Predstavitev in prve informacije
Re: Predstavitev in prve informacije
6 do 8 ur je vseeno bolje kot OTA ne sploh.
Ali zabrickan avto kjer nucaš pajka da ga transportira na servis. In nato še enega do drugega servisa, ker prvi nima pojma.
In še vedno ostaja nepovedno: kaj sploh OTA doseže in česa vse ne (== marš na servis).
Ali zabrickan avto kjer nucaš pajka da ga transportira na servis. In nato še enega do drugega servisa, ker prvi nima pojma.
In še vedno ostaja nepovedno: kaj sploh OTA doseže in česa vse ne (== marš na servis).
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Predstavitev in prve informacije
Tesla je sele s primankljajem spremenila cipovje - se je pa vsaj odzvala. Za ostale pa ne vem, kako so kaj posodobili. Kar se tice pa 6-8ur zame soploh ni kriticno, ce gre za veliko posodobitev- da bo samo 1x tako velikaMatej24 napisal/-a: ↑24 Dec 2022, 08:40 Pa dejansko so.
Drugače imam znanca, ki dela z elektroniko za belo tehniko in je poleti jokal, da jim primanjkuje čipov za pralne in sušilne stroje, ker so VW grupa in BMW šli v totalno ofenzivo in na trgu z spot buy akcijo povzročili primanjkljaj.
To je tudi eden izmed glavnih vzrokov, da Tesla ni imela toliko težav z čipi, ker imajo novejše čipe in tu so Azijci prvo zagnali proizvodnjo po Covidu.
Ostala stara jajca so pa kritična še danes, ker jih nihče več noče delati. JLR, Volvo, Stellantis in VW so samo nekateri izmed teh, ki zdaj dihajo na škrge in za katere osebno z gotovostjo trdim, da zaradi zastarelih čipov ne dobijo alokacije izdelkov pri proizvajalcih.
Še ena klofuta, ki jo je Elon prisolil avtomobilistom.
Re: Predstavitev in prve informacije
Trajanje OTA nima nič s spremembo čipovja ... na teslah OTA update traja okrog 25 minut, zgodi se cca 1x mesečno.
Nobenga brickanja.
FW je čez giga, zemljevidi nekaj giga, igre posebej odisno pač od igre same.
Nobenga brickanja.
FW je čez giga, zemljevidi nekaj giga, igre posebej odisno pač od igre same.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Predstavitev in prve informacije
Tesla ima arhitekturno bolje zasnovana za take stvari. Ima centralni PC, ki krmili vse v avtu… to se posodobi in je stvar zaključena. VW ima “nešteto” mikrokontrolerjev za vsako funkcijo in na vsakem svoj firmware. Njihov software update potem flasha te mikrokontrollerje enega za drugem, kar je komplicirano, počasno in poveča potencial, da gre kaj narobe.
Re: Predstavitev in prve informacije
Toliko bullshitanja v enem samem postu pa nisem že dolgo časa prebral. Pa majstr še osebno z gotovostjo trdi, ker ima prijatelja ki pralne stroje popravlja...Matej24 napisal/-a: ↑24 Dec 2022, 08:40 Ostala stara jajca so pa kritična še danes, ker jih nihče več noče delati. JLR, Volvo, Stellantis in VW so samo nekateri izmed teh, ki zdaj dihajo na škrge in za katere osebno z gotovostjo trdim, da zaradi zastarelih čipov ne dobijo alokacije izdelkov pri proizvajalcih.
Še ena klofuta, ki jo je Elon prisolil avtomobilistom.
Govoril bom za ID vozila ker te pač poznam... Imajo centralni računalnik in ne nešteto modulov. Centralni računalnik proizvaja Continental.
Vse ostalo o 15 let stari elektroniki iz pralnih strojev pa je brezveze komentirat... Al ima mogoče tvoj pralni stroj polavtonomno vožnjo, prepoznavanje prometnih znakov, infotainment, navigacijo itd... Smešni ste res...
Še link do kratkega članka na to temo.
https://www.eenewseurope.com/en/central ... gens-id-3/
Re: Predstavitev in prve informacije
Seveda je tudi centralni računalnik... ampak vseeno imajo vse narejeno po "modulih", od katerih ima praktično vsak tudi svoj mikrokontroler. Zakaj pa misliš, da je bil potreben 2.4 update, ki je omogočil OTA nadgradnjo BMS modula. Ali pa razloži, zakaj ima VW take probleme z nadgradnjo, da so se nekaterim pri 2.4 nadgradnji zaflashal samo nekateri moduli, ki so potrebovali fizično zamenjavo. Ni treba verjeti vsemi, kar piše v člankih... včasih je dovolj, da pogledaš, kaj se dogaja in logično sklepaš.
Re: Predstavitev in prve informacije
Za vse je kriva hitrost s katero so poslali avte na trg brez da bi prej dodelali software. Zunanji izvajalci ki so programirali posamezne sklope pa so imeli premalo časa. Nekaj jih je tudi odstopilo od pogodbe, zato so drugi prevzeli in spet niso imeli časa končat. To je to. Predebatirano že parkrat...mikrohard napisal/-a: ↑24 Dec 2022, 11:20 Seveda je tudi centralni računalnik... ampak vseeno imajo vse narejeno po "modulih", od katerih ima praktično vsak tudi svoj mikrokontroler. Zakaj pa misliš, da je bil potreben 2.4 update, ki je omogočil OTA nadgradnjo BMS modula. Ali pa razloži, zakaj ima VW take probleme z nadgradnjo, da so se nekaterim pri 2.4 nadgradnji zaflashal samo nekateri moduli, ki so potrebovali fizično zamenjavo. Ni treba verjeti vsemi, kar piše v člankih... včasih je dovolj, da pogledaš, kaj se dogaja in logično sklepaš.
Re: Predstavitev in prve informacije
To so pač porodni krči. Sam imam software 3.2 in dela super. Do zdaj niti enega problema. Če bo tak napredek do 4.0 bo VW grupa “prilimala udarec” nekaterim drugim znamkam, ki sicer imajo software, avto pa je daleč od nivoja za katerega se imajo.
Re: Predstavitev in prve informacije
Vem to, zato sem pa "pralce" omenil. Mislim da je bilo spomladi, ko jih je Peter Venink, izvršni direktor ASML "zatožil". Čeravno ni hotel konkretnih znamk omenjati, da to počnejo, je pa za nekatere znamke povedal da so v težavah s čipi.
Elon po moje nima veliko z njihovo težave s čipi, jim je pa lepo ogledalo nastavil in pokazal da njihov pristop ni v redu. Težavo s čipi je ustvaril delno Covid, še bolj pa spori Kitajska - Tajvan, oz. tisti ki ga podžigajo. Njihov problem izvira tudi iz tega, da so uporabljali disperzirane cenene (zastarele) procesorske enote po vozilu, namesto centralnih in močnejših, kot jih ima Tesla. Proizvajalcev teh cenenih pa počasi zmanjkuje, ker niso več toliko dobičkonosni.
Elon po moje nima veliko z njihovo težave s čipi, jim je pa lepo ogledalo nastavil in pokazal da njihov pristop ni v redu. Težavo s čipi je ustvaril delno Covid, še bolj pa spori Kitajska - Tajvan, oz. tisti ki ga podžigajo. Njihov problem izvira tudi iz tega, da so uporabljali disperzirane cenene (zastarele) procesorske enote po vozilu, namesto centralnih in močnejših, kot jih ima Tesla. Proizvajalcev teh cenenih pa počasi zmanjkuje, ker niso več toliko dobičkonosni.
Re: Predstavitev in prve informacije
Nima veze, kdo in kaj je kriv za trenutne težave. Govorim o arhitekturi… to, da imaš posamezne sklope (luči, kamero, hud, itd itd) od zunanjih izvajalcev, ter da vsak zunanji izvajalec piše SW za to enoto, ter da upgrade traja toliko časa, vse skupaj potrjuje, da ima vsaka enota svoj mikrokontroler, ki ga je treba flashat. Če bi bil to samo centralni SW z driverji za zunanje enote, bi se upgrade naložil tako hitro kot na 10 let starem android telefonu.Rubb napisal/-a: ↑24 Dec 2022, 11:28Za vse je kriva hitrost s katero so poslali avte na trg brez da bi prej dodelali software. Zunanji izvajalci ki so programirali posamezne sklope pa so imeli premalo časa. Nekaj jih je tudi odstopilo od pogodbe, zato so drugi prevzeli in spet niso imeli časa končat. To je to. Predebatirano že parkrat...
Re: Predstavitev in prve informacije
ID.3 je na cesto zapeljal 2019.Za vse je kriva hitrost s katero so poslali avte na trg brez da bi prej dodelali software.
Tri letza kasneje je VW OTA je še vedno otročje sramotni clusterfuck.
Seveda bo z v4 čisto vse nedanoma čisto drugače.
Razlagajte to kupcem svojega ID...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Predstavitev in prve informacije
Na cesto je zapeljal septembra leta 2020. Ne spremeni pa dejstva, da imajo težave z OTA.
Re: Predstavitev in prve informacije
@Rubb priklopi se na ID-ja preko OBDja in si poglej seznam modulov. Meni se ne zdi tako centralizirano, kot omenjajo Če morajo vsaka vrata imeti svoj modul na notranji mreži s kupom parametrov, je VW še daleč od stopnje integracije Tesle. To je pač posledica ustaljene prakse, ki jo je težko postaviti na glavo pri koncernu velikosti VW...
Re: Predstavitev in prve informacije
Pri priklopu z OBD11 pa pazi, ker nekatere module pokaže kot 3 6 različnih čeprav so fizično ena enota. ID je dokaj centraliziran, ni veliko ločenih sklopov, vseeno manj kot je bilo nekoč. Težave imajo zato, ker na začetku niso planirali da bi celoten avti OTA nadgrajevali, zato 2.4 update na servisu. Pač marketing je napihnil vse skupaj, kot vse danes
Re: Predstavitev in prve informacije
Ima kdo pregled nad razlikami med MQB Evo in MEB v smislu arhitekture krmilnikov? Oboje je približno ob istem času ven prišlo in težave uporabnikov so podobne...
Re: Predstavitev in prve informacije
Ne mislit da ABS modul, modul aibagov itd so pri tesli vsi pod istim centralnim računalnikom...to je drugo in bo že iz varnosti posebej. Se pa ne updateajo ti moduli enako kot se infotainment. 99% časa gredo skozi celotno življensko dobo vozila s prvim firmwareom. Torej to je povsem brezpredmetno v tej debati. Bi bilo treba kaj prebrat na to temo preden se kvasi meumnosti. In ja, tudi Tesla je imela porodne težave ampak smo na to že zdavnaj pozabili ker je toliko časa nazaj. Od verzije 3.0 naprej pa težav tudi pri VW praktično ni več. Torej dobro leto potem ko so dali vozila na trg. Zadovoljivo.Matevz22 napisal/-a: ↑24 Dec 2022, 18:38 @Rubb priklopi se na ID-ja preko OBDja in si poglej seznam modulov. Meni se ne zdi tako centralizirano, kot omenjajo Če morajo vsaka vrata imeti svoj modul na notranji mreži s kupom parametrov, je VW še daleč od stopnje integracije Tesle. To je pač posledica ustaljene prakse, ki jo je težko postaviti na glavo pri koncernu velikosti VW...
Re: Predstavitev in prve informacije
Vprašaj kakšnega lastnika Golfa zadnje generacije, če je VW uspel odpraviti težave... Tudi po dveh letih še težave še vedno pojavljajo, pa je praktično enak koncept krmilnikov, popravke pa se lima na vsak avto posebej, pri tem pa se jih tudi prilagaja vsakemu avtu glede na kombinacijo opreme...
Originalne nadomestne dele je prav tako potrebno prilagajati vsakemu vozilu posebej (npr. če zamenjaš osrednji touch screen zaslon, ta pride nekalibriran in mora tovarna na servis poslati navodila za kalibracijo, znan je video ameriškega lastnika ID.4, ki čaka na kompatibilen motor).
VW kot kaže še vedno nima dovolj izkušenj, da bi bile nadgradnje dovolj robustne, da bi to postala rutina - kot je @mikrohard omenil, ima VW slabo "verikalno integracijo" nadgradenj različnih modulov (različni izvajalci)...
Jaz samo upam, da bom v Bornu dobil sistem, ki bo bolj zanesljivo deloval kot imam dosedanjih izkušenj z MQB Evo vozilom...
Pa tudi ni mi čisto jasno zakaj bodo menjavo volana v prenovljenem ID.3 (na verzijo s fizičnimi tipkami) izpustili, ker "kao" software še ni pripravljen...
Originalne nadomestne dele je prav tako potrebno prilagajati vsakemu vozilu posebej (npr. če zamenjaš osrednji touch screen zaslon, ta pride nekalibriran in mora tovarna na servis poslati navodila za kalibracijo, znan je video ameriškega lastnika ID.4, ki čaka na kompatibilen motor).
VW kot kaže še vedno nima dovolj izkušenj, da bi bile nadgradnje dovolj robustne, da bi to postala rutina - kot je @mikrohard omenil, ima VW slabo "verikalno integracijo" nadgradenj različnih modulov (različni izvajalci)...
Jaz samo upam, da bom v Bornu dobil sistem, ki bo bolj zanesljivo deloval kot imam dosedanjih izkušenj z MQB Evo vozilom...
Pa tudi ni mi čisto jasno zakaj bodo menjavo volana v prenovljenem ID.3 (na verzijo s fizičnimi tipkami) izpustili, ker "kao" software še ni pripravljen...
Re: Predstavitev in prve informacije
Avto je bil čez noč posodobljen. Po posodobitvi sem imel rahle težave ustvariti primarnega uporabnika (je šlo šele v tretjem poskusu). CarPlay se mi ni želel več povezat (sem moral na telefonu odstraniti avto in še enkrat spariti). Ostalo pa zaenkrat zgleda, da deluje.
Re: Predstavitev in prve informacije
Jaz, ko sem prevzel vozilo mi je svoj račun uspelo kreirati komaj naslednji dan, kakor tudi SOS in klic v sili. Verjetno kakšen zaplet z njihovimi serverji. Sem pa še od poletja kar na istem SW 3.0.