Poraba pri višjih hitrostih

Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3749
4011

Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a CRF » 29 Sep 2019, 08:15

Včeraj sem slučajno imel takšne poti in sem spotoma odčital še porabo na gorenjski avtocesti. V obe smeri.

Pri povprečni hitrosti 130km/h, poraba: 19.9kWh/100km = 0 hours, 23 minutes, 5 seconds

Pri povprečni hitrosti 110km/h, poraba: 15,7kWh/100km = 0 hours, 27 minutes, 16 seconds
SimonZed, matija, dymo, DGJ, prijazen, crunchy, kt57, Vodokotlic
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1693
Avto: Kona EV
1262
1806

Re: Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 29 Sep 2019, 08:22

(Pričakovano) Res velika razlika v porabi, časovno pa najbrž zanemarljiva, glede na to, da najbrz ni šlo za dirko. ;) :D
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3749
4011

Re: Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a CRF » 29 Sep 2019, 08:38

Ja, 4 minute razlike...
SimonZed, DGJ
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1693
Avto: Kona EV
1262
1806

Re: Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 29 Sep 2019, 08:59

27 % večja poraba. Časovno pa koliko manj? 5 %? Potem pa vsak sam izbere, kaj mu je bolj pomembno. :giggle:
Jaz raje manjkrat baterijo napolnim (več prevozim z eno polnitvijo), da bo dlje zdržala. :nod:
DGJ
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1065
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
1115
1047

Re: Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 29 Sep 2019, 09:09

Tvoja baterija bo zdržala dlje kot pleh, tako da to zame ni ravno razlog počasnejše vožnje.
Prav tako tudi čas v 95% ne igra vloge.
Poraba energije pri EV je tako majhna, da tudi to ni omembe vredno.

Skratka, smo vedno bližje odločitvi posameznika, da vozi kot se počuti. Edini faktor je lahko še varnost, ki pa človeku ne pride do živega, dokler se mu kaj ne zgodi.
Sebastijan
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1693
Avto: Kona EV
1262
1806

Re: Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 29 Sep 2019, 09:12

Zdržala bo morda dlje kot pleh (če bo šlo vse po sreči), toda dejstvo je, da se z vsakim polnilnim ciklom njena kapaciteta zmanjša. Število polnitev namreč ni neomejeno. Do 70 % prvotne kapacitete bi rad prišel čim kasneje. Da tudi pri korejskih baterijah veljajo fizikalni zakoni se najbrž strinjamo. Če bi mi bilo vseeno za kapaciteto, potem bi vsel Ioniqa, s pol manjšo.
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 726
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je doživel prvo svečko
719
598

Re: Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 29 Sep 2019, 09:44

Naj mi nekdo "svetuje" kaj je bolje za daljšo dobo baterije.
Običajno polnim 20-80 %, vendar to ni vsak dan enako. Kaj narediti v takšnem primeru, če izpraznim iz 80 na 50 %. Ali naj dam polniti, ali počakam, da še drug dan izpraznim naslednjih 30 %. V kolikor je naslednji dan "predvidljiv" to naredim. A kaj ko bi naslednji dan daleč, bi imel težave, če bi imel samo 50% in daljšo pot pred sabo.
Kako se "računajo" cikli, oziroma, kako se baterija odziva na takšna polnitve.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1065
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
1115
1047

Re: Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 29 Sep 2019, 09:46

Jaz sem vzel 64kWh zato ker rabim takšen doseg, če ne bi vzel gotovo manjšo baterijo, ker je bolj ekonomsko smiselno in bi si v tujini tistih trikrat letno pač privoščil kakšen grižljaj več na poti ob pogostejših polnjenjih 8-)

Sem bolj pristaš tega, da mora tehnika služit nam za lažje življenje, kot pa da se mi preveč ukvarjamo z njo in nas ta sili k stalnemu razmišljanju in glancanju npr. avta. Zato se samo vozim in ne razmišljam preveč koliko bo zdržala, to sem razmišljal ob nakupu, ko sem kalkuliral kaj se splača kupit. Seveda pa to ne pomeni, da raje polnim počasi doma in ne do 100%, pač pa do 80-90% po potrebi :angel:

Medtem ko mi je čas na poti bolj pomemben in zato večinoma vozim po omejitvah, vsaj službeno. Če pa se peljem na izlet pa tudi sam uživam v počasni vožnji in opazovanju okolice, ter naredim kaj za boljše okolje in sploh če pri tem še kaj privarčujem, kot praviš ti :tup:
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3749
4011

Re: Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a CRF » 29 Sep 2019, 10:06

Zelo preprosto. Čim manjši cikel pri 40 do 50% SOC... Tako bo izguba kapacitete najmanjša, seveda pa bo avto več ali manj neuporaben. Tako da ga polni po potrebi, ne puščaj pri 0 in 100% dlje časa pa bo vse OK.

MIRANRR je napisal/-a:Naj mi nekdo "svetuje" kaj je bolje za daljšo dobo baterije.
Običajno polnim 20-80 %, vendar to ni vsak dan enako. Kaj narediti v takšnem primeru, če izpraznim iz 80 na 50 %. Ali naj dam polniti, ali počakam, da še drug dan izpraznim naslednjih 30 %. V kolikor je naslednji dan "predvidljiv" to naredim. A kaj ko bi naslednji dan daleč, bi imel težave, če bi imel samo 50% in daljšo pot pred sabo.
Kako se "računajo" cikli, oziroma, kako se baterija odziva na takšna polnitve.
DGJ, MIRANRR
Admin @ EVSVET.eu
kavka
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 135
67
80

Re: Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a kavka » 29 Sep 2019, 12:49

CRF je napisal/-a:Ja, 4 minute razlike...

Koliko je bil torej skupni čas?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3749
4011

Re: Poraba pri višjih hitrostih

OdgovorNapisal/-a CRF » 30 Sep 2019, 06:35

Sem dodal časa zgoraj. Skupni čas je seveda toliko krajši, kot je višja hitrost, torej 18%...
Admin @ EVSVET.eu

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na