Sem pozabil napisati, da ima Tesla v tem pogledu velikansko prednost, ker zaznava dogajanje v okolici na polno ne glede na to ali imaš FSD ali ne - asistenčni sistem tako deluje v precej več situacijah kot pri drugih vozilih.Matevz22 napisal/-a: ↑30 Dec 2022, 09:43
Če pogledamo kaj so dejansko vzroki za smrtne žrtve prometnih nesreč v Sloveniji, sta na prvih dveh mestih nepravilna stran vožnje ter neprilagojena hitrost - za rešitev obeh problemov ne potrebujemo avtonomnih vozil temveč dobro delujoče varnostne sisteme ter predvsem strpnost voznikov. Alkohol pa nima kaj iskati na cesti, pa naj se gre za ročno vožnjo ali pol avtonomno...
Avtonomna vožnja
Re: Avtonomna vožnja
Re: Avtonomna vožnja
To sprašuješ skrajno resno brez zajebavanja?Vse res, ampak če avtonomen sistem ni toliko varen, da bi si zanj upal odgovarjati proizvajalec, kdo potem odgovarja v primeru nesreče? Kdo bo odgovoren za kazni v primerih prometnih prekrškov avtonomnega vozila?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Avtonomna vožnja
https://www.motortrend.com/news/mercede ... ve-review/like Mercedes-Benz, you're an automaker taking legal responsibility for any collisions that occur while your vehicle is operating autonomously at Level 3
Re: Avtonomna vožnja
V vsaki zajebanciji je košček resnice
Pravne podlage za avtonomno vožnjo drugje kot v Kaliforniji še niso sprejete. In glede na to, kako smo v Sloveniji ponavadi za leseno žlico in koliko EU komplicira, še nekaj časa pri nas ne bodo.
Pravne podlage za avtonomno vožnjo drugje kot v Kaliforniji še niso sprejete. In glede na to, kako smo v Sloveniji ponavadi za leseno žlico in koliko EU komplicira, še nekaj časa pri nas ne bodo.
Re: Avtonomna vožnja
Poglej si, kaj vse avto (EQ*) zahteva, da ti dovoli level 3...technic napisal/-a: ↑30 Dec 2022, 10:41https://www.motortrend.com/news/mercede ... ve-review/like Mercedes-Benz, you're an automaker taking legal responsibility for any collisions that occur while your vehicle is operating autonomously at Level 3
Re: Avtonomna vožnja
Večina je torej zajebancija.V vsaki zajebanciji je košček resnice
OK.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Avtonomna vožnja
Definicijo krožišča so prestavili v zakonodajo o cestah, prej je bilo v pravilih prometa. Člen 2, odstavek 1, točki 30. in 31. http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO5788Matevz22 napisal/-a: ↑30 Dec 2022, 08:39 To že, ampak ne najdem definicije, kaj je križišče... Nas so učili, da je križišče s prednostno cesto označeno s trikotnim znakom ali stop znakom - a je pomembno, če je stranska cesta asfaltirana ali ne? Je pomembno, da smeš iz stranske ceste zaviti samo v eno smer ali ne?
Če ima oznake prednosti - jih je treba upoštevati, če oznak nima - veljajo še vedno splošna pravila o prednosti. Kako je urejena in utrjena ena ali druga površina ni pomembno, teoretično bi lahko imel prednost na kolovozu, stranska pa bi bila dvopasovnica, ampak tega ne boš srečal. Tudi pri zavijanju velja - če je definirano, je prednost po znakih oz. oznakah, če ni definirano spet splošna pravila prednosti.
Križišče razveljavi prejšnji znak, če ni drugače določeno. V tvojem primeru dopolnilna tabla točno določa koliko m velja konkretna omejitev hitrosti. Če je je vmes križišče potem za vozila iz smeri znaka ni potrebno ponoviti omejitve. Za vozila ki vozijo v križišče iz drugih smeri in v smeri te omejitve, bi bila lahko ta omejitev z dopolnilno tablo označena iz njihove smeri, nasprotnem zanje res ne velja, kar je res nenavadno. Na podani lokaciji, kolikor vem, velja splošna omejitev 50 km/h, kar je varnostno še lahko sprejemljivo, saj razlika ni velika, le pošteno do vseh ni. Lahko je nekdo odstranil ponovitveni znak, ali pa je nekdo zafrknil pri označevanju - opozoriti vzdrževalca bi bilo najbolje.Matevz22 napisal/-a: ↑30 Dec 2022, 08:39 edit: tale je tudi bosa (pa znak stoji že leta): https://goo.gl/maps/Xw8DbxJZyUGgsCnR7 Kako je lahko 100 m pred križiščem znak za omejitev 40 z dopolnilno tablo za 400 m?
Re: Avtonomna vožnja
Hvala za povezavo.
Na Jamovi v Ljubljani (omenjena situacija) je glede na oznake iz druge smeri mišljena omejitev 40 dejansko v razdalji cca. 400 m (kjer se začne 40 tudi iz nasprotne strani) - https://maps.app.goo.gl/TDdZNGUYFLepieF56
Malo naprej ("pri garažah") pogosto stoji radar, ker gre za bližino šole.
https://maps.app.goo.gl/u3PpStfniyT5d5xSA Znak za 40 stoji praktično v križišču (na levi je priključek, kjer je viden znak za križišče s prednostno cesto).
Takšnih situacij je veliko in se sprašujem, če so pri pravilu, da križišče razveljavi omejitev, še dodatni pogoji ali pa gre za nepravilna označevanja.
Na Jamovi v Ljubljani (omenjena situacija) je glede na oznake iz druge smeri mišljena omejitev 40 dejansko v razdalji cca. 400 m (kjer se začne 40 tudi iz nasprotne strani) - https://maps.app.goo.gl/TDdZNGUYFLepieF56
Malo naprej ("pri garažah") pogosto stoji radar, ker gre za bližino šole.
https://maps.app.goo.gl/u3PpStfniyT5d5xSA Znak za 40 stoji praktično v križišču (na levi je priključek, kjer je viden znak za križišče s prednostno cesto).
Takšnih situacij je veliko in se sprašujem, če so pri pravilu, da križišče razveljavi omejitev, še dodatni pogoji ali pa gre za nepravilna označevanja.
Re: Avtonomna vožnja
Če je veliko takih situacij, je zelo verjetno da so znaki in označbe postavljeni v skladu s pravili. Danes je odškodninsko odgovornost lažje dokazati in izterjati, tako da dvomim da upravljalec ceste dela kaj "po svoje".
Re: Avtonomna vožnja
https://www.golem.de/news/mehr-geschwin ... 70873.htmlMercedes teilte mit, dass es derzeit noch keinen festgelegten Zeitplan für die Zertifizierung und Zulassung des Drive Pilot für Geschwindigkeiten von 130 km/h gebe, sondern dass man sich zunächst auf die Arbeit an den benötigten Parametern konzentriere, um die Steigerung von 60 km/h auf 130 km/h schrittweise und die Anpassung des Drive Pilot an die neue Regelung zu ermöglichen, berichtete die Automobilwoche (Paywall).
Re: Avtonomna vožnja
Ravno to je bila moja poanta - že za to, da certificirajo lane keeping in radarski tempomat, je za Mercedes velik zalogaj (drugi še niso prišli niti do tega). Kompleksnost postopka certificiranja višjih nivojev avtonomnosti (v Evropi) ne daje upanja, da bodo sistemi kaj kmalu na voljo. Eno je prototip, drugi pa izdelek, za katerim (tudi po odgovornosti) stoji firma. Kako prepričaš TÜV, da tvoja stvar deluje, če je sestavljena iz 90% nevronske mreže?Das System von Mercedes gestattet es Fahrern, die Hände während der Fahrt vom Lenkrad zu nehmen. Das Auto korrigiert die Spur, hält den Abstand zum vorausfahrenden Auto und übergibt wieder an den Fahrer, wenn das nicht mehr möglich ist.
Smo v preteklosti poskušali v sodelovanju z nemško firmo iti v certificiranje enostavnega avtonomnega sistema (brez nevronskih mrež), ki se lahko giblje tudi z in okoli pacientov, pa se kljub izkušnjam na področju izogibajo ravno zaradi dolgih in dragih postopkov okoli tega... Prototip deluje zelo dobro, a se brez certifikatov ne bo proizvajal.
Re: Avtonomna vožnja
Btw, je na Teslah z vision sistemom samodejno bočno parkiranje res tako slabo, kot na ? Kako potem deluje Smart summon?
Re: Avtonomna vožnja
Fer vprašamje s sinpl odgovorom: s statistiko iz realnega sveta, ki ne obsega lei 10.000 km v 2 letnih časih ampak recimo 10 milijard prevoženih km skozi vsaj 2 leti.Kako prepričaš TÜV, da tvoja stvar deluje, če je sestavljena iz 90% nevronske mreže
Se pravi bistveno bolje, kot se certificira nevronske mreže v človeških glavah.
TUV ni od boga dan ampak je plod človeške birokracije in nima svetovnega monopola. Obstajajo države, kjer je avtonomna vožnja legalna že danes in se že danes zbirajo podatki. Bol birokrasko okorne države bodo pač dlje masakrirale svoje prebivalstvo. Dlje kot bo prebivalstvo to dopuščalo, dlje bo na delu naravna selekcija.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Avtonomna vožnja
Ja, statistika je kot kaže v tem primeru edini način. Težava je le, da mora le-ta biti nepristranska.
Spet, pri Tesli glede na obljube o delujočem FSD, padajočim cenam delnic ter dobička željnih delničarjev bo to težko zagotoviti. Še v Kaliforniji, ki je ena izmed redkih držav, ki dovoljuje avtonomno vožnjo, Tesla prikriva statistiko DMV-ju (načeloma se FSD Beta ne tretira kot avtonomni sistem in jim statistike ni treba posredovat). Tale graf je kar pomenljiv - https://twitter.com/TaylorOgan/status/1 ... 5244177408, je pa tudi res, da je vprašljiva statistika za tudi nekatere ostale na grafu (predvsem kitajce).
Tesla se je pač odločila za način, s katerim bi (ko/če bo sistem deloval) pometla s konkurenco, saj je FSD zastavljen kot ključni in polno integriran del vsakega njihovega vozila. Zaenkrat nima šanse proti drugim (ki uporabljajo seveda N radarjev, M LIDARjev, P kamer itd.) v smislu zanesljivosti delovanja.
Nemci se bolj usmerjajo v avtonomno vožnjo na avtocesti in razen pilotnih programov še nimajo kaj pametnega za pokazat za mestno vožnjo. Kitajci se hvalijo na veliko, a je treba njihove izjave vzeti s precej rezerve. Večina ostalih pa ima avte še vedno načičkane s senzorji, ki še vedno spominjajo na vozila iz 2005/2007 DARPA Challenge.
Tole bo zabavno spremljati v 2023...
Spet, pri Tesli glede na obljube o delujočem FSD, padajočim cenam delnic ter dobička željnih delničarjev bo to težko zagotoviti. Še v Kaliforniji, ki je ena izmed redkih držav, ki dovoljuje avtonomno vožnjo, Tesla prikriva statistiko DMV-ju (načeloma se FSD Beta ne tretira kot avtonomni sistem in jim statistike ni treba posredovat). Tale graf je kar pomenljiv - https://twitter.com/TaylorOgan/status/1 ... 5244177408, je pa tudi res, da je vprašljiva statistika za tudi nekatere ostale na grafu (predvsem kitajce).
Tesla se je pač odločila za način, s katerim bi (ko/če bo sistem deloval) pometla s konkurenco, saj je FSD zastavljen kot ključni in polno integriran del vsakega njihovega vozila. Zaenkrat nima šanse proti drugim (ki uporabljajo seveda N radarjev, M LIDARjev, P kamer itd.) v smislu zanesljivosti delovanja.
Nemci se bolj usmerjajo v avtonomno vožnjo na avtocesti in razen pilotnih programov še nimajo kaj pametnega za pokazat za mestno vožnjo. Kitajci se hvalijo na veliko, a je treba njihove izjave vzeti s precej rezerve. Večina ostalih pa ima avte še vedno načičkane s senzorji, ki še vedno spominjajo na vozila iz 2005/2007 DARPA Challenge.
Tole bo zabavno spremljati v 2023...
Re: Avtonomna vožnja
>> Tesla prikriva statistiko DMV-ju
Prikriva? In jih ne nataknejo na kol še pred jutranjo kavico? Al nekdo spet bučke vali?
>> Zaenkrat nima šanse proti drugim (ki uporabljajo seveda N radarjev, M LIDARjev, P kamer itd.) v smislu zanesljivosti delovanja.
Kaj pa če je vse res?
>> Tole bo zabavno spremljati v 2023...
Pa ne da verjameš, da bo zadeva "oživela" že letos ???!
Ja vsi vemo, da je do tja še vsaj 20 let!
Si manjkla na kongresu partije?
Prikriva? In jih ne nataknejo na kol še pred jutranjo kavico? Al nekdo spet bučke vali?
>> Zaenkrat nima šanse proti drugim (ki uporabljajo seveda N radarjev, M LIDARjev, P kamer itd.) v smislu zanesljivosti delovanja.
Kaj pa če je vse res?
>> Tole bo zabavno spremljati v 2023...
Pa ne da verjameš, da bo zadeva "oživela" že letos ???!
Ja vsi vemo, da je do tja še vsaj 20 let!
Si manjkla na kongresu partije?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Avtonomna vožnja
No, mene pa zdej zanima tvoje mnenje warpi. Kot supporter ga boš ja imel? Toliko si proti vsem kritikam, pa zdaj ti povej. Kdaj bo FSD delal to kar mu lastno ime veleva?
Pa brez nekih obscure odgovorov v tvojem stilu prosim. Dejansko nek realen časovnik... Izvoli,beseda je tvoja.
Pa brez nekih obscure odgovorov v tvojem stilu prosim. Dejansko nek realen časovnik... Izvoli,beseda je tvoja.
Re: Avtonomna vožnja
S trenutnim HW v avtih, nikoli.
Do konca leta bo pa Tesla v Kaliforniji že morala umaknit besedno zvezo FSD, ker se obeta regulacija tega področja. Prostora za marketinško nategovanje bo manj.
Do konca leta bo pa Tesla v Kaliforniji že morala umaknit besedno zvezo FSD, ker se obeta regulacija tega področja. Prostora za marketinško nategovanje bo manj.
Re: Avtonomna vožnja
>> Kdaj bo FSD delal to kar mu lastno ime veleva?
Že dela.
Če tebi ni všeč kako, je to tvoja osebna okoliščina.
Danes FSD dela tako, kot je spsosobn delat danes.
Dostopen je že vsem, ki so v USA pripravljeni zanj plačat zahtevano ceno, trenutno okrog 300.000 avtomobilov.
Še vedno ni nikogar ubil. Človeški vozniki so na enaki kilometraži ubili cca 10 ljudi.
Danes dela bolje, kot je delal mesec nazaj in slabše kot bo delal čez en mesec.
Izboljšave se bodo zaustavile šele, ko napredek (hitrosti) procesiranja ne bo več zadoščal za zaznavno spremembo v delovanju.
Že dela.
Če tebi ni všeč kako, je to tvoja osebna okoliščina.
Danes FSD dela tako, kot je spsosobn delat danes.
Dostopen je že vsem, ki so v USA pripravljeni zanj plačat zahtevano ceno, trenutno okrog 300.000 avtomobilov.
Še vedno ni nikogar ubil. Človeški vozniki so na enaki kilometraži ubili cca 10 ljudi.
Danes dela bolje, kot je delal mesec nazaj in slabše kot bo delal čez en mesec.
Izboljšave se bodo zaustavile šele, ko napredek (hitrosti) procesiranja ne bo več zadoščal za zaznavno spremembo v delovanju.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Avtonomna vožnja
Zastavim točnejše vprašanje, "vague" odgovor sem od tebe nekako pričakoval...
Torej, kdaj bo FSD sposoben peljat čez Manhattan in kdaj od New Yorka do Los Angelesa?
Če potrebuješ domačejše okolje, kdaj me bo lahko FSD pripeljal izpred hiše na obali do vikenda v Slovenj Gradcu? Ter kdaj me bo sposoben peljat od doma do Rima?
Vsa zgornja vprašanja upoštevajo, da me FSD pripelje brez, da mu moram jaz pomagat speljat na križiščih ker sicer čaka v nedogled, da me ne zapelje iz ceste v trenutku moje nepozornosti ipd. Torej FULL SELF DRIVING od A do Ž. Kdaj?
Torej, kdaj bo FSD sposoben peljat čez Manhattan in kdaj od New Yorka do Los Angelesa?
Če potrebuješ domačejše okolje, kdaj me bo lahko FSD pripeljal izpred hiše na obali do vikenda v Slovenj Gradcu? Ter kdaj me bo sposoben peljat od doma do Rima?
Vsa zgornja vprašanja upoštevajo, da me FSD pripelje brez, da mu moram jaz pomagat speljat na križiščih ker sicer čaka v nedogled, da me ne zapelje iz ceste v trenutku moje nepozornosti ipd. Torej FULL SELF DRIVING od A do Ž. Kdaj?
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 1 Odgovori
- 203 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Andy