Izgube pri polnjenju
Izgube pri polnjenju
A še koga moti sledeče:
Poraba po infu preko vozila: za 106km - porabljeno 20.1kWh
Na polnilnici pa kaže, da je bilo “pretočenih” 24.512kWh.
Malo velika razlika med bruto in neto -20%
Pa imamo spet “dieselgate” afero / temo za obdelat.
Poraba po infu preko vozila: za 106km - porabljeno 20.1kWh
Na polnilnici pa kaže, da je bilo “pretočenih” 24.512kWh.
Malo velika razlika med bruto in neto -20%
Pa imamo spet “dieselgate” afero / temo za obdelat.
Re: Nissan LEAF 2018
Ja tele razlike so velike tudi pri ostalih avtih, tako, da je najbrž v merilcih na polnilnicah problem.
V KONO sem včeraj napolnil iz SOC 40 % - 82%, se pravi 42% dopolnitev baterije s kapaciteto 64 kWh in mi je na polnilnici pokazalo da sem potrošil 33 kWh
V KONO sem včeraj napolnil iz SOC 40 % - 82%, se pravi 42% dopolnitev baterije s kapaciteto 64 kWh in mi je na polnilnici pokazalo da sem potrošil 33 kWh
Re: Nissan LEAF 2018
Napačno to gledate neto bruto, ampak gre se za izgube v polnilcu, sicer bi za DC moralo biti veliko manj sam izgube so vedno, zakaj pa misliš da se baterija greje ko jo polniš od nekje pride ta toplota + gretje polnilca.
Re: Nissan LEAF 2018
20 % izgub? In to pri počasnem polnjenju? Brez izrazitega pregrevanja? Potem pa se “pogovarjamo kok nam žre” on gledamo samo porabo v avtu - zavajamo sami sebe ... malo sarkazma...
Re: Nissan LEAF 2018
15 do 20% so bile že pred časom ocenjene izgube polnjenja pri Lefau. Zanimivo bi bilo videti kakšne uradne meritve in primerjavo 1 fazno, 3 fazno in DC polnjenje.
Re: Nissan LEAF 2018
Gretje ob polnjenju je le del izgub, pol so še vsi kompjuterji, pumpe, senzorji, lučke itd... ki delajo med polnjenjem.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Izgube pri polnjenju
Pri počasnem polnjenju so izgube večje, ker je AC/DC pretvorba v avtu. Pri DC so pa večje ker je običajno moč večja.
V obeh primerih pa so med 10 in 20%.
In res je, prikazi v avtu so popolnoma brez deklarirane točnosti, pa jih vsi uporabljamo in primerjamo...
Edina prava metoda bi bila meritev energije ob polnjenju in preračun s prevoženo razdaljo. Ampak to (skoraj) nihče ne dela.
V obeh primerih pa so med 10 in 20%.
In res je, prikazi v avtu so popolnoma brez deklarirane točnosti, pa jih vsi uporabljamo in primerjamo...
Edina prava metoda bi bila meritev energije ob polnjenju in preračun s prevoženo razdaljo. Ampak to (skoraj) nihče ne dela.
Re: Izgube pri polnjenju
Ja žal vse polnilnice niti ne dajo podatka, koliko energije smo prenesli - ja so pa velike cifre in menim, da tukaj morajo biti sigurno še rezerve.
- evpolnilnice
- EV specialist
- Prispevkov: 755
- Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
-
573405
Re: Izgube pri polnjenju
Pri moji domači polnilnici kaže presneto točno. Avto je imel še mislim da 6% baterije, ko sem zjutraj izklopil mi je polnilnica pokazala, da je bilo prenešene energije dobrih 27kWh. Čisto točnih cifer se ne spomnim.
Re: Izgube pri polnjenju
Pri voltu je izgub nekje 16%, če me spomin ne vara.
Potem pa so izgube še med vožnjo, bolj kot je dinamična, več je izgub.
Izgube so povsod, ne bit začuden
Potem pa so izgube še med vožnjo, bolj kot je dinamična, več je izgub.
Izgube so povsod, ne bit začuden
Re: Izgube pri polnjenju
Darjan, tu se pogovarjamo o nadzorovanih (oz. takih, ki jih lahko izmerimo) izgubah pri polnjenju.
Tisto najprej omenjeno pa je poraba pri vožnji in ne izguba.
Razlika: če ti je denar padel iz žepa, si ga izgubil, če si pa z njim šel na sladoled, si ga pa porabil... Dinamično vožnjo lahko smatraš kot tretjo in četrto kepico...
Je pa res, da ga v obeh primerih potem nimaš več...
Čeprav bi tudi tisto prvo lahko klasificirali kot porabo (in ne izgubo) pri polnjenju - koliko dodatne energije je potrebno, da sploh lahko napolnimo baterijo, saj se je energija porabila za delovanje elektronike, ki omogoča ponjenje (in gretje baterije, ki je v hladnem času celo koristna).
Je pa zanimivo, da se ta podatek zelo malokrat omenja pri skupni porabi in primerjavah EV z ICE.
In še mimogrede:
Poročilo o stanju na področju energetike v Sloveniji iz leta 2016 (pdf) kaže, da so povprečne izgube na distribucijskem omrežju 6,5% (osebni izračun).
Izgube na prenosnem in distribucijskem omrežju so v letu 2018 znašale 880 GWh, kar predstavlja 3,7 % bruto odjema električne energije. (vir: https://www.energetika-portal.si/nc/nov ... 2018-4198/)
Navzezadnje je tudi to treba prišteti k celotni bilanci. Izjeme so lastniki SE in EV, kadar polnijo neposredno iz lastnega vira...
Saj vem, da "naftarji" sploh ne upajo povedati, koliko energije je vloženo v liter goriva že "do ročke na bencinski črpalki"... Vsi uradni podatki so bolj ali manj "čez prst".
Tisto najprej omenjeno pa je poraba pri vožnji in ne izguba.
Razlika: če ti je denar padel iz žepa, si ga izgubil, če si pa z njim šel na sladoled, si ga pa porabil... Dinamično vožnjo lahko smatraš kot tretjo in četrto kepico...
Je pa res, da ga v obeh primerih potem nimaš več...
Čeprav bi tudi tisto prvo lahko klasificirali kot porabo (in ne izgubo) pri polnjenju - koliko dodatne energije je potrebno, da sploh lahko napolnimo baterijo, saj se je energija porabila za delovanje elektronike, ki omogoča ponjenje (in gretje baterije, ki je v hladnem času celo koristna).
Je pa zanimivo, da se ta podatek zelo malokrat omenja pri skupni porabi in primerjavah EV z ICE.
In še mimogrede:
Poročilo o stanju na področju energetike v Sloveniji iz leta 2016 (pdf) kaže, da so povprečne izgube na distribucijskem omrežju 6,5% (osebni izračun).
Izgube na prenosnem in distribucijskem omrežju so v letu 2018 znašale 880 GWh, kar predstavlja 3,7 % bruto odjema električne energije. (vir: https://www.energetika-portal.si/nc/nov ... 2018-4198/)
Navzezadnje je tudi to treba prišteti k celotni bilanci. Izjeme so lastniki SE in EV, kadar polnijo neposredno iz lastnega vira...
Saj vem, da "naftarji" sploh ne upajo povedati, koliko energije je vloženo v liter goriva že "do ročke na bencinski črpalki"... Vsi uradni podatki so bolj ali manj "čez prst".
Re: Izgube pri polnjenju
Še pojasnilo: na Portal energetika je tudi za leto 2016 objavljen podatek o 3,7% izgube na prenosnem in distribucijskem omrežju.
V Poročilu o stanju na področju energetike v Sloveniji v letu 2016 pa je zapisano:
Skupna poraba električne energije v Sloveniji je znašala 14.173 GWh oziroma brez upoštevanja izgub v prenosnem in distribucijskem sistemu 13.297 GWh.
Iz teh podatkov sem dobil 6,5% izgube...
Za naprej pa nisem dovolj pameten - odkod takšne razlike?
Povezava do poročila:
https://www.agen-rs.si/documents/10926/ ... ba986465e7
V Poročilu o stanju na področju energetike v Sloveniji v letu 2016 pa je zapisano:
Skupna poraba električne energije v Sloveniji je znašala 14.173 GWh oziroma brez upoštevanja izgub v prenosnem in distribucijskem sistemu 13.297 GWh.
Iz teh podatkov sem dobil 6,5% izgube...
Za naprej pa nisem dovolj pameten - odkod takšne razlike?
Povezava do poročila:
https://www.agen-rs.si/documents/10926/ ... ba986465e7
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Izgube pri polnjenju
Še dodatek k izgubam. Veste da ima visokonapetostni DV izgube, tudi takrat, ko je priklopljen samo na eni strani. Torej DV ima različne izgube, ko je "poln" ali prazen.
Lastniki SE prispevajo k zmanjševanju izgub podnevi, ko pošiljamo elektriko v bližnje naselje. Odpadejo vse izgube. Ponoči, ko polnimo avtomobile, so izgube od TEŠ do nas.
Ekonomsko pa je druga računica, saj proizvajamo ko je cena visoka in trošimo ko je cena nizka ponoči od 1 -5 ure. Takrat so prisotni primeri, ko je cena na trgu negativna.
Mogoče bi lahko kaj dodal naš filozof SŽ
Lastniki SE prispevajo k zmanjševanju izgub podnevi, ko pošiljamo elektriko v bližnje naselje. Odpadejo vse izgube. Ponoči, ko polnimo avtomobile, so izgube od TEŠ do nas.
Ekonomsko pa je druga računica, saj proizvajamo ko je cena visoka in trošimo ko je cena nizka ponoči od 1 -5 ure. Takrat so prisotni primeri, ko je cena na trgu negativna.
Mogoče bi lahko kaj dodal naš filozof SŽ
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
Re: Izgube pri polnjenju
Da izgube so povsod, na daljnovodih, stikališčih in trafo-postajah.... če smo natančni, so izgube tudi že pri sami proizvodnji elektrike, če pogledamo npr. samo sončne elektrarne, so izgube že na samih modulih, ki se segrevajo in je izkoristek manjši kot deklariran, nato na razmerniku.....Enako je pri polnjenju EV, od polnilca, pretvorbe do segrevanja.
Vse te izgube so potrebne in ne nepotrebne. Lahko le diskutiramo o novih rešitvah in tehnologijah, ki uspejo te izgube zmanjšati, če so seveda ekonomsko upravičene. Poraba pa ni več izguba iz te malhe, ko je enkrat energija pripravljena v bateriji za uporabo. od tistega trenutka dalje ne moreš več govoriti o izgubah pri prenosu, ampak kvečjemu o izgubah pri porabi - učinkovitost EV.
Zagotovo pa lahko trdimo, da najmanj izgub naredi lastnik SE + EV, ker energije ne prenaša po omrežju. Prav tako se premalo govori o tem, da lastniki SE pomagamo omrežju pri razbremenjevanju tega ob prenosu, saj se energija porabi lokalno med sosedi. Menim, da bi viške energije moral dobiti podarjene distributer zaradi uravnavanja omrežja in ne trgovec, ki le služi z njimi in nič ne prispeva v to malho.
Vse te izgube so potrebne in ne nepotrebne. Lahko le diskutiramo o novih rešitvah in tehnologijah, ki uspejo te izgube zmanjšati, če so seveda ekonomsko upravičene. Poraba pa ni več izguba iz te malhe, ko je enkrat energija pripravljena v bateriji za uporabo. od tistega trenutka dalje ne moreš več govoriti o izgubah pri prenosu, ampak kvečjemu o izgubah pri porabi - učinkovitost EV.
Zagotovo pa lahko trdimo, da najmanj izgub naredi lastnik SE + EV, ker energije ne prenaša po omrežju. Prav tako se premalo govori o tem, da lastniki SE pomagamo omrežju pri razbremenjevanju tega ob prenosu, saj se energija porabi lokalno med sosedi. Menim, da bi viške energije moral dobiti podarjene distributer zaradi uravnavanja omrežja in ne trgovec, ki le služi z njimi in nič ne prispeva v to malho.
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Izgube pri polnjenju
@FV-EV
Prav tako se premalo govori o tem, da lastniki SE pomagamo omrežju pri razbremenjevanju tega ob prenosu, saj se energija porabi lokalno med sosedi. Menim, da bi viške energije moral dobiti podarjene distributer zaradi uravnavanja omrežja in ne trgovec, ki le služi z njimi in nič ne prispeva v to malho.
Se strinjam z napisanim. Podpiram da gredo viški distributerju. Res pa je, da mora moj prodajalec el. energije plačati vso energijo, ki jo porabim nenapovedano. Ta je najdražja.
Prav tako se premalo govori o tem, da lastniki SE pomagamo omrežju pri razbremenjevanju tega ob prenosu, saj se energija porabi lokalno med sosedi. Menim, da bi viške energije moral dobiti podarjene distributer zaradi uravnavanja omrežja in ne trgovec, ki le služi z njimi in nič ne prispeva v to malho.
Se strinjam z napisanim. Podpiram da gredo viški distributerju. Res pa je, da mora moj prodajalec el. energije plačati vso energijo, ki jo porabim nenapovedano. Ta je najdražja.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
Re: Izgube pri polnjenju
Trgovec dobi od tebe energijo v času sonca, ko je ta najdražja na trgu in jo lahko mastno proda naprej. Vsi vemo, da je najdražja energija na borzah v času sončnih ur, ko na polno delajo hladilne naprave predvsem za živila, kot klime, ter hkrati še delovni dan z industrijskimi porabniki, ki so največji obremenjevalec omrežja. Tebi sicer res zagotavlja energijo nenapovedano, vendar je ta v veliki večini ob urah, ko jo dobi trgovec za male pare ali celo zastonj. Iz tega dvojega z lahkoto pokrije tudi tistih nekaj odstotkov nenapovedane tvoje porabe v srednjih cenovnih razredih, tako da trgovec ima kvečjemu pluse s teboj in ne minusov, zato je čisti luksus, da mu podarjamo še morebitne viške ob koncu leta.MIRANRR napisal/-a:@FV-EV
Prav tako se premalo govori o tem, da lastniki SE pomagamo omrežju pri razbremenjevanju tega ob prenosu, saj se energija porabi lokalno med sosedi. Menim, da bi viške energije moral dobiti podarjene distributer zaradi uravnavanja omrežja in ne trgovec, ki le služi z njimi in nič ne prispeva v to malho.
Se strinjam z napisanim. Podpiram da gredo viški distributerju. Res pa je, da mora moj prodajalec el. energije plačati vso energijo, ki jo porabim nenapovedano. Ta je najdražja.
- evpolnilnice
- EV specialist
- Prispevkov: 755
- Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
-
573405
Re: Izgube pri polnjenju
Treba je tudi vedeti, da so izgube precej večje pri polnjenju na počasnem polnilcu, ki je priložen vozilu kot pa recimo pri polnjenju na 22kW polnilnicah, razlika je približno 6-8%. Torej če želite, da so izgube čim manjše, mora biti polnjenje doma čimhitrejše.
Re: Izgube pri polnjenju
Pri hitrem polnjenju bolj trpi baterija.
Pri počasnem polnjenju so izgube večje.
Kje je potem ekonomski kompromis (kadar hitrost polnjenja ni pomembna)?
Pri počasnem polnjenju so izgube večje.
Kje je potem ekonomski kompromis (kadar hitrost polnjenja ni pomembna)?
- evpolnilnice
- EV specialist
- Prispevkov: 755
- Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
-
573405
Re: Izgube pri polnjenju
Kakor je meni znano do 22kW baterija ne trpi, poleg tega pa doma nihče ne polni s takšno močjo, tako, da je iz ekonomskega vidika sigurno slabše, da se vozilo polni cel dan ali še več z nizko polnilno močjorecimo 2,3kW.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 2 Odgovori
- 226 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a hojnikb
-
- 18 Odgovori
- 728 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Ti3n
-
- 14 Odgovori
- 1615 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Blacksmith
-
- 0 Odgovori
- 3015 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a anja4
-
- 10 Odgovori
- 4584 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a pirpy