Prehod množic na EV

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3014
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3800
6420

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Točno tako kot pravi CRF. Nobene panike, pač malo manj dometa.
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a rgornik »

DGJ napisal/-a:
matevzv90 napisal/-a:Kje jaz vidim problem in sicer.

Mogoce res,da so se avti malce predragi , ampak glavni problem je doseg in poljenje.
Ce ima druzina samo eden avto in je ta EV in seveda potem se zivi v bloku je pac problem poljenje in doseg.
Saj ne mores pricakovati, da bos moral vedno pravilno planirati pot in cakati 1 uro na polnilnici, ce bo fraj da se ti avto napolne.
In ja relani dosegi so nekje 220 -250 km , kar pa je trenutno se premalo, pustiti tesle ranga 60 k.

Mi, kateri zivimo v hisi in da je to nas 2 avto pa je zgodba cisto drugacna ob trenutni visini subvencije.

lp,Matevz
V družini (4 vozniki) imamo samo EV - 2 kom (brez ICE smo že 1 leto). Dnevno naredimo z obema skupaj minimalno 200km, največkrat pa med 300 in 400km. Živimo v manjšem bloku, avta se polnita večinoma (90%) na javnih polnilnicah. Imamo garažo z el. priključkom, ki je v uporabi predvsem pozimi, da je avto zjutraj segret.
Res je potrebno nekaj organizacije in prilagajanja ampak nobenih večjih težav. Poudarek je na organizaciji.

Da se, če se hoče.
Sej točno to sem hotel povedati. Že danes je EV čisto super opcija oziroma boljša kot ICE, ampak za prehod množice bo treba naredit še korak naprej. Ljudje so radi na komot in preprosto ne bodo šli na nekaj, kjer bodo manj na komot. Razen, če jim ne bo tega uspelo do leta 2030, ko jih bo k temu zakonodaja prisilila. Know your customer je eden izmed najbolj pomembnih vidikov, ki jih bo potrebno zelo dobro naštudirati za globalen prehod na zeleno. Pa seveda tudi malce push sistem z nekaj "prisile"
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5303
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6161
4028

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

bvs napisal/-a:Malo morgen. Samo politika se malo spremeni, pa ne bodo prodali nič električnih avtomobilov: https://www.zurnal24.si/avto/velika-nap ... zil-341308
Pri vsaki novi zadevi so običajna velika nihanja in tudi prodaja EV bo še nekaj let zelo nihala. Prodajalci pa bodo tako ali tako izgubili ves posel, saj se prodaja vsega seli na internet. Začela je Tesla, slej kot prej bodo tudi drugi prisiljeni nastopil na internetu.
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a edi-b »

Trenutni kdo ima hišo, garažo z vsaj šuko je lahko bp 1. avto EV, katerega odvisno od bugeta in dnevnih km.
Kdo nima omejitev € in veselje bo tako dal kamot 50 do 200k € in tu ni omejitev glede karakteristik in dometa ter porabe.
Ostali, ki smo omejeni s fondom, dometom, eko..., bomo pač kupli glede na možnosti in potrebe.
Kdo samo mestno, lahko tudi izven in 100 km e up, citygo, smart...
Kdo kombinirano ali mestno, izven naselja in nekaj avtocest in do 200km egolf...
Kdo kombinirano 250 vse z baterijo 40 in 50 kWh, več km pa 60 kWh...
Seveda so tudi tu nianse.
Kdo je odvisen res samo od polnilnic pa bo kmalu imel probleme, če se ne bo pravočasno širilo polnilnic.
vitro
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 452
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
193
1724

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a Sebastijan »

Ko bo na trgu EV za 10 do 15k€ bodo ti šlo za med. Posledično bodo tudi drugi proizvajalci primorani spustiti ceno. Dosegi EV so že danes dovolj veliki skoraj za vsakega Slovenca.
edi-b
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a Goran »

Skoraj ni še nikdar zajca ujel. Imam znanca, mariborčana, ima pavšal v kampi brioni pri puli. To je cca 340 km v eno smer. V petek zjutraj gre cca 20 km daleč v službo in potem seveda nazaj, nato pa gas na morje. Svojga dizla napolni že v četrtek ko gre iz zlužbe. Naslednjič tanka v ponedeljek.

Kateri EV bi mu ti priporoču, da bi njegove poti izgledale tako kot izgledajo z ICE?
Damijan, DCT
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a matija »

Nobenega, sploh ker ne vemo kako hitro vozi ter je tako fajn zastavljeno vprasanje, da gre verjetno za cloveka ki je zagrizen dizelas in naj ostane dokler zeli. Sicer se da, celo prihrani se mu lahko tankanje v cetrtek ter to zamenja s polnjenjem kasneje. A nima smisla debatirat, ker kot vidim so pogoji ze zacrtani in nespremenljivi. Ni tudi napisano kako velik avto zeli. Ce s seboj recimo vozi box za psa, potem odpadejo vsi sedani, itd.

To je kot da bi jaz vprasal: kateri dizel lahko zamenja moj BEV, pogoji so naslednji:
- zelim delat slabih 200km dnevno delati udobno s hitrostmi do 150km/h
- ne zelim se ustavljat med potjo ter metat dragocenega casa in si posledicno se mazat rok ter jih umivat

Ker ze tu ni vec odgovora bi zakljucili, lahko pa bi vseeno nadaljeval:
- naj avto vozi vecinoma sam, tudi izven avtocest
- zelim preheating avta v garazi (kjer je zaganjanje webasta norost)
- zelim biti bistveno bolj varen, kot v kaksni S klasi
- zelim ...

Odgovor je sicer preprost, jaz sem nasel varianto da moje poti zgledajo dosti boljse kot z ICE, ki sem ga tankal vecinoma vsak torek in cetrtek ali petek — 8x mesecno v povprecju, najbolj me je pogrelo ce je bil sekret zaklenjen, sem moral se notri po kljuc, da ne vozim dalje z rokami od bencina, ker vrecka/papirnata brisacka nista pomagali 100%.

Sedaj ne tankam/polnim vec nic na poti. Ampak si mora vsak sam najti nacin ki mu ustreza, s tako malo podatki ki so podani to ni mozno. Glavni problem je sicer premik miselnosti, kot na primer kako iz polnjenja Regle na 2 tedna na polnjenje Androida na 1 dan. Kdor ne zeli, ima se danes lahko kaksen SGH telefon, ali pa 3210. In enako bo s traktorji, zagrizenci jih bodo verjetno smeli voziti dokler bodo imeli izpit, njihovi otroci verjetno ne. Ampak tam je premik v glavah ze narejen.

Danes je se en vecer, to je debata za kafano & brez zamere
Zadnjič spremenil matija, dne 08 Feb 2020, 13:01, skupaj popravljeno 1 krat.
Matej, prgrmr, prijazen, DGJ, kt57, Damijan, pirpy, CRF, Robie, vitro, vivo, FV-EV, Nejccc
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a edi-b »

Goran napisal/-a:Skoraj ni še nikdar zajca ujel. Imam znanca, mariborčana, ima pavšal v kampi brioni pri puli. To je cca 340 km v eno smer. V petek zjutraj gre cca 20 km daleč v službo in potem seveda nazaj, nato pa gas na morje. Svojga dizla napolni že v četrtek ko gre iz zlužbe. Naslednjič tanka v ponedeljek.

Kateri EV bi mu ti priporoču, da bi njegove poti izgledale tako kot izgledajo z ICE?
Jaz enako na Krk s Kono, 1. avto, 2. Corsa na lpg moja samo v službo, sicer stoji, 250km v eno smer, poraba poleti med 46 in 60% baterije, pozimi tudi do 70%, napolnim ponoči doma na 80%, pozimi na 100%, na Krku zopet dopolnim na javni polnilnici, zguba časa s tankanjem cca 10s, nič ne smrdi po nafti, letno bo kakšnih 35k km, strošek elektrike 0 €. Če mi kdo šenka novega diesla ga nočem.
Če ima dol kamp, pa itak idealno, v poceni tarifi na šuko...
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
pirpank
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 167
Kraj: Celje
Avto: Tesla 3 SR+
292
134

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a pirpank »

Tudi jaz sem imel avto z Euro 3 motorjem, katerega sem kupil novega pred 15 leti, ga zvozil do konca, vmes sem dal avto predelati še na plin, in ko avto ni šel več skozi tehnični sem kupil EV-ja. To je edini avto v družini.
Živim v bloku brez garaže, tako da avto polnim na javnih polnilnicah.
Dnevno naredim >120km. Zaenkrat kaže super
matija, Vodokotlic, kt57, pirpy, Robie, vitro, FV-EV
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a Goran »

matija napisal/-a:Nobenega, sploh ker ne vemo kako hitro vozi ter je tako fajn zastavljeno vprasanje, da gre verjetno za cloveka ki je zagrizen dizelas in naj ostane dokler zeli.
In takih je malo morje, zato je prehod množic še daaaaleč.

To je kot da bi jaz vprasal: kateri dizel lahko zamenja moj BEV, pogoji so naslednji:
- zelim delat slabih 200km dnevno delati udobno s hitrostmi do 150km/h
- ne zelim se ustavljat med potjo ter metat dragocenega casa in si posledicno se mazat rok ter jih umivat
Se mi kar malo smiliš, da si pred teslo imel toliko težav z umazanimi rokami.
Ker ze tu ni vec odgovora bi zakljucili, lahko pa bi vseeno nadaljeval:
- naj avto vozi vecinoma sam, tudi izven avtocest
- zelim preheating avta v garazi (kjer je zaganjanje webasta norost)
- zelim biti bistveno bolj varen, kot v kaksni S klasi
- zelim ...
Vsega tega si množice iz naslova še dolgo ne bodo mogle privoščiti.
Danes je se en vecer, to je debata za kafano & brez zamere
Tudi ljudje iz kafan morajo živeti, če ti je všeč ali ne. Jebi ga nis(m)o vsi tako inteligentni kot ti. Tistim malo bolj zabitim se zdijo debate iz kafane včasih bolj brihtne kot fanatično ponavljanje kako je EV za vse najboljši in so vsi ki ne mislijo tako, zreli za ..... kafano.
edi-b napisal/-a: Jaz enako na Krk s Kono, 1. avto, 2. Corsa na lpg moja samo v službo, sicer stoji, 250km v eno smer, poraba poleti med 46 in 60% baterije, pozimi tudi do 70%, napolnim ponoči doma na 80%, pozimi na 100%, na Krku zopet dopolnim na javni polnilnici, zguba časa s tankanjem cca 10s, nič ne smrdi po nafti, letno bo kakšnih 35k km, strošek elektrike 0 €. Če mi kdo šenka novega diesla ga nočem.
Če ima dol kamp, pa itak idealno, v poceni tarifi na šuko...
Narediti mora 340 km do kampa. Dopoldan za pot v službo in nazaj spuši 40 km. Torej rabi 400 km dometa, da bi se vozil 100 pa ni šanse poravi. In navajanje teh procentov nekomu, ki vozi ICE ne pomeni nič.
Zguba časa s tankanjem 10s ???
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a Goran »

Prosim admina da moj nick pobriše, ker imam tega fanatizma poln kufer.
Mejte se.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a matija »

Itak da masovnega BEV sprejetja ne bo kmalu, poglej samo BMW: 30 modelov na fosilna goriva, eden na strom. Jasno da tisti eden ne more pasat vsem. Pri ostalih znamkah je enako.

Btw, nikoli ne tankam v 10s, tudi v Nascarju ponavadi za tankanje (usput drugi se gume menjajo) porabijo 12-14sec. Ponavadi je pri meni namesto s crke tam m, stevilka pa je tam nekje kot omenjas, obcasno tudi vec - ne po lastni zelji.

Ajde Goran, pogresal te bomo.
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a edi-b »

Poleti bi šlo brez vmesnega polnjenja, tiste tri mesece pozimi pol ure na DC, verjetno tako naredi en postanek vmes.
V garaži imam polnilnico s 7,5m kablom in vtič pol m od avta, torej par s da odprem vratca in vtič not in enako zjutraj, na morju pa malo dlje ker še kabel iz prtljažnika in nazaj.
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a Damijan »

edi-b napisal/-a:
Goran napisal/-a:Skoraj ni še nikdar zajca ujel. Imam znanca, mariborčana, ima pavšal v kampi brioni pri puli. To je cca 340 km v eno smer. V petek zjutraj gre cca 20 km daleč v službo in potem seveda nazaj, nato pa gas na morje. Svojga dizla napolni že v četrtek ko gre iz zlužbe. Naslednjič tanka v ponedeljek.

Kateri EV bi mu ti priporoču, da bi njegove poti izgledale tako kot izgledajo z ICE?
Jaz enako na Krk s Kono, 1. avto, 2. Corsa na lpg moja samo v službo, sicer stoji, 250km v eno smer, poraba poleti med 46 in 60% baterije, pozimi tudi do 70%, napolnim ponoči doma na 80%, pozimi na 100%, na Krku zopet dopolnim na javni polnilnici, zguba časa s tankanjem cca 10s, nič ne smrdi po nafti, letno bo kakšnih 35k km, strošek elektrike 0 €. Če mi kdo šenka novega diesla ga nočem.
Če ima dol kamp, pa itak idealno, v poceni tarifi na šuko...
Eno vprašanje - kako je strošek eletrike 0?
Soul EV believer
BlazS1
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 43
Kraj: slo
Avto: ice
30
19

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a BlazS1 »

Damijan napisal/-a:
edi-b napisal/-a:
Goran napisal/-a:Skoraj ni še nikdar zajca ujel. Imam znanca, mariborčana, ima pavšal v kampi brioni pri puli. To je cca 340 km v eno smer. V petek zjutraj gre cca 20 km daleč v službo in potem seveda nazaj, nato pa gas na morje. Svojga dizla napolni že v četrtek ko gre iz zlužbe. Naslednjič tanka v ponedeljek.

Kateri EV bi mu ti priporoču, da bi njegove poti izgledale tako kot izgledajo z ICE?
Jaz enako na Krk s Kono, 1. avto, 2. Corsa na lpg moja samo v službo, sicer stoji, 250km v eno smer, poraba poleti med 46 in 60% baterije, pozimi tudi do 70%, napolnim ponoči doma na 80%, pozimi na 100%, na Krku zopet dopolnim na javni polnilnici, zguba časa s tankanjem cca 10s, nič ne smrdi po nafti, letno bo kakšnih 35k km, strošek elektrike 0 €. Če mi kdo šenka novega diesla ga nočem.
Če ima dol kamp, pa itak idealno, v poceni tarifi na šuko...
Eno vprašanje - kako je strošek eletrike 0?
Aha, zato se EV splača
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a edi-b »

zakaj je strošek elektrike 0. Kmalu bo 20 let kar sem kurilca, prej 3500 litrov letno za ogrevanje hiše in vode, zamenjal s toplotno črpalko. Prihranek samo pri tem, na današnje cene kurilca, bo veliko preko 60.000€ (ni upoštevano da ni dimnikarjev, servisev in namesto kurilnice in cisterne 2 sobi in kolesarnica v kleti). S tem so pokrite vse invistricije toplotne, MSE in EV (skupaj 50k €). Res plačujem 19€ mesečno za elektriko MSE, vendar to ni veliko za vso elektriko doma, gretje vode in hiše, klime in EV (20% pa res silom prilike polnim na zastonj javnih AC, na DC sem samo 1x sprobal v RH), štejem pa teh 19€ pod elektriko doma.
Marsikdo reče, da ni pravi izračun, samo jaz bi lahko bil danes še kar na 3500 litrov kurilca letno, 100€ elektrike mesečno in 250€ mesečno za diesel za ICE, ki je imel že preko 10 let, kmalu drugi veliki servis, začel je piti hladilno tekočino in poraba povečana na 7l/100km, dpf stalno zabit...
SimonZed, matija, prijazen, Sebastijan, Robie, Argo, kt57
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a CRF »

Vseeno pa se nekaj očitno premika. Včeraj smo bili na potepanju po prekmurju in toliko EVjev še nisem videl v enem dnevu.
Že na AC vse živo, od Modela 3, S, Leaf, nekaj i3jev, pri Celju smo prehiteli lepo sivo Zoe, in nas je prehitel Ioniq. V Mariboru, pri Lidlovi polnilnici je bil že eGolf na poti na morje, in preden smo zaključili s polnjenjem je prišel že nalednji eGolf.
In že samo med 20 minutnim polnjenjem sta se mimo peljali dve EV Koni... Tako da, meni se zdi da dobro kaže!
edi-b, matija, Avrelij, Sebastijan, warpedone, MIRANRR, DGJ, Argo, kt57
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

@CRF imaš prav veliko nas je. Nismo več "posebneži in redki". Sem v majhni vasici in imamo eno javno polnilnico. Še sreča da imam svojo "vtičnico SE", drugače bi že moral skrbeti, kdaj se bom lahko priklopil, saj se že menjujejo I3 (2X), ioniq, Nissan (pa ne moj), volt in še kaj se najde.
Ni še veliko, a nekaj sodčkov smo že "ukradli šejkom".
Še več so ga tisti, ki so porabili po 4000 l kurilca. Gremo v pravo smer, počasi, a zanesljivo.
timo, edi-b, matija, DGJ, Argo, CRF
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5303
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6161
4028

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Prehod množic je vedno povezan z lenobo, udobjem, navadami..... Tudi ko so po konjskih vpregah prišli prvi avtomobili, so jim govorili čudaki, entuzijasti, to se ne bo nikoli prijelo, kje bodo pa tankali, pa koliko časa bodo zgubili s tankanjem, koliko pa imajo dometa,.... saj so bili navajeni konjev, ki so vmes malo pozobali kjerkoli so se ustavili in s tankanjem niso zgubljali časa s postankih, pa domet je bil nedoločen, pač dokler je konj zdržal,....

Pa je bil tisti prehod malo hujši s tehnološkega vidika in se je vseeno hitro prijel, res pa še danes najdeš kje kakšno konjsko vprego in tako bo tudi z ICE. V desetletju bodo vsi želeli imeti EV, tudi tisti, ki si ga ne bodo mogli privoščiti bi ga takoj imeli, se bo pa tudi čez 50 let našel še kakšen z ICE.
SimonZed, matija
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8337
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5396
3528

Re: Prehod množic na EV

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Sedaj se že dogaja množični prehod množic na EV... letos pride kar 50 škod Citygo v slovenijo, in 200 id3 ipd...
Sm edini, ki vidi absurd v takih kvotah?
Sm edini, ki sumi, da niso problem množice, ki nebi bile pripravljene na EV ampak proizvajalci, ki niso zmožni resne proizvodnje EV?
Sebastijan, FV-EV, Nejccc
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”