Hitrost polnjenja
Hitrost polnjenja
Bom kar tukaj postavil vprašanje:
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2155
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12561043
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
Koliko je bil napolnjen, ko si ga dal polnit?
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2155
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12561043
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
Mi smo danes šli na vožnjo in prvo testno polnenje z eGolfom. V Kamniku. Isto na polnilnici gremo na elektriko. 11kwh v slabe 2 uri. Smo pa do vrha napolnili.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
To je dokaj normalno. Kot vem ima notranji polnilec okoli 7 kw/h in ob nekaj izgubah ob polnjenju se lahko nekaj energije izgubi.gile napisal/-a:Bom kar tukaj postavil vprašanje:
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
Meni je čudno, če meni kona, ki je enofazna, vedno vleče okoli 7 kWh, razen baterija polna nad 80% zmanjšuje. V čem je potem fora, da je golf dvofazni, bi ja moral ja precej več, razen če je samo 2x16A, kar bi bilo potem enako 7,2?gile napisal/-a:Bom kar tukaj postavil vprašanje:
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?
Si bil kje blizu Krka
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
Pojdi v nastavitve tam, kjer se nastavi moč polnjenja. Lahko, da nimaš nastavljeno na max. moč polnjenja.gile napisal/-a:Bom kar tukaj postavil vprašanje:
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
Saj je prav. Malo manj kot 1h je 6kWh cist realen rezultat.Matej napisal/-a:Pojdi v nastavitve tam, kjer se nastavi moč polnjenja. Lahko, da nimaš nastavljeno na max. moč polnjenja.gile napisal/-a:Bom kar tukaj postavil vprašanje:
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
Jaz sem zadnjič z Zoe na Lidl v Celovcu AC polnilnici v 47 min pretočil 11 kWh, pa je bilo okrog nula temperatura... to je ta prednost, ki jo ima Zoe na AC polnilnicah, sploh pri 22kW.
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
Hvala za odgovore. Sem pa vseen mislil, da to mal hitrej fila na javnih polnilnicah. No ja, se bomo že prilagodili.
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
Malo moraš ločiti med hitrimi in počasnimi polnilnicami. Na hitrih ali bolje rečeno DC gre vse hitreje, saj so namenjene za tranzitgile napisal/-a:Hvala za odgovore. Sem pa vseen mislil, da to mal hitrej fila na javnih polnilnicah. No ja, se bomo že prilagodili.
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 449
- Kraj: Slovenska bistrica
- Avto: Renault ZOE
-
1921703
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
Potem ti je polnilo z polovično močjo.Simon napisal/-a:Jaz sem zadnjič z Zoe na Lidl v Celovcu AC polnilnici v 47 min pretočil 11 kWh, pa je bilo okrog nula temperatura... to je ta prednost, ki jo ima Zoe na AC polnilnicah, sploh pri 22kW.
Moja je polnila z 21kW na Petrolovi AC polnilnici. Baterija je bila tudi hladna.
Re: Polnjenje za Gen-i naročnike
Gile: Golf ima 7.4kW polnilec, enako kot Kona pred 2020 modelom. Razlika je le ta, da Kona to pobere iz 1 faze, Golf pa razdeli med dve - kar pride prav kjer so manjse moci.
Hitre pollnilnice so le DC (tudi ce ti je prodajalec nakldal o hitrih AC, so zal omejene s polnilci avtov in hitrih to realno ni vec). Za potovanja bos uporabljal hitre DC polnilnice, kjer bos polnil z okoli 38kW.
Hitre pollnilnice so le DC (tudi ce ti je prodajalec nakldal o hitrih AC, so zal omejene s polnilci avtov in hitrih to realno ni vec). Za potovanja bos uporabljal hitre DC polnilnice, kjer bos polnil z okoli 38kW.
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2155
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12561043
Re: Hitrost polnjenja
A za golfa tudi se priporoča, da se ne polni do vrha? Ali pač povem, polni in vozi ter se ne obremenjuj.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Hitrost polnjenja
Kot pri vsaki stvari.
Če želiš dolgo življensko dobo, potem pazi na optimalno polnjenje in vzdržuj. Če ti je pomembna uporabnost, potem se vozi in polni in o tem ne razmišljaj. Vsak od nas bo vzel tisti mix tega dvojega, ki se njegovim potrebam, globini žepa in udobja zdi najustreznejši
Vrsta EV načeloma tu ni pomembna, morda bolj kapaciteta baterij. Moj miks je takšen, da načeloma polnim do 80 ali 90%, kadar imam več zaporednih dolgih relacij pa do 100%. Na javnih pa le po potrebi. Se pa ne ukvarjam pretirano s tem, bolj mi je pomembno, da ne zgubljam časa na polnilnicah na poti ampak da skoraj vse napolnim ko sem doma in tako privarčujem čas in živce s črpalk
Če želiš dolgo življensko dobo, potem pazi na optimalno polnjenje in vzdržuj. Če ti je pomembna uporabnost, potem se vozi in polni in o tem ne razmišljaj. Vsak od nas bo vzel tisti mix tega dvojega, ki se njegovim potrebam, globini žepa in udobja zdi najustreznejši
Vrsta EV načeloma tu ni pomembna, morda bolj kapaciteta baterij. Moj miks je takšen, da načeloma polnim do 80 ali 90%, kadar imam več zaporednih dolgih relacij pa do 100%. Na javnih pa le po potrebi. Se pa ne ukvarjam pretirano s tem, bolj mi je pomembno, da ne zgubljam časa na polnilnicah na poti ampak da skoraj vse napolnim ko sem doma in tako privarčujem čas in živce s črpalk
Re: Hitrost polnjenja
Ce proti koncu znizuje polnjenje na nekaj amperov oz 1kW, potem polni celice bo blizine maksimuma in se priporoca ostajat raje na 90%. Ce malo preden doseze 100% se vedno polni z recimo 10kW, potem je zgornji buffer precejsen in bo manj posledic ob polnjenju do 100%.Vodokotlic napisal/-a:A za golfa tudi se priporoča, da se ne polni do vrha? Ali pač povem, polni in vozi ter se ne obremenjuj.
Sicer pa se bolj kot polnjenje do 100%, problem predstavlja cas ko avto stoji na 100%. Ce ga odpeljes kmalu po polnjenju na 100% je to bistveno manj obremenjujoce, kot ce avto nato napolnjen stoji 1 dan. Absolutnih stevilk pa tako ali tako nimamo nikjer.
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2155
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12561043
Re: Hitrost polnjenja
Hvala vsem za info
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Hitrost polnjenja
Sem našel eno zanimivo pojasnilo glede polnjenja baterij:
To kar pises so neumnosti. Malo se poglobi v tehnologijo LiIon baterij. Te baterije imajo dve fazi polnjenja. Eno je polnjenje, kjer tece velika moc v baterijo in se baterija napolni do dolocene stopnje, ki jo doloci proizvajalec arbitrarno oziroma na podlagi svojih testiranj. Namrec, celic NE SMES prenapolniti. Ok, ampak zakaj ne gre do 100%?
Namrec, celice med sabo niso enake! Ze zaradi variacij pri proizvodnji imajo malo razlicne karakteristike, in s staranjem se to kvecjemu se poveca. Zato imajo ene celice manjso kapaciteto od deklarirane, druge pa vecjo.
Pri LiPo baterijah imas naceloma dve moznosti vezave celic. Zaporedno, kjer visas napetost, in vzporedno, kjer visas dovoljeni tok. Baterija za elektro avto ki ima nominalno napetost nekaj sto voltov in tok, ki mora iti v desetine amperov, je torej kombinirana, povezana serijsko-paralelno.
To pomeni da se vse celice ki so v eni skupini vezane serijsko, polnijo z enakim tokom in jim polnilec "vsiljuje" enako koncno napolnjenost. Ce ena od celic pozre samo 80%, potem bi v trenutku ko bo sosednja celica polna 100%, ona morala biti 115%. Seveda gre tistih 15% v izgube, kar pomeni toploto, in v unicevanje celice.
Zato se baterij ne polni tako. Prva faza napolni do tocke, kjer je proizvajalec baterije ziher da ne bo nobena celica prenapolnjena, in to poteka z precej visokim tokom.
Druga faza polnjenja pa je "balancing", torej izravnava. To se dogaja pri vsaki bateriji tehmologije LiPo in je nujen korak da vam baterija sploh zdrzi nekaj let! V tej fazi se polnijo posamezne celice ali sklopi (kakorkoli je ze to narejeno, ce ima baterija recimo 6 celic to pomeni 6 locenih povezav do polnilca - ne vem, kako je to izvedeno v baterijah z sto ali tisoc celicami).
V tej drugi fazi se polni s precej manjsim tokom, zato ker se vsako celico napolni do njene individualne kapacaitete. zato se tudi vas telefon najprej hitro napolni do 90%, potem pa traja se lahko se enkrat toliko da pride do 100%. To polnjenje je vedno pocasnejse, ker je vedno manj celic, ki jih je se treba polniti. Na koncu dobesedno polnite samo se eno celico, dokler ni ta polna.
Seveda, ker se ljudje nocejo sprijazniti s tako dolgim polnjenjem, proizvajalci omogocajo da polnjenje prekinete ze po prvi, hitri fazi. Ampak nastane problem. Celice se tudi ne praznijo enako in ce nimate balansirane baterije, ji to skodi in skrajsuje zivljenjsko dobo. Zato recimo Tesla softversko omejuje, koliko krat oziroma kako pogosto lahko polnite "na hitro". Ker vsako taksno polnjenje brez balansiranja unicuje baterijo.
To kar pises so neumnosti. Malo se poglobi v tehnologijo LiIon baterij. Te baterije imajo dve fazi polnjenja. Eno je polnjenje, kjer tece velika moc v baterijo in se baterija napolni do dolocene stopnje, ki jo doloci proizvajalec arbitrarno oziroma na podlagi svojih testiranj. Namrec, celic NE SMES prenapolniti. Ok, ampak zakaj ne gre do 100%?
Namrec, celice med sabo niso enake! Ze zaradi variacij pri proizvodnji imajo malo razlicne karakteristike, in s staranjem se to kvecjemu se poveca. Zato imajo ene celice manjso kapaciteto od deklarirane, druge pa vecjo.
Pri LiPo baterijah imas naceloma dve moznosti vezave celic. Zaporedno, kjer visas napetost, in vzporedno, kjer visas dovoljeni tok. Baterija za elektro avto ki ima nominalno napetost nekaj sto voltov in tok, ki mora iti v desetine amperov, je torej kombinirana, povezana serijsko-paralelno.
To pomeni da se vse celice ki so v eni skupini vezane serijsko, polnijo z enakim tokom in jim polnilec "vsiljuje" enako koncno napolnjenost. Ce ena od celic pozre samo 80%, potem bi v trenutku ko bo sosednja celica polna 100%, ona morala biti 115%. Seveda gre tistih 15% v izgube, kar pomeni toploto, in v unicevanje celice.
Zato se baterij ne polni tako. Prva faza napolni do tocke, kjer je proizvajalec baterije ziher da ne bo nobena celica prenapolnjena, in to poteka z precej visokim tokom.
Druga faza polnjenja pa je "balancing", torej izravnava. To se dogaja pri vsaki bateriji tehmologije LiPo in je nujen korak da vam baterija sploh zdrzi nekaj let! V tej fazi se polnijo posamezne celice ali sklopi (kakorkoli je ze to narejeno, ce ima baterija recimo 6 celic to pomeni 6 locenih povezav do polnilca - ne vem, kako je to izvedeno v baterijah z sto ali tisoc celicami).
V tej drugi fazi se polni s precej manjsim tokom, zato ker se vsako celico napolni do njene individualne kapacaitete. zato se tudi vas telefon najprej hitro napolni do 90%, potem pa traja se lahko se enkrat toliko da pride do 100%. To polnjenje je vedno pocasnejse, ker je vedno manj celic, ki jih je se treba polniti. Na koncu dobesedno polnite samo se eno celico, dokler ni ta polna.
Seveda, ker se ljudje nocejo sprijazniti s tako dolgim polnjenjem, proizvajalci omogocajo da polnjenje prekinete ze po prvi, hitri fazi. Ampak nastane problem. Celice se tudi ne praznijo enako in ce nimate balansirane baterije, ji to skodi in skrajsuje zivljenjsko dobo. Zato recimo Tesla softversko omejuje, koliko krat oziroma kako pogosto lahko polnite "na hitro". Ker vsako taksno polnjenje brez balansiranja unicuje baterijo.