Redni servisi

Uporabniški avatar
Franci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 328
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
405
72

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a Franci » 09 Okt 2019, 11:16

Problem je v tržnem deležu servisiranja - in ker z EV vozili odpade veliko komponent ICE vozila, želijo proizvajalcvi makar preko trupel najti način, kako lastnike vozil še naprej lupiti.
Warpedone, ti se kar smej naglas - neumnosti so, a tudi Tesla, ki ne predpisuje nobenih servisov ni ravno vredu - še dobro da imamo obvezne TP, da si ga vsaj po 4 letih prisiljen pripeljati na čeking vitalnih delov.

Kolikor vem ima tudi Tesla kup mehanskih delov (kolesa, ležaji, zavore, ...), ki morajo delovati brezhibno.

Je pa tudi ICE proizvajalec, pri katerem že z nakupom vozila pridobiš tudi brezplačne vse servise v garancijskem obdobju. (BMW i3)

Bistveno je poznati vse stroške, ki te čakajo.
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 586
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
539
358

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a warpedone » 09 Okt 2019, 11:18

>> Nisem inženir, niti strojnik a sem prepričan da je hlajenje ICE motorja dosti bolj kompleksno in problematično kot hlajenje EV.

Predvsem so drugačne zahteve.
Glavna razlika je, da je ICE povsem srečen okrog 90 stopinj celzija in je to standardna delovna temperatura. Vse komponente in tekočine so dimenzionirane, da večino časa delajo na takšni temperaturi. Topoltna izmenjava se dogaja v medij, ki ima cca 70 stopinj nižjo temperaturo.

Komponente v EV si želijo bit pod 40, čim bliže 20 stopinjam. Hladilna tekočina, ki je narejena za 90 stopinj se lahko v EV obnaša totalno narobe. In to grize lastnike Hyundai EVjev v rit .. uporabljajo se ICE komponente, ki v EV nikoli ne vidjo normalnih delovnih pogojev za katere so bli zdizajnirani.
In to je le 'stabilni' režim delovanja, dinamični oz. oz. skozi kakšne spremembe sistem prehaja in kako to vpliva na komponente je v EV še toliko bol različno.

Zarjaveli diski in cviljenje je le tak "primer za ilustracijo".
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1493
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1864
3537

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a DGJ » 09 Okt 2019, 11:24

Ob prejeti informaciji od @CRF sem stopil v kontakt z osebo na HYUNDAI, če je to res in odgovor je (navajam). Čeprav mu nisem pisal za konkreten model (IONIQ ali KONA) je odgovoril za IONIQ-a:
"Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.
Pri novem F/lift modelu IONIQ, ki ga boste prestavljali na srečanju, pa je v baterijo vgrajena nova posebna hladilna tekočina, ki po naših podatkih res stane cca. 70€/2 litra.
Pri IONIQu z vgrajeno toplotno črpalko je potrebno zamenjati 11 litrov hladilne tekočine, kar bo predstavljalo precejšnjo povišanje investicije v redno vzdrževanje nove različice IONIQa v primerjavi z dosedanjimi različicami.
Predpisana menjava nove hladilne tekočine je na vsakih 60.000 km.
To pomeni, da so bile informacije točne.
Ni pa dovoljeno v novo različico vgrajevati običajne hladilne tekočine, ampak mora biti za ohranitev garancije vgrajena posebna hladilna tekočina, ki jo predpisuje proizvajalec vozila.

Nova informacija je ta, da oni to smatrajo ne samo kot hladilna tekočina za TČ ampak tudi za baterijo. :o

Tudi iz pisanja razberem nekako... stroški se večajo... saj se ne splača EV, kar ostanite na ICE. Jaz sem tako "začutil" ob tem odgovoru.

Od tega trenutka HYUNDAI ni več moja najbolj priljubljena EV znamka.
Matej, CRF, Robie, FV-EV, Nejccc
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1085
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq + dci (še en EV na vidiku)
964
601

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a Matej » 09 Okt 2019, 11:36

Ne moreš verjet. Pri meni bi bila menjava tekočine na leto in pol. Strošek 770 EUR + delo!??

Treba šparat in Teslo kupit, po možnosti novo.
Uporabniški avatar
Franci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 328
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
405
72

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a Franci » 09 Okt 2019, 11:45

Tudi pri meni, ali pa še kakšen mesec prej.
Prav, kot da si ne želijo, da bi nabavljali EV vozila - očitno imajo preveč naročil glede na proizvodne zmožnosti in si lahko to privoščijo.
Je pa to tek na kratke proge.
Pri meni je to prvi Hyundai in če bodo šle stvari tako naprej tudi zadnji.
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 586
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
539
358

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a warpedone » 09 Okt 2019, 11:50

>> Pri meni bi bila menjava tekočine na leto in pol. Strošek 770 EUR + delo!??

Čaki... resno al zezaš?
:|
(ne zezam)
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 596
Avto: C-Zero
465
193

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a mitjap » 09 Okt 2019, 11:54

70€ je za 2 litra. Notr ga je 11l v Ioniqu oziroma 13l v Koni. To je 385€ za enega in 455 za drugega. Pa še nekaj za delo.
Taragula
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 189
Avto: Hyundai Kona
196
41

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a Taragula » 09 Okt 2019, 12:01

CRF je napisal/-a:Ne, seveda ne za naše. Vsi prodani imajo tako kot piše v servisni knjigi.
Na neki točki bodo preklopili... lahko že pri 2020 Koni.

Kako pa bodo utemeljili, da pri že prodanih ni treba? Bodo nove drugačne?
EVH
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 74
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq
102
41

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a EVH » 09 Okt 2019, 12:06

DGJ je napisal/-a:[i]"Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.


Kaj ni baterija zračno hlajena?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3749
4011

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a CRF » 09 Okt 2019, 12:08

Taragula je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:Ne, seveda ne za naše. Vsi prodani imajo tako kot piše v servisni knjigi.
Na neki točki bodo preklopili... lahko že pri 2020 Koni.

Kako pa bodo utemeljili, da pri že prodanih ni treba? Bodo nove drugačne?

Seveda, kot je DGJ potrdil, bo v novih modelih druga tekočina, ugibamo lahko da tudi kak drugačen del hladilnega sistema...
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3749
4011

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a CRF » 09 Okt 2019, 12:13

Je pa tole res direktno odvračanje kupcev od EV. Še dobro, da se vsaj konkurenca počasi veča, in slej ko prej bo šel tudi Hyundai nazaj na "antifriz".
Tesla ima OK servis, ID3 bo tudi čisto sprejemljiv, konec koncev tudi Renault ima zelo solidno shemo. Le Hyundai tukaj tolče mimo...
Ampak še vedno smo pri istem "izgovoru". Prodajo vse kar naredijo... zakaj nebi zraven še malo zaslužili.... Žal.
SimonZed
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1493
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1864
3537

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a DGJ » 09 Okt 2019, 12:30

Ja kot sem rekel... vedno manj sem zagret, da bo moj naslednji EV Hyundai. Kona 64 je bila (poleg Tesle M3) v najožjem izboru in je ravnokar izpadla iz vseh kombinacij. Pa ne gre se dejansko za stroške in same zneske v EUR. Gre se za odnos Hyundai do kupcev svojih EV vozil, ki je za moje pojme podcenjujoč in zaničljiv! Mogoče sem malo pregrob ampak tako se ta trenutek počutim.

Bodo pa to odlični avti za nakup rabljenih, ko bodo stari 7+ let. Izven garancije, nekateri bodo z zelo malo prevoženimi km in (kot predvidevam) bodo avti ok, se ne bodo kvarili, ker do tega trenutka sem z IONIQ-om več kot zadovoljen. Razen treh rednih servisov na leto dejansko z avtom ni prav nobenega dela in deluje povsem brezhibno od prvega dne.
Matej, Nejccc
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1493
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1864
3537

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a DGJ » 09 Okt 2019, 12:33

EVH je napisal/-a:
DGJ je napisal/-a:[i]"Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.


Kaj ni baterija zračno hlajena?


Tako naj bi bilo. Mislim pa, da TČ skrbi tudi za pravilno temperaturo baterije, sicer posredno z zračnim hlajenjem a je verjetno sistem tako prepleten, da je ta tekočina del tega sistema... verjetno... :strange:
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2908
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3037
4184

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a matija » 09 Okt 2019, 12:40

Hja, potrebno je nafilat malho, da bo sistem dealerjev lahko ostal aktiven. Sicer ne bodo imeli kaj pocet. Taksne bajturine mora nek denar financirat, sicer ni nic: GORENJSKA PORO--ILA: Slavnostna otvoritev Avtohi--e Vrta-- - YouTube
DGJ
1500km free supercharginga: Weiterempfehlungen - Tesla --sterreich
EVH
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 74
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq
102
41

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a EVH » 09 Okt 2019, 12:54

DGJ je napisal/-a:
EVH je napisal/-a:
DGJ je napisal/-a:[i]"Pri modelu IONIQ je bila do sedaj zahtevana menjava hladilne tekočine baterije na 210.000 km in v baterijo je vgrajena ''običajna hladilna tekočina'' - antifriz.


Kaj ni baterija zračno hlajena?


Tako naj bi bilo. Mislim pa, da TČ skrbi tudi za pravilno temperaturo baterije, sicer posredno z zračnim hlajenjem a je verjetno sistem tako prepleten, da je ta tekočina del tega sistema... verjetno... :strange:


Mislim da je sistem tako enostaven da bolj ne more biti. Najbolj hladiš baterijo, da takrat ko slišiš ventilator baterije naštelaš klimo na ful.
Verjamem pa da je potrebno hlajenje motorja in elektronike. Če bi tiščal na polno na Vršič. Vendar je pri običajni (varčni) vožnji ta potreba minimalna.
Priponke
Zajeta slika.JPG
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1493
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1864
3537

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a DGJ » 09 Okt 2019, 13:10

Vse poznam a Hyundai pravi, da ima že prvi IONIQ EV tekočinsko hlajenje baterije. Bom poskusil zvedeti kako deluje. :giggle:
warpedone
vitro
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 71
Kraj: Dobrova
Avto: Ioniq fl
30
36

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a vitro » 09 Okt 2019, 14:18

A kdo spremlja, kaj pravijo Nemci po forumih? A se strinjajo s takšno molžo na servisih?
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1493
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1864
3537

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a DGJ » 09 Okt 2019, 14:33

DGJ je napisal/-a:Vse poznam a Hyundai pravi, da ima že prvi IONIQ EV tekočinsko hlajenje baterije. Bom poskusil zvedeti kako deluje. :giggle:

Torej prvi IONIQ-i NIMAJO tekočinskega hlajenja/ogrevanja baterije kot seveda vsi vemo.

Moj kontakt se je opravičil in pravi:
"Ja imaš popolnoma prav, moja napaka. Kona je prva z vodnim hlajenje baterije."

Seveda pa vse zgoraj zapisano žal velja tudi za novega IONIQ-a. :(
Uporabniški avatar
robertto
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 836
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
842
703

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a robertto » 09 Okt 2019, 16:11

Se pravi zna tudi sedanja Kona, ko doseze 60kkm, dobiti novo (ta zlato) hladilno tekocino?
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 177
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV
288
406

Re: Redni servisi

OdgovorNapisal/-a edi-b » 09 Okt 2019, 16:13

Baterija je seveda vodno hlajena... Ne jamrat, pa to je komaj cca 20€ na mesec, vse pa ne more biti zastonj. :D

To je podobno kot pri klimah, novi eko drek plin, cena v nebo, stare v smeti.

Sem vesel da za naše ne velja, za nove nisem vesel.

Lahko pa se naredimo butle in ala Tesla nema servisev do 500.000km, tak nima kaj crknat, ce ze tako vedno crkne po garanciji, no sam na par let bi vseeno malo preverli izpravnost, na 10 let tudi hladilno in zavorno. Ima kdo muda :giggle:
toplotna že 18 let + MSE že 2 leti + Kona EV maj 2019

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na