Redni servisi

Marko007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 327
Kraj: Slovenija
Avto: Hyundai Kona
166
189

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a Marko007 » 06 Sep 2019, 12:17

Vi vsi veste več kot proizvajalec. Pa kaj sploh kupujete vozila za katera vam po vašem mnenju zaračunavajo kar ni potrebno in pol v nedogled jamrate.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1065
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
1114
1047

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 06 Sep 2019, 12:33

Marko007 je napisal/-a:Vi vsi veste več kot proizvajalec. Pa kaj sploh kupujete vozila za katera vam po vašem mnenju zaračunavajo kar ni potrebno in pol v nedogled jamrate.


Proizvajalec te vedno lahko lupi, sploh če ti neko področje ni poznano. Na tem forumu tečejo debate ravno zato, da se vsi kaj naučimo iz svojih ali napak drugih in s tem pripomoremo k napredku na področju EV. Težko rečem za vse, nekaj pa nas je gotovo, ki nismo verniki blagovnih znamk, niti ne opravičujemo svojega nakupa brez argumentov ali razlogov, ki se nam zdijo smiselni ali nam nekaj pomenijo s strani varnosti, udobja, praktičnosti, varčnosti, okolja....

Jaz se na zavorna olja nikakor ne spoznam, vendar na podlagi dosedanjih izkušenj verjamem nekaterim forumašem, da je njihov zadržek do menjave vsakih 30kkm na mestu. Lahko pa kdo drug navede argumente, ki me bolj prepričajo in bom spremenil mnenje. Moj proizvajalec ni ravno svetnik, sem že našel nekaj stvari, ki me motijo (npr servisi na 15kkm brez potrebe in dejanske osnove,....), vendar to ne pomeni, da z nakupom nisem zadovoljen, še vedno bi se spet odločil za ta model, če bi danes kupoval, kaj bo jutri pa ne vem 8-)
Nemelk, Franci, CRF, Sebastijan
Marko007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 327
Kraj: Slovenija
Avto: Hyundai Kona
166
189

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a Marko007 » 06 Sep 2019, 12:53

Pa rajši se obrnite na njih. Formalno. Z dopisi. jamranje na Servisu ne bo prineslo koristi. Pritožbe in predlogi morajo biti pisni in naslovljeni na pravo osebo oz. službo. Ker tole dribljanje tukaj ne bo prineslo rezultata. Jaz sem se sprijaznil s tem da bom to plačeval. če se ne bi potem ga me bi naročil.
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1085
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq + dci (še en EV na vidiku)
964
601

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a Matej » 06 Sep 2019, 13:06

Ja, popolnoma nepotreben. ICE servisi na 30kkm, EV servis pa na 15kkm??
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 585
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
539
357

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a warpedone » 06 Sep 2019, 13:35

To lahko kaže na nezaupanje v izdelek, želijo čekirat kaj se s stvaro dogaja na terenu.
Je za pričakovat da bo čez nekaj let politika spremenjena.

Alternativna razlaga je, da s tako politiko Hyundai spodbudbuja svojo mrežo zastopnikov, da te avte sploh naročajo in prodajajo.
Večina profita zastopniki dobijo iz vzdrževanja.
Marko007
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1065
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
1114
1047

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 06 Sep 2019, 13:37

Tole bo najbrž držalo oboje in bo z leti manj teh neumnosti.
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1493
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1864
3536

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a DGJ » 06 Sep 2019, 14:11

Da ne boste tukaj pisali, da samo jamramo in nič ne naredimo v tej smeri po uradni poti.
Objavljam celotno korespondenco od mojega prvega maila z dne 26.3.2019. Pisal sem na Hyundai SLO. Se oproščam, zadeva je kar dolga. Admin, upam da ni problema.

"Spoštovani.
Sem Dejan Gjurin iz Kamnika in zelo zadovoljen lastnik električnega vozila HYUNDAI IONIQ EV (EV-električno vozilo). Kupil sem ga na AC Šubelj, ki jih lahko zelo pohvalim s kompletnim odnosom in strokovnostjo.

Moj namen pisanja je, da vam dobronamerno sporočim moje osebno razmišljanje za katerega bi lahko trdil, da se mu pridružujejo ostali uporabniki/lastniki EV v SLO.
Govora bo o rednih servisih.

Vsi vemo in verjemite, da tukaj ni potrebno biti ne vem kakšen strokovnjak na področju mehanike, strojništva ali še kakšnega področja, da se ob normalni uporabi EV ni potrebno zglasiti na rednem servisu na vsakih 15.000km kot je to zahtevano s strani HYUNDAI.

V mojem primeru, ker se vozim veliko, to pomeni, da sem na rednem servisu pri vas 3x!!! v letu dni medtem, ko sem opravljal redni servis na moje nekdanjem ICE (diesel) 1x letno in vsi vemo, da so ICE vozila povsem nekaj drugega v smislu vzdrževanja kot EV. Veliko bolj zahtevna in problematična za dobro delovanje.

Na to pisanje me je navedel sledeč članek - Prvi s pogumno odlo--itvijo: Z avtom ni-- ve-- vsako leto na servis - siol.net

Tako Tesla, kot tudi drugi proizvajalci EV imajo redne servisne intervale na precej daljše obdobje in nikakor se ne morem otresti misli, da HYUNDAI vzdržuje politiko (pre)kratkih servisnih intervalov zato, da od nas uporabnikov EV potegne maksimalno možno denarnih sredstev.

Prosim vas za konkreten razmislek o mojem pisanju in odgovor, ki ne bo v smislu: »HYUNDAI tako določa in nič ne moremo storiti«.

Vsakdo lahko kaj stori, da se tak nesmisel (prekratki servisni intervali brez dejanskega vzroka) spremeni. Jaz sem se odločil pisati vam in od vas je odvisno kako bo ta informacija posredovana dalje, odgovornim v podjetju HYUNDAI AVTO TRADE in naprej na HYUNDAI koncern.

Kot zapisano že zgoraj to ne spremeni dejstva, da sem z vozilom res zadovoljen in je vožnja v izjemen užitek. Edino na vsake dobre 3 mesece, ko se peljem na redni servis imam zelo slab občutek saj vem, da je z avtom vse super in bom za (po mojem osebnem mnenju) nepotreben pregled plačal med 50 in 100 EUR.

S spoštovanjem.
Dejan Gjurin, Kamnik.

in odgovor:
Spoštovani g. Gjurin.
Iskrena hvala za vaše posredovano mnenje.
Shemo rednega vzdrževanja, ki je pogoj za ohranitev tovarniške garancije vozil Hyundai določa proizvajalec vozil, Hyundai Avto Trade d.o.o. kot uradni uvoznik smo dolžni njegova navodila jasno zapisati v servisni knjižici, ki jo lastniki vozil prejmete ob nakupu novega vozila.
Shema vzdrževanja vašega vozila je s strani proizvajalca predpisana kot je zapisana v servisni knjižici.

Vaše mnenje bomo posredovali proizvajalcu, vendar to ne bo vplivalo na zahtevano redno vzdrževanje vašega vozila.

Redno vzdrževanje je namenjeno tudi morebitnim izvedbam nadgradenj programske opreme, ki je vgrajena v vaše vozilo in jo je proizvajalec izdal od zadnjega obiska pooblaščenega servisa Hyundai, ki so za vas izvedene brezplačno, ampak morajo biti izvedene po navodilih proizvajalca.
S spoštovanjem.

nisem se kar tako vdal:
Hvala za hiter odgovor.
Priznam, da je odziv pričakovan a vseeno bi rad, da se nekaj premakne v tej smeri, ker je to zdaj samo »striženje ovc«. Se oproščam izrazu.
Edina omembe vredna zadeva, ki jo je dejansko smiselno narediti v roku 2 let je posodobitev programske opreme vozila in navigacije. Pa še to drugo je praktično z uporabo Andoid Auto in Apple CarPlay postalo skoraj neuporabno, ker so recimo informacije o polnilnih postajah zastarele že ob posodobitvi.
Na dolgi rok zna biti tak odnos proizvajalca do uporabnikov negativen, še posebej, če bodo ostali proizvajalci sledili zgledu TESLE, ki ima servisne preglede samo priporočljive, nikakor pa ne obvezne. Vidim na forumu kjer komuniciramo uporabniki EV, da je kratek in obvezen servisni interval pri HYUNDAI eden glavnih vzrokov za ne-izbiro HYUNDAI.

Kot rečeno, zdi se mi vredno razmisleka in na kakšnem širšem sestanku koncerna bi bilo vredno to omeniti.

in odgovor (vmes sva ugotovila, da se osebno poznava, zato je odgovor v prvi osebi):
Zgodba ni tako enostavna, se bojim, da jo gledaš preveč skozi električne oči.
Ne glede na to, da ima tvoj avtomobil električni pogon je to še vedno avtomobil z veliko mehanskimi sklopi, ki se lahko okvarijo, izrabijo in so lahko nujno potrebni sploh za tvojo varnost na cesti.
Ena izmed velikih hib električnih vozil, ki se je pokazala v praksi on o kateri so pisali tudi nekateri novinarji v Sloveniji, nam pa je poznana predvsem s strani kolegov iz držav kjer je električnih vozil veliko (Norveška), so zavore.
Zaradi rekuperacije, s katero električno vozilo ustvarja električno energijo uporabniki v praksi vedno manj uporabljate klasičen zavorni sistem in redko pritiskate na zavorni pedal.
Prepričan sem, da tudi ti sam pri tem nisi nobena izjema in si z rekuperacijo uspel pridelati že elektrike za veliko kilometrov.
Ta prednost električnih vozil pa ima veliko slabost pri zavornem sistemu, ki trenutno ostaja klasičen. Zavorni sistem je namenjen zaviranju in pogosti uporabi. Če zavornega sistema ne uporabljaš zavorni diski hitro zarjavijo, še večji problem je, da se lahko pojavijo težave pri delovanju zavornih čeljusti.
Te lastnosti so ti nedvomno poznane in gotovo si doživel že veliko cviljenja zavor. Cviljenje je lepotni pojav, problem je, če vozilo ne bo dovolj uspešno zaviralo in se ne boš uspel pravočasno ustaviti, ko bo to res potrebno.
Zato so Skandinavci pri vsakem rednem servisu dodali obvezno razdiranje zavornih čeljusti in čiščenje ter mazanje hidravličnih batkov, da bodo ohranili zavorni sistem v funkciji kot se pričakuje.

Realno je, da se bo v prihodnosti zavorni sistem za električna vozila spremenil in bo dejansko drugačen, vendar danes se še vedno uporablja klasičen hidravlični sistem z vsemi prednostmi in pomanjkljivostmi in to je potrebno upoštevati.
Tesla res ukinja redno vzdrževanje ampak daje tudi minimalno garancijo in uporabniki se morate vprašati ali ne počne tega zato, da bo sebe zaščitil pred odgovornostjo v primeru prometnih nesreč, saj bo imel odgovor, da so lastniki sami odgovorni za tehnično pravilno delovanje vozila, tudi za delovanje zavor.
Zadeve niso tako enostavno kot se mogoče zdi na prvi pogled, sem pa prepričan, da je zate na prvem mestu varnost, ko uporabljaš avtomobil na cesti in redno vzdrževanje je namenjeno predvsem temu, da serviser ugotavlja v kakšnem stanju je vozilo, da ga boš lahko uporabljal varno in zanesljivo.

Imaš prav, komentarji so vredni razmisleka in jih bomo posredovali proizvajalcu, ne morem pa jamčiti kakšen bo rezultat in koliko nas bodo upoštevali.

Lep dan želim.

moj sklepni odgovor:
Hvala za res izčrpen in argumentiran odgovor. Se strinjam z večino zapisanega.

Mogoče je pogostost vpoklicev na redni servisni pregled še eden od načinov kako dvigniti kakovost in ugled znamke.

Denimo vpoklic 1x letno ali na recimo 50.000km je povsem nekaj drugega kot na vsakih 15.000km, kjer je vidik nas strank lahko takle: »…kako je to »slabo« narejeno, da ga morajo preverjati na vsakih 15.000km?«

Vsekakor hvala za tvoj čas in zdaj mogoče gledam malo drugače na vse skupaj. Vsekakor sem pa mnenja, da vpoklic 1x letno ne bi vplival na slabše stanje HYUNDAI vozil.

Sem pa pripravljen sodelovati v kakšni raziskavi, testiranju ipd, ker prevozim 50.000km letno in je moje vozilo lahko »vzorčni primerek« ipd.
Pripravljen sem deliti tudi izkušnje, ki se jih je v slabih 2 letih že nabralo nekaj , če bi vam to kaj pomenilo, ker sem res zadovoljen najprej z idejo električnih vozil in nenazadnje tudi z HYUNDAI kot blagovno znamko. Ker je to moj prvi Hyundai ne morem soditi iz preteklih izkušenj vendar sem do sedaj zelo zadovoljen in upam, da bo tako tudi ostalo.

Lep dan želim

in sklepni odgovor Hyundai:
Se popolnoma strinjam s tabo, da bi lastniki, ki prevozite letno večje število kilometrov morali meti zapovedane obiske na servisih daljše, vsekakor pa 1x letno.
Takšen predlog smo že večkrat poslali proizvajalcu, za sedaj še brez uspeha, ampak upanje umira zadnje.

Če bodo izvajali ankete o mnenjih strank in predlogih porabnikov (kar bi bilo prav), se bom gotovo spomnil nate.

LP
matija, SimonZed, FV-EV, talker2, Matej, edi-b, crunchy, JP, Nemelk, Franci, vitro
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2907
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3037
4181

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a matija » 06 Sep 2019, 14:35

Marko007 je napisal/-a:Pa saj je plačal vse skupaj nič. Za avto ste dali 40k eur. Pol pa jamrate za 50 eur servis


Ce se res potrudim in lepo izrazim, je tale komentar "cuden". Zakaj ?

Moras razumet, da tu ne gre za bogatase (no ce kaksen je, me naj ignorira :)) ampak za cisto normalne ljudi, ki sicer kupujejo TDIje in drugo. Le da so en korak naprej matematicno ter imajo taksno naravo voznje, da se jim EV izredno splaca ter bodo v letu, dveh, treh prisli s TCOjem ze pod lastnistvo nekega primerljivega dizla. Spet drugi so eko entuziasti, spet tretji so nekaj tretjega. Dvomim pa, da je veliko kupcev EVjev na tem forumu bogatasev, ki so pac pljunili 40k za avto in jim je sedaj vseeno ce bo servis 400€, 700€, itn.

Preberi si kak review primerjave stroskov, italijanski forumi so izracunali da je nek specificen EV za 45-55k cenejsi na 10 let kot Fiat Tipo (novi). Spet v USA je izracunov in primerjav polno s Toyota Camry, kjer je EV za 50k tudi cenejsi kot Camry ki ima nakupno ceno skoraj pol nizjo.

Ergo, ce preverijo kaj placajo so zame le dobri gospodarji in nikakor ne "to je vse skupaj nic, saj si dal 40k za avto".
timo, Matej, Vremenko, edi-b
1500km free supercharginga: Weiterempfehlungen - Tesla --sterreich
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 585
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
539
357

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a warpedone » 06 Sep 2019, 14:42

Hyundaiyev odgovor ni brezvezen ampak vseeno kaže na problem ... v avto so gradili klasičen sistem zavor, zavedajo se problemov, ki izvirajo iz drugačnega scenarija uprabe, rešujejo ga pa s pogostejšimi pregledi in ročnih vzdrževanjem.

Tesla je že nekaj let nazaj spremenil sistem zavor in s tem hkrati rešuje več težav hkrati - manj izgub med vožnjo in boljši računalniški nadzor zaviranja:
- aktivno umikanje ploščic stran od obeh strani diskov
- elektroservo (bosch iBooster) namesto vakumske črpalke

Skratka, upanje da bo hyundai kaj kmalu podaljšal servisne intervale, nima močnih nog.
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3747
4011

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Sep 2019, 14:51

Marko007 je napisal/-a:Pa saj je plačal vse skupaj nič. Za avto ste dali 40k eur. Pol pa jamrate za 50 eur servis

In zakaj bi bilo OK da Hyundai računa 4X več kot Renault? Zoe ima interval na 30.000km in plačam od 25 do 50€.

In glede rjavenja diskov... Se strinjam da rjavijo če se jih ne uporablja, ampak večinoma jih vsaj malo uporabljamo...
Po drugi strani pa to nima nobene veze z menjavo zavorne tekočine. Niti mazanje batkov in letno čiščenje...
Admin @ EVSVET.eu
Marko007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 327
Kraj: Slovenija
Avto: Hyundai Kona
166
189

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a Marko007 » 06 Sep 2019, 14:58

DGJ pohvalno. Malo je takšnih kot si ti in pritiskajo. Veliko jih samo laja.
DGJ
dunda
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 40
Kraj: Kamnik
Avto: VW Passat
28
14

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a dunda » 06 Sep 2019, 16:11

Dejan - tale tvoj znanec je nekako med tnalom in nakovalom :-)
Po eni strani ve, da tvoje razmišljanje drži, po drugi strani mora zagovarjati in delovati v korist "svojega" podjetja.

Moje mnenje za zavore je, da se vseeno toliko uporabljajo, da ni posebnega problema. Več bi sicer vedel povedat mehanik, ampak ko ploščice malo počohajo diske, rjavine ni več. In to se itak dogaja stalno. Če pa se pri električnih vseeno zlepa ne zgodi, naj pa naredijo tako, da se občasno mehansko zavre. Itak mora biti sistem vedno pripravljen in nič ne bi bilo narobe, če bi to občasno naredil.
FV-EV, DGJ
dr_grgo
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 18
Kraj: Radovljica
Avto: Kona39
6
7

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a dr_grgo » 06 Sep 2019, 21:10

Še moj račun s prvega servisa na 15K km
racun.png


Ne vem pa zakaj je naslednji že na 21K km..morda kdo ve?
sknj.png


lp,D
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 176
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV
288
406

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a edi-b » 06 Sep 2019, 21:26

Zmotil se je za 10k km
toplotna že 18 let + MSE že 2 leti + Kona EV maj 2019
Marko007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 327
Kraj: Slovenija
Avto: Hyundai Kona
166
189

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a Marko007 » 06 Sep 2019, 21:28

Ta je pa res malo kisla. 5000km med servisoma. Jaz bi tistemu ki to napiše kar glavo odtrgal.
Marko007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 327
Kraj: Slovenija
Avto: Hyundai Kona
166
189

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a Marko007 » 06 Sep 2019, 21:30

edi-b je napisal/-a:Zmotil se je za 10k km


Če že pri tako enostavni zadevi kot je izpolnjevanje papirja zajebe, se je za vprašati kako je pa opravil servis. Menjaj serviserja.
edi-b
damjang
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 56
Avto: iOn, Hybrid
53
2

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a damjang » 06 Sep 2019, 21:34

Moje mnenje za zavore je, da se vseeno toliko uporabljajo, da ni posebnega problema. Več bi sicer vedel povedat mehanik, ampak ko ploščice malo počohajo diske, rjavine ni več. In to se itak dogaja stalno. Če pa se pri električnih vseeno zlepa ne zgodi, naj pa naredijo tako, da se občasno mehansko zavre. Itak mora biti sistem vedno pripravljen in nič ne bi bilo narobe, če bi to občasno naredil.

Ja, pri našem iOn-u je tako narejeno, da ob zagonu in speljevanju (tam do nekje 15km/h) za kratek čas drži približane zavore in nato klikne in odmakne zavore. Je pa letnik 2017.
matija
dunda
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 40
Kraj: Kamnik
Avto: VW Passat
28
14

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a dunda » 07 Sep 2019, 09:01

damjang je napisal/-a:
Moje mnenje za zavore je, da se vseeno toliko uporabljajo, da ni posebnega problema. Več bi sicer vedel povedat mehanik, ampak ko ploščice malo počohajo diske, rjavine ni več. In to se itak dogaja stalno. Če pa se pri električnih vseeno zlepa ne zgodi, naj pa naredijo tako, da se občasno mehansko zavre. Itak mora biti sistem vedno pripravljen in nič ne bi bilo narobe, če bi to občasno naredil.

Ja, pri našem iOn-u je tako narejeno, da ob zagonu in speljevanju (tam do nekje 15km/h) za kratek čas drži približane zavore in nato klikne in odmakne zavore. Je pa letnik 2017.

No, me veseli, da nisem daleč v temo brcnil. Čisto tako, po kmečki logiki, je to povsem enostavna rešitev.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1065
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
1114
1047

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 17 Sep 2019, 19:52

Očitno bom eden od prvih, ki bo drug teden naredil servis na 30k?

Če je bil kdo pred menoj se priporočam za namige o ceni in kje je bil na servisu, kaj vse so mu naredili..., da me ne oberejo preveč :whew:
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3747
4011

Re: Servis

OdgovorNapisal/-a CRF » 18 Sep 2019, 06:44

Vprašaj če je možno brez menjave zavorne tekočine.... Filter zraka pa po potrebi. Kakorkoli ne sme bit več kot 100€. Jaz ga imam čez 2000km
Admin @ EVSVET.eu

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na