Domača polnilnica za Model 3

O tem kako polnite svoj EV doma
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2231
1173
395

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a technic »

Berem:
- Conduit openings are sized for 32 mm conduit.
- Lead the preconnected service wires in the main housing and connect the preconnected service wires to the main terminal block (cross section: 10 mm, diameter: 3.6 mm) with L1, L2, L3, neutral, and ground wires going to the locations shown in the following illustration.

Vprašanje za tiste, ki ste bolj v stroki... A bi bilo priporočljivo planirati 5x16mm2?
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a matija »

Za 22kW (torej 7.4kW po fazi) je v teoriji dovolj 6mm^2. Jaz imam za mojo potegnjen tak vodnik, s tem da trenutno tako ni mozno utilizirat vec kot 14kW (3x20A) zaradi omejitve priklopa na hisi. Ce kdaj to dvignem na 17kW hiso (3x25A), bo tudi se zadostovalo ter bo se zadaj rezerve. 22kW pa bi bilo na meji, a taksnih varovalk na hisi ne bom imel nikoli. Skratka odvisno kako bos obremenil polnilnico, 16mm^2 pa se mi zdi overkill. Seveda pa lahko

Dva kalkulatorja:
http://www.elektro-pirnat.si/index.php/ ... ka-vodnika
http://www.trgovina-elbi.si/kalkulator- ... dnika.html
technic
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1614

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Teoreticno lahko polnis tudi z 32 A pri 20 A glavnih varovalkah, če ti sončna elektrarna pomaga, vendar pa je 6 mm dovolj, 10 pa pretiravanje.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a CRF »

Kot je Matija napisal. Dovolj je 6mm2, če daš več bo pač malo manj izgub...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a CRF »

pirpy napisal/-a:Teoreticno lahko polnis tudi z 32 A pri 20 A glavnih varovalkah, če ti sončna elektrarna pomaga, vendar pa je 6 mm dovolj, 10 pa pretiravanje.
Kaj je potem šele 16
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2231
1173
395

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a technic »

CRF napisal/-a:
pirpy napisal/-a:Teoreticno lahko polnis tudi z 32 A pri 20 A glavnih varovalkah, če ti sončna elektrarna pomaga, vendar pa je 6 mm dovolj, 10 pa pretiravanje.
Kaj je potem šele 16
Why? Because I can... Naj se vidi razkošje
Aha, 10 je čist "future-proof". Itak M3 polni s 11kW, za S in X je pa verjetno tudi 14kW dovolj.
CRF
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 755
Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
572
405

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a evpolnilnice »

[/quote]Če že vzameš KEBA potem obvezno 22kW polnilnica in pa da prilagaja tok skupni porabi ( X-serija),
kako izgleda tale števec b-control, koliko prostora zasede
in pa cena vse skupaj[/quote]

Jaz pa ne vidim potrebe po dinamični dražji polnilnici če ni zato razloga. Če so varovalke 3×20 ali 25A in ni večjih porabnikov ter zadostuje polnjenje z 16A, če vozilo omogoča 3 fazno polnjenje je dovolj tudi 12A na fazo.
Pametni števec BB-control 300L(W) je velikosti približno kot trifazni FID. Prilagam link, cene pa ne morem trenutno točne podati. Se pa lahko poveže števec mislim da z 96 senzorji, uparablja se v smart home: https://www.tq-group.com/en/products/tq-automation//
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 320
Kraj: Ljubljana
310
154

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a gregimarko »

Lahko, da 16mm2 sploh ne boš mogel priključiti zaradi omejitve priključjih sponk. Preveri...
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Ne norite s 16mm2, tega nimate v privat hiši kaj rabit, le probleme si boste naredili. S tako trdimi kabli ni lahko delat niti priklapljat na sponke. Če pa delate nov dovod od PMO do garaže pa ne šparat in dajte 5x6mm2 plus kakšen UTP, to bo za v prihodnje največ kar boste rabili in pa dinamično polnilnico slej kot prej, tudi če je še ne rabite zdaj.
MIRANRR
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 755
Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
572
405

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a evpolnilnice »

Že pri 6mm2 je pri 32A rezerva, to je zvrhano dovolj.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a N75 »

technic napisal/-a:
Berem:
- Conduit openings are sized for 32 mm conduit.
- Lead the preconnected service wires in the main housing and connect the preconnected service wires to the main terminal block (cross section: 10 mm, diameter: 3.6 mm) with L1, L2, L3, neutral, and ground wires going to the locations shown in the following illustration.

Vprašanje za tiste, ki ste bolj v stroki... A bi bilo priporočljivo planirati 5x16mm2?
Odprtina za kabel je 32mm, torej uvodnica M32 .

Na sponke kahko priključiš kabel maksimalni 5x10mm2 .

Zakaj bi priklopil 5x16mm2, za 22kW polnilnico je minimum 5x6mm2, 5x10mm2 priklopiš če želiš manj izgub.
Uporabniški avatar
dro18
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 50
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla Model 3 LR AWD
69
33

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a dro18 »

Pozdravljeni,
TM3 long range končno naročena preko DEMSA. Zdaj bi si pa rad uredil polnenje doma preden pride. Bolj kot raziskujem, manj mi je jasno. Zato bi prosil za malo pomoči.
Uglavnem doma imamo možnost trofaznega toka ( 3x 16A ali 20A). Zdaj se menim z električarjem, da povleče kabel do parkirnega mesta, samo ne vem kakšno vtičnico naj naštima. Pravi, da bo napeljal tri kable po 6mm. Jaz se do zdaj polnil samo mobilni telefon in o elektriki res ne vem veliko, se pa počasi spoznavam.

Če prav razumem, imam 2 opciji ( s priloženimi kabli)
A.) Tesla mobile connector z nekim modrim 16A adapterjem preko katerega naj bi bilo možno polnenje z 3,7 kW.
B.) TYPE 2 kabel preko katerga je možnost polnenja z 11 kW.

Ali se da z obema kabloma polniti doma? Kater je bolj primeren? Kakšno vtičnico rabim za A in kakšno za B. Ali bi bilo dobro imeti obe vtičnici?

Lp,
Dzun Tao, edi-b
Tesla referral link: https://ts.la/gregor66862
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Za A rabiš vtičnico za kamp (modro) in varovalko nekje, za B pa rabiš namensko polnilno postajo katera stane nekaj denarja ampak polni 3x hitreje če porabljaš vsa štrom
CRF
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a warpedone »

U bistvu maš tri opcije, ki so priložene avtu:

a.1) Modri adapter je t.i. camperski oz. industrijski, podpira do 16A oz 3.7 kW
Slika

a.2) rdeč je navaden šuko i.e. navadna domača zidna vtičnica, podpira do 13A oz 3 kW

b) Type2 je Menekees štekar:
Slika

Več branja: https://www.tesla.com/en_EU/support/charging-connectors
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Polniš lahko z obemi, če imaš na steni ustrezno vtičnico za A ali za B skupaj s polnilnico. Štromarju povej, da je en kabel dovolj in sicer 5x4mm2, lahko daš tudi 5x6mm2 za ziher, ko že delaš in to je to. Če želiš ti lahko obe vtičnici zmontira ampak ponavadi se dolgoročno uporablja Type2, kar je standard.
Uporabniški avatar
context
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 580
Kraj: Maribor
Avto: TM3 SR+
1199
606

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a context »

1) Priložen je moder okrogel vtič, kateri je enofazni 16A (glej sliko warpedone). Dizajniran je tako da lahko 16A vleče konstantno, navaden schuko (tudi priložen) se lahko pregreje - podpira do 13A baje. 16A x 230V = cca 3.7kW, v osmih urah je to 30kWh. Meni je to zaenkrat dovolj glede na dnevno prevoženo razdaljo (v primeru da bo pozimi malo zmanjkalo bom začel polniti kakšno uro prej, sedaj imam timer na 22:00 - nizka tarifa). Če ti je to dovolj, potem je tvoj strošek samo kabel do polnilnega mesta in ta vtičnica (skupaj cca 150€ z delom. Odvisno od dolžine kabla). Tesla mobile charger (priložen) sem jaz privijačil na steno, vklopil v vtikač in to je vse. Odjemno moč sem povišal iz 3x20A na 3x25A (zaenkrat očitno brez potrebe).

2) TYPE 2 kabel oz manekes (moder, tudi priložen 3 ali 5 meterski) zahteva polnilnico. Ponavadi boš to uporabljal na javnih 22kW (ali manj) polnilnicah. 50kW (npr Petrol, OMV, Lidl, Ionity, Tesla supercharger...) in močnejše/hitrejše imajo kabel fixno pritrjen na polnilnico, ga samo vtakneš v avto.

Če ti je 3.7kW premala hitrost je možnost nakup različnih domačih polnilnih postaj. Od Tesle, Bosch, Siemens, CRF (forumaš) in mnogi drugi. Kabel je ponavadi fixno del postaje (nekje je mogoče doplačilo cca 50€) in lahko te priložene voziš v prtljažniku za rezervo in polnjenje na poti. Cena takšne domače postaje je od 500 do 1500€, odvisno od tega kaj vse hočeš. Enofazno - trofazno, prilagajanje na ostale porabnike, povezljivost s spletom (brez, kabel, wifi), interface itd. Strošku polnilnice seveda prišteješ tudi enake stroške kot v prvem primeru (cca 150€)
CRF, FV-EV, N75, matija, DGJ
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 755
Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
572
405

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a evpolnilnice »

dro18 napisal/-a:Pozdravljeni,
TM3 long range končno naročena preko DEMSA. Zdaj bi si pa rad uredil polnenje doma preden pride. Bolj kot raziskujem, manj mi je jasno. Zato bi prosil za malo pomoči.
Uglavnem doma imamo možnost trofaznega toka ( 3x 16A ali 20A). Zdaj se menim z električarjem, da povleče kabel do parkirnega mesta, samo ne vem kakšno vtičnico naj naštima. Pravi, da bo napeljal tri kable po 6mm. Jaz se do zdaj polnil samo mobilni telefon in o elektriki res ne vem veliko, se pa počasi spoznavam.

Če prav razumem, imam 2 opciji ( s priloženimi kabli)
A.) Tesla mobile connector z nekim modrim 16A adapterjem preko katerega naj bi bilo možno polnenje z 3,7 kW.
B.) TYPE 2 kabel preko katerga je možnost polnenja z 11 kW.

Ali se da z obema kabloma polniti doma? Kater je bolj primeren? Kakšno vtičnico rabim za A in kakšno za B. Ali bi bilo dobro imeti obe vtičnici?

Lp,
Kabel moran biti 5X6mm2 in ne 3X, s tem presekom si preskrbljen tudi za v prihodnje, brez problema se lahko polni z 32A. Za vsak slučaj dodaj še UTP kabel. Type2 kabel je namenjen priklopu na javne polnilnice. V primeru, da se poraja še kakšno vprašanje sem z veseljem na razpolago tudi na gsm. Pa čestitke za dober nakup in dobrodošel v svetu EV
edi-b
Uporabniški avatar
dro18
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 50
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla Model 3 LR AWD
69
33

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a dro18 »

Ok, hvala vsem za izčrpne odgovore. Ne vem še sicer, kako točno bo zgledalo moje polnenje, ampak kolikor se poznam bom kdaj pozabil in bi bilo dobro imeti nekaj malo hitrejšga, če bo nuja.
Bi imel več kot 3.7kW.

Se pravi, rabim polnilnico. Dejansko nimam nobenih zahtev, edino kar potrebujem je, da priklopim in polne hitro, nekje 5-7m dolg kabel in da lahko naštimam, da začne filat ponoči ko je poceni tok (ne vem sicer a se lahko naštima na Tesli ali na polnilnici).
Sem se že zanimal za WallCharger od Tesle samo ne vem, če bi se vozil v Graz po njo. Ali je kakšna podobna rešitev v istem cenovnem razredu?

Lp in hvala
Tesla referral link: https://ts.la/gregor66862
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Prvič ... don't panic.
Drugič ... nabavlaš avto s +500 km dosega, tle nimaš kaj cvikat "bom kdaj pozabil". Ne čakaš da prideš na 0 zato maš debelo rezervo.

Tretjič ... v avtu maš timer za "scheduled charging", naštimaš na 22:00 in greš pred TV.

Četrtič ... 3.7 kW pomeni filanje z 25 km/h .. po dveh urah filanja imaš 50 km frišnega dosega. Na 3kW je cifra 20km/h, js bom živel na domačih 2 kW.

Pozanimaj se kje je tvoja najbližja DC polnilnica in kakšen je režim tam. To ti naj bo rezerva "če bo nujna".
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Domača polnilnica za Model 3

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ja, "hitrega" polnjenja doma ne bo Tam v rangu par 100km/h...

Kot je warpedone napisal, doma bo v rangu 25km/h, z najhitrejšo polnilnico mogoče malo pod 100km/h.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Domače polnilnice (wallbox)”