Iztirjeni tematski vagoni

Prostor za debato o vsem kar ni nujno povezano z električnimi vozili
bvs
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 374
137
173

Re: VW GROUP FACING BATTERY SUPPLY CONSTRAINTS

OdgovorNapisal/-a bvs » 08 Sep 2020, 12:36

BogyX je napisal/-a:Po drugi strani pa vsak eUp zniža CO2 izpust in bo kazen konec leta nižja - po moje se jim splača, samo verjetno baterij ne dobijo dovolj za ID.3 in 4.

Moraš vedet, da se je letos prodalo manj ICE vozil, kar pomeni, da je potreba po prodaji EV manjša. Vsi si želijo čim manjšo izgubo in to je kot zgleda odpihnilo Citiya. Vsi delajo veliko na plug-in-ih in hibridih, da bodo ulovili CO2 norme.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2152
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1718
1218

Re: VW GROUP FACING BATTERY SUPPLY CONSTRAINTS

OdgovorNapisal/-a warpedone » 08 Sep 2020, 12:38

Tuki je detajl, da že imajo naročila za naslednjih 16 mesecev - te bodo dobavili, ne sprejemajo pa več novih.

Proizvodnjo bodo ustavili čez dobro leto, kar bi imelo smisel z vidika prihajajočega ID.1 ampak letnice ne štimajo ... predstavili naj bi ga šele 2023, proizvodnja pa 2025: Volkswagen ID.1 electric car - CAR Magazine
First deserve then desire
bvs
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 374
137
173

Re: VW GROUP FACING BATTERY SUPPLY CONSTRAINTS

OdgovorNapisal/-a bvs » 08 Sep 2020, 12:53

Osnove ekonomije, ki sem jo imel pri dr. Mihelčiču. Greh je proizvajat nekaj, kar prinaša izgubo. Ne gre v nedogled. Niso verjel v EV, sedaj morajo nadoknadit. Komaj čakam dan, ko bodo štanc mašine na polno proizvajale EV. Če jih ne bodo prehitele gorivne celice.
Ogo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 264
Avto: Hyundai Kona EV
212
106

Re: VW GROUP FACING BATTERY SUPPLY CONSTRAINTS

OdgovorNapisal/-a Ogo » 08 Sep 2020, 13:35

VW je delal in prodajal električne avte 20 let preden je Tesla sploh obstojala. V Britaniji je še nekaj živih tovarniških električnih Golfov 2.
Tako, da Musk definitivno nima monopola, da je on pogruntal to sceno.

VW se pa ni lotil masovne produkcije, ker je scena bila generalno nedonosna. In pač jasno, stvar dobrega gospodarja je, da se ne gre nečesa, kar mu prinaša masovne izgube, oz. kar stranke ne kupujejo.

V 30ih letih od električnega Golfa 2 je pa tehnika in ekonomika šla naprej. Tudi IBM je leta 1938 delal predvsem mehanske računalnike, 30 let kasneje pa samo še elektronske.
Gasper
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 101
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
60
5

Re: Iztirjeni tematski vagoni

OdgovorNapisal/-a Gasper » 08 Sep 2020, 14:32

Haha, Mihelčič legenda.

VW pravi da bodo v nekaj letih proizvajali okrog 330.000 EV letno v Zwickau. Problem je da na tistem power pointu, že leto 2020 kot da bi proizvedli tako od oka 100.000 EVjev.

Slika

Kako jim kaj kaže v resnici?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2682
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1932
973

Re: Iztirjeni tematski vagoni

OdgovorNapisal/-a pirpy » 09 Sep 2020, 22:51

@ogo
Musk zmaga, ko bodo taveliki proizvajalci začeli masovno štepati ev-je.
Brez tesle bi se to zgodilo mnogo kasneje.
Ko se bo to zgodilo, bo Musk začel nov projekt.
nakaza, Sebastijan, Pier, matija, FV-EV
Ogo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 264
Avto: Hyundai Kona EV
212
106

Re: Iztirjeni tematski vagoni

OdgovorNapisal/-a Ogo » 12 Sep 2020, 16:36

Ni vse samo Tesla. To so Muskove pravljice za fanboye.

Tehnologija pač mora dozoret. Konec 1990ih smo pač imeli poiskus General Motorsa z EV1 in Toyote z RAV4 EV. Samo prodalo, oz dalo v lizing se je vsega le po par sto komadov, ker povpraševanja pač ni bilo, za tako ceno in zmogljivost, kot je industrija lahko takrat avto naredila.

Desetletje kasneje smo dobili Nissan Leaf, Chevrolet Volt / Opel Ampero, celo Prius je dobil tudi serijsko plugina. To so bili avti, ki so elektrifikacijo poiskušali prinesti raji v večjih količina, ne pa Tesla z avti za 150 jurčkov.

Da ne omenjam, da so električne avte delali že 120 let nazaj, samo so jih bencinski pač preprosto tehnološko in ekonomsko deplasirali.
Npr:
Studebaker Electric
Studebaker Electric - Wikipedia

Mainstream industrija in kupci bodo mainstream preskočili na EV, ko bo to pač najboljša opcija. To pa v praksi za večino ljudi pomeni - najcenejša opcija. Do tega je pa še zelo daleč. Pa še bencin je spet skoraj zastojn. V Nemčiji po mojem EV težko konkurira dizlu, ker imajo zaradi eko bio terorizma v državi najdražjo elektriko v EU ter zapovrh še obremenjeno s CO2 emisijami.
In meni je jasno, da v takšni situaciji za nemške proizvajalce ni bilo logike skočit na EVje. Pritisk je izključno zaradi dajatev na CO2, za katere EU napoveduje da bodo v prihodnje šle v nebo. Kar spet ne pomeni, da bo to nujno blagodejno za EV sceno v državah, kjer večino štroma proizvedejo iz premoga.

Norveška je recimo druga scena. Tam je skorajda celotna potrošnja elektrike iz hidro virov. Skratka zelo nizke količine CO2 na kWh. Samo Norveška so 3 ljudje, 15 losov in možnost za 251 hidro elektrarn.
bnovak88
Simon
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 820
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
498
442

Re: Iztirjeni tematski vagoni

OdgovorNapisal/-a Simon » 12 Sep 2020, 19:15

Tesla je šla z razlogom najprej S,X in šele nato 3,Y, hatchback pride na koncu. To je edina pametna pot za novega proizvajalca vozil, je treba razumeti poslovni model skozi številke...
Kegelj
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2233
Avto: EV Kona 64
2278
1821

Re: Iztirjeni tematski vagoni

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 13 Sep 2020, 10:55

Jaz nisem ne lastnik ne fanboy Tesle, pa moram priznati, da je Musk vizionar. To ne pomeni, da se je v EV zaletel kar na pamet, pač pa je opazil, da se svetovni trend giblje v neko smer, ko bo EV postal konkurenčen ali celo prevzel primat ICE. To je tista razlika, kar ga dela velikega v primerjavi z lastniki oziroma poslovodji drugih renomiranih ICE znamk in ne konkretni avtomobili.

Bistvo ni zgolj v tem, da ti je slučajno ratalo oziroma si bil v pravem trenutku na pravem mestu, pač pa da si aktiven in si poiščeš to možnost (greš v tako branžo ali se preseliš v državo, ki ti bo to lažje omogočila in podobno). Musku Tesla ni tak prvi projekt, on ima že kaj za seboj in zato ga je treba spoštovati, čeprav mi karakterno ni blizu - veliki ljudje so običajno odpuljeni karakterji:)
pirpy, backslash, venuciae30
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2152
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1718
1218

Re: Novinarji in EV

OdgovorNapisal/-a warpedone » 17 Sep 2020, 19:59

Če je 50kW hitro, je 120kW kaj?

Turbo? :giggle:
sluk, FV-EV
First deserve then desire
Argo123
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 63
41
37

Re: Novinarji in EV

OdgovorNapisal/-a Argo123 » 17 Sep 2020, 20:01

warpedone je napisal/-a:Če je 50kW hitro, je 120kW kaj?

Turbo? :giggle:


Hitrejše. SSKJ.
sluk, alfy, FV-EV
smuggler007
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 21
Kraj: Vrhnika
Avto: KONA
17
5

Re: Rabljene Tesle

OdgovorNapisal/-a smuggler007 » 17 Sep 2020, 20:46

Kolega je kupil Kono 64kw 2019 23.000 km v nemčiji pred1 mes za 28.999 eur.
Argo123
sluk
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 457
Kraj: stajerska
Avto: negovan
217
219

Re: Rabljene Tesle

OdgovorNapisal/-a sluk » 17 Sep 2020, 21:29

smuggler007 je napisal/-a:Kolega je kupil Kono 64kw 2019 23.000 km v nemčiji pred1 mes za 28.999 eur.

Kaj pa ima to z rabljeno teslo? :D
No ko je že ravno tale kona tukaj... ali je reglanje že porihtano ali še ne? akumulator menjan/ne? bluelink? navigacija?
backslash
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 28
Avto: BMW i3 REx
14
135

Re: Rabljene Tesle

OdgovorNapisal/-a backslash » 17 Sep 2020, 22:08

Jaz sem kupil bmw i3 94Ah REx star 3 leta za 40% nabavne cene. Sem navdušen! Če cena ne bi tako pikirala, nikoli ne bi kupil te zabavne igrače.
Je pa to razlog, da nikoli ne bom kupil takega novega avtomobila. Sem pa hvaležen ljudem, ki kupijo novo vozilo in ga za drobiž prodajo naprej po treh letih. Ne razumem pa zakaj bi to naredil.
Sebastijan
tomi123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 335
Kraj: radeče
140
79

Re: Rabljene Tesle

OdgovorNapisal/-a tomi123 » 18 Sep 2020, 07:20

backslash je napisal/-a:Jaz sem kupil bmw i3 94Ah REx star 3 leta za 40% nabavne cene. Sem navdušen! Če cena ne bi tako pikirala, nikoli ne bi kupil te zabavne igrače.
Je pa to razlog, da nikoli ne bom kupil takega novega avtomobila. Sem pa hvaležen ljudem, ki kupijo novo vozilo in ga za drobiž prodajo naprej po treh letih. Ne razumem pa zakaj bi to naredil.


Zato, ker imaš dovolj denarja, da si lahko to privoščiš ;) Sem pa sam isto tako razmišljal preden sem kupil novega Golfa :D :D ...u bistvu ima vsak svojo računico
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2040
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO, CITIGOe iV
2560
4913

Re: Novinarji in EV

OdgovorNapisal/-a DGJ » 18 Sep 2020, 08:28

Hitrost je relativen in tudi časovno pogojen pojem. Kar je danes pojem za hitro polnjenje bo čez n-let počasno (vsaj upam :giggle:).
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2152
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1718
1218

Re: Novinarji in EV

OdgovorNapisal/-a warpedone » 18 Sep 2020, 08:57

>> Kar je danes pojem za hitro polnjenje bo čez n-let počasno

Obstoječe polnilnice so tipično omejene z razpoložljivo električno močjo na konkretni lokaciji.
Za kaj več je potrebno menjat transformatorje in vlečt 'debelejše' kable na dolge proge, kar stane oho denarja in ohoho časa v borbi z birokracijo ter lokalnimi "ne čez moj vrt".

Nujna posledica: se ne bo zgodilo v opazni meri.

Zgodilo se bo le več šibkih (Type2) polnilnic, kjer že obstoječa elektro napeljava vsaj deloma zadošča.
First deserve then desire
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 750
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
784
192

Re: Novinarji in EV

OdgovorNapisal/-a Franci » 18 Sep 2020, 09:05

Argo123 je napisal/-a:
warpedone je napisal/-a:Če je 50kW hitro, je 120kW kaj?

Turbo? :giggle:


Hitrejše. SSKJ.


Pri LIDL-u ti polni s 120kW -bravo, meni pa samo z 20kW.
Je pa tako, kot je že napisal DGJ hitrost polnjenja relativen pojem in sigurno se bo z razvojem še bistveno povečala.

Vsak se pa ob nakupu odloči kaj želi in kaj zmore imeti. Lani na poti do Norveške in nazaj sem ugotovil, da je hitrost 50kW nekako čisto OK (sem si večinoma za pavze pripravil več obveznosti, kot bi jih potrboval za samo polnjenje) - tudi na Norveškem so bile polnilnice s CCS priključki omejene na 50kW.
Nekako mi je bila KONA zgornji znesek, ki sem ga bil pripravljen odšteti za svojo mobilnost in mi zaenkrat nudi 100% zadostnost, tako glede dosega kot hitrosti polnjenja.
;)
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2152
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1718
1218

Re: Novinarji in EV

OdgovorNapisal/-a warpedone » 18 Sep 2020, 09:39

Moč polnilnice direktno vpliva na "prepustnost" oz. tipično zasedenost.

Zasedena polnilnica pomeni 0kW polnilne moči, enako kot da je ni ...
First deserve then desire
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 750
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
784
192

Re: Novinarji in EV

OdgovorNapisal/-a Franci » 18 Sep 2020, 09:57

warpedone - točno to sem ti želel pojasniti, kolikokrat si že izkoristil 120kW polnjenje. Kje najdeš ti zasedene polnilnice, sam teh težav še nisem imel.
Priznam, da je TESLA naredil odločilni korak in najverjetneje brez Muska še nebi bili tukaj kot smo. Obstaja pa (lahko se strinjam), da po zaslugi TESLE še marsi kateri zelo uporaben EV, morda celo z boljšimi voznimi lastnostmi kot TESLA.

Vrni se na