rabljen ali nov

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5261
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1227
2574

rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a darjan »

Edit: admin, ker se tematika ponavlja v najrazličnejših forumih, je tukaj namenska tema...

Damijan, zaradi tega jaz kupujem rabljene avte
Damijan, DUDO
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3569
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3122
1621

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a pirpy »

darjan napisal/-a:Damijan, zaradi tega jaz kupujem rabljene avte
Nehaj že s tem, tudi jaz sem do prvega EV-ja to počel, vendar dejstvo je, da danes ni rabljenega EV ja, ki bi mi ustrezal.
robertto, matija
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5261
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1227
2574

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a darjan »

ZOE se dobijo rabljeni

Ampak novim pade toliko cena v par letih, da te glava boli ko prodaš, jaz pa z enim avtom ne morem biti 10+ let. Če pa komu je to OK, potem se splača novega.

jaz imam filozocijo, vsake 3-5 let menjat avto, kupit rabljenega za okoli 15k, ki se potem proda za okoli 10k. Absolutna izguba je majhna, relativna pa enaka, kot če bi novega prodajal, samo v slednjem primeru je absolutno zoliko zgubljenega da bi po par menjavah že vrgel ven znesek za eno manjšo nepremičnino.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a DCT »

darjan napisal/-a: jaz imam filozocijo, vsake 3-5 let menjat avto, kupit rabljenega za okoli 15k, ki se potem proda za okoli 10k. Absolutna izguba je majhna, relativna pa enaka, kot če bi novega prodajal, samo v slednjem primeru je absolutno zoliko zgubljenega da bi po par menjavah že vrgel ven znesek za eno manjšo nepremičnino.
Super,ampak ljudje smo različni...če bi vsi tako razmišljali kot ti,se na svetu nebi prodal niti en nov avto,ampak bi vsi samo rabljene kupovali.
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1132
869
1087

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

Odgovor Napisal/-a giotto »

DCT napisal/-a:
darjan napisal/-a: jaz imam filozocijo, vsake 3-5 let menjat avto, kupit rabljenega za okoli 15k, ki se potem proda za okoli 10k. Absolutna izguba je majhna, relativna pa enaka, kot če bi novega prodajal, samo v slednjem primeru je absolutno zoliko zgubljenega da bi po par menjavah že vrgel ven znesek za eno manjšo nepremičnino.
Super,ampak ljudje smo različni...če bi vsi tako razmišljali kot ti,se na svetu nebi prodal niti en nov avto,ampak bi vsi samo rabljene kupovali.
Brez novega ni rabljenega...
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5261
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1227
2574

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a darjan »

bi bi, ima se može se status je pri slovencih zelo pomemben
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Nov ali rabljen je odvisno tudi od vrste avta, od specifičnosti želja (in s tem ponudbe rabljenih), pa še česa. Ko sem prejšnjič kupoval avto (2011), sem gledal rabljene C4 Picassoje. Točno eden malo rabljen se je v tistem hipu oglaševal, ampak ta je imel oglaševano ceno višjo od novega!? Mogoče da je imel močnejši motor ali boljšo opremo, se ne spomnim točno, ampak nič takega, za kar bi bil takrat pripravljen doplačat. Vsi drugi so imeli kao okrog 120.000 prevoženih, pa ni važno ali stari 2 leti ali 6... potem sem kupil nov avto (ne C4), bil ves čas brez skrbi (garancija!) in v sedmih letih izgubil 62 % vrednosti, kar se mi zdi ugodno.

Tokrat so bile želje avtomatik, zmerna poraba, po možnosti bencinar, radarski tempomat, prostoren znotraj in ne prevelik zunaj; to se ni v glavnem nič rabljenega našlo. Po drugi strani je res, da se na marsikateri nov avto čaka več mesecev, rabljeni so pa na voljo takoj.

Ugodnih rabljenih EVjev se pa tudi ne bi prav kmalu nadejal. Bolj zaželeni modeli bodo imeli še dolgo težave z dobavami novih in bodo rabljeni dobro držali ceno. Ostali bodo pa tudi vredni mnogo več kot enako star bencinar, dokler bo elektrika znatno cenejša od bencina.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5261
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1227
2574

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a darjan »

Tudi EV rabljeni se dobijo poceni, enim še bolj pade cena, kot ICE. Ljudje se bojijo kupit rabljenega, ker glede na ICE je en velik faktor, obrata baterije, ki pa je prisotna pri EV.
Stromar
aru12
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 159
Kraj: Gozd nad Kamnikom
Avto: BMW225XE, i3 120Ah
102
10

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a aru12 »

Zato je pa najpomebnejši podatek pri prodaji EV vozila točna kapaciteta baterije, ki pa jo ob prodaji
nobeden ne navaja.
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 692
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
702
1882

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a prijazen »

Glede na to, da je baterija daleč najdražji kos EV-ja (vsaj pri večini), je test pri rabljenem zanesljivo pomemben.
Navedbe prodajalca so lahko točne, ni pa nujno.

Trenutno najboljša metoda ugotavljanja (uporabne) kapacitete je (to smo ugotavljali že v temi o "nakupu rabljenega leafa"), da se baterija 100% napolni in nato z vožnjo izprazni do konca. Takrat dobiš realen doseg z lastnim slogom vožnje. Če pa želiš še kakšno številko več, pa potem še polnitev nazaj na 100% preko števca el. energije...
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Tega ti večina prodajalcev gotovo ne bo omogočila. Pa tudi če bi ti, ne bi mogel primerjati dveh avtov med seboj, če jih ne bi vozil pri podobnem vremenu (temperatura, veter) na podobni cesti (če je prodajalec iz Bovca ali Kočevja, ima daleč do prve avtoceste) in prometnih razmerah. Za primerljivost bi moral nekdo zaupanja vreden (recimo AMZS) ponujat storitev, da izprazni baterijo na valjih pri recimo 20 kW obremenitve in izda potrdilo, koliko energije je prišlo do koles. S stališča prodajalca bi bilo to po mojem sprejemljivo, ker bi naredil le enkrat pred prodajo in kazal isto potrdilo vsem kupcem. Po možnosti digitalno potrdilo - kupcu povem št. šasije in geslo, pa si lahko potrdilo ogleda na spletni strani AMZS. Hkrati bi bil še tak klasični pregled rabljenega vozila, kot ga že itak ponujajo.

Edit: metoda, kot jo opisuje prijazen, bi pa lahko bila OK za priključne hibride - tam je realno, da v ne predolgi testni vožnji izprazniš baterijo.
pirpy, crunchy, DGJ
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5261
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1227
2574

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a darjan »

Po drugi strani pa mogoče preveč gledamo na baterijo, mogoče je pač enostavneje kupit najcenejši EV in potem baterijo kupit za novo, staro prodat, pa imaš skoraj "nov avto"
Denis_
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a rgornik »

darjan napisal/-a:Po drugi strani pa mogoče preveč gledamo na baterijo, mogoče je pač enostavneje kupit najcenejši EV in potem baterijo kupit za novo, staro prodat, pa imaš skoraj "nov avto"
A je to kdo že poskusil? Me zelo zanima ta varianta. A bi bilo npr. teoretično možno avto nekoč nadgraditi z večjo kapaciteto, ko bo tehnologija dosti naprej? Vem, da mora biti baterija točnih dimenzij, da "paše" na avto. Ampak teoretično, ali je mogoče to pričakovati?
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a matija »

Seveda, to je ze mozno pri i3 kaksno leto
giotto
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1132
869
1087

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a giotto »

matija napisal/-a:Seveda, to je ze mozno pri i3 kaksno leto
Imaš mogoče kakšno info o ceni? Npr če imaš 60ah in bi želel novo 120ah. Ali pa vsaj 94.
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1132
869
1087

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a giotto »

matija napisal/-a:Seveda, to je ze mozno pri i3 kaksno leto
Če se ne motim je bil v sloveniji en primer ko je šel nekdo menjat baterijo pri 24kwh leafu. Če se ne motim je šlo prek madžarov in je šlo za nekih 8000 eur. Je pa dal isto kapaciteto baterije not. To zelo iz glave govorim. Ima kdo bolj točne informacije glede tega primera? Je kdo že preverjal pri slo avtohišah?
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Po mojem bo v praksi to nekaj takega kot menjava motorja pri ICE. Mogoče manj šraufanja, ampak ravno toliko težav z združljivostjo, dostopnostjo in ceno, in se bo posledično vgrajevalo rabljene baterije iz razbitih avtov istega modela, novih pa praktično ne, razen kot garancijsko popravilo. Ali pa, tega se še spomnim, naknadna vgradnja klime kakih 20 let nazaj - je bilo ceneje in enostavneje prodati avto in kupiti drugega s klimo.

Dokler je svetovno ozko grlo proizvodnja baterij, tudi nima (globalnega) smisla. Če Hyundai naredi novo baterijo, naj naredi še preostanek avta in je na cesti en EV več, če prodajo baterijo samo za upgrade, pa jih ni nič več kot prej.
jernej11
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 18
Kraj: Vojnik
Avto: Scenic
13
0

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a jernej11 »

giotto napisal/-a:
matija napisal/-a:Seveda, to je ze mozno pri i3 kaksno leto
Imaš mogoče kakšno info o ceni? Npr če imaš 60ah in bi želel novo 120ah. Ali pa vsaj 94.
Cena v Belgiji za 94Ah samo za BEV iz tujega foruma

"The quote i got for an upgrade from 60Ah to 94Ah was € 11.203,83 (21% VAT included)."
giotto
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 692
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
702
1882

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a prijazen »

amaterB napisal/-a: 29 Dec 2018, 18:39 ...Za primerljivost bi moral nekdo zaupanja vreden (recimo AMZS) ponujat storitev, da izprazni baterijo na valjih pri recimo 20 kW obremenitve in izda potrdilo, koliko energije je prišlo do koles. S stališča prodajalca bi bilo to po mojem sprejemljivo, ker bi naredil le enkrat pred prodajo in kazal isto potrdilo vsem kupcem. Po možnosti digitalno potrdilo - kupcu povem št. šasije in geslo, pa si lahko potrdilo ogleda na spletni strani AMZS...

Eppur si muove :nod: :tup:

https://efrend.si/SI/storitve/storitev/2
(več o ozadju: https://aviloo.com/home-en.html).

Tole bi pa znalo biti objektivno...
Cena: 200€
Airborne, EVH, Ogo, amaterB
Uporabniški avatar
smuggler007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 407
Kraj: Vrhnika
Avto: KONA
426
112

Re: rabljen ali nov

Odgovor Napisal/-a smuggler007 »

Poznam enega, ki se dnevno vozi s Kono iz Izole LJ služba, trenutno ima na števcu 130 k, po njegovem občutku ima domet isti kot pri novem tudi na testerju Ev spy, mu ne pokaže degradacije. lahko si pa izračunate koliko naj bi zdržala baterija km.
NCM/NCA zdrži med 1200-1500 ciklov, LFP 3000, te vrste se trenutno uporabljejo v EV.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”