1, L2, L3, neutral, and ground wires going to the locations shown in the following illustration.
Vprašanje za tiste, ki ste bolj v stroki... A bi bilo priporočljivo planirati 5x16mm2?
Za 22kW (torej 7.4kW po fazi) je v teoriji dovolj 6mm^2. Jaz imam za mojo potegnjen tak vodnik, s tem da trenutno tako ni mozno utilizirat vec kot 14kW (3x20A) zaradi omejitve priklopa na hisi. Ce kdaj to dvignem na 17kW hiso (3x25A), bo tudi se zadostovalo ter bo se zadaj rezerve. 22kW pa bi bilo na meji, a taksnih varovalk na hisi ne bom imel nikoli. Skratka odvisno kako bos obremenil polnilnico, 16mm^2 pa se mi zdi overkill. Seveda pa lahko
pirpy napisal/-a:Teoreticno lahko polnis tudi z 32 A pri 20 A glavnih varovalkah, če ti sončna elektrarna pomaga, vendar pa je 6 mm dovolj, 10 pa pretiravanje.
pirpy napisal/-a:Teoreticno lahko polnis tudi z 32 A pri 20 A glavnih varovalkah, če ti sončna elektrarna pomaga, vendar pa je 6 mm dovolj, 10 pa pretiravanje.
Kaj je potem šele 16
Why? Because I can... Naj se vidi razkošje
Aha, 10 je čist "future-proof". Itak M3 polni s 11kW, za S in X je pa verjetno tudi 14kW dovolj.
[/quote]Če že vzameš KEBA potem obvezno 22kW polnilnica in pa da prilagaja tok skupni porabi ( X-serija),
kako izgleda tale števec b-control, koliko prostora zasede
in pa cena vse skupaj[/quote]
Jaz pa ne vidim potrebe po dinamični dražji polnilnici če ni zato razloga. Če so varovalke 3×20 ali 25A in ni večjih porabnikov ter zadostuje polnjenje z 16A, če vozilo omogoča 3 fazno polnjenje je dovolj tudi 12A na fazo.
Pametni števec BB-control 300L(W) je velikosti približno kot trifazni FID. Prilagam link, cene pa ne morem trenutno točne podati. Se pa lahko poveže števec mislim da z 96 senzorji, uparablja se v smart home: https://www.tq-group.com/en/products/tq-automation//
Ne norite s 16mm2, tega nimate v privat hiši kaj rabit, le probleme si boste naredili. S tako trdimi kabli ni lahko delat niti priklapljat na sponke. Če pa delate nov dovod od PMO do garaže pa ne šparat in dajte 5x6mm2 plus kakšen UTP, to bo za v prihodnje največ kar boste rabili in pa dinamično polnilnico slej kot prej, tudi če je še ne rabite zdaj.
Berem:
- Conduit openings are sized for 32 mm conduit.
- Lead the preconnected service wires in the main housing and connect the preconnected service wires to the main terminal block (cross section: 10 mm, diameter: 3.6 mm) with L1, L2, L3, neutral, and ground wires going to the locations shown in the following illustration.
Vprašanje za tiste, ki ste bolj v stroki... A bi bilo priporočljivo planirati 5x16mm2?
Odprtina za kabel je 32mm, torej uvodnica M32 .
Na sponke kahko priključiš kabel maksimalni 5x10mm2 .
Zakaj bi priklopil 5x16mm2, za 22kW polnilnico je minimum 5x6mm2, 5x10mm2 priklopiš če želiš manj izgub.
Pozdravljeni,
TM3 long range končno naročena preko DEMSA. Zdaj bi si pa rad uredil polnenje doma preden pride. Bolj kot raziskujem, manj mi je jasno. Zato bi prosil za malo pomoči.
Uglavnem doma imamo možnost trofaznega toka ( 3x 16A ali 20A). Zdaj se menim z električarjem, da povleče kabel do parkirnega mesta, samo ne vem kakšno vtičnico naj naštima. Pravi, da bo napeljal tri kable po 6mm. Jaz se do zdaj polnil samo mobilni telefon in o elektriki res ne vem veliko, se pa počasi spoznavam.
Če prav razumem, imam 2 opciji ( s priloženimi kabli)
A.) Tesla mobile connector z nekim modrim 16A adapterjem preko katerega naj bi bilo možno polnenje z 3,7 kW.
B.) TYPE 2 kabel preko katerga je možnost polnenja z 11 kW.
Ali se da z obema kabloma polniti doma? Kater je bolj primeren? Kakšno vtičnico rabim za A in kakšno za B. Ali bi bilo dobro imeti obe vtičnici?
Za A rabiš vtičnico za kamp (modro) in varovalko nekje, za B pa rabiš namensko polnilno postajo katera stane nekaj denarja ampak polni 3x hitreje če porabljaš vsa štrom
Polniš lahko z obemi, če imaš na steni ustrezno vtičnico za A ali za B skupaj s polnilnico. Štromarju povej, da je en kabel dovolj in sicer 5x4mm2, lahko daš tudi 5x6mm2 za ziher, ko že delaš in to je to. Če želiš ti lahko obe vtičnici zmontira ampak ponavadi se dolgoročno uporablja Type2, kar je standard.
1) Priložen je moder okrogel vtič, kateri je enofazni 16A (glej sliko warpedone). Dizajniran je tako da lahko 16A vleče konstantno, navaden schuko (tudi priložen) se lahko pregreje - podpira do 13A baje. 16A x 230V = cca 3.7kW, v osmih urah je to 30kWh. Meni je to zaenkrat dovolj glede na dnevno prevoženo razdaljo (v primeru da bo pozimi malo zmanjkalo bom začel polniti kakšno uro prej, sedaj imam timer na 22:00 - nizka tarifa). Če ti je to dovolj, potem je tvoj strošek samo kabel do polnilnega mesta in ta vtičnica (skupaj cca 150€ z delom. Odvisno od dolžine kabla). Tesla mobile charger (priložen) sem jaz privijačil na steno, vklopil v vtikač in to je vse. Odjemno moč sem povišal iz 3x20A na 3x25A (zaenkrat očitno brez potrebe).
2) TYPE 2 kabel oz manekes (moder, tudi priložen 3 ali 5 meterski) zahteva polnilnico. Ponavadi boš to uporabljal na javnih 22kW (ali manj) polnilnicah. 50kW (npr Petrol, OMV, Lidl, Ionity, Tesla supercharger...) in močnejše/hitrejše imajo kabel fixno pritrjen na polnilnico, ga samo vtakneš v avto.
Če ti je 3.7kW premala hitrost je možnost nakup različnih domačih polnilnih postaj. Od Tesle, Bosch, Siemens, CRF (forumaš) in mnogi drugi. Kabel je ponavadi fixno del postaje (nekje je mogoče doplačilo cca 50€) in lahko te priložene voziš v prtljažniku za rezervo in polnjenje na poti. Cena takšne domače postaje je od 500 do 1500€, odvisno od tega kaj vse hočeš. Enofazno - trofazno, prilagajanje na ostale porabnike, povezljivost s spletom (brez, kabel, wifi), interface itd. Strošku polnilnice seveda prišteješ tudi enake stroške kot v prvem primeru (cca 150€)
dro18 napisal/-a:Pozdravljeni,
TM3 long range končno naročena preko DEMSA. Zdaj bi si pa rad uredil polnenje doma preden pride. Bolj kot raziskujem, manj mi je jasno. Zato bi prosil za malo pomoči.
Uglavnem doma imamo možnost trofaznega toka ( 3x 16A ali 20A). Zdaj se menim z električarjem, da povleče kabel do parkirnega mesta, samo ne vem kakšno vtičnico naj naštima. Pravi, da bo napeljal tri kable po 6mm. Jaz se do zdaj polnil samo mobilni telefon in o elektriki res ne vem veliko, se pa počasi spoznavam.
Če prav razumem, imam 2 opciji ( s priloženimi kabli)
A.) Tesla mobile connector z nekim modrim 16A adapterjem preko katerega naj bi bilo možno polnenje z 3,7 kW.
B.) TYPE 2 kabel preko katerga je možnost polnenja z 11 kW.
Ali se da z obema kabloma polniti doma? Kater je bolj primeren? Kakšno vtičnico rabim za A in kakšno za B. Ali bi bilo dobro imeti obe vtičnici?
Lp,
Kabel moran biti 5X6mm2 in ne 3X, s tem presekom si preskrbljen tudi za v prihodnje, brez problema se lahko polni z 32A. Za vsak slučaj dodaj še UTP kabel. Type2 kabel je namenjen priklopu na javne polnilnice. V primeru, da se poraja še kakšno vprašanje sem z veseljem na razpolago tudi na gsm. Pa čestitke za dober nakup in dobrodošel v svetu EV
Ok, hvala vsem za izčrpne odgovore. Ne vem še sicer, kako točno bo zgledalo moje polnenje, ampak kolikor se poznam bom kdaj pozabil in bi bilo dobro imeti nekaj malo hitrejšga, če bo nuja.
Bi imel več kot 3.7kW.
Se pravi, rabim polnilnico. Dejansko nimam nobenih zahtev, edino kar potrebujem je, da priklopim in polne hitro, nekje 5-7m dolg kabel in da lahko naštimam, da začne filat ponoči ko je poceni tok (ne vem sicer a se lahko naštima na Tesli ali na polnilnici).
Sem se že zanimal za WallCharger od Tesle samo ne vem, če bi se vozil v Graz po njo. Ali je kakšna podobna rešitev v istem cenovnem razredu?
Prvič ... don't panic.
Drugič ... nabavlaš avto s +500 km dosega, tle nimaš kaj cvikat "bom kdaj pozabil". Ne čakaš da prideš na 0 zato maš debelo rezervo.
Tretjič ... v avtu maš timer za "scheduled charging", naštimaš na 22:00 in greš pred TV.
Četrtič ... 3.7 kW pomeni filanje z 25 km/h .. po dveh urah filanja imaš 50 km frišnega dosega. Na 3kW je cifra 20km/h, js bom živel na domačih 2 kW.
Pozanimaj se kje je tvoja najbližja DC polnilnica in kakšen je režim tam. To ti naj bo rezerva "če bo nujna".