Volatile organic compounds v avtu
Volatile organic compounds v avtu
Se spet oglašam.. Morda bo komu to v zanimivost - moja žena je precej bila zadržana sprva do nakupa novega vozila, zaradi VOC (volatile organic compounds) plinov, ki se sproščajo ob hlapenju iz novih matarialov. Tako, da smo nabavili dva aparata, drugi je nekako semi-profi napol skoraj zadeva, ki meri take vsebnosti v zraku. Prius Prime (PHV) je bil v člankih omenjen kot avto z najmanj (sedeži npr. celo iz nič) vsebnosti škodljivih materialov. Predvsem je problem pri vročem stanju, ko je hlapenje izrazitejše.
No, zadnje merjenje naju je res pozitivno presenetilo, po daljšem času na soncu je merilec pokazal res zanemarljive vsebnosti VOCev (meri formaldehid, TVOC, PM10, PM2.5). Morda komu koristi taka informacija. Vrednost na napravi je dobro, da je pod 0,30.
Zavedam se, da bo najbrž meritev slabša sredi poletja. Pri novih avtih naj bi bilo najbolj kritično prvo leto od izdelave, vrednost pa pri večini pada na zmerno raven prva tri leta.
No, zadnje merjenje naju je res pozitivno presenetilo, po daljšem času na soncu je merilec pokazal res zanemarljive vsebnosti VOCev (meri formaldehid, TVOC, PM10, PM2.5). Morda komu koristi taka informacija. Vrednost na napravi je dobro, da je pod 0,30.
Zavedam se, da bo najbrž meritev slabša sredi poletja. Pri novih avtih naj bi bilo najbolj kritično prvo leto od izdelave, vrednost pa pri večini pada na zmerno raven prva tri leta.
- Priponke
-
- IMG_1175 (1).jpg (41.37 KiB) Pogledano 3737 krat
-
- IMG_1174 (1).jpg (40.81 KiB) Pogledano 3737 krat
-
- IMG_1173 (1).jpg (13.14 KiB) Pogledano 3737 krat
-
- IMG_1172 (1).jpg (13.7 KiB) Pogledano 3737 krat
-
- IMG_1171 (1).jpg (13.55 KiB) Pogledano 3737 krat
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Model je tale:Nejccc napisal/-a:Kaktus, imaš kakšno večjo fotko, kako izgleda napravica?
Temtop LKC 1000S +
https://www.amazon.de/gp/product/B077HK ... UTF8&psc=1
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
PM10 ter PM2.5 delci v veliki meri prihajajo v vozilo od zunaj. V primeru da ima vozilo primerno kvaliteten filter zraka, jih lahko uspesno zniza na sprejemljive nivoje. K sreci je v sloveniji tega onesnazenje se malo. V vecjih mestih, ki so polna dizlov ter industrije se tega najde najvec.
- https://aqicn.org/map/slovenia/#@g/46.1277/15.1199/8z
- https://aqicn.org/city/austria/volkerma ... rgstrasse/
Namrec, ce v Ljubljani sedaj odpres okno vozila bos spustil v avto okoli 60ug/m3. Kaksno drugo mesto pa to vrednost hitro podvoji, potroji, ...
Imas kaksne strokovne clanke pri roki, ki bi razlozili malo o teh delcih v strukturi materialov avtomobilov ? Me zanimajo vrednosti o katerih je govora.
- https://aqicn.org/map/slovenia/#@g/46.1277/15.1199/8z
- https://aqicn.org/city/austria/volkerma ... rgstrasse/
Namrec, ce v Ljubljani sedaj odpres okno vozila bos spustil v avto okoli 60ug/m3. Kaksno drugo mesto pa to vrednost hitro podvoji, potroji, ...
Imas kaksne strokovne clanke pri roki, ki bi razlozili malo o teh delcih v strukturi materialov avtomobilov ? Me zanimajo vrednosti o katerih je govora.
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Bi moral malo za nazaj po kompjuterju pobrskat, sem imel kar precej gradiva takrat. En od bolj poljudnih člankov:
http://shortsleeveandtieclub.com/the-ne ... dangerous/
PM10/2.5 so seveda trdi delci, ki nimajo veze z izhlapevanjem iz materialov. Omenil sem jih zato, ker jih pac ta naprava istočasno meri. Merjenje njih ni vesoljska znanost, meri se z žarkom (najbrž laserjem) in zaznava prekinitve le tega in na podlagi tega izračuna ocenjeno vrednost. Pod 25 je fajn, da je, je pa velikokrat tudi bistveno več, tudi v Ljubljani..
VOCe je precej težje očitno meriti, sploh pa v realnem času. Najslabši rezultati so v prostorih, kjer se materiali segrevajo, doma npr. v kuhinji, elektronske naprave, čistila, kemikalije nasplošno, seveda odvisno iz česa so. Pri nas smo npr dobili zelo slab rezultat v dnevnem prostoru v stanovanju, ki je povezan s kuhinjskim delom. Zračenje pomaga v trenutku, vendar pa istočasno naraste vrednost PM10-2,5 trdih delcev. Čistilci zraka so posebno poglavje, iz česar bomo očitno v teh dneh “diplomirali”...
http://shortsleeveandtieclub.com/the-ne ... dangerous/
PM10/2.5 so seveda trdi delci, ki nimajo veze z izhlapevanjem iz materialov. Omenil sem jih zato, ker jih pac ta naprava istočasno meri. Merjenje njih ni vesoljska znanost, meri se z žarkom (najbrž laserjem) in zaznava prekinitve le tega in na podlagi tega izračuna ocenjeno vrednost. Pod 25 je fajn, da je, je pa velikokrat tudi bistveno več, tudi v Ljubljani..
VOCe je precej težje očitno meriti, sploh pa v realnem času. Najslabši rezultati so v prostorih, kjer se materiali segrevajo, doma npr. v kuhinji, elektronske naprave, čistila, kemikalije nasplošno, seveda odvisno iz česa so. Pri nas smo npr dobili zelo slab rezultat v dnevnem prostoru v stanovanju, ki je povezan s kuhinjskim delom. Zračenje pomaga v trenutku, vendar pa istočasno naraste vrednost PM10-2,5 trdih delcev. Čistilci zraka so posebno poglavje, iz česar bomo očitno v teh dneh “diplomirali”...
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Hvala za detajlne informacije.
Kako pa je z usnjem, jaz imam vecino notranjosti obleceno v to: sedezi, armaturka, paneli na vratih, volan, itn.
Kako pa je z usnjem, jaz imam vecino notranjosti obleceno v to: sedezi, armaturka, paneli na vratih, volan, itn.
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Danes imam malo več informacij. Najprej dodam linke do (meni) zanimivih pdfjev:
https://www.toyota.com/usa/environmentr ... aer_aq.pdf
https://www.ecocenter.org/sites/default ... 2_Cars.pdf
https://www.researchgate.net/publicatio ... enger_cars
https://www.epa.gov/indoor-air-quality- ... ir-quality
Precej (baje) pomaga pri novem avtu vsake toliko časa obrisati armaturo in površine z vlažno mikro krpo. "Kemija" izhlapeva hitreje, ko je vroče, zato se naj bi proces "normalizacije" pohitril, če se (ko je možnost, da ne sledi potem vožnja v takem segretem avtu) avto postavi na sonce in pusti. Kot rečeno, najslabše je prve tri mesece od nastanka/končne izdelave, potem prvo leto, krivulja strmo pada do tretjega leta, potem je že bistveno boljše. Redna zračenja vsake toliko med vožnjo pomagajo.
Čistilci zraka:
Načeloma imajo vsi HEPA filter, ki je ok za trde delce (PM10 in 2,5), za VOC (pline, smrad, ..) je HEPA nekoristen in je nujno, da ima čistilec tudi ogljeni filter (carbon). Cenejši imajo tako, kot so običajno kabinski filtri narejeni, kot nekakšen premaz čez filter, na videz so bolj sivi, temni. Dražji čistilci imajo prava "zrnca" ogljika, skozi katere fiha zrak in ga vežejo nase bolj ali manj uspešno. Po izkušnjah sodeč, je kar dober pokazatelj enostavno teža filtra. Težji, kot je, bolj je učinkovit. Za v avto smo sicer želeli kupiti IQair:
https://www.iqair.com/international/per ... s/atem-car
vendar je cenovno predrag, pride cca dobrih 400EUR. Kupili smo za silo Philipsa:
https://www.amazon.de/Philips-GPSL23GPX ... r+purifier
Za stanovanje smo testirali tudi BlueAir znamko, ki naj bi bila med bolj priznanimi, vendar je bil preglasen in kar nekako premočan po pihanju, glede efektivnosti pa ni tako prepričal. Presenetljivo se je enako izkazal Levoit:
https://www.amazon.de/HEPA-Kombifilter- ... voit&psc=1
za 80 EUR, tako da smo dodatno kupili še zmogljivejši model, ki pa je res dober in je opazna razlika:
https://www.amazon.de/Levoit-HEPA-Kombi ... voit&psc=1
Trenutno (za razliko od 14 dni nazaj) piše, da ne pošiljajo v SLO, tudi cena je bila takrat v akciji 199EUR. Čakam na odgovor prodajalca "adiman", da odgovori, naslednji komad naj bi bil 15% cenejši zaradi "redne stranke"...
@matija
Usnje baje ni ravno idealno iz vidika VOC hlapenja, konkretno za BMW nisem zasledil, vprašanje je tudi, kdaj so bili sedeži dejansko izdelani, najbrž je že nekaj tega 3-letnega časa minilo. Problem naj bi bilo namakanje usnja, impregnanti, težko točneje rečem.
V avtu zares največ pomaga občasno odpiranje oken, po tem vrednost zares hipno pade na nulo in po zaprtju spet počasi raste nazaj.
https://www.toyota.com/usa/environmentr ... aer_aq.pdf
https://www.ecocenter.org/sites/default ... 2_Cars.pdf
https://www.researchgate.net/publicatio ... enger_cars
https://www.epa.gov/indoor-air-quality- ... ir-quality
Precej (baje) pomaga pri novem avtu vsake toliko časa obrisati armaturo in površine z vlažno mikro krpo. "Kemija" izhlapeva hitreje, ko je vroče, zato se naj bi proces "normalizacije" pohitril, če se (ko je možnost, da ne sledi potem vožnja v takem segretem avtu) avto postavi na sonce in pusti. Kot rečeno, najslabše je prve tri mesece od nastanka/končne izdelave, potem prvo leto, krivulja strmo pada do tretjega leta, potem je že bistveno boljše. Redna zračenja vsake toliko med vožnjo pomagajo.
Čistilci zraka:
Načeloma imajo vsi HEPA filter, ki je ok za trde delce (PM10 in 2,5), za VOC (pline, smrad, ..) je HEPA nekoristen in je nujno, da ima čistilec tudi ogljeni filter (carbon). Cenejši imajo tako, kot so običajno kabinski filtri narejeni, kot nekakšen premaz čez filter, na videz so bolj sivi, temni. Dražji čistilci imajo prava "zrnca" ogljika, skozi katere fiha zrak in ga vežejo nase bolj ali manj uspešno. Po izkušnjah sodeč, je kar dober pokazatelj enostavno teža filtra. Težji, kot je, bolj je učinkovit. Za v avto smo sicer želeli kupiti IQair:
https://www.iqair.com/international/per ... s/atem-car
vendar je cenovno predrag, pride cca dobrih 400EUR. Kupili smo za silo Philipsa:
https://www.amazon.de/Philips-GPSL23GPX ... r+purifier
Za stanovanje smo testirali tudi BlueAir znamko, ki naj bi bila med bolj priznanimi, vendar je bil preglasen in kar nekako premočan po pihanju, glede efektivnosti pa ni tako prepričal. Presenetljivo se je enako izkazal Levoit:
https://www.amazon.de/HEPA-Kombifilter- ... voit&psc=1
za 80 EUR, tako da smo dodatno kupili še zmogljivejši model, ki pa je res dober in je opazna razlika:
https://www.amazon.de/Levoit-HEPA-Kombi ... voit&psc=1
Trenutno (za razliko od 14 dni nazaj) piše, da ne pošiljajo v SLO, tudi cena je bila takrat v akciji 199EUR. Čakam na odgovor prodajalca "adiman", da odgovori, naslednji komad naj bi bil 15% cenejši zaradi "redne stranke"...
@matija
Usnje baje ni ravno idealno iz vidika VOC hlapenja, konkretno za BMW nisem zasledil, vprašanje je tudi, kdaj so bili sedeži dejansko izdelani, najbrž je že nekaj tega 3-letnega časa minilo. Problem naj bi bilo namakanje usnja, impregnanti, težko točneje rečem.
V avtu zares največ pomaga občasno odpiranje oken, po tem vrednost zares hipno pade na nulo in po zaprtju spet počasi raste nazaj.
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Odlicen post, hvala
Ze nekaj casa razmisljam o notranjem cistilcu zraka, o kitajskem. Glede na to da imajo tam bistveno konkretnejse probleme, obolenja, smrti kot mi v EU, sem sklepal da mora bit kakovosten. Tam odpiranje oken za “prezracit” odpade. Preverjal pa se nisem, ker sem malenkost izven mesta in se mi zdi da imamo OK zrak.
https://s.click.aliexpress.com/e/bzpHUqzS
Ze nekaj casa razmisljam o notranjem cistilcu zraka, o kitajskem. Glede na to da imajo tam bistveno konkretnejse probleme, obolenja, smrti kot mi v EU, sem sklepal da mora bit kakovosten. Tam odpiranje oken za “prezracit” odpade. Preverjal pa se nisem, ker sem malenkost izven mesta in se mi zdi da imamo OK zrak.
https://s.click.aliexpress.com/e/bzpHUqzS
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Omenjenega čistilca ne poznam, s slik deluje kar konkreten in teža filtra 1,4kg vliva upanje. Priznam, da sem bil vsaj nad kakovostjo Xiaomija IP camere pozitivno presenečen, predvsem za dan denar.matija napisal/-a:Odlicen post, hvala
Ze nekaj casa razmisljam o notranjem cistilcu zraka, o kitajskem. Glede na to da imajo tam bistveno konkretnejse probleme, obolenja, smrti kot mi v EU, sem sklepal da mora bit kakovosten. Tam odpiranje oken za “prezracit” odpade. Preverjal pa se nisem, ker sem malenkost izven mesta in se mi zdi da imamo OK zrak.
https://s.click.aliexpress.com/e/bzpHUqzS
Če bo padla odločitev za nakup, se priporočam za objavo mnenja.
Re: Volatile organic compounds v avtu
Dobavitelj umetnih material je na eni predstavitvi pokazal primerjalno tabelo med tremi premiumi (MB, BMW in Audi) - BMW naj bi že v osnovi imel v notranjosti materiale, ki izhlapevajo do 50% manj VCOjev.