Zaenkrat je OK. Ob 21h zvečer nisem imel možnosti izbirati in sem vzel, kar so imeli ustreznega na Petrolu.marko1 napisal/-a: ↑11 Jul 2022, 09:46Ti si kupil tega: https://www.petrol.si/eshop/avto-oprema ... IS-119993/ ?
Je OK?
12V akumulator
Re: 12V akumulator
Re: 12V akumulator
Dimenzijsko ustrezna tudi tale Topla, ja. Edino ne vidim na sliki a ima luknje za one pokrovčke od tovarniških klem.
-
- EV specialist
- Prispevkov: 556
- Kraj: Laško
- Avto: Leaf, Kona, Kangoo, Rifter
-
208242
Re: 12V akumulator
No, pa sem prišel do istega problema tudi jaz (Kona 2019 64, BlueLink, prvi akumulator). Problem je, ker seveda nimam s sabo niti klem niti boosterja niti polnilca, je pa drug električen avto parkiran vzporedno. Lahko priklopim na kleme dva EVja? Ali raje grem kupit charger, booster ali kar drug akumulator?
p.s. pustil sem izgleda zadnji prtljažnik odprt kak teden, nič novega kolikor berem ta forum.
p.s. pustil sem izgleda zadnji prtljažnik odprt kak teden, nič novega kolikor berem ta forum.
-
- EV specialist
- Prispevkov: 556
- Kraj: Laško
- Avto: Leaf, Kona, Kangoo, Rifter
-
208242
Re: 12V akumulator
Aha vidim, rabim ICE avto za klemeTeodorOrtl napisal/-a: ↑11 Avg 2022, 17:47 No, pa sem prišel do istega problema tudi jaz (Kona 2019 64, BlueLink, prvi akumulator). Problem je, ker seveda nimam s sabo niti klem niti boosterja niti polnilca, je pa drug električen avto parkiran vzporedno. Lahko priklopim na kleme dva EVja? Ali raje grem kupit charger, booster ali kar drug akumulator?
p.s. pustil sem izgleda zadnji prtljažnik odprt kak teden, nič novega kolikor berem ta forum.
Never use an electric vehicle to jump-start another 12-volt battery. The EV’s charging points are for jump-starting the car itself and not for assisting another vehicle with a jump-start.
Re: 12V akumulator
Jaz sem z Lexus hibridom zaverglal Mercedez Benz dizla, tako, da po mojem ne bi smel bit problem posodit štrom iz električarja na električarja. Lexus ni imel alternatorja, ampak DC-DC pretvornik. Mečka pa potegne nekaj toka za zaverglat svojo dizelco.
Pač narediš enak postopek kot z ICE. Samo da namesto da ima donator električar zaverglan ICE motor, mora biti pač "zaverglan" v online način, da je DC-DC pretvornik, ki polne 12V baterijo online.
Prednost je tudi, da ti rabiš za Kono zaverglat relativno malo toka, saj ne rabiš nekih strašnih zagonskih tokov, samo to, da računalnik gre online in da sklene kontaktor visokonapetostne baterije, potem bo pa Kona že sama proizvajala svoj štrom.
Po mojem bo dovolj, da donator avto priključiš za par minut na svojo Kono, da se zbudi akumulator v Koni.
Seveda, če smo v velikih dvomih, lahko odklopiš kleme od Kone in samo dopolneš aku, potem pa kleme montiraš gor in zaverglaš Kono.
Pač narediš enak postopek kot z ICE. Samo da namesto da ima donator električar zaverglan ICE motor, mora biti pač "zaverglan" v online način, da je DC-DC pretvornik, ki polne 12V baterijo online.
Prednost je tudi, da ti rabiš za Kono zaverglat relativno malo toka, saj ne rabiš nekih strašnih zagonskih tokov, samo to, da računalnik gre online in da sklene kontaktor visokonapetostne baterije, potem bo pa Kona že sama proizvajala svoj štrom.
Po mojem bo dovolj, da donator avto priključiš za par minut na svojo Kono, da se zbudi akumulator v Koni.
Seveda, če smo v velikih dvomih, lahko odklopiš kleme od Kone in samo dopolneš aku, potem pa kleme montiraš gor in zaverglaš Kono.
-
- EV specialist
- Prispevkov: 556
- Kraj: Laško
- Avto: Leaf, Kona, Kangoo, Rifter
-
208242
Re: 12V akumulator
Siher je siher, našel sem ICE donatorja Hvala.Ogo napisal/-a: ↑11 Avg 2022, 20:57 Jaz sem z Lexus hibridom zaverglal Mercedez Benz dizla, tako, da po mojem ne bi smel bit problem posodit štrom iz električarja na električarja. Lexus ni imel alternatorja, ampak DC-DC pretvornik. Mečka pa potegne nekaj toka za zaverglat svojo dizelco.
Pač narediš enak postopek kot z ICE. Samo da namesto da ima donator električar zaverglan ICE motor, mora biti pač "zaverglan" v online način, da je DC-DC pretvornik, ki polne 12V baterijo online.
Prednost je tudi, da ti rabiš za Kono zaverglat relativno malo toka, saj ne rabiš nekih strašnih zagonskih tokov, samo to, da računalnik gre online in da sklene kontaktor visokonapetostne baterije, potem bo pa Kona že sama proizvajala svoj štrom.
Po mojem bo dovolj, da donator avto priključiš za par minut na svojo Kono, da se zbudi akumulator v Koni.
Seveda, če smo v velikih dvomih, lahko odklopiš kleme od Kone in samo dopolneš aku, potem pa kleme montiraš gor in zaverglaš Kono.
Sam je pa res butasto, da ti sprazne akumulator, ker pozabiš prtljažnik zapreti (narejen je precej šlampasto, zapre se samo, če ga zaloputneš s silo). Nekje sem bral, da moram updejtat firmware, da se pol akumulator vsake 4 ure preverja in polni iz glavne baterije?
Re: 12V akumulator
Servisna akcija za update VCULDC modula je bil že skoraj dve leti nazaj. Firmware update naredi servis. Dvomim, da tebi še niso nadgradili.
To, da se ti zadnja vrata dobro ne zapirajo, pa lahko tudi sam urediš. Imaš nastavljive gumice.
To, da se ti zadnja vrata dobro ne zapirajo, pa lahko tudi sam urediš. Imaš nastavljive gumice.
Re: 12V akumulator
Avto ob 7h zjutraj zaženem, ga prestavim 10 m do garažnih vrat, kjer sem začel vanj nalagati material za teren danes. Aku je bil takrat na 12 V, se lepo vidi na grafu. Po cca. 20 minutah se usedem v avto, mi najprej napiše, naj ga zaženem tako, da pritisnem Start tipko s ključem. No, zatem sem takoj začel snemati, ker sem vedel, koliko je ura
Ne vem, če je dejansko fuč 12 V aku, ker se na grafu lepo vidi, da danes kljub čakanju vmes, ni padel pod 12 V. Nekaj ga je spraznilo na 7,09 V! Ni mi pa tudi ne čisto jasno, zakaj ga polni na 14,7+ V Tudi 15 V sem že videl.
Po oživitvi z Li-boosterjem avto dela BP.
Na posnetku se vmes še sliši, da gre Autopi v spanje, ker je več kot 20 minut čakal na mestu. Autopi nikakor ne more tako sprazniti aku, sploh pa ne v 20 minutah.
Imam občutek, da je tole nek programski fail, da se nekaj ne izklopi popolnoma in sprazni aku.
Ne vem, če je dejansko fuč 12 V aku, ker se na grafu lepo vidi, da danes kljub čakanju vmes, ni padel pod 12 V. Nekaj ga je spraznilo na 7,09 V! Ni mi pa tudi ne čisto jasno, zakaj ga polni na 14,7+ V Tudi 15 V sem že videl.
Po oživitvi z Li-boosterjem avto dela BP.
Na posnetku se vmes še sliši, da gre Autopi v spanje, ker je več kot 20 minut čakal na mestu. Autopi nikakor ne more tako sprazniti aku, sploh pa ne v 20 minutah.
Imam občutek, da je tole nek programski fail, da se nekaj ne izklopi popolnoma in sprazni aku.
Re: 12V akumulator
Pomeni start, premik 10m, off, po 20min pa spet start in takrat je bil na 7V?
Zaradi tega, jaz za taka kratka obdobja, kar pustim avto kar vklopljen...itak porabi skoraj nič elektrike.
Zaradi tega, jaz za taka kratka obdobja, kar pustim avto kar vklopljen...itak porabi skoraj nič elektrike.
Re: 12V akumulator
Tako je. Nisem vedel, kdaj bom štartal, lahko je 20 minut, lahko je ura pa 20 minut, če pride kaj vmes.
Kakorkoli pa obrnemo, do tega ne sme pridet
Kakorkoli pa obrnemo, do tega ne sme pridet
Re: 12V akumulator
Res je, ampak to je morala bit orenk poraba, da je v tako kratkem času porabilo toliko akuja...včasih smo komot radijo nažigali 1h v AXu, pa ni bilo problema...
Re: 12V akumulator
Svinčene akumulatorje se fila s tako napetostjo.Ni mi pa tudi ne čisto jasno, zakaj ga polni na 14,7+ V Tudi 15 V sem že videl.
1. Napetost akumulatorja ni premo sorazmerna z napolnjenostjo. Ko gre SOC proti nuli, napetost fejst pade.Res je, ampak to je morala bit orenk poraba, da je v tako kratkem času porabilo toliko akuja...včasih smo komot radijo nažigali 1h v AXu, pa ni bilo problema...
2. Napetost svinčenega člena je med 1.8V in 2,1V. V avtomobilskem akumulatorju je 6 zaporedno vezanih celic. Tipični fault case je preboj v eni (al par) celicah, kar pomeni 0V na teh par celicah in drastični upad napetosti celega akumulatorja.
Na kratko: akumulator je crknu, nabavi drugega.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: 12V akumulator
Več časa na taki napetosti pomeni smrt akumulatorja. Obstajajo orodja za testirat.
10-20min ni tolk sile ni pa nujno. Je to prvi akumulator aka Rocket ?
Tudi sam nisem pristaš skozi na 14,8V ker je 14,4V čist dovolj pa še to da nemoreš dat lifepo4 zarad tolk visokega polnjenja
10-20min ni tolk sile ni pa nujno. Je to prvi akumulator aka Rocket ?
Tudi sam nisem pristaš skozi na 14,8V ker je 14,4V čist dovolj pa še to da nemoreš dat lifepo4 zarad tolk visokega polnjenja
Re: 12V akumulator
Korejci dajejo v avto t.i. kalcijeve svinčene akumulatorje, ki so tolerantni na tako visoke polnilne napetosti.
Je pa škoda, da tile Bluetooth merilci nimajo opcij z tokovnikom. Ker poleg merjenja napetosti, bi bilo zanimivo videt tudi tokove polnjenja/praznjenja. Tako bi si lahko naredili boljšo diagnozo a je umrlo zaradi fuč akumulatorja ali pa je akumulator šel hitro fuč, ker je nekaj povleklo recimo 50 A toka in ga vleklo še naprej pol ure.
Je pa škoda, da tile Bluetooth merilci nimajo opcij z tokovnikom. Ker poleg merjenja napetosti, bi bilo zanimivo videt tudi tokove polnjenja/praznjenja. Tako bi si lahko naredili boljšo diagnozo a je umrlo zaradi fuč akumulatorja ali pa je akumulator šel hitro fuč, ker je nekaj povleklo recimo 50 A toka in ga vleklo še naprej pol ure.
Re: 12V akumulator
Na taki napetosti je bil max 20 minut, če bi se sesedla takoj po tem, ko sem avto ugasnil. Če je prišlo do nekega stika v samem aku, bi se verjetno segrel, pozabil sem narediti fotko s termo kamero. Upam, da se naslednjič spomnimDeCoRawr napisal/-a: ↑31 Avg 2022, 14:59 Več časa na taki napetosti pomeni smrt akumulatorja. Obstajajo orodja za testirat.
10-20min ni tolk sile ni pa nujno. Je to prvi akumulator aka Rocket ?
Tudi sam nisem pristaš skozi na 14,8V ker je 14,4V čist dovolj pa še to da nemoreš dat lifepo4 zarad tolk visokega polnjenja
Ja, mislim, da je še prvi aku (kupil sem pol leta star testni avto). Točno to, sem že razmišljal o LiFePo4 pa sem se premislil zaradi 2 stvari: previsoka napetost polnjenja + avto ga bo pozimi vseeno želel polniti, kljub temu, da bo pod 0°C. Če sam aku ni dovolj pameten, da ne dovoli polnjenja, bo škoda
Drugače pa @warpedone, klasični Pb aku se polnijo na max 14,4 V za uporabo v zagonske namene, za standby pa na 13,8 V kakor vem.
Re: 12V akumulator
Obstajajo lifepo4 kateri majo grelce. In ce je temperatura pod 0 najprej grejejo, šele potem polnijo.
Re: 12V akumulator
Ruski hekerji so na delu!!
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 3 Odgovori
- 252 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a BogyX