Hitrost polnjenja

Električna izvedba klasičnega golfa
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a pirpy »

lovec1990 napisal/-a:
pirpy napisal/-a:Vsi ev ji imajo buffer zgoraj in spodaj
torej če imajo buffer zakaj je potem toliko nasvetov uporanikov da se polni samo do 80-90% in ne do 100% in po drugi strani naj bi eGolf balansiral baterijo ko je ta polna 80% pa do 100%.

Torej kaj je bolj zdravo za baterijo filanje do 80% brez balansiranja ali 100% z balansiranjem?
Zgornji buffer je okoli 5 %, torej tebi kaže 100 v resnici je 95
Obstaja raziskava, ki jo je naredil samsung za svoje li-ionske baterije v kateri se kaže kako pomembno je, da ne polniš na 100 %
Torej, če samsung baterijo polniš od 0-100% narediš 500 ciklov in baterija ima samo še 80 % prvotne kapacitete, če pa jo polniš 20-70%
pa lahko narediš 6000 ciklov preden ji kapaciteta pade na 80 % SOH.

6000 x 20-70% pa je 3000 polnih ciklov, kar pomeni da če polniš 20-70 baterija izdrži 6 x dlje.

Seveda baterije so različne in tudi buffer nekaj pomaga, zraven je še faktor staranja, ampak vse li-ionske se obnašajo podobno.
Izogibaj se polnenja do 100 in potem avto garažirati za 14 dni medtem, ko si na Havajih
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

ni tolk problem filanje na 100, kot je problem čas, ko baterija stoji na 100.
po możnosti na soncu na asfaltiranem parkiriscu...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
alfy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2568
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex in Tesla🤦
1411
1022

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a alfy »

Meni na i3 ko je je napolnjenost 100% kaže napolnjenost celic 3.98V. Samsung v podatkih navaja max charge voltage 4.15V.
Očitno je proizvajalec pustil rezervo, da nam ne rabi mislit, fool proof
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a pirpy »

mislim da samsung navaja 4.20, moja zoe jih napolni na 4.15 in kaže 95% real SOC and 100 user SOC
alfy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2568
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex in Tesla🤦
1411
1022

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a alfy »

pirpy napisal/-a:mislim da samsung navaja 4.20, moja zoe jih napolni na 4.15 in kaže 95% real SOC and 100 user SOC
Jaz sem gledal datasheet za SDI 94ah kot imam in je 4.15V navedeno.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6165
4035

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Moraš pa po drugi strani vedeti, da v primeru, da uporabljaš le 20/70% je uporabne le pol baterije, torej si plačal nekaj kar sploh ne uporabljaš. Zdaj če polniš 20/70% le takrat ko ne rabiš cele kapacitete je ok, če pa tako delaš tudi takrat ko moraš nato dopolniti na poti, pa je vprašanje profitabilnosti take investicije, ki stoji in 'čaka 10 let na pričetek uporabe'
timo, Sebastijan
lovec1990
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 792
Kraj: Komenda
Avto: ID.3 City
215
305

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a lovec1990 »

^^ saj zato se meni zdi da če filaš enkrat na teden te nima nič skrbeti samo poskrbiš da ni predolgo na 100% in pa da v primeru, da bo avto stal nafilaš na 50% pa je.

druga stvar ki pa se manj omenja pa je sama temperatura med filanjem in menim da priložena polnilna postaja na šuko ki fila z 10 amperi manj škoduje bateriji kot pa kaka hitrejša polnilnica
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a EVH »

"druga stvar ki pa se manj omenja pa je sama temperatura med filanjem in menim da priložena polnilna postaja na šuko ki fila z 10 amperi manj škoduje bateriji kot pa kaka hitrejša polnilnica" [/quote]

Mimogrede, odkar imam telefon z možnostjo brezžičnega polnjenja, ga polnim kar v avtu. Vendar pa je med takim polnjenjem zelo topel, bi rekel ene 40stC mogoče še več. Je pa polnjenje počasnejše kot na kablu (kjer se sicer ne greje), torej moč polnjenja najbrž ni visoka.
Ali brezžično polnjenje škodi bateriji bolj kot žično?
Sem pogledal spec.:preko kabla polni 40W, brezžično pa 15W
lovec1990
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 792
Kraj: Komenda
Avto: ID.3 City
215
305

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a lovec1990 »

jaz bi rekel da ampak razumi to ni isto ker pri tvojem primeru gre za dva različna načina polnjenja. Povej telefon se lahko fila z 40W če pa se omeji moč na 20W se bo baterija bolj grela ali manj?
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a pirpy »

pri brezžičnemu polnjenju se ne pregreva baterija ampak polnilno vezje telefona in polnilna postaja zaradi slabe učinkovitosti , kar posledično pogreje cel telefon in tudi baterijo.
Stromcek, FV-EV, CRF, matija, EVH
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a CRF »

pirpy napisal/-a:mislim da samsung navaja 4.20, moja zoe jih napolni na 4.15 in kaže 95% real SOC and 100 user SOC
Točno to mi je čudno. Kona ima pri 100% SOC napetost celic 4.2V.... In tu ne vidim kakšnega bufferja zgoraj???
alfy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2568
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex in Tesla🤦
1411
1022

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a alfy »

CRF napisal/-a:
pirpy napisal/-a:mislim da samsung navaja 4.20, moja zoe jih napolni na 4.15 in kaže 95% real SOC and 100 user SOC
Točno to mi je čudno. Kona ima pri 100% SOC napetost celic 4.2V.... In tu ne vidim kakšnega bufferja zgoraj???
Ja po napetosti ni videt rezerve, mogoče ne napolni vseh celic?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Hehe, Baterija ne deluje tako
So pač našli kemijo, ki z max napetostjo 4.2 izdrži 1000 ciklov ...
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6165
4035

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Zanimivo bo videti kaj se dogaja proti koncu oziroma proti max številu ciklov z baterijo. Dokler je teh ciklov malo spremljanje nima veze, oziroma opaziš le napake, sama kvaliteta baterije pa se bo pokazala proti koncu. Npr. mene zanima kako bo s Kono39 (ali drug avto z istimi baterijami), ko bo enkrat imela 300.000 in več km
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Ali ima kona 39 kWh tudi celice napolnjene na 4.2 V ?
64 kWh kona lahko celice polni višje ker za 200 k km ali po novem 160 k km kolikor je garancije, ne rabi toliko polnih ciklov kot 39 kWh kona
To bo še zanimivo
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6165
4035

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

pirpy napisal/-a:Ali ima kona 39 kWh tudi celice napolnjene na 4.2 V ?
64 kWh kona lahko celice polni višje ker za 200 k km ali po novem 160 k km kolikor je garancije, ne rabi toliko polnih ciklov kot 39 kWh kona
To bo še zanimivo
Ups, to pa sploh nisem pomislil, da se lahko s tem igrajo in nas okol prinesejo
alfy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2568
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex in Tesla🤦
1411
1022

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a alfy »

Sem prej še malo pogledal parametre baterije pri i3 in piše:
State of charge, lower limit: 10%
State of charge, upper limit: 89.4%

Torej buffer spodaj in zgoraj 10%.

Pri 50% statusu je bilo 3.56V v celicah, bom pogledal še enkrat pol kolko je, ko se napolni na 100%.

Pri 7% prikazanega statusa, torej realnih 17%, se samodejo vklopi REX.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6165
4035

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

alfy napisal/-a:Sem prej še malo pogledal parametre baterije pri i3 in piše...Pri 50% statusu je bilo 3.56V v celicah, bom pogledal še enkrat pol kolko je, ko se napolni na 100%.
Tole bi tudi mene zanimala razlika pri Koni39 in Koni64, če lahko kdo ki ima OBD pogleda koliko je v celicah napetost pri npr. 20%, 80% in 100%
alfy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2568
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex in Tesla🤦
1411
1022

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a alfy »

alfy napisal/-a:Sem prej še malo pogledal parametre baterije pri i3 in piše:
State of charge, lower limit: 10%
State of charge, upper limit: 89.4%

Torej buffer spodaj in zgoraj 10%.

Pri 50% statusu je bilo 3.56V v celicah, bom pogledal še enkrat pol kolko je, ko se napolni na 100%.

Pri 7% prikazanega statusa, torej realnih 17%, se samodejo vklopi REX.
Evo baterija polna, 4.14V po celici, kar je bolj logično od tistih 3.98V o katerih sem pisal zadnjič.
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a EVH »

alfy napisal/-a:
alfy napisal/-a:Sem prej še malo pogledal parametre baterije pri i3 in piše:
State of charge, lower limit: 10%
State of charge, upper limit: 89.4%

Torej buffer spodaj in zgoraj 10%.

Pri 50% statusu je bilo 3.56V v celicah, bom pogledal še enkrat pol kolko je, ko se napolni na 100%.

Pri 7% prikazanega statusa, torej realnih 17%, se samodejo vklopi REX.
Evo baterija polna, 4.14V po celici, kar je bolj logično od tistih 3.98V o katerih sem pisal zadnjič.
4,14V/4,2V= 0,985 Ali je potem bufferja samo 1,5%?
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “e-Golf”