Hitrost polnjenja

Električna izvedba klasičnega golfa
gile
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 110
Kraj: Bela krajina
Avto: e-golf
111
32

Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a gile » 15 Feb 2020, 18:14

Bom kar tukaj postavil vprašanje:
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?
edi-b
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1056
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
674
579

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 15 Feb 2020, 18:19

Koliko je bil napolnjen, ko si ga dal polnit?
gile
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 110
Kraj: Bela krajina
Avto: e-golf
111
32

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a gile » 15 Feb 2020, 18:20

cca 35%
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1056
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
674
579

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 15 Feb 2020, 18:36

Mi smo danes šli na vožnjo in prvo testno polnenje z eGolfom. V Kamniku. Isto na polnilnici gremo na elektriko. 11kwh v slabe 2 uri. Smo pa do vrha napolnili.
Mifar
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 45
Kraj: Jesenice
Avto: Fiat fremont, C zero
67
5

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a Mifar » 15 Feb 2020, 18:55

gile je napisal/-a:Bom kar tukaj postavil vprašanje:
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?

To je dokaj normalno. Kot vem ima notranji polnilec okoli 7 kw/h in ob nekaj izgubah ob polnjenju se lahko nekaj energije izgubi.
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 480
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
603
1125

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a edi-b » 15 Feb 2020, 19:14

gile je napisal/-a:Bom kar tukaj postavil vprašanje:
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?

Meni je čudno, če meni kona, ki je enofazna, vedno vleče okoli 7 kWh, razen baterija polna nad 80% zmanjšuje. V čem je potem fora, da je golf dvofazni, bi ja moral ja precej več, razen če je samo 2x16A, kar bi bilo potem enako 7,2?
Si bil kje blizu Krka
toplotna že 19 let + MSE že 3 leti + Kona EV maj 2019
gile
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 110
Kraj: Bela krajina
Avto: e-golf
111
32

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a gile » 15 Feb 2020, 19:28

@edi

Metlika.
edi-b
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1427
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq EV_e Golf
1309
1020

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a Matej » 15 Feb 2020, 19:41

gile je napisal/-a:Bom kar tukaj postavil vprašanje:
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?


Pojdi v nastavitve tam, kjer se nastavi moč polnjenja. Lahko, da nimaš nastavljeno na max. moč polnjenja.
TČ_6/12, EV1_7/17, SE_9/19, EV2_10/19
giotto
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 667
511
717

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a giotto » 15 Feb 2020, 19:51

Matej je napisal/-a:
gile je napisal/-a:Bom kar tukaj postavil vprašanje:
Danes za test prvič "tankal" e-golfa z geni kartico na 2x 22KW polnilnici od Gremo na elektriko. Na polnilnici sam, po pleskavici in mrzli Karlovački (malo manj kot eno uro polnjenja), je na displeju polnilnice kazalo prenešenih 6 KWh, oziroma cca 40 km dosega v golfu. A je to po mojih izračunih premalo ali je to normalno?


Pojdi v nastavitve tam, kjer se nastavi moč polnjenja. Lahko, da nimaš nastavljeno na max. moč polnjenja.


Saj je prav. Malo manj kot 1h je 6kWh cist realen rezultat.
Simon
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 541
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
332
309

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a Simon » 15 Feb 2020, 20:05

Jaz sem zadnjič z Zoe na Lidl v Celovcu AC polnilnici v 47 min pretočil 11 kWh, pa je bilo okrog nula temperatura... to je ta prednost, ki jo ima Zoe na AC polnilnicah, sploh pri 22kW.
edi-b
gile
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 110
Kraj: Bela krajina
Avto: e-golf
111
32

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a gile » 15 Feb 2020, 20:26

Hvala za odgovore. Sem pa vseen mislil, da to mal hitrej fila na javnih polnilnicah. No ja, se bomo že prilagodili.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2105
Avto: EV Kona 64
2130
1716

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 15 Feb 2020, 20:38

gile je napisal/-a:Hvala za odgovore. Sem pa vseen mislil, da to mal hitrej fila na javnih polnilnicah. No ja, se bomo že prilagodili.


Malo moraš ločiti med hitrimi in počasnimi polnilnicami. Na hitrih ali bolje rečeno DC gre vse hitreje, saj so namenjene za tranzit :tup:
Simon
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 182
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
98
391

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a Sebastijan » 15 Feb 2020, 21:19

Simon je napisal/-a:Jaz sem zadnjič z Zoe na Lidl v Celovcu AC polnilnici v 47 min pretočil 11 kWh, pa je bilo okrog nula temperatura... to je ta prednost, ki jo ima Zoe na AC polnilnicah, sploh pri 22kW.


Potem ti je polnilo z polovično močjo.

Moja je polnila z 21kW na Petrolovi AC polnilnici. Baterija je bila tudi hladna.
Simon, Argo
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3703
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4251
5608

Re: Polnjenje za Gen-i naročnike

OdgovorNapisal/-a matija » 15 Feb 2020, 21:36

Gile: Golf ima 7.4kW polnilec, enako kot Kona pred 2020 modelom. Razlika je le ta, da Kona to pobere iz 1 faze, Golf pa razdeli med dve - kar pride prav kjer so manjse moci.

Hitre pollnilnice so le DC (tudi ce ti je prodajalec nakldal o hitrih AC, so zal omejene s polnilci avtov in hitrih to realno ni vec). Za potovanja bos uporabljal hitre DC polnilnice, kjer bos polnil z okoli 38kW.
edi-b, SimonZed, bvs, DGJ, prijazen
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1056
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
674
579

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 18 Feb 2020, 12:46

A za golfa tudi se priporoča, da se ne polni do vrha? Ali pač povem, polni in vozi ter se ne obremenjuj. :D
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1821
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
2304
4445

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a DGJ » 18 Feb 2020, 12:51

Vsak bo povedal drugače... jaz pravim to drugo. :)
Vodokotlic
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2105
Avto: EV Kona 64
2130
1716

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 18 Feb 2020, 12:57

Kot pri vsaki stvari.

Če želiš dolgo življensko dobo, potem pazi na optimalno polnjenje in vzdržuj. Če ti je pomembna uporabnost, potem se vozi in polni in o tem ne razmišljaj. Vsak od nas bo vzel tisti mix tega dvojega, ki se njegovim potrebam, globini žepa in udobja zdi najustreznejši :think:

Vrsta EV načeloma tu ni pomembna, morda bolj kapaciteta baterij. Moj miks je takšen, da načeloma polnim do 80 ali 90%, kadar imam več zaporednih dolgih relacij pa do 100%. Na javnih pa le po potrebi. Se pa ne ukvarjam pretirano s tem, bolj mi je pomembno, da ne zgubljam časa na polnilnicah na poti ampak da skoraj vse napolnim ko sem doma in tako privarčujem čas in živce s črpalk :tup:
Simon, giotto, Vodokotlic, Kegelj, Nemelk
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3703
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4251
5608

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a matija » 18 Feb 2020, 13:25

Vodokotlic je napisal/-a:A za golfa tudi se priporoča, da se ne polni do vrha? Ali pač povem, polni in vozi ter se ne obremenjuj. :D


Ce proti koncu znizuje polnjenje na nekaj amperov oz 1kW, potem polni celice bo blizine maksimuma in se priporoca ostajat raje na 90%. Ce malo preden doseze 100% se vedno polni z recimo 10kW, potem je zgornji buffer precejsen in bo manj posledic ob polnjenju do 100%.

Sicer pa se bolj kot polnjenje do 100%, problem predstavlja cas ko avto stoji na 100%. Ce ga odpeljes kmalu po polnjenju na 100% je to bistveno manj obremenjujoce, kot ce avto nato napolnjen stoji 1 dan. Absolutnih stevilk pa tako ali tako nimamo nikjer.
warpedone, giotto, Vodokotlic, Matej, Kegelj, DGJ, domina, Nemelk, kt57
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1056
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
674
579

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 18 Feb 2020, 16:51

Hvala vsem za info :)
Simon
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 541
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
332
309

Re: Hitrost polnjenja

OdgovorNapisal/-a Simon » 20 Feb 2020, 08:57

Sem našel eno zanimivo pojasnilo glede polnjenja baterij:

To kar pises so neumnosti. Malo se poglobi v tehnologijo LiIon baterij. Te baterije imajo dve fazi polnjenja. Eno je polnjenje, kjer tece velika moc v baterijo in se baterija napolni do dolocene stopnje, ki jo doloci proizvajalec arbitrarno oziroma na podlagi svojih testiranj. Namrec, celic NE SMES prenapolniti. Ok, ampak zakaj ne gre do 100%?

Namrec, celice med sabo niso enake! Ze zaradi variacij pri proizvodnji imajo malo razlicne karakteristike, in s staranjem se to kvecjemu se poveca. Zato imajo ene celice manjso kapaciteto od deklarirane, druge pa vecjo.

Pri LiPo baterijah imas naceloma dve moznosti vezave celic. Zaporedno, kjer visas napetost, in vzporedno, kjer visas dovoljeni tok. Baterija za elektro avto ki ima nominalno napetost nekaj sto voltov in tok, ki mora iti v desetine amperov, je torej kombinirana, povezana serijsko-paralelno.

To pomeni da se vse celice ki so v eni skupini vezane serijsko, polnijo z enakim tokom in jim polnilec "vsiljuje" enako koncno napolnjenost. Ce ena od celic pozre samo 80%, potem bi v trenutku ko bo sosednja celica polna 100%, ona morala biti 115%. Seveda gre tistih 15% v izgube, kar pomeni toploto, in v unicevanje celice.

Zato se baterij ne polni tako. Prva faza napolni do tocke, kjer je proizvajalec baterije ziher da ne bo nobena celica prenapolnjena, in to poteka z precej visokim tokom.

Druga faza polnjenja pa je "balancing", torej izravnava. To se dogaja pri vsaki bateriji tehmologije LiPo in je nujen korak da vam baterija sploh zdrzi nekaj let! V tej fazi se polnijo posamezne celice ali sklopi (kakorkoli je ze to narejeno, ce ima baterija recimo 6 celic to pomeni 6 locenih povezav do polnilca - ne vem, kako je to izvedeno v baterijah z sto ali tisoc celicami).

V tej drugi fazi se polni s precej manjsim tokom, zato ker se vsako celico napolni do njene individualne kapacaitete. zato se tudi vas telefon najprej hitro napolni do 90%, potem pa traja se lahko se enkrat toliko da pride do 100%. To polnjenje je vedno pocasnejse, ker je vedno manj celic, ki jih je se treba polniti. Na koncu dobesedno polnite samo se eno celico, dokler ni ta polna.

Seveda, ker se ljudje nocejo sprijazniti s tako dolgim polnjenjem, proizvajalci omogocajo da polnjenje prekinete ze po prvi, hitri fazi. Ampak nastane problem. Celice se tudi ne praznijo enako in ce nimate balansirane baterije, ji to skodi in skrajsuje zivljenjsko dobo. Zato recimo Tesla softversko omejuje, koliko krat oziroma kako pogosto lahko polnite "na hitro". Ker vsako taksno polnjenje brez balansiranja unicuje baterijo.
domina, DGJ

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na