Ioniq kot edini avto?

Odgovori
Anja
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 75
Kraj: Celje
Avto: IONIQ
110
7

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a Anja »

Še moj komentar na ev kot edini avto. Predvsem je potrebno, da greš skozi pluse in minuse, če je plusov več, moreš bit pripravljen da se spopadeš z minusi. Torej vedno delaš kompromis, vprašanje je samo ali si na te kompromise pripravljen. Vse scenarije premisli, tudi npr. najbolj bizarne: s 5% baterijo se pripelješ do polnilnice in vsa parkirna mesta so polna z avtomobili, ki niso ev - ali znaš ohranit mirno kri? Ali lahko zamudiš v službo (jaz sem npr. prišla v službo kasneje zaradi težav s polnjenjem (npr. pozabla polnit doma čez noč, polnilnica zasedena in moreš čakat, polnilnica ne dela ...)? Ali najraje greš na dopust na Balkan, Grčija, Turčija ali navsezadnje Italija, Španija - tukaj moreš bit zelo organizirat in imet ogromno časa (seveda je pa še vedno možnost rentat avto za dopust).
Če imaš kratke dnevne razdalje sploh ni pomislekov, pri daljših razdaljah pa je potreben razmislek. Npr. jaz imam točno 81 km v eno stran dom-služba (torej brez dodatnih poti, npr. trgovina ali celo pot do najbližje polnilnice) in morem povedat, da je to že na meji - pozimi je rizično da pridem v obe strani z enim polnjenjem ob moji normalni vožnji - v takih primerih morem sprejet kompromis, da se peljem 90 za tovornjaki in pridem domov z max. 13% baterije.
Edina stvar, ki me pri Ioniku malce nervira je čas polnjenja in po mojem mnenju je to tudi edina slabost. Ko npr. naredim 81 km do službe, morem polnit minimum 6,5 ur na navadno vtičnico, kar pomeni, da če izpraznim avto je to 12 ur polnjenja. Na Type 2 vsaj 5 ur, na hitri pa npr. danes pri 25% baterije mi je pokazalo 35 minut, torej cca. minimum 40 minut.
Drugače sem pa z avtom zelo zadovoljna in bi še enkrat sprejela isto odločitev. Je pa res, da imava v hiši 2 avta in samo, glede na moje potrebe ne bi imela ev kot edini avto.
CRF, MIRANRR, matija, timo
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

giotto napisal/-a:Ko dobim svojega (Leafa) sem takoj za izdedbo primerjalnega testa - se skupaj z nekom z Ionicom zapeljeva eno 100-200km turo...
Morda se še jaz pridružim??

Matija, jaz Bjorna niti v sanjah ne bi vzel za nekaj relevantnega glede meritve porabe, ker so omejitve na Norveškem in njegov slog vožnje neživljenjska. Ali se ti ne zdi, da bi bilo zelo čudno, če bi bila tolikšna razlika v učinkovitosti obeh vozil (razlika že ampak ne tolikšna)?
giotto
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a Goran »

Bravo Anja. Ni kaj dodati. Se pa bojim, da te bodo nekateri označili za anti EV, tako kot navadno mene A ne bšip?
Luka
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Anja napisal/-a:Npr. jaz imam točno 81 km v eno stran dom-služba (torej brez dodatnih poti, npr. trgovina ali celo pot do najbližje polnilnice) in morem povedat, da je to že na meji - pozimi je rizično da pridem v obe strani z enim polnjenjem ob moji normalni vožnji - v takih primerih morem sprejet kompromis, da se peljem 90 za tovornjaki in pridem domov z max. 13% baterije.
Po tem sodeč ni za pričakovati povprečne porabe 12 kWh/100 km. Če nič drugega ima Anja zagotovo drugačen stil vožnje od Bjorna.
Anja
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 75
Kraj: Celje
Avto: IONIQ
110
7

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a Anja »

Trenutno imam povprečno porabo od 15 do 17,5. Bo pa 12 do 13,5 v poletnih mesecih
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1877
Avto: V vsakem primeru EV
1771
1659

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a Matej »

Anja napisal/-a:Trenutno imam povprečno porabo od 15 do 17,5. Bo pa 12 do 13,5 v poletnih mesecih
Poraba ne more biti nižja, če se večino voziš po AC.
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1126
866
1085

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a giotto »

crunchy napisal/-a:
giotto napisal/-a:Ko dobim svojega (Leafa) sem takoj za izdedbo primerjalnega testa - se skupaj z nekom z Ionicom zapeljeva eno 100-200km turo...
Morda se še jaz pridružim??

Matija, jaz Bjorna niti v sanjah ne bi vzel za nekaj relevantnega glede meritve porabe, ker so omejitve na Norveškem in njegov slog vožnje neživljenjska. Ali se ti ne zdi, da bi bilo zelo čudno, če bi bila tolikšna razlika v učinkovitosti obeh vozil (razlika že ampak ne tolikšna)?
Če se ne motim boš tudi ti imel Leafa? Lahko bi se popolnoma ločili (vzameta vidva drugo traso, mogoče tudi kakšen drug dan). In potem primerjamo ugotovitve
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Fantje in dekleta, govor je bil o primerjavi dosega med Ioniqom in novim Leafom. Najboljša primerjava je tista, ki se izvede ob enakih pogojih. Le-to lahko zagotovimo s skupnim testom obeh vozil (kar smo se že zmenili). Vendar še preden to izvedemo bi rad pripomnil nekaj. Primerjava je že sedaj možna. Uradni testi EPA dosega so:
Ioniq: 124 milj = 198 km
Leaf: 151 milj = 242 km
Predvidevam, da je EPA dovolj resen standard, ki se izvaja na kateremkoli vozilu na enak način in vključuje bolj ali manj življenjske okoliščine pri vožnji. Predvidevam, da bi bilo razmerje dosega Ioniq/Leaf = 0.82 nekoliko višje pri čisti vožnji po AC in nekoliko nižje izven AC (Ioniq ima manjši koeficient upora zraka množen s površino).
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

giotto napisal/-a:Če se ne motim boš tudi ti imel Leafa? Lahko bi se popolnoma ločili (vzameta vidva drugo traso, mogoče tudi kakšen drug dan). In potem primerjamo ugotovitve
Odlično. Če bom takrat že imel mojega, se pridružim.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a matija »

Cilj mojega posta je bil, da tudi ce se Ioniq ne polni z deklariranimi 100kW, je se vedno precej hitrejsi pri potovanjih kot Leaf2 oz. se efektivno polni se 1x hitreje. Skoda da ste me drzali za besedo pri vrednostih, ceprav sem priporocil da ne Kar nekaj lastnikov Ioniq-a na tem forumu je ze veckrat omenilo precej nizke stevilke na relacijah, bistveno nizje od ostalih vozil (e-Golf, Leaf1, i3, Zoe). Kombinacija bistveno bolj efektivnega vozila s polnjenjem ki je 50%-60% hitrejse nudi zanimive zakljucke. Jasno da Bjorna ne jemljem kot reprezentativnega. To, da ima deklariran EPA domet malenkost manjsi vem.
timo
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a DGJ »

crunchy napisal/-a: Matija, jaz Bjorna niti v sanjah ne bi vzel za nekaj relevantnega glede meritve porabe, ker so omejitve na Norveškem in njegov slog vožnje neživljenjska.
Torej sem jaz neke vrste "Alien" ker se lahko poistovetim z Bjornovim stilom vožnje med range testi?
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a magic »

Hvala Anja in vsem ostalim za nasvete, ugotovitve, dejstva, ...

Jaz se za službo sploh ne sekiram, ker imamo domače podjetje in sedež je oddaljen 10km, tudi če bi pozabil polniti imava z očetom še eno staro 4x4 Hondo doma. Za dopust je bilo največkrat tako, ali sva šla na avion, ali na naše morje ali pa kakšen Krk, kar bi poleti načeloma moral priti z enim polnjenjem verjetno, če je razdalja 180km? Več kot 95% poti imam krajših od 80km v eno smer, to je npr. Ljubljana kamor greva večkrat, kar mislim, da bi tudi moralo iti z enim polnjenjem v obe smeri, drugače pa se v kakšnem nakupovalnem centru ali gostišču dotanka (njega in naju ). Najdaljša pot, ki jo delava v enem kosu je do Prevalj, cca. 103km brez AC. To verjetno bi moral dotankati za nazaj? Ja pa seveda do morja.

Anja, a si šla kdaj z njim na dopust, imaš kaj otrok, kako je s prtljažnim prostorom?
Danes sem se sicer ustavil v eni veletrgovini zaradi strešnih nosilcev in mi je rekel, da če jih njihov dobavitelj prodaja prav za ta tip vozila potem tudi, če niso homologirani s strani Hyundaia, so iz strani proizvajalca nosilcev in ni nobene težave, da ne bi smel dati gor kovčka, koles ali pa smuči, maks teža pa je 75kg.

Je pa spet druga stvar. Če imaš EV se verjetno večkrat odločiš če je lep dan in imaš čas, da se kam zapelješ, ki se sedaj ne zaradi dragega goriva.

Res težka odločitev ali sploh imeti EV za edini avto, kar se mi zdi po eni strani škoda da ne, ker bom višek elektrike iz sončne podarjal ECE, Petrolu pa pomagal do dobička. Spet druga stvar pa ali ioniq ali leaf, ioniq pa je baje do jutri rezerviran na moje ime. Enostavna odličitev bi bila, če bi imela žena službo drugje in bi itak potrebovala 2 avta, tako jih pa ne

Anja hvala za iskreno mnenje
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 480
Kraj: Ljubljana
741
1441

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a talker2 »

@magic Da se še jaz oglasim kot lastnik PHEVa, ki se jih ponavadi malo postrani gleda na tem forumu, ker pač ni BEV
Jaz mislim, da je odločitev za EV kot edini avto v družini v končni fazi zelo enostavna samo vprašati se je potrebno sledeče:

Vprašaj se, če si dovolj velik EV entuziast, da se boš spopadal tudi z negativnimi situacijami, kot so jih že opisali lastniki EVjev na tem forumu in tudi Anja. Preberi si tudi dogodivščine potovanj v tujino. Premisli, kako bi bile take situacije izvedljive z dojenčkom, oz. majhnim otrokom. Včasih moraš kje enostavno malo počakat, da se avto napolni, da greš lahko naprej – pa se ti mudi. V praksi pa večinoma otrok diktira tempo ustavljanj na potovanju – polnilnica ni vedno zraven. Nekateri se ne sekirajo preveč in vse to opravijo mirno in z levo roko. Nekatere pa take situacije zelo obremenjujejo in se jim nočejo izpostavljati. Ker pa želijo še vedno okusiti EV svet posledično izberejo PHEV – kot jaz.

Bom še enkrat napisal, kakšni so bili moji kriteriji februarja 2017, ko sem izbiral avto:

- Dobra EV izkušnja pri vožnji – mirna, tiha vožnja z dobrim motornim navorom (neprecenljivo )
- Čim cenejše dnevne vožnje v službo in po opravkih v Ljubljani (EV doseg je 50 km)
- Neobremenjenost z EV dosegom in logistiko postankov za električno polnjenje ko moram občasno na daljše (službene) vožnje (nekaj 100 km v tujino) – takrat se vedno mudi
- Avto mora biti varčen in zanesljiv s čim manjšimi stroški vzdrževanja
- Avto je edini avto v družini. Mora biti normalne velikosti za 3 člansko družino za vse potrebe
- Avto mora imeti čim več sodobne tehnologije
- Avto mora imeti čim več asistenčnih sistemov za varno vožnjo
- Za ustrezen avto sem pripravljen dati okoli 30.000 EUR

Izbral sem Toyoto Prius Plug-In 2017. Avto je najboljši kompromis iz obeh svetov (EV in ICE). Energetsko najbolj učinkovit PHEV trenutno na tržišču. Naredi dobrih 50 km v čistem električnem načinu, ostalo pa v hibridnem dokler spet ne napolniš baterije. Ni potrebno nič načrtovati, če ti ni to v veselje. Vsedeš se v avto in odpelješ. Bi bil pa po moje zate problem z vozičkom, ker ima plitek prtljažnik, čeprav drugače normalno spraviš notri vse potrebno - vsaj naša družina. In pa, da ima štiri sedeže, kar za enega otroka ne bi smel biti problem.

Po cca. 10000 narejenih km je moja povprečna poraba 1,6 l/100 km bencina in 13,8 kWh/100 km elektrike. Elektriko polnim vsako noč doma v nizki tarifi (1F 6A) in priložnostno na javnih polnilnicah. Teh 10000 km so me energenti stali cca. 250 EUR denarja, kar je mnogo ceneje kot ICE. Večji prihranek je možen samo še z BEV.

Da ne bo pomote, sem velik pristaš BEV vozil. Če ne bi imel družine in službe, ki zahteva občasna daljša potovanja v tujino bi bil zame vsak BEV primeren in bi ga takoj imel. Sploh za po Sloveniji ne vidim nobenega problema, če nimaš časovnih pritiskov.

V trenutni situaciji bi bil zame idealni BEV Tesla 3. Pokriva vse zgoraj naštete zahteve in ima odlično razporejeno mrežo superchargerjev po Evropi, kar je Teslina velika prednost pred drugimi v smislu daljših potovanj z BEV brez stresa, načrtovanj in prilagajanj. Seveda ima tudi dve veliki težavi. Visoka cena in nedobavljivost. Zelo mi je pa tudi všeč nov Nissan Leaf 2. Še posebej tukaj na forumu objavljene specifikacije za leto 2019 – 60 kWh baterija in 22 kW AC polnjenje. Tudi ta bi bil v redu vendar še tudi ni dobavljiv. Jaz pa se že eno leto zadovoljno vozim in še se bom predvidoma vsaj 9 let. Potem bo pa sigurno samo še BEV.
matija
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a magic »

Lastniki ioniqa, zanima me še nekaj. Ali lahko nastaviš tempomat na recimo 50kmh v mestu in če se kolona ustavi se tudi ioniq ustavi, kako pa je s speljevanjem, spelje sam ali moras pritisniti na plin?
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Če avto stoji kakšno sekundo, potem še sam spelje... če je dlje sta dve varianti:
- pritisniti stopalko za "plin" ali
- pritisniti na volanu + oz. -

Najnižja hitrost na tempomatu je sicer 30km/h.
Je pa ta funkcija res odlična v kolonah.
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a magic »

talker2 tudi jaz sem skoraj naročil Kio Optimo plug-in karavana, sploh nisem hotel slišati o Soul-u ki mi ga je hotel pokazat. Samo potem, kot sem že 1x napisal, sem študiral kaj bi s tem naredil v + družinskemu proračunu. Motor je 2.0 kar pomeni precej dražja registracija (sedaj 1,6), servisi precej dragi, avto precej dražji od EV, da ne govorim o kasku, ker je nabavna cena, ki se upošteva pri izračunu 46000€ (tudi ko bo družina, dokladi, vrtec, ...). Poleg tega je domet cca 60 km, prav tako se pozimi velikokrat vklaplja bencinski motor, če greš dlje je kot običajni hibrid. Doma pa bo elektrike iz sončne precej viška. Zato sem si premislil in tudi na podlagi analize mojih prevoženih poti postal bolj naklonjen EV. Je pa res, da jaz tudi nimam nekih dolgih službenih poti, če pa že je pa to Italija, ker so tam naši poslovni partnerji, samo ponavadi oni pridejo k nam, imamo pa tudi službena vozila, ali pa pelje sodelavec z ICE.

DGJ, potem je to verjetno nekaj vmes kar sem bral, hvala za podatek.
DGJ, talker2, matija
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Ustavi se sam v koloni, spelje pa samo če stoji res kakšno sekundo, potem ga je treba "zbuditi".
@magic, saj si to mislil?
timo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 265
Kraj: Logatec
Avto: Hyundai Kona 3f 64 -2021
425
1665

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a timo »

Še moj plus!
-Razdalja v službo podobno kot Anja - 81km.
-Polnim doma čez noč na 8A(home) in v službi na Metronov kabelski 32A, ker mi priključek v delavnici to omogoča, zato da je avto pripravljen na službene poti po Sloveniji. Dnevna razdalja je tako 200- do max600km.
-Poraba iz Kopra proti LJ, cca 17-22kwh, nazaj pa 13-17 kwh.
- Za daljše poti ("za doštukat") koristim samo hitre DC polnilnice, za katere sem v 13.000 km porabil "ogromne denarje"- 21,60 eur na Petrolu in cca še 100 eur na domači" pumpi" do zdaj.
-Javne polnilnice 2. nivoja ne koristim ker preprosto ni časa.

-Udobja vožnje ne zamenjam, niti ni primerljiv z mojimi predhodnjimi avti, ki so bili večji in višjega ranga!!
Kolegom predlagam 2 dnevni preizkus in potem šele razpravo na temo " stroja vseh strojev!!"
Lep pozdrav vsem starim in mladim EV mačkom!

P.S: Mislim, da se bodo tovrstne razprave ob prihodu večjih baterij(60kwh in več), preselile na vprašanja udobja, avtonomne vožnje...ipd
instrukcije, DGJ, Matej, matija
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
190

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a amaterB »

magic napisal/-a:tudi jaz sem skoraj naročil Kio Optimo plug-in karavana
Kje si pa hotel naročiti, saj karavana pri nas še ni? Sprašujem, ker se zanimam za Nirota PHEV, ki je v Nemčiji in Avstriji že naprodaj.
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Ioniq kot edini avto?

Odgovor Napisal/-a magic »

amaterB napisal/-a:
magic napisal/-a:tudi jaz sem skoraj naročil Kio Optimo plug-in karavana
Kje si pa hotel naročiti, saj karavana pri nas še ni? Sprašujem, ker se zanimam za Nirota PHEV, ki je v Nemčiji in Avstriji že naprodaj.
Res je ni, samo naročiti se jo pa da v KMAG LJ, poiščeš g. Križaj Blaža in se vse zmenita. Ko sem jaz spraševal je sama KIA dala 7k€ popusta, potem pa še od Eko sklada 4,5k€. Niro pa baje v kratkem pride (naj bi že v januarju) samo eden in načeloma ni naprodaj, samo nazadnje še niso bili ziher. Čakati pa moraš cca. 4 mesece. Ena gospa ga je naročila v decembru, drugi sem bil skoraj jaz.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Ioniq”