EV kot edini avto

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6387
Avto: Kona in Zoe
4910
5961

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a CRF »

Vse res, ampak velika baterije je tudi pogoj za "zdravo" hitro polnjenje. Tako da je na koncu velika baterija iz več razlogov skoraj nujna.
Nejccc, evid, crunchy, robert
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a DCT »

CRF napisal/-a:Vse res, ampak velika baterije je tudi pogoj za "zdravo" hitro polnjenje. Tako da je na koncu velika baterija iz več razlogov skoraj nujna.
Tako je!
Večja kot je baterija,več ima uporabne kapacitete,kar pomeni,da jo za večji del svojih poti lahko polniš od 20 do 80% (namesto od 0 do 100%),kar pomeni tudi daljšo življensko dobo...pa na dolgih poteh jo hitreje na hitro napolniš,ker pa ima večjo kapaciteto,to avtomatsko pomeni da se moraš še manjkrat ustavljat,itd...skratka velika (velika v smislu več kWh) baterija ima same prednosti pred manjšo,meni osebno je največja prednost ta,da bo velika baterija ob pravilnem polnjenju zdržala bistveno dlje kot majhna,ki večino voženj deluje na meji zmogljivosti!
Robie
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6387
Avto: Kona in Zoe
4910
5961

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a CRF »

No, nima čisto samo prednosti... Slabosti so velikost, teža in cena
Damijan, DGJ
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a DCT »

Ampak velikost in teža so samo začasne slabosti,vsako leto se zadeva popravlja Samo poglej i3..kmalu bodo vgradili baterijo s 100% večjo kapaciteto (in hkrati skoraj enako prostornino,ceno in težo!),kot pri prvi generaciji
Dzun Tao
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a robert »

@prijazen
@goran

Bom poskusil razložit.
Bom poskusil ne uporabljat tujk.

Moj nakup EVja je bil predvsem namenjen znižanju stroškov, ki sem jih imel s sinovim treningom na Bledu, smo iz Cekelj na Gorenjskem in delam v Ljubljani, popoldne pa še na trening na Bled. Torej je bil nakup tega avta namenjen nižanju stroškov, ki so znesli 280-350EUR /mesec za gorivo. Ker obrok za Soula znese 210 eur na mesec, se mi je zamenjava enega ICE avta zdela zelo smiselna. Avto je bil kupljen kot drugi avto. Logično, če pa ko je poln kaže GOM 160km, Mini Coutryman pa pri 155 km GOMA vžge rumeno lučko za rezervo.
Pa se je zgodilo nekaj zanimivega, avta nikoli ni bilo doma. Nobenemu ga nisem mogel pokazat, na razne moja srečanja sem moral z omenjenim Minijem, sej ni bil slab. Na koncu sem se odločil za nakup še enga EVja. Meni hecno, izbral sem enakega, le z malenkost večjo baterijo, ta pa napolnjen kaže 200-220 poleti.
Res je, da se je dalo tudi z ICE avtom vozit počasi.... nope... ni se dalo... Mini Coutryman Cooper D je bil še dodatno čipiran in je takoj odletel na 150kmh ali več.. mogoče so leta ali pa se je poklopilo z spremenjeno MOJO miselnostjo, da je treba življenje umirit.
Tega novega Soula lepo vozim pa avtocesti med 120 in 130, do hitre polnilnice pridem na vsakih cca. 150km, če je treba lahko tudi znižam hitrost in naredim mnogo več kilometrov.

Razkošje ni bilo mišljenje cijazenje po cesti, ampak ustavljanje na 150 do 200km.
Mimgrede zelo malo ljudi naredi na dan 150 do 200km, jaz jih 170km, to pomeni, da napolnim avto ponoči in ga čez dan ne rabim... Kar pa v resnici ni tako, saj je po Sloveniji polno polnilnic, ki nudijo zastonj parkiranje in polnenje.. In zakaj tega nebi zkrostistil? Dokler je še!

Pa iskanje polnilnic. Čeprav to izgleda komplicirano, je na koncu prav enostavno. Ko se kje ustavim za kavo/kosilo, najprej preverim, a je kje kaka polnilnica. Izlete tudi planiram po tem. Mogoče zgleda omejeno, pa se je vsaj meni izkazalo, da tako precej več vidimo kot smo prej.
Npr. Kočevje, čez sem se peljal že mnogokrat, ustavil sem se pa sedaj ko sem polnil tam in bilo je zelo zanimiv ogled nekega dogodka. In na Krku, tja hodimo že 35let, Omišalj, Baška, Vrbnik, Punat ... do 3leta nazaj za nas neznani kraji, ker tam nismo imeli kaj iskat. Precej zanimivi kraji.
To je meni luksuz .. razkošje. Ki ti z nečem, navidez bolj uporabnim (večji domet) spolzi mimo.

PS: z novim avtom z 64kWh baterijo, bo marsikdo Kočevje spustil, ker ne bo potrebe po polnenju
PPS: v zadnjih 3letih sem videl toliko novih krajev, kot prej še nikoli....
PPPS: jaz nisem popotnik, nekateri ste, mogoče to ne vidite kot plus
Zadnjič spremenil robert, dne 18 Sep 2018, 18:48, skupaj popravljeno 1 krat.
Robie, timo, crunchy, Nejccc, robertto, Robinhood, ixi, CRF, Damijan, Dzun Tao, kt57, DGJ
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a robert »

Mogoče sem se preveč zapletel v razlage... Tukaj neham.
Jaz imam EV kot edini avto!
Da se ne zarečem : zelo verjetno ne bom več kupil ICE dizla ali bencinca.
Robie, Stanko, robertto, talker2, Robinhood, magic, CRF, Damijan, Dzun Tao, DGJ
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a magic »

DCT napisal/-a:
CRF napisal/-a:Vse res, ampak velika baterije je tudi pogoj za "zdravo" hitro polnjenje. Tako da je na koncu velika baterija iz več razlogov skoraj nujna.
Tako je!
Večja kot je baterija,več ima uporabne kapacitete,kar pomeni,da jo za večji del svojih poti lahko polniš od 20 do 80% (namesto od 0 do 100%),kar pomeni tudi daljšo življensko dobo...pa na dolgih poteh jo hitreje na hitro napolniš,ker pa ima večjo kapaciteto,to avtomatsko pomeni da se moraš še manjkrat ustavljat,itd...skratka velika (velika v smislu več kWh) baterija ima same prednosti pred manjšo,meni osebno je največja prednost ta,da bo velika baterija ob pravilnem polnjenju zdržala bistveno dlje kot majhna,ki večino voženj deluje na meji zmogljivosti!
Ni mi jasno kako večjo baterijo na dolgih poteh hitreje na hitro napolniš, polnilnice so 50kw, ioniq polni z 50kw, moč zmanjsuje precej proti koncu... Mogoče za enak doseg, samo ljudje smo tako narejeni da čakamo skoraj do konca, oz. dokler se še izplača. Ko bo pa vse plačljivo bo pa sploh zelo pomembna poraba, je že res da se tehnologija spreminja na +, samo tudi to se bo počasi, kot pravijo ustavilo. Kar se pa zdravja baterije tiče je pa verjetno res, samo tudi sedaj je tehnologija že zelo spilena in ni nekega problema če vsake toliko napolniš na hitri polnilnici. Jaz sem sedaj pri prevoženih 16k+ ene 5X.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a DCT »

magic napisal/-a:
Ni mi jasno kako večjo baterijo na dolgih poteh hitreje na hitro napolniš...
Zelo preprosto,vsako baterijo ti do cca.80% polni hitro,nato pa upočasni polnjenje.
Praktičen primer: do doma potrebuješ 30 kWh energije,pa rad bi čimprej napolnil.
In če imaš recimo (neto) 30 kWh baterijo,ti jo bo hitro napolnilo do 80% v recimo pol ure (torej 24 kWh),nato pa boš do celotnih 30kWh čakal še eno uro.
Drugi voznik,ki bi istočasno polnil,a imel avto s 40 kWh baterijo,jo bo zlahka napolnil hitro do 30 kWh (torej slabih 80%) v recimo 40 minutah,torej on bo zaradi večje baterije cca. 2x hitreje napolnil svojo baterijo z energijo 30 kWh kot ti.
Številke so okvirne,ampak upam da je iz primera jasna poanta prednosti večje baterije...
Nejccc, CRF, Robie, Damijan, DGJ
tomi123
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 520
Kraj: radeče
221
182

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a tomi123 »

robert napisal/-a:Mogoče sem se preveč zapletel v razlage... Tukaj neham.
Jaz imam EV kot edini avto!
Da se ne zarečem : zelo verjetno ne bom več kupil ICE dizla ali bencinca.
Robert na kratko...star si že . Vsi prihajamo za tabo
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a robert »

tomi123 napisal/-a:
robert napisal/-a:Mogoče sem se preveč zapletel v razlage... Tukaj neham.
Jaz imam EV kot edini avto!
Da se ne zarečem : zelo verjetno ne bom več kupil ICE dizla ali bencinca.
Robert na kratko...star si že . Vsi prihajamo za tabo
neki bo na tem
je pa tko, da jaz tip avta zamenjam na cca. 5 let. Me prav zanima kaj bo čez 2 leti.
Tole je konec koncev običajen avto z drugačnim pogonom, vseeno je pa avto. Načeloma ze že veselim modelov z 150kW in več. Pa kak športen sedež not. Tega pri Kiji ne pričakujem, s Soulom je divjanje v ovinkih, kar mal mučno, te iz sedeža kr premika. Pa jaz se nikakor ne morm navadit, da ni ročnega menjalnika, za "divjanje v ovinkih". Prav manjka prestavit v višje obrate ... i3 ima precej boljše sedeže za ovinke, vendar tistega občutka ko greš z 4-5000 obrati v ovinek pa ni. Moje sanje so Mini Cooper EV ... po možnosti Coutryman Se pa bojim, da je za "divjanje" precej boljša opcija hybrid.
Robie
bnovak88
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Vodice
Avto: Peugeot ion
49
121

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a bnovak88 »

Tukaj pišeš o športnih sedežih in divjanju, dva posta gor pa o tem kako je fino ker se ti je življenje umirilo z EV. Ne razumem povsem ali ti je zdaj umirjenost všeč ali ne zares.
Robie, robert
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a DCT »

bnovak88 napisal/-a:Tukaj pišeš o športnih sedežih in divjanju, dva posta gor pa o tem kako je fino ker se ti je življenje umirilo z EV. Ne razumem povsem ali ti je zdaj umirjenost všeč ali ne zares.
Saj je jasno,v resnici rad divja,ampak ker še nima EV-ja z dosegom 500 kilometrov,mora napisati,da se mu je življenje v njem umirilo in da se zelo rad ustavlja na slow food kosilih za uro in pol vsakih 150 km Počakaj da nabavi Nira EV,takrat bo spet več akcije

Robert,napol za šalo,napol zares,pa brez zamere
robert
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a robert »

hahhaha..

niste prebrali vsega...
Napisal sem, da so bila obdobja, ko se je divjalo. .... da se razume, po pameti
Sedaj je pa obdobje, takoj za tem, ko vidim, da se počasi daleč pride... pa spet.... se ne cijazim, ampak si planiram postanke.
Pa bo spet tole kdo narobe razumel, planiram ko kam grem na daljšo pot, za vsak dan seveda ne planiram.
In to mi je večji luxus/razkošje, kot je bilo prej.
Tja in sem pa pogrešam športne sedeže. Noben EV takih nima (verjetno moram izvzet Teslo).
O menjalniku pa kdaj drugič.

Najbolje, da tule res zaključim.
Vsekakor pa vse željne debate vabim na ali !!
Damijan
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 313
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
471
676

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a Robinhood »

@Robert... vidim, da kontrirajo samo tisti ki evja sploh še nimajo ali pa bi in nebi meli evjčka parkiranega v garaži...
Vsi smo pametni kako hitro bo polnjenje baterije z večjimi baterijami in kako bo to oh in sploh... večja baterija ni vse in prinese tudi slabosti - predvsem dodatna teža in zahtevnejše hlajenje. Najaveč pomeni kako velika je poraba na 100km in da imaš dosega okoli 250km. Mislim da so nemci delali primerjavo tesle 80d in Ioniq koliko se prevozi v 24h in so ugotovili da je tesla dosegla zanemarljivo razliko in verjetno če bi imeli močnejši DC je sploh nebi bilo... Ne vem, če se hoby ev loverji zavedajo,da imamo najhitrejše DCje v Sloveniji 50kW seveda prihajajo močnejše ampak edini avto razen tesle ki se je polnil hitreje od Ioniqa je bil testni nissan leaf z 60 kWh LG baterijo pa še to sem videl samo slike... v roku parih let bo pa tehnologija še tolko napredovala, da je ta debata popolnoma nesmiselna. Pravilno vprašanje bi bilo ali je s trenutno polnilno infrastrukturo EV lahko edini avto... Lp
robert, Damijan, robertto, magic, evid
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a magic »

DCT napisal/-a:
magic napisal/-a:
Ni mi jasno kako večjo baterijo na dolgih poteh hitreje na hitro napolniš...
Zelo preprosto,vsako baterijo ti do cca.80% polni hitro,nato pa upočasni polnjenje.
Praktičen primer: do doma potrebuješ 30 kWh energije,pa rad bi čimprej napolnil.
In če imaš recimo (neto) 30 kWh baterijo,ti jo bo hitro napolnilo do 80% v recimo pol ure (torej 24 kWh),nato pa boš do celotnih 30kWh čakal še eno uro.
Drugi voznik,ki bi istočasno polnil,a imel avto s 40 kWh baterijo,jo bo zlahka napolnil hitro do 30 kWh (torej slabih 80%) v recimo 40 minutah,torej on bo zaradi večje baterije cca. 2x hitreje napolnil svojo baterijo z energijo 30 kWh kot ti.
Številke so okvirne,ampak upam da je iz primera jasna poanta prednosti večje baterije...
Imaš prav in tudi nimaš prav, tale tvoja teorija v realnosti ne drži popolnoma vode. Isto lahko manjšo baterijo polniš na dobrih 80% in krajši čas, se pač 1x več ustaviš, zopet za krajši čas. Jaz se raje večkrat za manj časa kot pa manjkrat za dlje. Tudi polnjenje pri 80% se ni tako pičasno, saj pri ioniqu ne. Ravno danes sem imel dosega cca 50km, priklopil v Kopru, sla z ženo na wc in v Lidl kupt nekaj prigrizkov in avto je bil napolnjen na 94%, polnilnica se je posledično izklopla. Dokaj hitro je bilo to.
robertto, Robinhood, evid
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a DCT »

magic napisal/-a: Imaš prav in tudi nimaš prav, tale tvoja teorija v realnosti ne drži popolnoma vode. Isto lahko manjšo baterijo polniš na dobrih 80% in krajši čas, se pač 1x več ustaviš, zopet za krajši čas. Jaz se raje večkrat za manj časa kot pa manjkrat za dlje...
Res je,tudi ti imaš na nek način prav,razen tega,da z večkratnim ustavljanjem nesmiselno porabljaš dodaten čas in predvsem zraven še tvegaš,da polnilnica ne do delovala ali da bo zasedena (ali da ne bo tako hitra kot prejšnja)...tako da tole z večkratnim ustavljanjam je bolj prisiljena izjava,ker če bi recimo imel 2x večjo baterijo kot sedaj,verjemi da se nebi ustavljal tako pogosto kot se sedaj,pa če priznaš ali ne
Dzun Tao, Robie
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7867

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a matija »

Iz lastnih izkusenj povem, da veckratno ustavljanje ni fajn. S CZerom si na vsaki DC polnilnici. Tudi Bjorn testiral e-nv200 in se je nekaj desetkrat ustavil. Polnjenja pa tako kratka da gres komaj scat.

Prednost vecje baterije je tudi v tem, da se ustavis 1x in takrat v miru pojes kosilo.

Mala baterija ima tudi manj casa polnjenje z visoko hitrostjo, tapering je hitreje tu. S tem pa se zgublja tako cas, kot denar.
Dzun Tao, Robie
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a magic »

Ja govorim o ustavljanjih na 200-250km, ne na nekih res kratkih relacijah. Pri toliko km ti že paše se mal noge pretegnit za pol urce.
matija
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a Goran »

Kot je nekdo zanč lepo opisal .... ustavljal je na 100 km, ker ne veš kaj bo z naslednjo PP. Ustavljanje na 250 km bi bilo zelo fajn, če bi imel še 40%, da prideš do naslednje PP, če iz kateregakoli razloga ne moreš polniti tam kjer si po 250 ustavil. Ampak to pomeni, da rabiš avto, ki ima na AC domet vsaj 400 km.
Dzun Tao
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: EV kot edini avto

Odgovor Napisal/-a magic »

DC polnilnic je iz dneva v dan več, v bližnji prihodnosti to ne bo več problem, že sedaj ni. Jaz od doma do Kopra prevozim cca 190km, skoraj vse po AC, vmes so vsaj 4 ali 5 DC polnilnic, ni hudič da ne bi nobena delala.
evid, matija
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”