6. simpozij Emobility

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
eleanor68
Prispevkov: 1
Kraj: G.R.
Avto: VW e-golf
25
7

6. simpozij Emobility

OdgovorNapisal/-a eleanor68 » 09 Dec 2019, 11:12

Posredujem poročilo 6.simpozija Emobility v Ljubljani, če koga zanima o čem se je razpravljalo.

6. simpozij Emobility
E- mobilnost od Norveške do Slovenije

Na Gospodarskem razstavišču je 26. in 27. novembra potekal 6. simpozij Emobility. To je največji in najstarejši simpozij v regiji, starejši pa je celo od norveškega Nordic Summita, ki bo prihodnjo pomlad doživel šele četrto izvedbo. Na simpoziju se je zbralo več kot 150 udeležencev iz 12-tih držav in Slovenije.

Pri društvu Emobility so izredno zadovoljni s šesto izvedbo simpozija. »To pot smo v Ljubljano pripeljali res eminentno zasedbo predavateljev,« je povedal predsednik Emobility Primož Lemež. »Očitno je bila naša vztrajnost poplačana, saj zdaj s tujimi predavatelji nimamo nikakršnih težav. Še posebno sem ponosen, da je v Ljubljano prišla Christina Bu, generalna sekretarka Norveškega avtomobilskega kluba, ki je seveda daleč največji na svetu. Ob tem, da je izredna poznavalka e-mobilnosti, saj sodeluje tako z vladami, kot avtomobilskimi proizvajalci, je tudi izredno simpatična in navdihujoča predavateljica. Škoda le, da je niso slišali slovenski politiki, ki naj bi se ukvarjali z e-mobilnostjo, saj očitno o tej temi vedo vse, ali pa preprosto niso imeli časa,« je slovenske politike okrcal Primož.

»Slovenija je izredno darežljiva država, saj za emobilnost namenja izredno velika sredstva,« je nadaljeval Lemež, »obenem pa smo po številu prodanih avtomobilov nekje pri repu Evrope. In zato krivim predvsem vlade, ki so enostavno metale denar skozi okno, ali pa so ga prejemali povsem napačni naslovniki. Letošnja prodaja električnih avtomobilov na Norveškem je prek 50 odstotkov, štirje najbolje prodajani modeli pa so električni, na vrhu prodaje je tesla 3! Ampak očitno norveška formula za uspeh slovenski politiki ni zanimiva, saj vztrajno trdijo, da je to zato, ker je Norveška bogata in si to lahko privošči. De je to velika neumnost je Christina jasno in glasno povedala, slišali pa smo jo le tisti, ki to že vemo. Na slovensko politiko bo očitno treba narediti veliko močnejši pritisk, saj brez tega očitno ne bo šlo, oziroma bomo ostali v krogu držav kot so Kosova, Albanija, Kongo …«
Seveda tudi v svoji uvodni predstavitvi Lemež ni bil nežen. Ne do naših, ne do tujih politikov, še najmanj pa do naftne industrije, ki s svojim denarjem širi lažno propagando in na podmolkel način zavira e-mobilnost; seveda tudi v Sloveniji.

Poleg Christine Bu se je simpozija udeležil še en Norvežan, predstavnik aktualne Zelene prestolnice Evrope – Osla. Sveinung André Kvalø je najprej povedal, da se morajo »Elektronorvežani« odpovedati marsikateri ugodnosti, ki so jo bili ajeni v zadnjih nekaj letih, saj je električnih avtomobilov preprosto preveč, da bi lahko Oslo še naprej zagotavljalo take ugodnosti. Sedaj je treba, po zgledu Elektro Ljubljane, tudi v Oslu plačati polnjenje na mestnih polnilnicah Do zdaj je bilo namreč tako parkiranje kot polnjenje brezplačno. In če se želite ob najbolj prometnih urah z električnim avtomobilom peljati po pasu za avtobuse, morata biti v električnem avtomobilu najmanj dva. Vendar pa so podatki, ki nam jih je natresel, res impozantni. Letos je bil v mestu Oslo delež registriranih električnih avtomobilov kar 68 odstoten, do leta 2028 pa bodo vsi mestni avtobusi električni. Sicer so pri avtobusih poskušali tudi z vodikovimi, vendar so hitro ugotovili, da to nima smisla.

Ko smo še pri mestih; na obisku smo imeli tudi Dunaj in iz tega velemesta simpatičnega gospoda Haralda Böcka. Tudi Dunaj se je odločil za električne avtobuse, uvajajo električni car shering (spet po zgledu Ljubljane), ter pripravljajo celo vrsto aktivnosti, da bi bil promet okolju in predvsem ljudem še bolj prijazen. Izdatno subvencionirajo javni promet in celoletna vozovnica za vse oblike javnega prevoza stane samo 1 evro na dan, za neomejeno prevažanje z vsemi javnimi sredstvi, ki delujejo 24/7.

Nizozemci, ki so trenutno najhitrejši pri prehodu na e-mobilnost, so bili spet dobro zastopani. Ponovno smo imeli čast gostiti Baerteja de Breya iz ElladNl. To je podjetje, ki so ga ustanovili distributerji električne energije na Nizozemskem z namenom, da bo infrastruktura namenjana polnjenju e-avtomobilov dobro delovala tudi takrat, ko na Nizozemskem ne bo več niti enega avtomobila z motorjem na notranje izgorevanje in se bodo vozili samo še na štrom. Kar veliko in pametno razmišljajo o teh stvareh.
Na konferenci se nismo mogli izogniti umetni inteligenci. Počasi se zažira v vse pore naše mobilnosti, od avtonomne vožnje do prometnih tokov tako ljudi kot tovora. Genialni Maarten Stol iz podjetja BrainCreators nam je najprej sploh razložil kaj je to umetna inteligenca, potem pa še zakaj in kako je lahko koristna. Izjemno predavanje izrednega IT genijalca!

Na obisku smo imeli tudi Francoza, ki pa službuje na Nizozemskem. Gospod Matthieu Campion je direktor Mitshubishi Europe za e-mobilnost. Sicer je predstavljal priključnega hibrida, ki jih pravi »električisti« ne cenimo najbolj, vendar se je zelo dobro in logično »upiral« napadom Christine Bu in Franka Müllerja. In priznam, da je s svojimi argumenti prepričal celo mene. Ja, v nekaterih primerih je priključni hibrid boljša rešitev kot električni avtomobil, v nekaterih pa celo edina. Vsekakor pa je bolje narediti pol koraka proti e-mobilnosti, kot korak proti novemu dizlu!

Frank Müller pa je operativni direktor BEM (Bundesverband eMobilität E.V., Nemškega združenja za e-mobilnost), ki je bil podobno kot Lemež »engry bird« in v svojem nastopu ni prizanesel ne nemški avtomobilski industriji, ne vladi. Natresel pa je tudi nekaj izredno zaskrbljujočih okolijskih podatkov. Medtem, ko v Ljubljani es november skoraj neprestano deževalo, pa severno od Berlina nastaja čisto prava puščava. In to, da se bo temperatura dvignila za 3,5 stopinje do leta 2050, če ne bomo drastično ukrepali, je tudi zelo neprijeten podatek! To pomeni, da bo človeštvo izredno težko preživelo v takih pogojih!

In Slovenci? Kljub slabemu odstotkovnemu rezultatu pri prodaji električnih avtomobilov, so Slovenci pokazali, da imamo na področju e-mobilnosti nekaj izrednih strokovnjakov! Andrej Pečjak je naznanil, da ne bo več »elektropionir«, ker to pač ni več potrebno in se bo preusmeril v čisto podjetništvo! Njegovo predavanje pa kot vedno zabavno, provokativno in nadvse zanimivo. Spet je bil odličen Uroš Salobir iz ELES, ki je vodil tudi odlični panel o omrežjih in polnjenju električnih avtomobilov. V slovenski reprezentanci pa sta več kot odlično debitirala dr. Jurij Curk iz Elektro Ljubljana, ter Maša Švab iz Gen–i Sonce. Glavni direktor Porsche Slovenija Danilo Ferjančič je predstavil novo podjetje Porsche Slovenija Moon, ki bo vse bodoče lastnike električnih avtomobilov oskrbelo z vsem kar potrebujejo poleg električnega atomobila. Dušan Lukič, ki je med 5. in 6. simpozijem iz novinarskih vrst prestopil med prodajalce avtomobilov, je na tem simpoziju nastopal v dvojni vlogi; kot voditelj panela, ter v svoji novi vlogi, ki mu izredno prestoji; postaj je namreč direktor za e-mobilnost v podjetju Porsche Slovenija. To nas bo kmalu »zasulo« z množico novih električnih avtomobilov. Najprej pa s cenovno izredno dostopnima VW e-upom, ter škodo citygo e. Spet odličen je bil naš mladi fizikalno-kemijski reprezentant Michel Adamič, ki je preprosto razložil zakomplicirano kemijo baterij in nanizal nekaj misli o baterijski bodočnosti. Kar dolgo po predavanju je moral ostati in dodatno pojasnjevati strukturo baterij. Z umetno inteligenco se veliko in kakovostno ukvarjajo tudi na Inštitutu Jožefa Stefana. Od tam je prišel Luka Bradeško in nam predstavil pilotni projekt, ki ga izvajajo skupaj z Adrijo Mobil.

»Ne, nisem najbolj zadovoljen« je za povedal Primož Lemež. »Ne, simpozij je bil po mnenju udeležencev in predavateljev, sploh tujih, odličen. Razočaran sem nad slovensko politiko; kljub resnično odličnim predavanjem, eminentnim tujim gostom in vsemu kar smo pripravili na simpoziju nisem srečal niti enega župana, prišel ni niti eden od državnih sekretarjev, še manj ministrov, ki so zadolženi za to področje. Najbrž jim ni treba, saj itak vse vedo in to čisto o vsem! Zato pa imamo tako »odlične« rezultate na področju e-mobilnosti, kljub silni vloženim milijonom! Prava sramota je, da so nas pri organizaciji Simpozija bolj podprle vlade Nemčije, Nizozemske in Norveške, kot pa naša lastna vlada! In veste kaj se sliši kot najslabša možna šala? To da bo Slovenija 2021 predsedovala Evropski Uniji, za prioriteto pa si je postavila pospešitev uvajanja e-mobilnost!«
matija, Matej, instrukcije, CRF, giotto, pirpy, crunchy, talker2, context, vitro, vivo, Robie, Simon, DGJ, Vremenko, E_skiro, MIRANRR, prijazen, EVH, kt57, timo, Dzun Tao, Luka, Nejccc, Vodokotlic

Vrni se na