Sedaj, ko so avtohiše imele dovolj časa registrirat testne modele, sem se dogovoril za eno daljšo testno vožnjo. V Avtohiši Malgaj so mi posodili Zoe za celo dopoldne. Ker pa sem premalo poudaril da bi rad poln avto, ji bila Zoe napolnjena le na 69%. V planu sva z ženo imela nekaj daljšo vožnjo , zato nama je prijazni prodajalec avto priklopil na njihovo hitro polnilnico.
Baje da je polnilnica Elektra Ljubljana, 43kW (edina v Sloveniji), vendar je polnjenje od 69% do 80% potekalo le pri 22kW. To je še dovolj nizko stanje, da še ne nastopi faza izenačevanja, tako da sem bolj skeptičen da je polnilnica res 43kW. En hiter namig, kako preverit moč polnilnice z avti ki imajo približno 20kWh baterijo. Preštejete sekunde ki so potrebne da se baterija napolni za 1%:
- 20 sekund - 43kW
- 40 sekund - 22kW
- 80 sekund - 11kW
- Polnjenje Renault Zoe na polnilnici pri Avtohiši Malgaj
- malgaj-polnilnica-zoe.jpg (51.24 KiB) Pogledano 13437 krat
[/center]
Zelo hitro sem (žena tudi) opazil prvo slabo stran Chameleon polnilca. Ker polnilec motor uporablja kot transformator za inverter, prihaja do značilnega visokofrekvenčnega piskanja. Podobno je piskanju nekaterih monitorjev in plazma televiziij. Ker je frekvenca blizu 20kHz, ga nekateri (starejši) ljudje celo ne slišijo, drugi pa še zelo dobro. No, jaz sem ga slišal in to zelo zelo dobro. Celo 30 metrov od avtomobila. In to pri 22kW. Pri 43kW bi bil verjetno še glasnejši. Ampak to niti ni pomembno, predvsem me zanima kako glasen bo pisk pri 3.6kW. To je moč pri kateri bo polnjenje potekalo doma.
No, baterija je bila medtem hitro napolnjena na 80%, kar je po števcu pomenilo dobrih 100km. To se mi je zdelo dovolj za načrtovano pot. Seveda z veliko mero rezerve, ker res nisem imel namena klicati avtovleke.
Prvi del poti je bila vožnja skozi Ljubljano do Hofra na Chengdujski. Tam ima Petrol postavljeno 11kW polnilnico, ki sem jo želel preizkusiti. Bolj iz radovednosti, kot zaradi potrebe.
Vožnja tja je bila umirjena, s prižgano klimo in ventilacijo, ter brisalci. Skoraj ves čas je namreč deževalo. Potovalni računalnik je naračunal da sva za slabih 15km porabila 2kWh energije. To ni ravno bleščeč dosežek, ampak glede na okoliščine OK.
Potem pa je prišlo na vrsto polnjenje. Kateri konec kabla, gre kam? Kateri konektor vtakniti prvi? Črn del v polnilnico, moder konec v avto in je. Petrolova kartica mobilnosti je delovala in polnjenje se je začelo. Med hitrim obiskom trgovine je Zoe prejela 2.3kWh električne energije, kar je celo več kot sva jo porabila za vožnjo do tja Pa še enkrat pohvala Hofru in Petrolu za
zgledno postavljeno polnilno postajo!
- Display na polnilni postaji
- polnilnica-display.jpg (19.16 KiB) Pogledano 13437 krat
[/center]
Naslednja postaja... Trojane. Nekaj različnih tipov cest, nekaj klanca, dovolj razdalje, polnilnica na vrhu, in za povrh še krofi
Na poti tja, je res močno deževalo, tako da se zarosile vse šipe. To se mi je zdelo kar malo čudno, ker sem milsil da je klima vklopljena. No, z raznimi smermi pihanja in pritiskanja gumba AC off nama ni uspelo razvlažit avta. Je pa deloval gumb za hitro odrositev vetrobranskega stekla. Pri "AC off" gumbu so pri Renaultu malo zakomplicirali. Klima je prižgana, ko lučka na gumbu ne sveti. Kar bi bilo logično, če lučka nebi bila rdeča. Tako pa se moja logika ne izide
No, po manjšem preizkusu "range anxiety" ali v prevodu, strahu da bo zmanjkalo elektrike, sva vendarle brez težav prispela do Trojan, kjer je bila polnilnica v delujočem stanju in le polovično zaparkirana. Seveda ne z električnim avtomobilom. No, ko pa je gospod opazil, da dejansko obstajajo električni avtomobili in uporabljajo polnilnico, se je hitro umaknil.
Za pot sva porabila 7.5kWh, od česar se je z zaviranjem povrnilo 0.7kWh. Povprečna poraba pa se je dvignila na 17.5kWh/100km, kar je poplnoma razumljivo. Graf, ki ga riše potovalni računalnik, lepo prikaže zadnje klance pred Trojanami in spust do gostilne.
- Grafični prikaz porabe energije
- graficni-prikaz-porabe.jpg (29.56 KiB) Pogledano 13437 krat
[/center]
Polnilnica tukaj je bila od Elektra Ljubljana. V avtu je bila tudi njihova RFID kartica, ampak preizkusil sem drugo metodo.
Na polnilnici je QR koda, ki sem jo poskeniral. Telefon je to prepoznal kot SMS sporočilo, ki sem ga samo še poslal. V parih sekundah se je polnjenje začelo in dobil sem tudi potrditveni sms. Super, deluje!
Na poti nazaj do Ljubljane se je vreme izboljševalo in posijalo je celo sonce. Seveda sva morala preizkusit tudi zmogljivost električnega avta. Pospeševanje od 0 do 80km/h še najboljše opiše ženin odziv: Aaaaaaaaaaaa
Res, če si navajen 71kW C3-ja, potem je Zoe s 65kW raketa Navor se najbolj pozna pri speljevanju in pospeševanju pri nižjih hitrostih, vendar tudi na avtocesti sem bil presenečen nad solidnim pospeševanjem. Preizkusil sem tudi najvišjo hitrost, ki je po tovarniških podatkih 135km/h, vendar je bila v resnici zelo očitno omejena na 140km/h. Ups
- Merilnik hitrosti v Renault Zoe
- zoe-merilnik.jpg (21.76 KiB) Pogledano 13437 krat
[/center]
Celotna pot nazaj je bila tako precej bolj dinamična, z množico pospeševanj s polnim "plinom" in več vožnje po avtocesti. Kljub temu je povprečna poraba padla na 16kWh/100km, po 135.8 prevoženih kilometrih pri povprečni hitrosti 45.1km/h. Skupaj sva porabila 21kWh energije, privarčevala pa 4kWh. Soliden rezultat glede na način in vozne razmere.
Testna vožnja torej uspela. Na potezi je Renault, z novim R240 motorjem.