Izgube pri polnjenju

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Odgovori
Robie
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 315
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla
221
1719

Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a Robie »

A še koga moti sledeče:

Poraba po infu preko vozila: za 106km - porabljeno 20.1kWh
Na polnilnici pa kaže, da je bilo “pretočenih” 24.512kWh.

Malo velika razlika med bruto in neto -20%

Pa imamo spet “dieselgate” afero / temo za obdelat.
Uporabniški avatar
Franci
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1227
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
1180
418

Re: Nissan LEAF 2018

Odgovor Napisal/-a Franci »

Ja tele razlike so velike tudi pri ostalih avtih, tako, da je najbrž v merilcih na polnilnicah problem.
V KONO sem včeraj napolnil iz SOC 40 % - 82%, se pravi 42% dopolnitev baterije s kapaciteto 64 kWh in mi je na polnilnici pokazalo da sem potrošil 33 kWh
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6557
Avto: Kona 64_2018
3494
595

Re: Nissan LEAF 2018

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Napačno to gledate neto bruto, ampak gre se za izgube v polnilcu, sicer bi za DC moralo biti veliko manj sam izgube so vedno, zakaj pa misliš da se baterija greje ko jo polniš od nekje pride ta toplota + gretje polnilca.
Robie
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 315
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla
221
1719

Re: Nissan LEAF 2018

Odgovor Napisal/-a Robie »

20 % izgub? In to pri počasnem polnjenju? Brez izrazitega pregrevanja? Potem pa se “pogovarjamo kok nam žre” on gledamo samo porabo v avtu - zavajamo sami sebe ... malo sarkazma...
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1534
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
945

Re: Nissan LEAF 2018

Odgovor Napisal/-a BogyX »

15 do 20% so bile že pred časom ocenjene izgube polnjenja pri Lefau. Zanimivo bi bilo videti kakšne uradne meritve in primerjavo 1 fazno, 3 fazno in DC polnjenje.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5357
3483

Re: Nissan LEAF 2018

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Gretje ob polnjenju je le del izgub, pol so še vsi kompjuterji, pumpe, senzorji, lučke itd... ki delajo med polnjenjem.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a CRF »

Pri počasnem polnjenju so izgube večje, ker je AC/DC pretvorba v avtu. Pri DC so pa večje ker je običajno moč večja.
V obeh primerih pa so med 10 in 20%.

In res je, prikazi v avtu so popolnoma brez deklarirane točnosti, pa jih vsi uporabljamo in primerjamo...
Edina prava metoda bi bila meritev energije ob polnjenju in preračun s prevoženo razdaljo. Ampak to (skoraj) nihče ne dela.
warpedone, EV+PV entuziast, FV-EV, Franci, elbic
Uporabniški avatar
Franci
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1227
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
1180
418

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a Franci »

Ja žal vse polnilnice niti ne dajo podatka, koliko energije smo prenesli - ja so pa velike cifre in menim, da tukaj morajo biti sigurno še rezerve.
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 755
Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
573
405

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a evpolnilnice »

Pri moji domači polnilnici kaže presneto točno. Avto je imel še mislim da 6% baterije, ko sem zjutraj izklopil mi je polnilnica pokazala, da je bilo prenešene energije dobrih 27kWh. Čisto točnih cifer se ne spomnim.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a darjan »

Pri voltu je izgub nekje 16%, če me spomin ne vara.
Potem pa so izgube še med vožnjo, bolj kot je dinamična, več je izgub.

Izgube so povsod, ne bit začuden
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 689
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
694
1864

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a prijazen »

Darjan, tu se pogovarjamo o nadzorovanih (oz. takih, ki jih lahko izmerimo) izgubah pri polnjenju.

Tisto najprej omenjeno pa je poraba pri vožnji in ne izguba.
Razlika: če ti je denar padel iz žepa, si ga izgubil, če si pa z njim šel na sladoled, si ga pa porabil... Dinamično vožnjo lahko smatraš kot tretjo in četrto kepico...
Je pa res, da ga v obeh primerih potem nimaš več...

Čeprav bi tudi tisto prvo lahko klasificirali kot porabo (in ne izgubo) pri polnjenju - koliko dodatne energije je potrebno, da sploh lahko napolnimo baterijo, saj se je energija porabila za delovanje elektronike, ki omogoča ponjenje (in gretje baterije, ki je v hladnem času celo koristna).

Je pa zanimivo, da se ta podatek zelo malokrat omenja pri skupni porabi in primerjavah EV z ICE.

In še mimogrede:
Poročilo o stanju na področju energetike v Sloveniji iz leta 2016 (pdf) kaže, da so povprečne izgube na distribucijskem omrežju 6,5% (osebni izračun).
Izgube na prenosnem in distribucijskem omrežju so v letu 2018 znašale 880 GWh, kar predstavlja 3,7 % bruto odjema električne energije. (vir: https://www.energetika-portal.si/nc/nov ... 2018-4198/)

Navzezadnje je tudi to treba prišteti k celotni bilanci. Izjeme so lastniki SE in EV, kadar polnijo neposredno iz lastnega vira...
Saj vem, da "naftarji" sploh ne upajo povedati, koliko energije je vloženo v liter goriva že "do ročke na bencinski črpalki"... Vsi uradni podatki so bolj ali manj "čez prst".
crunchy
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 689
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
694
1864

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a prijazen »

Še pojasnilo: na Portal energetika je tudi za leto 2016 objavljen podatek o 3,7% izgube na prenosnem in distribucijskem omrežju.
V Poročilu o stanju na področju energetike v Sloveniji v letu 2016 pa je zapisano:
Skupna poraba električne energije v Sloveniji je znašala 14.173 GWh oziroma brez upoštevanja izgub v prenosnem in distribucijskem sistemu 13.297 GWh.
Iz teh podatkov sem dobil 6,5% izgube...
Za naprej pa nisem dovolj pameten - odkod takšne razlike?

Povezava do poročila:
https://www.agen-rs.si/documents/10926/ ... ba986465e7
crunchy
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

Še dodatek k izgubam. Veste da ima visokonapetostni DV izgube, tudi takrat, ko je priklopljen samo na eni strani. Torej DV ima različne izgube, ko je "poln" ali prazen.
Lastniki SE prispevajo k zmanjševanju izgub podnevi, ko pošiljamo elektriko v bližnje naselje. Odpadejo vse izgube. Ponoči, ko polnimo avtomobile, so izgube od TEŠ do nas.
Ekonomsko pa je druga računica, saj proizvajamo ko je cena visoka in trošimo ko je cena nizka ponoči od 1 -5 ure. Takrat so prisotni primeri, ko je cena na trgu negativna.
Mogoče bi lahko kaj dodal naš filozof SŽ
FV-EV
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Da izgube so povsod, na daljnovodih, stikališčih in trafo-postajah.... če smo natančni, so izgube tudi že pri sami proizvodnji elektrike, če pogledamo npr. samo sončne elektrarne, so izgube že na samih modulih, ki se segrevajo in je izkoristek manjši kot deklariran, nato na razmerniku.....Enako je pri polnjenju EV, od polnilca, pretvorbe do segrevanja.

Vse te izgube so potrebne in ne nepotrebne. Lahko le diskutiramo o novih rešitvah in tehnologijah, ki uspejo te izgube zmanjšati, če so seveda ekonomsko upravičene. Poraba pa ni več izguba iz te malhe, ko je enkrat energija pripravljena v bateriji za uporabo. od tistega trenutka dalje ne moreš več govoriti o izgubah pri prenosu, ampak kvečjemu o izgubah pri porabi - učinkovitost EV.

Zagotovo pa lahko trdimo, da najmanj izgub naredi lastnik SE + EV, ker energije ne prenaša po omrežju. Prav tako se premalo govori o tem, da lastniki SE pomagamo omrežju pri razbremenjevanju tega ob prenosu, saj se energija porabi lokalno med sosedi. Menim, da bi viške energije moral dobiti podarjene distributer zaradi uravnavanja omrežja in ne trgovec, ki le služi z njimi in nič ne prispeva v to malho.
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

@FV-EV
Prav tako se premalo govori o tem, da lastniki SE pomagamo omrežju pri razbremenjevanju tega ob prenosu, saj se energija porabi lokalno med sosedi. Menim, da bi viške energije moral dobiti podarjene distributer zaradi uravnavanja omrežja in ne trgovec, ki le služi z njimi in nič ne prispeva v to malho.

Se strinjam z napisanim. Podpiram da gredo viški distributerju. Res pa je, da mora moj prodajalec el. energije plačati vso energijo, ki jo porabim nenapovedano. Ta je najdražja.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

MIRANRR napisal/-a:@FV-EV
Prav tako se premalo govori o tem, da lastniki SE pomagamo omrežju pri razbremenjevanju tega ob prenosu, saj se energija porabi lokalno med sosedi. Menim, da bi viške energije moral dobiti podarjene distributer zaradi uravnavanja omrežja in ne trgovec, ki le služi z njimi in nič ne prispeva v to malho.

Se strinjam z napisanim. Podpiram da gredo viški distributerju. Res pa je, da mora moj prodajalec el. energije plačati vso energijo, ki jo porabim nenapovedano. Ta je najdražja.
Trgovec dobi od tebe energijo v času sonca, ko je ta najdražja na trgu in jo lahko mastno proda naprej. Vsi vemo, da je najdražja energija na borzah v času sončnih ur, ko na polno delajo hladilne naprave predvsem za živila, kot klime, ter hkrati še delovni dan z industrijskimi porabniki, ki so največji obremenjevalec omrežja. Tebi sicer res zagotavlja energijo nenapovedano, vendar je ta v veliki večini ob urah, ko jo dobi trgovec za male pare ali celo zastonj. Iz tega dvojega z lahkoto pokrije tudi tistih nekaj odstotkov nenapovedane tvoje porabe v srednjih cenovnih razredih, tako da trgovec ima kvečjemu pluse s teboj in ne minusov, zato je čisti luksus, da mu podarjamo še morebitne viške ob koncu leta.
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 755
Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
573
405

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a evpolnilnice »

Treba je tudi vedeti, da so izgube precej večje pri polnjenju na počasnem polnilcu, ki je priložen vozilu kot pa recimo pri polnjenju na 22kW polnilnicah, razlika je približno 6-8%. Torej če želite, da so izgube čim manjše, mora biti polnjenje doma čimhitrejše.
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 689
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
694
1864

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a prijazen »

Pri hitrem polnjenju bolj trpi baterija.
Pri počasnem polnjenju so izgube večje.
Kje je potem ekonomski kompromis (kadar hitrost polnjenja ni pomembna)?
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 755
Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
573
405

Re: Izgube pri polnjenju

Odgovor Napisal/-a evpolnilnice »

Kakor je meni znano do 22kW baterija ne trpi, poleg tega pa doma nihče ne polni s takšno močjo, tako, da je iz ekonomskega vidika sigurno slabše, da se vozilo polni cel dan ali še več z nizko polnilno močjorecimo 2,3kW.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”