Realen domet Ioniq 38kWh

SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Če imaš kratke relacije po mestu cca 15 minut, potem si hitro lahko na povprečni porabi za ogrevanja okrog 3 kW ali še bliže začetnim 5-6 kW, ko je res mraz, tudi če ima avto TČ. To pa se že pozna na dometu.
Sebastijan
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3377
Avto: Tesla Model 3 LR
1850
1937

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Če imaš kratke relacije, potem povečini tudi ne rabiš strašnega dometa, skratka to ni faktor.
FV-EV
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1231
2582

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a darjan »

Ne vem, ampak meni, ko je zunaj -10, v eno porablja 6kw (res pa je da nimam ioniqa), včasih je še to premalo, da bi ravno bil v kratkih rokavih.

Saj kak vrli fizik bi se lahko lotil izračuna, koliko je potrebno dovesti toplote, da se določena kubikura zraka segreje na železno temperaturo ob xy temperaturi zunanjega zraka, ampak jaz ne bom :)
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a EVH »

darjan napisal/-a: 15 Mar 2021, 07:56 Ne vem, ampak meni, ko je zunaj -10, v eno porablja 6kw (res pa je da nimam ioniqa), včasih je še to premalo, da bi ravno bil v kratkih rokavih.

Saj kak vrli fizik bi se lahko lotil izračuna, koliko je potrebno dovesti toplote, da se določena kubikura zraka segreje na železno temperaturo ob xy temperaturi zunanjega zraka, ampak jaz ne bom :)
Po domače: 2kw kalorifer ogreje 14m3 v minuti ali dveh, tako, da je logična poraba gretja v avtu, ki ni prav zelo izoliran 1-2kw.
Moj Ioniq pri -10 rabi za 35km vožnje od 2kw do 1,3kw in sem v kratkih rokavih. Je pa zjutraj ogret.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Ogo napisal/-a: 15 Mar 2021, 07:49 Če imaš kratke relacije, potem povečini tudi ne rabiš strašnega dometa, skratka to ni faktor.
Vpliva na domet, o tem smo govorili. Graf pokaže tudi do 30 % energije za ogrevanje. Je treba pač bolj pogosto polniti pozimi, tako da razlika seveda je. :coffee:
darjan
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5309
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6170
4038

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Zagotovo je razlika, s tem se strinjam. Ampak še vedno trdim, da je poraba za ogrevanje zanemarljiva pri veliki bateriji. Če so pa razdalje kratke pa sploh domet ni vprašljiv. To okoli ogrevanja je cela znanost, v praksi se pa vsaj jaz nikoli s tem ne ukvarjam, mi ni potrebno pri tej bateriji. Drugače povedano: kdor se stem ukvarja, naj raje razmisli o drugem EV, ker očitno v tem primeru ta s katerim se mora ukvarjat okoli ogrevanja ni za njegove potrebe najustreznejši.
Nemelk
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1231
2582

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a darjan »

Absolutna poraba ja, relativna pa je vedno ista :)

Ampak a se ti ne zdi bizarno, da bi nekomu svetoval, ki sprašuje kako gretje vpliva na domet: kupi si pač večjo baterijo. Torej, po domače, daj še 5k poleg, da boš imel ~60kwh. Kot da serjemo denar, če se že vozimo ne štrom :)
SimonZed, lovec1990
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1417
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
695
139

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Gretje kuri v enoti kW
Porabo avtomobila se meri v kWh/100 km ali kWh/km

A vidi kdo razliko?

Korelacija je taka, da če z gretjem stojiš nekje v zastoju bo poraba neskončno kWh/100 km, ker se pač ne boš premaknil. Če gretje kuri 3 kW in se giblješ s povprečnimi 30 km/h po mestu bo davek za gretje 10 kWh/100 km, če se pelješ 100 kmh bo to samo še 3 kWh/100km. Oboje pri enaki moči gretja.
darjan, SimonZed, Sebastijan, Nejccc
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5309
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6170
4038

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

darjan napisal/-a: 16 Mar 2021, 07:40 Absolutna poraba ja, relativna pa je vedno ista :)

Ampak a se ti ne zdi bizarno, da bi nekomu svetoval, ki sprašuje kako gretje vpliva na domet: kupi si pač večjo baterijo. Torej, po domače, daj še 5k poleg, da boš imel ~60kwh. Kot da serjemo denar, če se že vozimo ne štrom :)
Sem prav srečen, da imam vsaj 64kWh baterijo in če bi še enkrat kupoval, bi mi pri EV bila kapaciteta baterije osnovna informacija, da si kupim avto za svoje potrebe. Bolje da šparaš na vsej drugi opremi, kot pa na kapaciteti baterije, seveda, če jo potrebuješ in kolikor jo. Kolega vsk dan jamra ker ima njegov Laef več kot pol manjšo baterijo in bi danes dal raje nekaj več, da bi imel avto za svoje potrebe ustreznejši. Sam vsakomur svetujem prav to, kupi si baterijo za svoje potrebe ustrezno in šele nato glej drugo opremo, sicer boš jamral in bil antireklama za emobilnost.

V prihodnje pričakujem, da bodo mali avti imeli vsaj 50kWh, večji ali dražji pa preko 100kWh in se o vplivu ogrevanja v avtu ne bo več toliko govorilo.
AndrejP, Sebastijan, robertto
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1231
2582

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a darjan »

Verjamem, ampak eni smo kupili EV zaradi cenejše vožnje, potem pa ta teorija pade.

Vsak ima svoje prioritete...
AndrejP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 419
116
158

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a AndrejP »

darjan napisal/-a: 16 Mar 2021, 19:54 Verjamem, ampak eni smo kupili EV zaradi cenejše vožnje, potem pa ta teorija pade.

Vsak ima svoje prioritete...
EVja se ne kupuje zaradi cenejše vožnje, ki to ni ko vse skupaj potegneš.
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a robertto »

Seveda sem EV kupil zaradi nizjih mesecnih stroskov. Prej sem imel Skodo za 200€/m kredita + 250€/m bencina, z EV imam 250€/m kredita in 40€/m stroma. Konkretno ceneje. Da ne omenim cene servisov in letne cestninske taxe in se kaj bi se naslo.
EV+PV entuziast, Robie
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 556
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Našel bi se recimo dražji kasko. Zavarovanje e-upa stane precej več kot je bilo za ICE citigo zavarovanje + letna taksa.
AndrejP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 419
116
158

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a AndrejP »

robertto napisal/-a: 16 Mar 2021, 20:14 Seveda sem EV kupil zaradi nizjih mesecnih stroskov. Prej sem imel Skodo za 200€/m kredita + 250€/m bencina, z EV imam 250€/m kredita in 40€/m stroma. Konkretno ceneje. Da ne omenim cene servisov in letne cestninske taxe in se kaj bi se naslo.

150€ na mesec prihraniš, za EV s primerljivo opremo pa si dal 20k€ več. Pa četudi samo 10k€ Več, v 5 letih nisi nič prišparal, ker se običajno po tem obdobju avta znebimo. Servisi so tam tam. Tistih 200€ Razlike na leto ni omembe vredno niti 100€ cestnine ne.
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a robertto »

Zavarovanje/kasko me za EV stane isto kot me je prej za Skodo. Cetudi je EV drazji za 7k€ (z vrnjeno subvencijo) od Skode me kredit eko sklad za isto obdobje kot je bil za Skodo pride drazje samo za 50€/m, energent me pa tudi pride dosti ceneje kot je bil strosek bencina pri Skodi. Na letni ravni prisparam 1920€. Vsteti bi moral se cestni sklad in se dodati kaksen € za brezplacen parking in polnenje, katerih pa zal nisem veliko koristil. Mislim, da je to zelo lepa vsota in sploh ni zanemarljiva.
Simon
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1231
2582

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a darjan »

Jaz sem tudi menjal avto, prej imel lizinga 170 in še 150 mesečno za dizl, potem pa sem prišel na samo mesečni lizing, brez "potnih" stroškov, pomeni plača se mi je posredno toliko dvignila :)

Je pa res, da bi vseeno lahko prodal obstoječi avto za cash in si kupil ICEja za 200 eur in razliko porabil za temljno ploščo pri bajti, pa bi še mi ostalo za nekaj let bencina.
TEJ
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 38
93
4

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a TEJ »

Neverjetno koliko debat pa niti enega konkretnega odgovora na osnovno vprašanje o realnem dometu 38 kWh Ioniqa🤔🤔🤔.

Zato: vožnja izvedena 29.1.2021 , temperatura v začetku -5 st.C kasneje nekaj topleje in dež do max +6 st.C. Klima na 22st.C.
Pot: Lesce, Žirovnica, Il.Bistrica, Kranj. Start s 100% prihod s 6% in 26 km dosega. Prevoženo 239,2km. Glede na ostanek izračunano pride cca 265 km dosega.
Hitrost po AC med 110 in 115 na mestih z omejitvami po omejitvah. Izven AC s prometom in v okviru omejitev.Poraba 14,3.
Ogo, AndrejP, Nemelk, instrukcije, EV+PV entuziast, darjan
TEJ
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 38
93
4

Re: Realen domet Ioniq 38kWh

Odgovor Napisal/-a TEJ »

Glede na moj zgornji test, bi rekel, da je za pot 50% AC 50% navadna cesta doseg 260 km nekako realnost, ob tem da je v toplejših dneh možno voziti občutno hitreje, kot je opisano v zgornjem prispevku.

Brez problema je na podobni poti, možno doseči nekaj čez 300km, z varčno vožnjo, a brez da bi se po navadnih cestah komu ki vozi normalno, valjal pod nogami. Na avtocesti se je pa treba v takem primeru, zadovoljiti s 100-110km/h.

Nasprotno, kdor se zadovolji z 230 km dosega, bo na podobni poti lahko vozil kar konkretno hitro in dinamično.

Pa še en konkreten test izveden pred kratkim nekje v Nemčiji😁

Sama AC nekaj krajših odsekov omejitev 100km/h, sicer vožnja s 145 km/h po števcu, dvakrat pa za krajši čas do konca kolikor gre, enkrat do 178km/h enkrat do 180km/h po števcu. Ponoči suho temperatura 9st.C, klima na 23 st.C.
Test od 100%-0%............... 🤔Da, dokler se avto ne ustavi. Res pa da zadnjih cca 5 km nisem vozil po AC in seveda tudi bistveno počasneje.
Narejeno 187,3 km, poraba19,1kWh/100km
SimonZed, pirpy, agerg2
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Ioniq”