Hitrost polnjenja

Električna izvedba klasičnega golfa
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6372
Avto: Kona in Zoe
4910
5945

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a CRF »

Vse lepo in prav... Vprašanje je samo kako vsi razen Tesle delajo balancing če pa je do 100% pravega SOC še buffer?
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2682
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1385
1256

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a Simon »

Kakor razumem besedilo tudi Tesla mora delati balancing in sicer vsaj na vsake n-krat hitrih polnjenj ima sofwersko že tako urejeno, da te opozarja za balancing?
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1248
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1241
1671

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a edi-b »

CRF napisal/-a:Vse lepo in prav... Vprašanje je samo kako vsi razen Tesle delajo balancing če pa je do 100% pravega SOC še buffer?
To so mu inženirji pozabili povedati, pa razlike med baterijami, hlajenjem, življenjsko dobo baterij (število polnjenj, ciklusov, starost, število km...) pa še marsikaj
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8199
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5337
3461

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Sem našel eno zanimivo pojasnilo glede polnjenja baterij:

To pojasnilo je na nivoju 4. razreda osnovne šole - ni čist narobe ampak kup stvari ignorira in preveč poenostavlja s tem bralca navaja k napačnim zaključkom.

Baterije ne vedo nič o "hitrem" polnjenju, obstaja le trenutna lastna napetost na celici, lastna upornost celice in 'zunanja napetost polnilca', ki skozi celico "poganja" tok. Kako visok bo ta tok je direkt odvisno od trenutne notranje upornosti celice in razlike med polnilno in lastno napetostjo celice. Ohmov zakon.

Če želiš filat z višjo močjo ie. višjim tokom, moraš celico izpostavit višji polnilni napetosti i.e. višji razliki med polnilno in lastno napetostjo celice. Tesla nič ne omejuje "kolikokrat oz. kako pogosto lahko polniš na hitro" - to je navadna laž oz. zavajanje. Kar se dogaja je to, da se celicam zaradi uporabe povečuje lastna upornost, posledično ista razlika v napetosti skozi njih požene nižji tolk i.e. nižja moč. Višja kot je notranja upornost, manjši bo tok oz. polnilna moč. Če nujno želiš povečat moč, morš celico izpostavit višji polnilni napetosti. Višja kot je, več dodatne degradacije celice (i.e. povečanja upornosti in drugih sprememb) bo povzročala.

SC spremlja razmerje med lastno napetostjo in interno upornostjo celic in 'pazi' kakšni napetosti bo izpostavil konkretne celice z namenom minimiziranja dodatne degradacije celic. To ni "softversko omejevanje" ampak management oz. ne-uničevanje.

Tudi 8 let stare tesle se na SCjih še vedno uspejo filat z ~80kW.

Nekoč nekdaj, še v času prevlade svinčenih baterij, je večina polnilcev bila butastih - znali so filat le v dveh režimih - konstanten tok (dinamično višanje napetosti do neke Vmax) in zatem konstantna napetost (in posledično upoadanje toka / moči zaradi višanja notranje upornosti celic). Danes so polnilci za EVje bistveno bol pametni in se vsaj v večini primerov ne gredo dveh režimov ampak stvari spremljajo bol podrobno - Tesla ima 'popolno zveznost' oz. je omejena z močjo polnilca - nekateri drugi EVji še vedno filajo 'stopničasto' glede na SOC i.e. namesto dveh profilov imajo par njih.
Simon, domina, DGJ
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2682
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1385
1256

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a Simon »

Torej ključno je, da se baterija vsaj občasno nafila tudi do 100% in ne vseskozi samo do 80,90%.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8199
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5337
3461

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ne obstaja splošen recept - odvisno kako ima konkreten EV izveden BMS.
Fizika dopušča balansiranje celic tudi pri 50% napolnjenosti (karkoli to pač pomeni).

Res pa je, da je najlažje naredit balansiranje na način, da se ob dosežku/prekoračitvi določene napetosti celice med polnjenjem, tok preusmeri mimo celice oz. se vklopi kak dodaten upor itd, ki ji prepreči nadalnje polnjenje. Celice, ki še niso dosegle mejno napetost, pa se filajo naprej.

Možno je narest tudi bottom-balancing, da vse celice sprazniš na isto napetost ampak to tipično zahteva razmonitranje packa in direkten dostop do posameznih celic, itd.

In še žnj drugih variant. Bol kot je BMS 'butast', več pozitivnega in negativnega vpliva ima lahko tvoj scenarij uporabe.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3556
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3094
1611

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Jaz baterije na DiY battery packu za skuter balansiram vedno, ko je pack napolnjen čez 75 % tako brez problema balansiram 29 Ah baterije z 50 mA balancerjem.
Balanciranje se ustavi ko imajo vse celice enako napetost.
prav tako lahko naredi tudi tesla....
lovec1990
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 792
Kraj: Komenda
Avto: ID.3 City
215
305

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a lovec1990 »

Ali nima baterija od eGolf-a buffer cono oz 100% SOC dejansko ni 100% polna baterija?
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3556
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3094
1611

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Vsi ev ji imajo buffer zgoraj in spodaj
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6486
Avto: Kona 64_2018
3459
583

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Mobilni telefon ne izvaja nobenega balanciranja saj ima samo eno celico. Polnjenje je po 90÷ pac pocasneje zaradi kemije in ne zaradi balanciranja. Balanciranje se lahko dela tudi sproti, bms preverja voltaže in po potrebi reagira.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6372
Avto: Kona in Zoe
4910
5945

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a CRF »

Simon napisal/-a:Torej ključno je, da se baterija vsaj občasno nafila tudi do 100% in ne vseskozi samo do 80,90%.
Polnjenje do 100% bolj pomaga BMSu kot pa celicam.
Če prav razumem pirpyja, se lahko balansira tudi pri 80%? Važno da so vse na isti napetosti.
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2682
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1385
1256

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a Simon »

Ja ok, ampak kako veš na katerih % se baterija od avta balansira? Najbolj zihr si, če ga vsaj občasno spustiš na 100% ali je kakšen boljši predlog?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6372
Avto: Kona in Zoe
4910
5945

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a CRF »

Verjetno je res edina možnost 100% SOC, ker za balansiranje skrbi BMS, na katerega se ne da vplivat.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6486
Avto: Kona 64_2018
3459
583

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Sej ce je ena celica na 3,5Vin ostale na 3,8V npr jaz ne vidim razloga zakaj bms nebi zacel prej balansirati....
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8199
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5337
3461

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Ja ok, ampak kako veš na katerih % se baterija od avta balansira?
Tako, da raziščeš kako se konkreten avto obnaša - kaj počne in kdaj.
Začneš s priporočili proizvajalca, nadaljuješ na forumu modela avtomobila, kjer je več folka že šlo v detajle konkretne elektronike.

NI splošnega recepta, ki drži v 100% primerih in ničesar ne zamolči.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
lovec1990
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 792
Kraj: Komenda
Avto: ID.3 City
215
305

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a lovec1990 »

pirpy napisal/-a:Vsi ev ji imajo buffer zgoraj in spodaj
torej če imajo buffer zakaj je potem toliko nasvetov uporanikov da se polni samo do 80-90% in ne do 100% in po drugi strani naj bi eGolf balansiral baterijo ko je ta polna 80% pa do 100%.

Torej kaj je bolj zdravo za baterijo filanje do 80% brez balansiranja ali 100% z balansiranjem?
domina
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6372
Avto: Kona in Zoe
4910
5945

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a CRF »

Po moje 80%

In možen odgovor na prvi del. Ker Tesla zgoraj skoraj nima bufferja, ima pa velik vpliv na EV svet in edini dajejo jasna navodila da ne polnit vedno do 100%.
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 449
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
192
1703

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a Sebastijan »

Da avti oz. BMS ne balansirajo celic pri nižjih SOC je verjetno vzrok to, da ko je baterija prazna večinoma vsi želimo, da se baterija čimprej napolni. Ko pa je baterija več ali manj polna, avto se še pa vedno polni potem pa ima BMS čas, da balansira celice. Avto je že tako ali tako večinoma napolnjen.

Ko se celice balansirajo se baterija polni počasneje, zato uporabniki nebi bili najbolj veseli, če bi se baterija balansirala, ko je prazna in ko se nam mudi.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6372
Avto: Kona in Zoe
4910
5945

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a CRF »

Lahko pa bi balansiral ko avto doseže nastavljen SOC. Mogoče pa?
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 449
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
192
1703

Re: Hitrost polnjenja

Odgovor Napisal/-a Sebastijan »

Ja ampak takrat bi pa mogel uporabnik sporočiti vozilu, da lahko balansira celice kljub temu da je baterija bolj prazna. Edino uporabnik ve, kdaj približno bo avto spet potreboval.

Jaz bi rekel tako, da je najbolje polnit do tistega SOCa, dokler se avto polni na nazivni moči polnilnice oz. vgrajenega polnilca v avtu. Ko avto enkrat začne zmanjševati hitrost polnjenja, potem se že verjetno začne rahlo balansiranje celic. Občasno ko nam čas dopušča, se pa naj avto napolni do konca, če je le možno od čisto prazne baterije do samodejnega izklopa polnjenja.
Odgovori

Vrni se na “e-Golf”