Zagoreli EV-ji v Slo
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Projekcija števila plinskih avtov in EVjev je drugačna. Kaj pol naj čez deset let ni več garažnih hiš? Je pa s plinom drugače ker lahk naredi orng zadevo pa še to majo avti več ventilov ampak se grejo na ziher.
Jaz vem da se bojijo to gasit ampak se je potrebno primerno opremit pa bo. Čeprav verjetno bodo prišli na svoj prav, zanimivo bo še to
Jaz vem da se bojijo to gasit ampak se je potrebno primerno opremit pa bo. Čeprav verjetno bodo prišli na svoj prav, zanimivo bo še to
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
To bi pomenilo, da je v tanku zgorjenega in "pogašenega" ICE še vedno nezgorjen bencin.No ja, priznajmo si, da če se vname baterija, jo je vseeno težje pogasiti, kot pa ICE, od tu verjetno skrb.
In da je plastičen tank ostal nedotaknjen od vročine.
In da so vse možne točke, kjer bi se bencinski hlapi hkrti zmešali z zrakom in "toploto" ostale nesprožene.
Dajte mal mislit, kaj pravzaprav trdite ...
Prava razlika je, da bencin gori bistveno bol intenzivno (i.e. močneje) in s tem hitreje kompletno zgori.
Ko ga zmanjka (in ko zmanjka vse gume) je preostalo kovino "enostavno" pogasit....
Hitrejše gorenje pomeni tudi bistveno manj časa da sebe in svoje potnike spraviš ven iz vozila, ko se gorenje začne.
Try to be less wrong.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Avti večinoma ne gorijo zaradi bencina in tudi zgornji Zoe ni zgorel zaradi baterije. Se pa da bencin zelo enostavno pogasiti s peno, kar za baterije (vsaj nekatere?) ne drži.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Ja, afaik, se baterija "gasi" tako da se jo ohladi, drugače gorijo dokler imajo gorivo (kar pa je v baterij ravno problem, saj za ogenj ne potrebujejo kisika?).
Zato sem pred časom videl eno gašenje, kjer so gasilci enostavno EV dvignili z dvigalom in ga potopili v kontejner poln vode. Drugače pač ni šlo, vse skupaj so rabili 6 ur za en klinčev avto. ampak tam je dejansko gorela baterija.
Zato sem pred časom videl eno gašenje, kjer so gasilci enostavno EV dvignili z dvigalom in ga potopili v kontejner poln vode. Drugače pač ni šlo, vse skupaj so rabili 6 ur za en klinčev avto. ampak tam je dejansko gorela baterija.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Ce bi se lahko odlocal (pa se dejansko ne morem, pri zdravi pameti ne bi sel nazaj na ICE) med tem ali imam pod ritjo:
A) desetine litrov vnetljive tekocine, ki izredno hitro gori oz. je eksplozivna
B) pol tone pocasi gorljivih baterij
Bi se vedno odlocil za B, saj v primeru nesrece z vozilom tipa A ni fajn, ce te ogenj dobi ko si se ujet v kabini. Opcija B ti nudi cas za varen umik od avta. Res pa je to subjektivno, marsikdo bi se odlocil drugace. Predvsem je bilo nasprotnikov na stotisoce na zacetku prejsnjega stoletja, ko so se vozila tipa A uvajala za mase ter so zamenjevala konje. Ce se ne motim je vseeno trajalo le 17 let za skoraj popolno zamenjavo konjev za ICE vozila.
Sedaj ko smo na zacetku naslednjega stoletja in se za mase uvajajo vozila tipa B, imajo ta na stotisoce nasprotnikov. Zgodovina se ponavlja. To, da osebno poznam primer A iz prakse pa verjetno statisticno nima nikakrsnega vpliva.
A) desetine litrov vnetljive tekocine, ki izredno hitro gori oz. je eksplozivna
B) pol tone pocasi gorljivih baterij
Bi se vedno odlocil za B, saj v primeru nesrece z vozilom tipa A ni fajn, ce te ogenj dobi ko si se ujet v kabini. Opcija B ti nudi cas za varen umik od avta. Res pa je to subjektivno, marsikdo bi se odlocil drugace. Predvsem je bilo nasprotnikov na stotisoce na zacetku prejsnjega stoletja, ko so se vozila tipa A uvajala za mase ter so zamenjevala konje. Ce se ne motim je vseeno trajalo le 17 let za skoraj popolno zamenjavo konjev za ICE vozila.
Sedaj ko smo na zacetku naslednjega stoletja in se za mase uvajajo vozila tipa B, imajo ta na stotisoce nasprotnikov. Zgodovina se ponavlja. To, da osebno poznam primer A iz prakse pa verjetno statisticno nima nikakrsnega vpliva.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Ja, saj pri nesreči je baterija boljša opcija.
Trenutno je pač problem, kako pogasiti, učinkovito in hitro, baterijo ki zagori.
Trenutno je pač problem, kako pogasiti, učinkovito in hitro, baterijo ki zagori.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Samo če vztrajaš na ideji, da jo je potrebno pogasit, kar je napačen cilj.Trenutno je pač problem, kako pogasiti, učinkovito in hitro, baterijo ki zagori
Pravi cilj je zagotoviti varnost, kakorkoli pač smo to zmožni narest.
Potopitev v bazen vode? Prav.
Zaliti z negorljivo peno? Prav.
Narobe je le vztrajat na metodah, ki ne delujejo: klasično gašenje.
Še bol narobe pa je propagirat idejo, da je problem, da se baterji ne da pogasit.
Na vsakem rednem tečaju o varnosti pri delu, predavateljica skrušeno prizna, da gašenje avtomobilskih pnevmatik žal nima smisla, ko začnejo goret, bodo zgorelo do konca. Raje poskrbi, da goreča pnevmatika ne bo širila ognja naprej, da ne bo zastrupitve s plini itd.
In vseeno avtomobili okrog furajo na pnevmatikah, ljudje pa ne jamrajo kako "je pač problem, kako pogasiti, učinkovito in hitro, pnevmatiko, ki zagori".
Je kar je.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Kaj pa pokrivanje gorečega avtomobila z neko negorljivo "cerado", ki je krožilo pred kakim letom na youtube? S tem če je tak primerek blizu preprečiš širjenje na druge objekte ali avtomobile. Po moje bi vsako večje parkirišče, trgovski center... moral imeti eno tako pokrivalo spravljeno v neki kaseti na vidnem mestu... Al se to ne obnese? Verjetno pa pri že orng gorečem vozilu lahko le z zaščitno obleko (gasilec) to namestiš...
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2159
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12571044
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Tako se je videlo na posnetkih na internetih, da so v Južni Koreji gasili gorečo Kono v parkirni hiši. Odeli so jo v posebno cerado in ko se je umirilo, je sledil odvoz.Dzun Tao napisal/-a: ↑04 Okt 2021, 12:54 Kaj pa pokrivanje gorečega avtomobila z neko negorljivo "cerado", ki je krožilo pred kakim letom na youtube? S tem če je tak primerek blizu preprečiš širjenje na druge objekte ali avtomobile. Po moje bi vsako večje parkirišče, trgovski center... moral imeti eno tako pokrivalo spravljeno v neki kaseti na vidnem mestu... Al se to ne obnese? Verjetno pa pri že orng gorečem vozilu lahko le z zaščitno obleko (gasilec) to namestiš...
Je pa dosti teh požarov bolj tlečih. Torej ne gre za enormne zublje in če gasilci pridejo dovolj zgodaj, se lahko grejo takšne ukrepe.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Res traja, je pa zoprno če se to zgodi ponoči, v tvoji garaži. Kak alarm v avtomobilu bi se moral sprožit ob nekontroliranem naraščanju temperature baterij. Mogoče ga uspeš premaknit na plano.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
>> Kak alarm v avtomobilu bi se moral sprožit ob nekontroliranem naraščanju temperature baterij.
U bistvu me čudi, da vse silne državne agencije, ki se ubadajo z "avtopilot je ubil šoferja" gledajo ko zabodeno tele mimo glavnega problema: kakšen 'varnostni mehanizem' v bateriji preprečuje širjenje samovžiga v eni celici. i.e. ali je baterija narejena tako, da samovžig ene celice ne vžiga sosednih celic?
No, u bistvu me ne čudi - če bi zahtevali kaj takega, je to de-facto prepoved prodaje vseh EV z ne-cilindričnimi celicami, ostane le še Tesla. Tega pa ne moremo dovoliti, seveda.
U bistvu me čudi, da vse silne državne agencije, ki se ubadajo z "avtopilot je ubil šoferja" gledajo ko zabodeno tele mimo glavnega problema: kakšen 'varnostni mehanizem' v bateriji preprečuje širjenje samovžiga v eni celici. i.e. ali je baterija narejena tako, da samovžig ene celice ne vžiga sosednih celic?
No, u bistvu me ne čudi - če bi zahtevali kaj takega, je to de-facto prepoved prodaje vseh EV z ne-cilindričnimi celicami, ostane le še Tesla. Tega pa ne moremo dovoliti, seveda.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Potem je potrebno prepovedat še vse mobilne telefone in prenosnike (ti niso več na cilindričnih)
Gre se za to da se proces gorjenja začne že veliko prej kot ti to vidiš, ko pride do izbruha dejansko gori že cel battery pack. Sej use zapakirat v železo je že ok, ampak ta zaščita omogoča tudi dušitev in hitrejše širjenje na ostale celice.
Dejansko bi moral avto poklicat in poročat težavo, tako kot mamo SOS tipke in ostale bi tudi moral upoštevati veliko devijacijo v temperaturnih razlikah v battery packu.
Glede tipa baterijske celice, problem imajo vsi...
Gre se za to da se proces gorjenja začne že veliko prej kot ti to vidiš, ko pride do izbruha dejansko gori že cel battery pack. Sej use zapakirat v železo je že ok, ampak ta zaščita omogoča tudi dušitev in hitrejše širjenje na ostale celice.
Dejansko bi moral avto poklicat in poročat težavo, tako kot mamo SOS tipke in ostale bi tudi moral upoštevati veliko devijacijo v temperaturnih razlikah v battery packu.
Glede tipa baterijske celice, problem imajo vsi...
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Ja, tudi alarm ima smisel ... kar je le še večji "odpade vse kar ni tesla".
Kako te bo Kona poklicala? Najprej mora laufat povezljivost ...
Bo samo hupala in šopala žmigavce?
To šofira software, ki vedno nujno vsebuje napake. Se pravi, boš fural na servis, ker bo avto zbudil cel blok za brezveze, ni pa šanse direktnega updatanja SW parametrov?
Kaj misliš, kaj je vzrok:
https://www.caranddriver.com/news/a3690 ... ower-loss/
Napaka v SW, ki je ne-nevarno stanje označila za nevarno.
Kako te bo Kona poklicala? Najprej mora laufat povezljivost ...
Bo samo hupala in šopala žmigavce?
To šofira software, ki vedno nujno vsebuje napake. Se pravi, boš fural na servis, ker bo avto zbudil cel blok za brezveze, ni pa šanse direktnega updatanja SW parametrov?
Kaj misliš, kaj je vzrok:
https://www.caranddriver.com/news/a3690 ... ower-loss/
Napaka v SW, ki je ne-nevarno stanje označila za nevarno.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
warpedone napisal/-a: ↑05 Okt 2021, 11:41 Ja, tudi alarm ima smisel ... kar je le še večji "odpade vse kar ni tesla".
Kako te bo Kona poklicala? Najprej mora laufat povezljivost ...
Bo samo hupala in šopala žmigavce?
To šofira software, ki vedno nujno vsebuje napake. Se pravi, boš fural na servis, ker bo avto zbudil cel blok za brezveze, ni pa šanse direktnega updatanja SW parametrov?
Kaj misliš, kaj je vzrok:
https://www.caranddriver.com/news/a3690 ... ower-loss/
Napaka v SW, ki je ne-nevarno stanje označila za nevarno.
Ne nabijaj. Si pozabil vzet tableto. Sam da te spomnim.
In kaj tvoja trojka bo poklicala muska pa bo priplaval? Al bo študent z ljubljanske pisarne prišel porihtat?
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Kdo je tuki kaj teslo omenjal. VSI EVji majo problem in prej ko se tega zavedamo bolje bo. Sej je zelo majhna možnost ampak obstaja.
Problem garažnih hiš je tudi da lahko ni signala sploh če je kaka 2 štuka dol. SOS tipka bi morala delovat na vseh avtih saj je zakonsko predpisano.
Problem garažnih hiš je tudi da lahko ni signala sploh če je kaka 2 štuka dol. SOS tipka bi morala delovat na vseh avtih saj je zakonsko predpisano.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Ne, nimajo vsi EVji enak problem.
Enak problem imajo inženirji, ko dizajnirajo baterijo in tuhtajo kako obvladat kemijo.
Daleč od tega, da so kar vse ekipe stuhtale enako varne rešitve.
Ena ekipa je po 40g kemije zapakirala v kovinski tulec.
Večina drugih ekip pa več kot kilo kemije ovija v plastično folijo.
Ljudje pa trabunjajo kako je vse isto ... pa naj bo, njhova družina, njihovi otroci, njihova garaža, njihova hiša.
Enak problem imajo inženirji, ko dizajnirajo baterijo in tuhtajo kako obvladat kemijo.
Daleč od tega, da so kar vse ekipe stuhtale enako varne rešitve.
Ena ekipa je po 40g kemije zapakirala v kovinski tulec.
Večina drugih ekip pa več kot kilo kemije ovija v plastično folijo.
Ljudje pa trabunjajo kako je vse isto ... pa naj bo, njhova družina, njihovi otroci, njihova garaža, njihova hiša.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi