Hitrost polnjenja
Re: Hitrost polnjenja
Vse lepo in prav... Vprašanje je samo kako vsi razen Tesle delajo balancing če pa je do 100% pravega SOC še buffer?
Re: Hitrost polnjenja
Kakor razumem besedilo tudi Tesla mora delati balancing in sicer vsaj na vsake n-krat hitrih polnjenj ima sofwersko že tako urejeno, da te opozarja za balancing?
Re: Hitrost polnjenja
To so mu inženirji pozabili povedati, pa razlike med baterijami, hlajenjem, življenjsko dobo baterij (število polnjenj, ciklusov, starost, število km...) pa še marsikajCRF napisal/-a:Vse lepo in prav... Vprašanje je samo kako vsi razen Tesle delajo balancing če pa je do 100% pravega SOC še buffer?
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Re: Hitrost polnjenja
>> Sem našel eno zanimivo pojasnilo glede polnjenja baterij:
To pojasnilo je na nivoju 4. razreda osnovne šole - ni čist narobe ampak kup stvari ignorira in preveč poenostavlja s tem bralca navaja k napačnim zaključkom.
Baterije ne vedo nič o "hitrem" polnjenju, obstaja le trenutna lastna napetost na celici, lastna upornost celice in 'zunanja napetost polnilca', ki skozi celico "poganja" tok. Kako visok bo ta tok je direkt odvisno od trenutne notranje upornosti celice in razlike med polnilno in lastno napetostjo celice. Ohmov zakon.
Če želiš filat z višjo močjo ie. višjim tokom, moraš celico izpostavit višji polnilni napetosti i.e. višji razliki med polnilno in lastno napetostjo celice. Tesla nič ne omejuje "kolikokrat oz. kako pogosto lahko polniš na hitro" - to je navadna laž oz. zavajanje. Kar se dogaja je to, da se celicam zaradi uporabe povečuje lastna upornost, posledično ista razlika v napetosti skozi njih požene nižji tolk i.e. nižja moč. Višja kot je notranja upornost, manjši bo tok oz. polnilna moč. Če nujno želiš povečat moč, morš celico izpostavit višji polnilni napetosti. Višja kot je, več dodatne degradacije celice (i.e. povečanja upornosti in drugih sprememb) bo povzročala.
SC spremlja razmerje med lastno napetostjo in interno upornostjo celic in 'pazi' kakšni napetosti bo izpostavil konkretne celice z namenom minimiziranja dodatne degradacije celic. To ni "softversko omejevanje" ampak management oz. ne-uničevanje.
Tudi 8 let stare tesle se na SCjih še vedno uspejo filat z ~80kW.
Nekoč nekdaj, še v času prevlade svinčenih baterij, je večina polnilcev bila butastih - znali so filat le v dveh režimih - konstanten tok (dinamično višanje napetosti do neke Vmax) in zatem konstantna napetost (in posledično upoadanje toka / moči zaradi višanja notranje upornosti celic). Danes so polnilci za EVje bistveno bol pametni in se vsaj v večini primerov ne gredo dveh režimov ampak stvari spremljajo bol podrobno - Tesla ima 'popolno zveznost' oz. je omejena z močjo polnilca - nekateri drugi EVji še vedno filajo 'stopničasto' glede na SOC i.e. namesto dveh profilov imajo par njih.
To pojasnilo je na nivoju 4. razreda osnovne šole - ni čist narobe ampak kup stvari ignorira in preveč poenostavlja s tem bralca navaja k napačnim zaključkom.
Baterije ne vedo nič o "hitrem" polnjenju, obstaja le trenutna lastna napetost na celici, lastna upornost celice in 'zunanja napetost polnilca', ki skozi celico "poganja" tok. Kako visok bo ta tok je direkt odvisno od trenutne notranje upornosti celice in razlike med polnilno in lastno napetostjo celice. Ohmov zakon.
Če želiš filat z višjo močjo ie. višjim tokom, moraš celico izpostavit višji polnilni napetosti i.e. višji razliki med polnilno in lastno napetostjo celice. Tesla nič ne omejuje "kolikokrat oz. kako pogosto lahko polniš na hitro" - to je navadna laž oz. zavajanje. Kar se dogaja je to, da se celicam zaradi uporabe povečuje lastna upornost, posledično ista razlika v napetosti skozi njih požene nižji tolk i.e. nižja moč. Višja kot je notranja upornost, manjši bo tok oz. polnilna moč. Če nujno želiš povečat moč, morš celico izpostavit višji polnilni napetosti. Višja kot je, več dodatne degradacije celice (i.e. povečanja upornosti in drugih sprememb) bo povzročala.
SC spremlja razmerje med lastno napetostjo in interno upornostjo celic in 'pazi' kakšni napetosti bo izpostavil konkretne celice z namenom minimiziranja dodatne degradacije celic. To ni "softversko omejevanje" ampak management oz. ne-uničevanje.
Tudi 8 let stare tesle se na SCjih še vedno uspejo filat z ~80kW.
Nekoč nekdaj, še v času prevlade svinčenih baterij, je večina polnilcev bila butastih - znali so filat le v dveh režimih - konstanten tok (dinamično višanje napetosti do neke Vmax) in zatem konstantna napetost (in posledično upoadanje toka / moči zaradi višanja notranje upornosti celic). Danes so polnilci za EVje bistveno bol pametni in se vsaj v večini primerov ne gredo dveh režimov ampak stvari spremljajo bol podrobno - Tesla ima 'popolno zveznost' oz. je omejena z močjo polnilca - nekateri drugi EVji še vedno filajo 'stopničasto' glede na SOC i.e. namesto dveh profilov imajo par njih.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Hitrost polnjenja
Torej ključno je, da se baterija vsaj občasno nafila tudi do 100% in ne vseskozi samo do 80,90%.
Re: Hitrost polnjenja
Ne obstaja splošen recept - odvisno kako ima konkreten EV izveden BMS.
Fizika dopušča balansiranje celic tudi pri 50% napolnjenosti (karkoli to pač pomeni).
Res pa je, da je najlažje naredit balansiranje na način, da se ob dosežku/prekoračitvi določene napetosti celice med polnjenjem, tok preusmeri mimo celice oz. se vklopi kak dodaten upor itd, ki ji prepreči nadalnje polnjenje. Celice, ki še niso dosegle mejno napetost, pa se filajo naprej.
Možno je narest tudi bottom-balancing, da vse celice sprazniš na isto napetost ampak to tipično zahteva razmonitranje packa in direkten dostop do posameznih celic, itd.
In še žnj drugih variant. Bol kot je BMS 'butast', več pozitivnega in negativnega vpliva ima lahko tvoj scenarij uporabe.
Fizika dopušča balansiranje celic tudi pri 50% napolnjenosti (karkoli to pač pomeni).
Res pa je, da je najlažje naredit balansiranje na način, da se ob dosežku/prekoračitvi določene napetosti celice med polnjenjem, tok preusmeri mimo celice oz. se vklopi kak dodaten upor itd, ki ji prepreči nadalnje polnjenje. Celice, ki še niso dosegle mejno napetost, pa se filajo naprej.
Možno je narest tudi bottom-balancing, da vse celice sprazniš na isto napetost ampak to tipično zahteva razmonitranje packa in direkten dostop do posameznih celic, itd.
In še žnj drugih variant. Bol kot je BMS 'butast', več pozitivnega in negativnega vpliva ima lahko tvoj scenarij uporabe.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3556
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30941611
Re: Hitrost polnjenja
Jaz baterije na DiY battery packu za skuter balansiram vedno, ko je pack napolnjen čez 75 % tako brez problema balansiram 29 Ah baterije z 50 mA balancerjem.
Balanciranje se ustavi ko imajo vse celice enako napetost.
prav tako lahko naredi tudi tesla....
Balanciranje se ustavi ko imajo vse celice enako napetost.
prav tako lahko naredi tudi tesla....
Re: Hitrost polnjenja
Ali nima baterija od eGolf-a buffer cono oz 100% SOC dejansko ni 100% polna baterija?
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Re: Hitrost polnjenja
Mobilni telefon ne izvaja nobenega balanciranja saj ima samo eno celico. Polnjenje je po 90÷ pac pocasneje zaradi kemije in ne zaradi balanciranja. Balanciranje se lahko dela tudi sproti, bms preverja voltaže in po potrebi reagira.
Re: Hitrost polnjenja
Polnjenje do 100% bolj pomaga BMSu kot pa celicam.Simon napisal/-a:Torej ključno je, da se baterija vsaj občasno nafila tudi do 100% in ne vseskozi samo do 80,90%.
Če prav razumem pirpyja, se lahko balansira tudi pri 80%? Važno da so vse na isti napetosti.
Re: Hitrost polnjenja
Ja ok, ampak kako veš na katerih % se baterija od avta balansira? Najbolj zihr si, če ga vsaj občasno spustiš na 100% ali je kakšen boljši predlog?
Re: Hitrost polnjenja
Verjetno je res edina možnost 100% SOC, ker za balansiranje skrbi BMS, na katerega se ne da vplivat.
Re: Hitrost polnjenja
Sej ce je ena celica na 3,5Vin ostale na 3,8V npr jaz ne vidim razloga zakaj bms nebi zacel prej balansirati....
Re: Hitrost polnjenja
>> Ja ok, ampak kako veš na katerih % se baterija od avta balansira?
Tako, da raziščeš kako se konkreten avto obnaša - kaj počne in kdaj.
Začneš s priporočili proizvajalca, nadaljuješ na forumu modela avtomobila, kjer je več folka že šlo v detajle konkretne elektronike.
NI splošnega recepta, ki drži v 100% primerih in ničesar ne zamolči.
Tako, da raziščeš kako se konkreten avto obnaša - kaj počne in kdaj.
Začneš s priporočili proizvajalca, nadaljuješ na forumu modela avtomobila, kjer je več folka že šlo v detajle konkretne elektronike.
NI splošnega recepta, ki drži v 100% primerih in ničesar ne zamolči.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Hitrost polnjenja
torej če imajo buffer zakaj je potem toliko nasvetov uporanikov da se polni samo do 80-90% in ne do 100% in po drugi strani naj bi eGolf balansiral baterijo ko je ta polna 80% pa do 100%.pirpy napisal/-a:Vsi ev ji imajo buffer zgoraj in spodaj
Torej kaj je bolj zdravo za baterijo filanje do 80% brez balansiranja ali 100% z balansiranjem?
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Re: Hitrost polnjenja
Po moje 80%
In možen odgovor na prvi del. Ker Tesla zgoraj skoraj nima bufferja, ima pa velik vpliv na EV svet in edini dajejo jasna navodila da ne polnit vedno do 100%.
In možen odgovor na prvi del. Ker Tesla zgoraj skoraj nima bufferja, ima pa velik vpliv na EV svet in edini dajejo jasna navodila da ne polnit vedno do 100%.
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 449
- Kraj: Slovenska bistrica
- Avto: Renault ZOE
-
1921703
Re: Hitrost polnjenja
Da avti oz. BMS ne balansirajo celic pri nižjih SOC je verjetno vzrok to, da ko je baterija prazna večinoma vsi želimo, da se baterija čimprej napolni. Ko pa je baterija več ali manj polna, avto se še pa vedno polni potem pa ima BMS čas, da balansira celice. Avto je že tako ali tako večinoma napolnjen.
Ko se celice balansirajo se baterija polni počasneje, zato uporabniki nebi bili najbolj veseli, če bi se baterija balansirala, ko je prazna in ko se nam mudi.
Ko se celice balansirajo se baterija polni počasneje, zato uporabniki nebi bili najbolj veseli, če bi se baterija balansirala, ko je prazna in ko se nam mudi.
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 449
- Kraj: Slovenska bistrica
- Avto: Renault ZOE
-
1921703
Re: Hitrost polnjenja
Ja ampak takrat bi pa mogel uporabnik sporočiti vozilu, da lahko balansira celice kljub temu da je baterija bolj prazna. Edino uporabnik ve, kdaj približno bo avto spet potreboval.
Jaz bi rekel tako, da je najbolje polnit do tistega SOCa, dokler se avto polni na nazivni moči polnilnice oz. vgrajenega polnilca v avtu. Ko avto enkrat začne zmanjševati hitrost polnjenja, potem se že verjetno začne rahlo balansiranje celic. Občasno ko nam čas dopušča, se pa naj avto napolni do konca, če je le možno od čisto prazne baterije do samodejnega izklopa polnjenja.
Jaz bi rekel tako, da je najbolje polnit do tistega SOCa, dokler se avto polni na nazivni moči polnilnice oz. vgrajenega polnilca v avtu. Ko avto enkrat začne zmanjševati hitrost polnjenja, potem se že verjetno začne rahlo balansiranje celic. Občasno ko nam čas dopušča, se pa naj avto napolni do konca, če je le možno od čisto prazne baterije do samodejnega izklopa polnjenja.