Hitrost polnjenja

Električna izvedba klasičnega golfa
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2549
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1735
863

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a pirpy » 21 Feb 2020, 18:33

lovec1990 je napisal/-a:
pirpy je napisal/-a:Vsi ev ji imajo buffer zgoraj in spodaj


torej če imajo buffer zakaj je potem toliko nasvetov uporanikov da se polni samo do 80-90% in ne do 100% in po drugi strani naj bi eGolf balansiral baterijo ko je ta polna 80% pa do 100%.

Torej kaj je bolj zdravo za baterijo filanje do 80% brez balansiranja ali 100% z balansiranjem?


Zgornji buffer je okoli 5 %, torej tebi kaže 100 v resnici je 95
Obstaja raziskava, ki jo je naredil samsung za svoje li-ionske baterije v kateri se kaže kako pomembno je, da ne polniš na 100 %
Torej, če samsung baterijo polniš od 0-100% narediš 500 ciklov in baterija ima samo še 80 % prvotne kapacitete, če pa jo polniš 20-70%
pa lahko narediš 6000 ciklov preden ji kapaciteta pade na 80 % SOH.

6000 x 20-70% pa je 3000 polnih ciklov, kar pomeni da če polniš 20-70 baterija izdrži 6 x dlje.

Seveda baterije so različne in tudi buffer nekaj pomaga, zraven je še faktor staranja, ampak vse li-ionske se obnašajo podobno.
Izogibaj se polnenja do 100 in potem avto garažirati za 14 dni medtem, ko si na Havajih :)
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1520
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1226
881

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a warpedone » 21 Feb 2020, 18:39

ni tolk problem filanje na 100, kot je problem čas, ko baterija stoji na 100.
po możnosti na soncu na asfaltiranem parkiriscu...
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
alfy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 404
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex
234
151

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a alfy » 21 Feb 2020, 18:54

Meni na i3 ko je je napolnjenost 100% kaže napolnjenost celic 3.98V. Samsung v podatkih navaja max charge voltage 4.15V.
Očitno je proizvajalec pustil rezervo, da nam ne rabi mislit, fool proof
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2549
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1735
863

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a pirpy » 21 Feb 2020, 18:57

mislim da samsung navaja 4.20, moja zoe jih napolni na 4.15 in kaže 95% real SOC and 100 user SOC
alfy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 404
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex
234
151

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a alfy » 21 Feb 2020, 19:22

pirpy je napisal/-a:mislim da samsung navaja 4.20, moja zoe jih napolni na 4.15 in kaže 95% real SOC and 100 user SOC


Jaz sem gledal datasheet za SDI 94ah kot imam in je 4.15V navedeno.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2105
Avto: EV Kona 64
2130
1716

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 21 Feb 2020, 19:48

Moraš pa po drugi strani vedeti, da v primeru, da uporabljaš le 20/70% je uporabne le pol baterije, torej si plačal nekaj kar sploh ne uporabljaš. Zdaj če polniš 20/70% le takrat ko ne rabiš cele kapacitete je ok, če pa tako delaš tudi takrat ko moraš nato dopolniti na poti, pa je vprašanje profitabilnosti take investicije, ki stoji in 'čaka 10 let na pričetek uporabe' :geek:
timo, Sebastijan
lovec1990
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 158
Kraj: Komenda
Avto: Yaris
27
91

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a lovec1990 » 21 Feb 2020, 20:21

^^ saj zato se meni zdi da če filaš enkrat na teden te nima nič skrbeti samo poskrbiš da ni predolgo na 100% in pa da v primeru, da bo avto stal nafilaš na 50% pa je.

druga stvar ki pa se manj omenja pa je sama temperatura med filanjem in menim da priložena polnilna postaja na šuko ki fila z 10 amperi manj škoduje bateriji kot pa kaka hitrejša polnilnica
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 332
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
331
308

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a EVH » 21 Feb 2020, 20:47

"druga stvar ki pa se manj omenja pa je sama temperatura med filanjem in menim da priložena polnilna postaja na šuko ki fila z 10 amperi manj škoduje bateriji kot pa kaka hitrejša polnilnica" [/quote]

Mimogrede, odkar imam telefon z možnostjo brezžičnega polnjenja, ga polnim kar v avtu. Vendar pa je med takim polnjenjem zelo topel, bi rekel ene 40stC mogoče še več. Je pa polnjenje počasnejše kot na kablu (kjer se sicer ne greje), torej moč polnjenja najbrž ni visoka.
Ali brezžično polnjenje škodi bateriji bolj kot žično?
Sem pogledal spec.:preko kabla polni 40W, brezžično pa 15W
lovec1990
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 158
Kraj: Komenda
Avto: Yaris
27
91

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a lovec1990 » 21 Feb 2020, 21:07

jaz bi rekel da ampak razumi to ni isto ker pri tvojem primeru gre za dva različna načina polnjenja. Povej telefon se lahko fila z 40W če pa se omeji moč na 20W se bo baterija bolj grela ali manj?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2549
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1735
863

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a pirpy » 21 Feb 2020, 21:23

pri brezžičnemu polnjenju se ne pregreva baterija ampak polnilno vezje telefona in polnilna postaja zaradi slabe učinkovitosti , kar posledično pogreje cel telefon in tudi baterijo.
Stromcek, FV-EV, CRF, matija, EVH
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6145
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4674
5347

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a CRF » 22 Feb 2020, 06:49

pirpy je napisal/-a:mislim da samsung navaja 4.20, moja zoe jih napolni na 4.15 in kaže 95% real SOC and 100 user SOC

Točno to mi je čudno. Kona ima pri 100% SOC napetost celic 4.2V.... In tu ne vidim kakšnega bufferja zgoraj???
Admin @ EVSVET.eu
alfy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 404
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex
234
151

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a alfy » 22 Feb 2020, 08:35

CRF je napisal/-a:
pirpy je napisal/-a:mislim da samsung navaja 4.20, moja zoe jih napolni na 4.15 in kaže 95% real SOC and 100 user SOC

Točno to mi je čudno. Kona ima pri 100% SOC napetost celic 4.2V.... In tu ne vidim kakšnega bufferja zgoraj???


Ja po napetosti ni videt rezerve, mogoče ne napolni vseh celic?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2549
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1735
863

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a pirpy » 22 Feb 2020, 09:07

Hehe, Baterija ne deluje tako :)
So pač našli kemijo, ki z max napetostjo 4.2 izdrži 1000 ciklov ...
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2105
Avto: EV Kona 64
2130
1716

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 22 Feb 2020, 10:08

Zanimivo bo videti kaj se dogaja proti koncu oziroma proti max številu ciklov z baterijo. Dokler je teh ciklov malo spremljanje nima veze, oziroma opaziš le napake, sama kvaliteta baterije pa se bo pokazala proti koncu. Npr. mene zanima kako bo s Kono39 (ali drug avto z istimi baterijami), ko bo enkrat imela 300.000 in več km :whew:
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2549
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1735
863

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a pirpy » 22 Feb 2020, 15:25

Ali ima kona 39 kWh tudi celice napolnjene na 4.2 V ?
64 kWh kona lahko celice polni višje ker za 200 k km ali po novem 160 k km kolikor je garancije, ne rabi toliko polnih ciklov kot 39 kWh kona
To bo še zanimivo :)
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2105
Avto: EV Kona 64
2130
1716

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 22 Feb 2020, 15:28

pirpy je napisal/-a:Ali ima kona 39 kWh tudi celice napolnjene na 4.2 V ?
64 kWh kona lahko celice polni višje ker za 200 k km ali po novem 160 k km kolikor je garancije, ne rabi toliko polnih ciklov kot 39 kWh kona
To bo še zanimivo :)


Ups, to pa sploh nisem pomislil, da se lahko s tem igrajo in nas okol prinesejo :smirk:
alfy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 404
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex
234
151

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a alfy » 22 Feb 2020, 20:11

Sem prej še malo pogledal parametre baterije pri i3 in piše:
State of charge, lower limit: 10%
State of charge, upper limit: 89.4%

Torej buffer spodaj in zgoraj 10%.

Pri 50% statusu je bilo 3.56V v celicah, bom pogledal še enkrat pol kolko je, ko se napolni na 100%.

Pri 7% prikazanega statusa, torej realnih 17%, se samodejo vklopi REX.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2105
Avto: EV Kona 64
2130
1716

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 22 Feb 2020, 21:31

alfy je napisal/-a:Sem prej še malo pogledal parametre baterije pri i3 in piše...Pri 50% statusu je bilo 3.56V v celicah, bom pogledal še enkrat pol kolko je, ko se napolni na 100%.


Tole bi tudi mene zanimala razlika pri Koni39 in Koni64, če lahko kdo ki ima OBD pogleda koliko je v celicah napetost pri npr. 20%, 80% in 100% :geek:
alfy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 404
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex
234
151

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a alfy » 22 Feb 2020, 22:22

alfy je napisal/-a:Sem prej še malo pogledal parametre baterije pri i3 in piše:
State of charge, lower limit: 10%
State of charge, upper limit: 89.4%

Torej buffer spodaj in zgoraj 10%.

Pri 50% statusu je bilo 3.56V v celicah, bom pogledal še enkrat pol kolko je, ko se napolni na 100%.

Pri 7% prikazanega statusa, torej realnih 17%, se samodejo vklopi REX.


Evo baterija polna, 4.14V po celici, kar je bolj logično od tistih 3.98V o katerih sem pisal zadnjič.
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 332
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
331
308

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a EVH » 23 Feb 2020, 06:53

alfy je napisal/-a:
alfy je napisal/-a:Sem prej še malo pogledal parametre baterije pri i3 in piše:
State of charge, lower limit: 10%
State of charge, upper limit: 89.4%

Torej buffer spodaj in zgoraj 10%.

Pri 50% statusu je bilo 3.56V v celicah, bom pogledal še enkrat pol kolko je, ko se napolni na 100%.

Pri 7% prikazanega statusa, torej realnih 17%, se samodejo vklopi REX.


Evo baterija polna, 4.14V po celici, kar je bolj logično od tistih 3.98V o katerih sem pisal zadnjič.


4,14V/4,2V= 0,985 Ali je potem bufferja samo 1,5%?

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na