12V akumulator

Odgovori
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

marko1 napisal/-a: 11 Jul 2022, 09:46
SimonZed napisal/-a: 18 Maj 2022, 21:57 Obisk Petrola, nakup novega akumulatorja (še malenkost večja kapaciteta :tup:) in lastnoročna zamenjava (ni bilo tako grozno kot sem si predstavljal). Avto oživljen. Hyundai asistenca je predlagala odvoz na servis.
Ti si kupil tega: https://www.petrol.si/eshop/avto-oprema ... IS-119993/ ?

Je OK?
Zaenkrat je OK. Ob 21h zvečer nisem imel možnosti izbirati in sem vzel, kar so imeli ustreznega na Petrolu.
marko1
marko1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 125
Avto: Kona
70
56

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a marko1 »

Topla bi bil verjetno tudi ustrezen…?

https://www.agroizbira.si/izdelek/11004 ... pla-energy
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Dimenzijsko ustrezna tudi tale Topla, ja. Edino ne vidim na sliki a ima luknje za one pokrovčke od tovarniških klem.
TeodorOrtl
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 556
Kraj: Laško
Avto: Leaf, Kona, Kangoo, Rifter
208
242

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a TeodorOrtl »

No, pa sem prišel do istega problema tudi jaz (Kona 2019 64, BlueLink, prvi akumulator). Problem je, ker seveda nimam s sabo niti klem niti boosterja niti polnilca, je pa drug električen avto parkiran vzporedno. Lahko priklopim na kleme dva EVja? Ali raje grem kupit charger, booster ali kar drug akumulator?
p.s. pustil sem izgleda zadnji prtljažnik odprt kak teden, nič novega kolikor berem ta forum.
TeodorOrtl
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 556
Kraj: Laško
Avto: Leaf, Kona, Kangoo, Rifter
208
242

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a TeodorOrtl »

TeodorOrtl napisal/-a: 11 Avg 2022, 17:47 No, pa sem prišel do istega problema tudi jaz (Kona 2019 64, BlueLink, prvi akumulator). Problem je, ker seveda nimam s sabo niti klem niti boosterja niti polnilca, je pa drug električen avto parkiran vzporedno. Lahko priklopim na kleme dva EVja? Ali raje grem kupit charger, booster ali kar drug akumulator?
p.s. pustil sem izgleda zadnji prtljažnik odprt kak teden, nič novega kolikor berem ta forum.
Aha vidim, rabim ICE avto za kleme :)
Never use an electric vehicle to jump-start another 12-volt battery. The EV’s charging points are for jump-starting the car itself and not for assisting another vehicle with a jump-start.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Jaz sem z Lexus hibridom zaverglal Mercedez Benz dizla, tako, da po mojem ne bi smel bit problem posodit štrom iz električarja na električarja. Lexus ni imel alternatorja, ampak DC-DC pretvornik. Mečka pa potegne nekaj toka za zaverglat svojo dizelco.

Pač narediš enak postopek kot z ICE. Samo da namesto da ima donator električar zaverglan ICE motor, mora biti pač "zaverglan" v online način, da je DC-DC pretvornik, ki polne 12V baterijo online.

Prednost je tudi, da ti rabiš za Kono zaverglat relativno malo toka, saj ne rabiš nekih strašnih zagonskih tokov, samo to, da računalnik gre online in da sklene kontaktor visokonapetostne baterije, potem bo pa Kona že sama proizvajala svoj štrom.

Po mojem bo dovolj, da donator avto priključiš za par minut na svojo Kono, da se zbudi akumulator v Koni.

Seveda, če smo v velikih dvomih, lahko odklopiš kleme od Kone in samo dopolneš aku, potem pa kleme montiraš gor in zaverglaš Kono.
timo
TeodorOrtl
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 556
Kraj: Laško
Avto: Leaf, Kona, Kangoo, Rifter
208
242

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a TeodorOrtl »

Ogo napisal/-a: 11 Avg 2022, 20:57 Jaz sem z Lexus hibridom zaverglal Mercedez Benz dizla, tako, da po mojem ne bi smel bit problem posodit štrom iz električarja na električarja. Lexus ni imel alternatorja, ampak DC-DC pretvornik. Mečka pa potegne nekaj toka za zaverglat svojo dizelco.

Pač narediš enak postopek kot z ICE. Samo da namesto da ima donator električar zaverglan ICE motor, mora biti pač "zaverglan" v online način, da je DC-DC pretvornik, ki polne 12V baterijo online.

Prednost je tudi, da ti rabiš za Kono zaverglat relativno malo toka, saj ne rabiš nekih strašnih zagonskih tokov, samo to, da računalnik gre online in da sklene kontaktor visokonapetostne baterije, potem bo pa Kona že sama proizvajala svoj štrom.

Po mojem bo dovolj, da donator avto priključiš za par minut na svojo Kono, da se zbudi akumulator v Koni.

Seveda, če smo v velikih dvomih, lahko odklopiš kleme od Kone in samo dopolneš aku, potem pa kleme montiraš gor in zaverglaš Kono.
Siher je siher, našel sem ICE donatorja :) Hvala.
Sam je pa res butasto, da ti sprazne akumulator, ker pozabiš prtljažnik zapreti (narejen je precej šlampasto, zapre se samo, če ga zaloputneš s silo). Nekje sem bral, da moram updejtat firmware, da se pol akumulator vsake 4 ure preverja in polni iz glavne baterije?
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Servisna akcija za update VCULDC modula je bil že skoraj dve leti nazaj. Firmware update naredi servis. Dvomim, da tebi še niso nadgradili.

To, da se ti zadnja vrata dobro ne zapirajo, pa lahko tudi sam urediš. Imaš nastavljive gumice.
DGJ, TeodorOrtl
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Avto ob 7h zjutraj zaženem, ga prestavim 10 m do garažnih vrat, kjer sem začel vanj nalagati material za teren danes. Aku je bil takrat na 12 V, se lepo vidi na grafu. Po cca. 20 minutah se usedem v avto, mi najprej napiše, naj ga zaženem tako, da pritisnem Start tipko s ključem. No, zatem sem takoj začel snemati, ker sem vedel, koliko je ura 🙂
Ne vem, če je dejansko fuč 12 V aku, ker se na grafu lepo vidi, da danes kljub čakanju vmes, ni padel pod 12 V. Nekaj ga je spraznilo na 7,09 V! Ni mi pa tudi ne čisto jasno, zakaj ga polni na 14,7+ V 🙁 Tudi 15 V sem že videl.
Po oživitvi z Li-boosterjem avto dela BP.
Na posnetku se vmes še sliši, da gre Autopi v spanje, ker je več kot 20 minut čakal na mestu. Autopi nikakor ne more tako sprazniti aku, sploh pa ne v 20 minutah.

Imam občutek, da je tole nek programski fail, da se nekaj ne izklopi popolnoma in sprazni aku.
Priponke
2022-08-31 07.18.21.jpg
Tu se lepo vidi, kdaj sem priklopil 12V booster (sicer že bolj prazen).
Tu se lepo vidi, kdaj sem priklopil 12V booster (sicer že bolj prazen).
2022-08-31 11.06.26.jpg
SimonZed
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5162
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2528

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a darjan »

Pomeni start, premik 10m, off, po 20min pa spet start in takrat je bil na 7V?

Zaradi tega, jaz za taka kratka obdobja, kar pustim avto kar vklopljen...itak porabi skoraj nič elektrike.
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Tako je. Nisem vedel, kdaj bom štartal, lahko je 20 minut, lahko je ura pa 20 minut, če pride kaj vmes.
Kakorkoli pa obrnemo, do tega ne sme pridet :(
darjan, timo, Matej
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3491
595

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Jp, nič ne more tolk hitro spraznit. To je nek SW fail kot sem že zmeri govoril.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5162
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2528

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a darjan »

Res je, ampak to je morala bit orenk poraba, da je v tako kratkem času porabilo toliko akuja...včasih smo komot radijo nažigali 1h v AXu, pa ni bilo problema...
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8253
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3482

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ni mi pa tudi ne čisto jasno, zakaj ga polni na 14,7+ V 🙁 Tudi 15 V sem že videl.
Svinčene akumulatorje se fila s tako napetostjo.
Res je, ampak to je morala bit orenk poraba, da je v tako kratkem času porabilo toliko akuja...včasih smo komot radijo nažigali 1h v AXu, pa ni bilo problema...
1. Napetost akumulatorja ni premo sorazmerna z napolnjenostjo. Ko gre SOC proti nuli, napetost fejst pade.
2. Napetost svinčenega člena je med 1.8V in 2,1V. V avtomobilskem akumulatorju je 6 zaporedno vezanih celic. Tipični fault case je preboj v eni (al par) celicah, kar pomeni 0V na teh par celicah in drastični upad napetosti celega akumulatorja.

Na kratko: akumulator je crknu, nabavi drugega.
darjan
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3491
595

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Več časa na taki napetosti pomeni smrt akumulatorja. Obstajajo orodja za testirat.

10-20min ni tolk sile ni pa nujno. Je to prvi akumulator aka Rocket ?


Tudi sam nisem pristaš skozi na 14,8V ker je 14,4V čist dovolj pa še to da nemoreš dat lifepo4 zarad tolk visokega polnjenja :)
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Korejci dajejo v avto t.i. kalcijeve svinčene akumulatorje, ki so tolerantni na tako visoke polnilne napetosti.
Je pa škoda, da tile Bluetooth merilci nimajo opcij z tokovnikom. Ker poleg merjenja napetosti, bi bilo zanimivo videt tudi tokove polnjenja/praznjenja. Tako bi si lahko naredili boljšo diagnozo a je umrlo zaradi fuč akumulatorja ali pa je akumulator šel hitro fuč, ker je nekaj povleklo recimo 50 A toka in ga vleklo še naprej pol ure.
Nejccc, darjan
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

DeCoRawr napisal/-a: 31 Avg 2022, 14:59 Več časa na taki napetosti pomeni smrt akumulatorja. Obstajajo orodja za testirat.

10-20min ni tolk sile ni pa nujno. Je to prvi akumulator aka Rocket ?


Tudi sam nisem pristaš skozi na 14,8V ker je 14,4V čist dovolj pa še to da nemoreš dat lifepo4 zarad tolk visokega polnjenja :)
Na taki napetosti je bil max 20 minut, če bi se sesedla takoj po tem, ko sem avto ugasnil. Če je prišlo do nekega stika v samem aku, bi se verjetno segrel, pozabil sem narediti fotko s termo kamero. Upam, da se naslednjič spomnim :)

Ja, mislim, da je še prvi aku (kupil sem pol leta star testni avto). Točno to, sem že razmišljal o LiFePo4 pa sem se premislil zaradi 2 stvari: previsoka napetost polnjenja + avto ga bo pozimi vseeno želel polniti, kljub temu, da bo pod 0°C. Če sam aku ni dovolj pameten, da ne dovoli polnjenja, bo škoda :(

Drugače pa @warpedone, klasični Pb aku se polnijo na max 14,4 V za uporabo v zagonske namene, za standby pa na 13,8 V kakor vem.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3491
595

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Obstajajo lifepo4 kateri majo grelce. In ce je temperatura pod 0 najprej grejejo, šele potem polnijo.
Nejccc
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Ni vredno komplicirat z LiXX aku zamenjavo.
darjan
timo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 265
Kraj: Logatec
Avto: Hyundai Kona 3f 64 -2021
425
1665

Re: 12V akumulator

Odgovor Napisal/-a timo »

Nejccc napisal/-a: 31 Avg 2022, 14:27 Tako je. Nisem vedel, kdaj bom štartal, lahko je 20 minut, lahko je ura pa 20 minut, če pride kaj vmes.
Kakorkoli pa obrnemo, do tega ne sme pridet :(
Ruski hekerji so na delu!! :D :D
Nejccc
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Kona EV”