Zvečer sem ponovil praktično enako relacijo (200 m prej sem obrnil), tokrat z vključeno klimo na 21°C, zunanja temperatura je bila približno enaka kot zjutraj, okrog 7°C. Tokrat je še bolj deževalo in ceste so bile bolj mokre. Rezultat je skoraj enak, tu se vidi, da je klima (toplotna črpalka) pri teh temperaturah res varčna. Ko se je enkrat ogrela, je delala s slabega pol kilovata. Preden sem ponovil mestno relacijo, sem na predlog CRFja odpeljal še malce daljšo pot po regionalnih cestah: od zahodne ljubljanske obvoznice, preko Vižmarij in Medvod, skozi tunel škofjeloške obvoznice in naprej do Gorenje vasi ter po isti trasi nazaj. Vožnja po omejitvah (100-90-50 km/h), promet tekoč. Na koncu je bila poraba celo nižja kot pri mestni vožnji! Praktično ves čas je deževalo, brisalci so se dobro obnesli, le tisti na zadnjem steklu je zelo glasen. LKAS in LFA sta v kombinaciji teme in dežja praktično neuporabna. Povprečna hitrost: 53 km/h. Ta poraba se mi zdi v okviru pričakovanega za letni čas in mokro cestišče. Kaj pa menite poznavalci z več izkušenj?SimonZed napisal/-a:Današnja vožnja iz obrobja LJ v center in nazaj po vpadnicah in lokalnih cestah po omejitvah (30-50-60 km/h). Klimo sem imel namenoma izključeno, da ne bi vplivala na rezultat. Kaj pravite, očitno sem zelo neekonomičen voznik? V času, ki da povprečno hitrost 21 km/h, je upoševano tudi čakanje pred semaforji. CRF je imel rahlo višjo porabo pri vožnji po AC in lokalnih cestah, predvidevam, da z vključeno klimo.
Kona EV - SimonZED
Re: Kona EV - SimonZED
Zadnjič spremenil SimonZed, dne 17 Jan 2019, 20:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Kona EV - SimonZED
Tole mi je pa zanimivo. Ioniq me je že večkrat držal na sredini ceste, ko je bilo mokro in se je vse bleščalo.SimonZed napisal/-a:LKAS in LFA sta v kombinaciji teme in dežja praktično neuporabna
Res je, da imam malce problemov z očmi in v takih primerih dam gor očala s polarizacijskim filtrom ampak sem bil resnično prijetno presenečen.
Re: Kona EV - SimonZED
Na obvoznici v dežju in temi, ko se je vse bleščalo, LFA ni vlival nekega zaupanja, že tako ali tako želi zaviti dol na vsakem izvozu, tokrat pa se je na par sekund vklapljal in izklapljal. Ni bilo zanesljivo.
Re: Kona EV - SimonZED
Pismo, prav treba bo dobit eno Kono na test za čez vikend, da primerjam elektroniko. Meni ti pripomočki delujejo v 98% primerih odlično. Izvozi ga načeloma ne motijo, samo za enega ali 2 vem, da ga zmotita. Je pa res, da se kar izklopi. Samo mi je pa to bolj všeč, kot, da avto vsakič piska in da moraš nekaj pritiskat, da to vključiš.
Re: Kona EV - SimonZED
Glasen je motorček.SimonZed napisal/-a:...brisalci so se dobro obnesli, le tisti na zadnjem steklu je zelo glasen.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3564
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951616
Re: Kona EV - SimonZED
Kako si izključil klimo, pri zoe ne moreš izključiti gretja z gumbom za klimo, moraš ventilator izključiti .
Re: Kona EV - SimonZED
Ima gumb OFF, potem so se vse lučke na klimi ugasnile, predvideval sem, da je to to.
Zgleda, da mrzel zrak bi še lahko pihal, ampak mislim, da tudi to ni...Re: Kona EV - SimonZED
Če primerjam z IONIQ-om lahko rečem, da v 99% delujejo brisalci zelo dobro. Vedno jih imam na AUTO in se vedno vklopijo sami od sebe, ni potrebno moje posredovanje. Sem pa res navajen, da ni nujno vedno vsako kapljico obrisati... vedno gledam precej naprej in jih praktično ne vidim. Je pa na tej ročici še drsnik z nastavitvijo "očutljivosti" senzorja, če je občutek da prepočasi briše.SimonZed napisal/-a: Ker je rahlo rosilo, sem prvič uporabil tudi brisalca. Očitno se ne vklopita sama, ampak je treba ročico prestaviti iz 0 v Auto. Nekaj časa sta delovala kar v redu, potem sta začela brisati v sekundnem intervalu, kot da gre za naliv, zato sem ju izklopil. Po ponovnem vklopu sta delovala bolj padavinam primerno. Ob izklopu vozila sta se brisalca ustavila sredi šipe. Torej moraš pred izklopom vozila izklopiti še brisalca, da se pospravita... No ja, se bo treba navaditi.
Predvidevam, da ima KONA enako... se res ne spomnim s testa kako je bilo, ker je bilo suho vreme.
Re: Kona EV - SimonZED
Je enako, ja. In pustil sem ročico v AUTO, pa se za razliko od zapisanega v navodilih, ne vklopijo za 1 bris ob "vžigu" vozila. če pa ugasneš avto med delovanjem, pa se ustavijo, kjer so in jih je res treba na OFF dati ročno.
Re: Kona EV - SimonZED
Danes zjutraj, pri zunanji temp. 1°C, sem nastavil klimo na 21°C in avto je začel ogrevati s 4 kW - tako visoke moči grelca (oz. toplotne črpalke) še nisem videl. Že po par minutah je moč padla na cca 1,5 kW in notranjost je bila lepo topla.
Ob vožnji po lokalni cesti z vidnimi črtami s 60 km/h se je vključil LKAS (zelena ikona), za poskus sem izpustil volan in dobil občutek, da bi avto zapeljal v jarek ob cestišču, če ga ne bi hitro popravil (bil je rahel ovinek). Zaenkrat sem mnenja, da sta LKAS+LFA res zgolj pripomočka, na katera se ne gre zanašati, razen morda na avtocesti v idealnih razmerah.
Ob vožnji po lokalni cesti z vidnimi črtami s 60 km/h se je vključil LKAS (zelena ikona), za poskus sem izpustil volan in dobil občutek, da bi avto zapeljal v jarek ob cestišču, če ga ne bi hitro popravil (bil je rahel ovinek). Zaenkrat sem mnenja, da sta LKAS+LFA res zgolj pripomočka, na katera se ne gre zanašati, razen morda na avtocesti v idealnih razmerah.
Re: Kona EV - SimonZED
Najbrž ti je jasno, da bo pri -10 poraba še večja. Pri mojem sem videl najvišjo vrednost slabih 6kW. Ampak to ni nič. Si predstavljate koliko je poraba pri ev, ki nimajo TČ? 3x večja...
Lkas je uporaben na ac. Po lokalnih sem ga samo preizkusil kako gre pa mi je bilo dovolj.
Lkas je uporaben na ac. Po lokalnih sem ga samo preizkusil kako gre pa mi je bilo dovolj.
Re: Kona EV - SimonZED
Pri -10°C tudi toplotna črpalka nima več tako dobrega izkoristka, tako da ocenjujem, da bi bila poraba brez TČ "le" kakšnih 2x večja.Matej napisal/-a:Najbrž ti je jasno, da bo pri -10 poraba še večja. Pri mojem sem videl najvišjo vrednost slabih 6kW. Ampak to ni nič. Si predstavljate koliko je poraba pri ev, ki nimajo TČ? 3x večja...
Re: Kona EV - SimonZED
A tudi tebi takoj zjutraj ko začne na polno greti v kabino pride malo čudnega "zažganega" vonja. Kot recimo ko se prah nabere na infra grelcu ali kaloriferju. Ugibam da ima dejansko nek uporovni grelec, ker je tudi kabina ultra hitro ogreta (že napram Zoe, kaj šele bencinu!)
Re: Kona EV - SimonZED
@SimonZed, še eno vprašanje. A lahko probaš če tebi dela funkcija " Reset after recharging". Meni ne, Drive info se resetira le ko je avto dlje časa ugasnjen.
Re: Kona EV - SimonZED
Tudi jaz menim, da za opaženo 4 kW porabo ne more biti odgovorna črpalka, prav tako močno dvomim, da bi lahko TČ v nekaj minutah ogrela kabino, tako da ima vozilo verjetno res tudi klasični električni grelec. Vonja, ki ga omenjaš, pa še nisem zaznal. Bom danes bolj pozoren.CRF napisal/-a:A tudi tebi takoj zjutraj ko začne na polno greti v kabino pride malo čudnega "zažganega" vonja. Kot recimo ko se prah nabere na infra grelcu ali kaloriferju. Ugibam da ima dejansko nek uporovni grelec, ker je tudi kabina ultra hitro ogreta (že napram Zoe, kaj šele bencinu!)
Re: Kona EV - SimonZED
Ta funkcija naj bi glede na navodila ponastavila (resetirala) samo prvi zaslonu potovalnega računalnika ("Consumption info"), na "Accumulated info" in "Drive info" pa naj ne bi imela vpliva. Je pa res, da se navodila motijo tudi glede ročne ponastavitve "Drive info", ki naj bi bilo mogoča, pa ni (tako da se "Drive info", vsaj pri meni, ponastavi samo avtomatsko, ko je avto 4 ure izklopljen, ročno pa ga ni mogoče).CRF napisal/-a:@SimonZed, še eno vprašanje. A lahko probaš če tebi dela funkcija " Reset after recharging". Meni ne, Drive info se resetira le ko je avto dlje časa ugasnjen.
Re: Kona EV - SimonZED
Danes sem prvič preizkusil še hitro DC polnjenje in sicer na SODO polnilnici na bencinskem postajališču Barje.
Avto sem priklopil za 30 minut pri zunanji temperaturi 0°C in pred tem prevoženih 150 km po avtocesti pri 95 km/h (100 po števcu).
Polnjenje se je začelo pri SOC 38 %, z močjo 40/41 kW .
Po 6 minutah od začetka je bil SOC na 42 %, moč polnjenja 43 kW.
Po 13 minutah od začetka je bil SOC na 49 %, moč polnjenja na 44 kW.
Po 21 minutah od začetka je bil SOC na 58 %, moč polnjenja 48 kW.
Po 22 minutah od začetka je bil SOC na 59 %, moč polnjenja 42 kW.
Zaključil sem po 29:30 minutah, ko je bil SOC na 67 %.
Polnilnica je kazala pretočenih 21,5 kW. Torej se je avto polnil s povprečno močjo 43 kW.
Avto sem priklopil za 30 minut pri zunanji temperaturi 0°C in pred tem prevoženih 150 km po avtocesti pri 95 km/h (100 po števcu).
Polnjenje se je začelo pri SOC 38 %, z močjo 40/41 kW .
Po 6 minutah od začetka je bil SOC na 42 %, moč polnjenja 43 kW.
Po 13 minutah od začetka je bil SOC na 49 %, moč polnjenja na 44 kW.
Po 21 minutah od začetka je bil SOC na 58 %, moč polnjenja 48 kW.
Po 22 minutah od začetka je bil SOC na 59 %, moč polnjenja 42 kW.
Zaključil sem po 29:30 minutah, ko je bil SOC na 67 %.
Polnilnica je kazala pretočenih 21,5 kW. Torej se je avto polnil s povprečno močjo 43 kW.
Re: Kona EV - SimonZED
Pred zgoraj opisanim DC hitrim polnjenjem sem danes ponovil relacijo s testne vožnje, ki je opisana spodaj, s to razliko, da sem začel in končal na zahodni LJ obvoznici (ne na severni kot spodaj).
Vožnja LJ-izvoz Kronovo (par km za BS Starine nad Otočcem):
- štart iz LJ s SOC 82 % (GOM 329 km)
- prihod na BS Starine s SOC 61 % (GOM 249 km)
- prevoženih 74 km, povprečna poraba 18 kWh/100 km, čas vožnje 51 min, povprečna hitrost = 87 km/h.
Po vrnitvi v LJ po isti poti do BS Barje, kjer sem polnil na DC črpalki, so bili končni podatki za celotno relacijo sledeči:
- prihod na BS Barje s SOC 38 % (GOM 150 km)
- prevoženih skupno 145 km, skupna povprečna poraba 18,5 kWh/100 km, skupni čas vožnje 1h 37 min, povprečna hitrost = 90 km/h
V teoriji bi na tak način in v takih vremenskih pogojih s polno baterijo lahko prevozil do 340 km.
Danes sem preizkusil bolj EKO vožnjo, tempomat na 100 km/h (realno 95) + LFA, notranja temperatura 21°C. Zunanja temperatura okrog -2°do 0°C. Cestišče suho, sončno vreme.SimonZed napisal/-a:Še podatki z moje današnje testne vožnje s Kono EV:
Občasni nalivi, ves čas mokro cestišče, zunanja temperatura 6°C, notranja 21°C (lepo toplo), ECO mode, rekuperacija na 0, ker je šlo za vožnjo po avtocesti. Vključen radarski tempomat, LKAS in LFA, ki je deloval odlično tudi pri realni hitrosti 130 km/h (134 -135 po števcu) na precej ovinkasti avtocesti. Dokler je bila klima vključena, ni bilo nobenih težav z rošenjem stekel. Voznik in sopotnik.
1. relacija: Ljubljana (uvoz na AC iz Zasavske cesta pri Podgorici) do bencinske črpalke AC Starine (nad Otočcem)
- vožnja po zgornjih omejitvah po GPS (max 133 km/h po GPS)
- povprečna hitrost 120 km/h
- razdalja 70 km, čas vožnje 35 minut
- 450 višinskih m vzponov in 550 višinskih m spustov
- poraba 22,8 kWh/100 km
2. relacija: bencinska črpalka AC Starine do Ljubljane (Brnčičeva)
- prva polovica poti vožnja po zgornjih omejitvah (max 133 km/h po GPS), druga polovica 100-115 km/h po števcu
- povprečna hitrost 109,4 km/h
- razdalja 77,7 km, čas vožnje 43 minut
- 605 višinskih m vzponov in 480 višinskih m spustov
- poraba 21,2 kWh/100 km
Štartal sem z 2/3 polno baterijo, avto je kazal doseg 275 km, na koncu, po prevoženih cca. 150 km, je kazal doseg še 37 km (štiri črtice: eno belo in dve rdeči).
Vožnja LJ-izvoz Kronovo (par km za BS Starine nad Otočcem):
- štart iz LJ s SOC 82 % (GOM 329 km)
- prihod na BS Starine s SOC 61 % (GOM 249 km)
- prevoženih 74 km, povprečna poraba 18 kWh/100 km, čas vožnje 51 min, povprečna hitrost = 87 km/h.
Po vrnitvi v LJ po isti poti do BS Barje, kjer sem polnil na DC črpalki, so bili končni podatki za celotno relacijo sledeči:
- prihod na BS Barje s SOC 38 % (GOM 150 km)
- prevoženih skupno 145 km, skupna povprečna poraba 18,5 kWh/100 km, skupni čas vožnje 1h 37 min, povprečna hitrost = 90 km/h
V teoriji bi na tak način in v takih vremenskih pogojih s polno baterijo lahko prevozil do 340 km.
Re: Kona EV - SimonZED
Popoldne je sledila še ena krajša bolj hribovska relacija:
LJ-Rakitna-LJ, po isti poti tja in nazaj (dvig in spust za cca 500 višinskih m). Temperatura -3°do 1°C.
Štart LJ: SOC 67 %, GOM 274 km
Cilj LJ: SOC 53 %, GOM 202 km
Prevoženih 55 km, čas vožnje 1h 20 min, povprečna poraba 15,6 kWh/100 km, povprečna hitrost 41 km/h. Med spuščanjem z Rakitne nazaj proti LJ se je baterija napolnila za 1 % točko.
LJ-Rakitna-LJ, po isti poti tja in nazaj (dvig in spust za cca 500 višinskih m). Temperatura -3°do 1°C.
Štart LJ: SOC 67 %, GOM 274 km
Cilj LJ: SOC 53 %, GOM 202 km
Prevoženih 55 km, čas vožnje 1h 20 min, povprečna poraba 15,6 kWh/100 km, povprečna hitrost 41 km/h. Med spuščanjem z Rakitne nazaj proti LJ se je baterija napolnila za 1 % točko.
Re: Kona EV - SimonZED
Aha, po 150km pocasne voznje torej baterija se ni bila na optimalni temperaturi, ce si pri 38% SoC prejel 40.5kW. Glede na Fastned grafe bi tu moral ze polnit sicer z vsaj 46kW.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek