Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Sončne elektrarne, vetrne elektrarne, male hidro elektrarne,...
Uporabniški avatar
SiByte
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 560
Kraj: Sv. Trojica v Slov. goricah
Avto: Volkswagen
228
159

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a SiByte »

@odem81 To ne bo držalo, jaz bom imel zaradi hranilnika 300€ manj omrežnine na leto, res da je moj skoraj 30kWh ampak sem do zdaj sem za špice porabl največ 4kWh v enem kosu. Tako, da bi bil v večini primerov hranilnik kapacitete 5kWh povsem dovolj, takšno kapaciteto pa dobiš od 1k€ naprej torej tri leta in imaš poplačanega. Če bo še subvencija še kaj prej.
FV-EV
Hibridna SE 14,5kWp + LFP 28,7kWh | Balkonska SE 840Wp | 2x VW e-Golf 35,8kWh
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1170
Avto: ID.3
616
17

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

To velja za tvojo porabo. Jaz lahko brez hranilnika zagotovim, da poraba v dragih blokih ne bo šla čez 8kW... poceni bloke lahko pa mirno dam na 14+kW. Pač se bom odpovedal hitremu polnjenju EV-ja v dragih blokih. Za glajenje špic pri polnjenju EV-ja z 11kW pa 5kWh baterija ne bo veliko pomagala...

Sicer pa... 5kWh baterijo za 1k€ dobiš samo DYI varianto. Neke komercialne ponudbe na ključ bodo bolj ranga 5k€+.

Jaz osebno ne bi kupoval baterije za nižanje stroška omrežnine... ker (za mojo porabo) preprosto ni smiselno. Bi pa imel tak sistem kot UPS za celo hišo (ob primerni ceni seveda).
odem81
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 122
38
11

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a odem81 »

Kako se pa to baterijo sedaj priključuje? Včasih si potreboval svojo baterijo na vsaki fazi.
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1170
Avto: ID.3
616
17

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

3-fazni hibridni inverter, na katerega lahko priključiš omrežje, baterijo in sončne panele.
evpolnilnice
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 744
Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
559
403

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a evpolnilnice »

odem81 napisal/-a: 28 Jan 2024, 23:22 Kako se pa to baterijo sedaj priključuje? Včasih si potreboval svojo baterijo na vsaki fazi.
Baterije so DC, sam plus in minus, vse ostalo po fazah na AC delu poskrbi razsmernik, ki mora biti ustrezen. Jaz imam na 12kW razsmerniku vezano celo hišo na UPS, vse dela kot mora. No, polnilnica edino ni vezana nanj.
odem81
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 122
38
11

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a odem81 »

Se mi je zdelo, da bo kaj takega. To pomeni še dodatni strošek menjave par let starega SolarEdge inverterja.
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 744
Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
559
403

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a evpolnilnice »

odem81 napisal/-a: 28 Jan 2024, 23:30 Se mi je zdelo, da bo kaj takega. To pomeni še dodatni strošek menjave par let starega SolarEdge inverterja.
Ne, jaz imam 6 let star SolarEdge razsmernik, ki je vezan na SunSynk. Tako postane navaden SolarEdge razsmernik offgrid ;) Samo baterij pa res ne gre dati na obstoječ sistem.
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2006
Kraj: Metlika
Avto: C3
714
2

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Če prav razumem SolarEdge ni vezan direktno v omrežje, ampak preko baterije?
Uporabniški avatar
SiByte
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 560
Kraj: Sv. Trojica v Slov. goricah
Avto: Volkswagen
228
159

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a SiByte »

mikrohard napisal/-a: 28 Jan 2024, 23:16 To velja za tvojo porabo. Jaz lahko brez hranilnika zagotovim, da poraba v dragih blokih ne bo šla čez 8kW... poceni bloke lahko pa mirno dam na 14+kW. Pač se bom odpovedal hitremu polnjenju EV-ja v dragih blokih. Za glajenje špic pri polnjenju EV-ja z 11kW pa 5kWh baterija ne bo veliko pomagala...

Sicer pa... 5kWh baterijo za 1k€ dobiš samo DYI varianto. Neke komercialne ponudbe na ključ bodo bolj ranga 5k€+.

Jaz osebno ne bi kupoval baterije za nižanje stroška omrežnine... ker (za mojo porabo) preprosto ni smiselno. Bi pa imel tak sistem kot UPS za celo hišo (ob primerni ceni seveda).
Meni so prvi blok nastavili 11,3 ostale 12,7, sedaj s hranilnikom prva dva držim brez težav pod 6. Nisem pa nikoli polnil čez dan in tudi v prihodnje ne bom saj ni potrebe po tem.
Hibridna SE 14,5kWp + LFP 28,7kWh | Balkonska SE 840Wp | 2x VW e-Golf 35,8kWh
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2006
Kraj: Metlika
Avto: C3
714
2

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Če imaš pametno polnilnico, kot je recimo Zappi, lahko narediš naslednje, čez dan jo daš v ECO ali celo v ECO+ način, potem pa narediš blok hitrega polnenja od 22h-7h oz. kakor ti ustreza. Meni TČ kuri v povprečju 2kW, tako da si lahko tudi čez dan privoščim ECO način polnenja, ki mi jemlje največ 4kW. Blok 1 pa imam 9,2kW.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5161
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6013
3966

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

odem81 napisal/-a: 28 Jan 2024, 22:57 To nima smisla. Baterije ga bodo prišle toliko, da to kar plača za omrežnino ne bo nikoli notri prinesel...
Baterije so zamenjava za tiste brez net-meteringa.
Seveda ima smisel, pač vsak ima druge potrebe in želje. Ne moreš na svojem primeru posploševat primere vseh drugih. Baterije so namenjene vsem, tistim, ki imajo letni obračun netmeteringa, kot tistim z mesečnim obračunom. Nekateri si želijo brezskrbnosti ali nimajo možnosti odjema po najnižjih cenah in si bodo gladili špice. Drugi bodo hranili energijo iz sončne elektrarne za slabo vreme ali špice. Tretji bodo energijo iz omrežja jemali ponoči, ko bo cenejša in jo z baterijami varčevali za dnevne potrebe,....možnosti je ogromno, le videti jih je treba.
mikrohard napisal/-a: 28 Jan 2024, 23:16 Sicer pa... 5kWh baterijo za 1k€ dobiš samo DYI varianto. Neke komercialne ponudbe na ključ bodo bolj ranga 5k€+.
Tole le je bilo pred leti res, danes te pride lahko tudi pol ceneje, Huawei 5kWh za dva jurja, sicer rabiš še plus BMS, ki pa je eden dovolj za 3x5kWh, pa Deye, SunSynk,....so tudi tu nekje. Če boš počakal še kakšno leto ali dve pa bo še pol ceneje in boš morda prišel tudi na jurja kot praviš.
odem81
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 122
38
11

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a odem81 »

evpolnilnice napisal/-a: 28 Jan 2024, 23:32
odem81 napisal/-a: 28 Jan 2024, 23:30 Se mi je zdelo, da bo kaj takega. To pomeni še dodatni strošek menjave par let starega SolarEdge inverterja.
Ne, jaz imam 6 let star SolarEdge razsmernik, ki je vezan na SunSynk. Tako postane navaden SolarEdge razsmernik offgrid ;) Samo baterij pa res ne gre dati na obstoječ sistem.
Lahko kaj več napišeš? Če te prav razumem imaš potem 2 razsmernika. Eden za panele in drugi za baterijo. Se pravi potrebuješ potem dodaten razsmernik + baterijo. In to vse skupaj je vezano na AC strani Solaredge razsmernika?

Obstaja kakšna shema vezave da si bo lažje predstavljat?
BigWhale
BigWhale
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 292
Kraj: Slovenska Bistrica
Avto: Leaf 2018
157
8

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a BigWhale »

odem81 napisal/-a: 29 Jan 2024, 11:29 Lahko kaj več napišeš? Če te prav razumem imaš potem 2 razsmernika. Eden za panele in drugi za baterijo. Se pravi potrebuješ potem dodaten razsmernik + baterijo. In to vse skupaj je vezano na AC strani Solaredge razsmernika?

Obstaja kakšna shema vezave da si bo lažje predstavljat?
Tole bi tudi mene zanimalo. Najraje bi sicer menjal razsmernik ampak je tale moj se nima niti stiri leta in nisem sure, ce je vredno stroska.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6386
Avto: Kona 64_2018
3397
571

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

2x konverzija brezveze, tukaj je edin fora kjer je problem.

DC paneli AC solaredge -> AC sunlynk -> DC baterija ...
Uporabniški avatar
Blacksmith
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 610
Kraj: Primorska
Avto: MYLR
413
102

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a Blacksmith »

Za obstoječe lastnike MFE ni neke pametne rešitve za direktno DC-DC, 95% ljudi je na Solaredge. StorEdge je svinjsko drag. Deye plus Solaredge optimizatorji najbrž ne gre skozi? Za elektrarno na novo je pa verjetno najboljša izbira štartati na hibridni Deye, potem pa DIY baterija. Ali pa SunSynk, ki je prepakiran Deye.

Jaz bom najbrž dal paralelno k Solaredgu en hibridni Deye in DIY LiFePO4 baterijo. Ali je še kakšna boljša varianta za 3f sistem in cca. 20kWh zaloge? Bom še malo počakal, da štartamo s plačevanjem omrežnine po novem, do takrat bo cena baterij še padla.
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2006
Kraj: Metlika
Avto: C3
714
2

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Pri meni zaenkrat menjava razsmernika ne pride v poštev, ker Gen-i, čez čas pa ja. Počakajmo najprej, da vidimo, kako se bo ta zgodba razpletla, koliko več bomo res plačevali omrežnino.
TribesMan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 432
316
68

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a TribesMan »

Če se vam ne gre za backup, ni treba nič posebej komplicirat.

Pustiš obstoječi solarni sistem tak kot je.
Vzporedno priklopiš hibridni sistem, in postaviš tokovnike, tako da meriš tok obeh inverterjev hkrati.
Na hibridnem sistemu nastaviš največjo moč za export in peak shaving moč.

Obstoječi solarni inverter bo oddajal enako kot do sedaj.
Hibridni inverter bo (če bo imel nameščene dodatne panele), dodal toliko moči, da ne bo presežena maksimalna dovoljena moč izvažanja, z viški energije pa bo polnil baterije.
V primeru porabe energije iz omrežja, bo hibridni inverter skrbel, da moč iz omrežja ne bo presegla nastavljene "peak shaving" moči.
Seveda če bo v bateriji dovolj energije... če je baterija prazna ne more narediti čudeža.

V primeru backupa, pa moraš celo napeljavo hiše priklopit na UPS izhod, pa dodat še kakšna preklopna stikala.
V primeru kake stare hiše zna biti to kar podvig.

Tisti ki razmišljate o menjavi obstoječega inverterja bodite pozorni, saj zna biti problematična iz stališča ohranitve letnega netmeteringa. Sicer dokler noben ne vpraša...

Pa seveda... Instalacija dodatnega hibridnega sistema vas bo stala 5+k€.
Za tiste ki imate letni netmetering... nevem koliko ima to smisla.
Saj v življenski dobi inverterja ne boste pokrili razlike, ki bi jo dosegli z znižanjem obračunske moči.
Janez, E_skiro
odem81
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 122
38
11

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a odem81 »

Solaredge ima en dodatek, ki se mu reče SolarEdge StorEdge interface in se ga priključi na DC stran obstoječega inverterja. Na njega pa potem baterijo. Je pa čudno, ker piše da naj bi bilo samo za enofazne inverterje, kar mi je malo nerazumljivo saj se priključi na DC stran in načeloma ne bi smelo imeti veze ali je enofazni sistem ali trofazni.

https://www.solaredge.com/sites/default ... erface.pdf

Slika
TribesMan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 432
316
68

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a TribesMan »

Seveda ima veze ali je enofazni ali trifazni inverter.
Klasični trifazni solarni inverterji, ki niso dizajnirani za hibridno obratovanje, ne zmorejo "nesimetrične" obremenitve.
Če oddajajo moč, jo oddajajo enako na vseh treh fazah.

Če imaš 5kW porabe na eni fazi, in hočeš to skompenzirat bo inverter oddajal 1.66kW na vsako od treh faz.
Efektivno pa bo tvoj hišni števec to zaznal kot 3.33kW oddaje na fazi 2 in 3 ter 3.33kW porabe na fazi 1.
Števci v sloveniji ne saldirajo po fazah.

Na enofaznem istemu bi to delovalo relativno ok... na trifaznem pa take "horuk rešitve" ne funkcionirajo.
odem81
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 122
38
11

Re: Spodbude za nakup baterij za lastnike SE

Odgovor Napisal/-a odem81 »

TribesMan napisal/-a: 29 Jan 2024, 14:13 Seveda ima veze ali je enofazni ali trifazni inverter.
Klasični trifazni solarni inverterji, ki niso dizajnirani za hibridno obratovanje, ne zmorejo "nesimetrične" obremenitve.
Če oddajajo moč, jo oddajajo enako na vseh treh fazah.

Če imaš 5kW porabe na eni fazi, in hočeš to skompenzirat bo inverter oddajal 1.66kW na vsako od treh faz.
Efektivno pa bo tvoj hišni števec to zaznal kot 3.33kW oddaje na fazi 2 in 3 ter 3.33kW porabe na fazi 1.
Števci v sloveniji ne saldirajo po fazah.

Na enofaznem istemu bi to delovalo relativno ok... na trifaznem pa take "horuk rešitve" ne funkcionirajo.
Če te prav zastopim misliš, da je težava pri pretvorbi AC -> DC ko želiš napolniti baterijo iz omrežja? V obratni smeri namreč ne bi smelo biti težav, ker je baterija za inverter isto kot PV string.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Obnovljivi viri energije”