Netmetering in baterije za off-grid

Sončne elektrarne, vetrne elektrarne, male hidro elektrarne,...
Odgovori
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1283
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
779
675

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a Simon »

AndrejP napisal/-a: 20 Maj 2021, 12:54
Simon napisal/-a: 20 Maj 2021, 12:28 Tisti, ki bodo sedaj prvi šli off-grid, bodo entuziasti, kot so bili lastniki električnih vozil pred 10+ leti. Razvoj bo prinesel, da bo sčasoma teh off-grid sistemov zmeraj več, vzdrževanje omrežja bo za posameznika, ki bo ostal v omrežju, vedno dražje, vendar povratka na tem področju ni več...
Jaz ne bi šel off-grid. V špici bi recimo bila proizvodnja recimo do 30kW v omrežje pa lahko oddajam 13kW. Razliko nad 13-30kWh bi shranjeval v baterijo in potem če bo naslednji dan lepo vreme do jutra spraznil (porabil ali pa oddal v omrežje). Na letni ravni računam, da bomo komot porabili 30MWh če jih že danes 20MWh. Še en avto pa ogrevan rastlinjak pa je to to. Vsi sistemi kolikor sem jih predihal so nedodelani. Res pa je da nisem neki poznavalec tega področja.
Ja, sej mogoče se finančno še ne splača zaenkrat (zato pravim, za entuziaste oz. kakšni vikendi, ki nimajo možnosti priklopa na omrežje), vendar boš sčasoma ravno ti, ki imaš veliko porabo, bistveno prej pokril investicijo(ROI), kot pa nekdo s povprečno porabo električne energije...
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4133
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | Zoe ZE50 R110
5021
6455

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a matija »

AndrejP napisal/-a: 20 Maj 2021, 12:47 Hvala. Kaj to od NGENa lahko po enem izmed scenarijev laufa kot 3 fazni backup?
Da, ce se veze 3xPW2 kar bi tudi naredil v mojem primeru in s tem sestavil ~40kWh hranilnik s stalno izhodno mocjo 22kW in peak output preko 30kW, kar precej presega nase potrebe. Sedaj se jebemo zivet s 14kW priklopom, cakam elektro-ljubljana za dvig varovalk ze 4 mesece, vse placano, izpolnjene vloge, ...

Imajo pa ze precej taksnih "3F" instalacij. Vendar so opozorili, da pravi 3F motorji ne bodo dolgo casa delovali oz. lahko pride do okvare, razlagal je o 120° kotu, rotaciji in popacenju, ki se zgodi v taksnem primeru, vse skupaj pa ze presega moje razumevanje elektrike. Spraseval sem zaradi TC. Sedaj pa imam tako ali tako 1F TC, 3F grelci pa bi delovali normalno, ker so 3x1F. Enako je s polnjenjem 3F avtomobila, nisem pa preprican kako je z Zoe, ki polni skozi motor.
1500km brezplacnega polnjenja za Model3: https://bit.ly/2Czf459
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1978
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
471
510

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a darjan »

Če prav razumem, bi bile težave z delovanjem 3F elektromotorjev, ki bi se napajal iz teh baterij, oz ko bi izpadlo omrežje in bi baterija nadomeščala?
Gasper
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 398
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
241
24

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a Gasper »

AndrejP napisal/-a: 20 Maj 2021, 12:54
Simon napisal/-a: 20 Maj 2021, 12:28 Tisti, ki bodo sedaj prvi šli off-grid, bodo entuziasti, kot so bili lastniki električnih vozil pred 10+ leti. Razvoj bo prinesel, da bo sčasoma teh off-grid sistemov zmeraj več, vzdrževanje omrežja bo za posameznika, ki bo ostal v omrežju, vedno dražje, vendar povratka na tem področju ni več...
Jaz ne bi šel off-grid. V špici bi recimo bila proizvodnja recimo do 30kW v omrežje pa lahko oddajam 13kW. Razliko nad 13-30kWh bi shranjeval v baterijo in potem če bo naslednji dan lepo vreme do jutra spraznil (porabil ali pa oddal v omrežje). Na letni ravni računam, da bomo komot porabili 30MWh če jih že danes 20MWh. Še en avto pa ogrevan rastlinjak pa je to to. Vsi sistemi kolikor sem jih predihal so nedodelani. Res pa je da nisem neki poznavalec tega področja.
Saj ti ni treba iti off-grid, lahko imaš samo tako da pač energije ne oddajaš v omrežje, ampak jo porabljaš oz. hraniš v bateriji.

Teoretične možnosti so:
1. off grid, torej da sploh nisi priključen na omrežje
2. net-metering - imaš grid tie inverter in energijo oddajaš v omrežje
3. nimaš grid-tie inverterja imaš baterijo, ampak če imaš premalo lastne energije v baterijah lahko dodatno cuzaš iz omrežja
4. imaš net-metering, baterije in še možnost otočnega delovanja, če ni omrežja

Torej kolikor razumem tole debato je problem kako imeti možnost 4.
AndrejP, kt57
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1978
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
471
510

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a darjan »

Samo zakaj bi imel točko 4? Saj na letni ravni pride poračun, če ti zdaj ne znese, tudi baterija ne bo pomagala.
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1283
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
779
675

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a Simon »

darjan napisal/-a: 20 Maj 2021, 14:31 Samo zakaj bi imel točko 4? Saj na letni ravni pride poračun, če ti zdaj ne znese, tudi baterija ne bo pomagala.
Stvari se bodo sčasoma spreminjale, 4.točka je dobra v primeru izpada EE, pa črpaš EE lahko iz baterije, ampak poanta je drugje..."net-metering" se bo dražil, cena hranilnikov in panelov bo šla dol, v kateri točki se bo tebi tehtnica prevesila, si boš moral pa sam izračunati :)
evid, kt57
AndrejP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 419
112
158

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a AndrejP »

matija napisal/-a: 20 Maj 2021, 14:15
AndrejP napisal/-a: 20 Maj 2021, 12:47 Hvala. Kaj to od NGENa lahko po enem izmed scenarijev laufa kot 3 fazni backup?
Da, ce se veze 3xPW2 kar bi tudi naredil v mojem primeru in s tem sestavil ~40kWh hranilnik s stalno izhodno mocjo 22kW in peak output preko 30kW, kar precej presega nase potrebe. Sedaj se jebemo zivet s 14kW priklopom, cakam elektro-ljubljana za dvig varovalk ze 4 mesece, vse placano, izpolnjene vloge, ...

Imajo pa ze precej taksnih "3F" instalacij. Vendar so opozorili, da pravi 3F motorji ne bodo dolgo casa delovali oz. lahko pride do okvare, razlagal je o 120° kotu, rotaciji in popacenju, ki se zgodi v taksnem primeru, vse skupaj pa ze presega moje razumevanje elektrike. Spraseval sem zaradi TC. Sedaj pa imam tako ali tako 1F TC, 3F grelci pa bi delovali normalno, ker so 3x1F. Enako je s polnjenjem 3F avtomobila, nisem pa preprican kako je z Zoe, ki polni skozi motor.
So kaj povedali kaj se zgodi v tem primeru ko sprazneš eno baterijo? Je tista faza potem out? Ker če je temu tako potem je pozimi hitro vsega konec. Tudi jaz imam 1F TČ in bi bila ena baterija vedno hitro prazna če še avto priklopiš gor. Kakšno ceno pa so ti postavli? Lahko tudi na PM.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2146
Avto: e-Golf 2020
977
105

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Gasper napisal/-a: 20 Maj 2021, 14:29 Saj ti ni treba iti off-grid, lahko imaš samo tako da pač energije ne oddajaš v omrežje, ampak jo porabljaš oz. hraniš v bateriji.

Teoretične možnosti so:
1. off grid, torej da sploh nisi priključen na omrežje
2. net-metering - imaš grid tie inverter in energijo oddajaš v omrežje
3. nimaš grid-tie inverterja imaš baterijo, ampak če imaš premalo lastne energije v baterijah lahko dodatno cuzaš iz omrežja
4. imaš net-metering, baterije in še možnost otočnega delovanja, če ni omrežja

Torej kolikor razumem tole debato je problem kako imeti možnost 4.

3. točka je še vedno grid-tie inverter ampak je z limiterjem da ne oddaja v omrežje. Tako mam jaz mini SE.
Gasper
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 398
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
241
24

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Tako je, in za to ne potrebuješ nobene odobritve elektra, to lahko kupiš 12V inverter za 200 € s priklopom na omrežje iz AliExpress in nikogar nič ne briga, ker tak inverter nič ne pošilja v omrežje.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1978
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
471
510

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a darjan »

Simon napisal/-a: 20 Maj 2021, 14:36
darjan napisal/-a: 20 Maj 2021, 14:31 Samo zakaj bi imel točko 4? Saj na letni ravni pride poračun, če ti zdaj ne znese, tudi baterija ne bo pomagala.
Stvari se bodo sčasoma spreminjale, 4.točka je dobra v primeru izpada EE, pa črpaš EE lahko iz baterije, ampak poanta je drugje..."net-metering" se bo dražil, cena hranilnikov in panelov bo šla dol, v kateri točki se bo tebi tehtnica prevesila, si boš moral pa sam izračunati :)
Kako pa se lahko netmetering draži? A prispevki, ki jih vseeno plačujemo? ali pa misliš "odkup" manjkov? V tem primeru pač človek doda nekaj panelov? Hranilniki pa ne vem, kako bi se lahko izplačali, če bi imel tekom celotnega leta manjko?
AndrejP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 419
112
158

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a AndrejP »

darjan napisal/-a: 21 Maj 2021, 06:41
Simon napisal/-a: 20 Maj 2021, 14:36
darjan napisal/-a: 20 Maj 2021, 14:31 Samo zakaj bi imel točko 4? Saj na letni ravni pride poračun, če ti zdaj ne znese, tudi baterija ne bo pomagala.
Stvari se bodo sčasoma spreminjale, 4.točka je dobra v primeru izpada EE, pa črpaš EE lahko iz baterije, ampak poanta je drugje..."net-metering" se bo dražil, cena hranilnikov in panelov bo šla dol, v kateri točki se bo tebi tehtnica prevesila, si boš moral pa sam izračunati :)
Kako pa se lahko netmetering draži? A prispevki, ki jih vseeno plačujemo? ali pa misliš "odkup" manjkov? V tem primeru pač človek doda nekaj panelov? Hranilniki pa ne vem, kako bi se lahko izplačali, če bi imel tekom celotnega leta manjko?
Omrežnina se bo plačevala. Potem bo mesečni strošek še enkrat višji.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1978
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
471
510

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a darjan »

No, saj to se zdaj že. Ampak omrežnino plačujejo vsi ostali in če se zviša za net-metering se bo potem tudi ostalim?

Saj to je logično, mora se plačevati vzdrževanje omrežja, podobno kot "cestnino" plačujemo vsi, bencin pa pač vsak po porabi...
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 3053
Avto: Konca na štrom
3209
2457

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

AndrejP napisal/-a: 20 Maj 2021, 10:29
Preveril in dobil od SolarEdge pojasnila na moja vprašanja.

- sistem ki bo omogočal polni 3F backup je planiran za 2022
- sistem ne bo omogočal polnjenje baterije ob izpadu omrežja ker se inverter v tistem trenutku izklopi. Razen če imaš otočen sistem potem polni.
- za večje sisteme od 10kWp bosta še vedno potrebna dva inverterja eden za SE in eden za storedge. Za sisteme do 10kWp bo možno uporabiti hibriden inverter.

Skratka. Slabo.

Moje mnenje je, da bi Sistemi morali omogočati polnjenje baterije tudi ob izpadu omrežja. Hibridni inverterji bi morali biti narejeni tudi za večje sistem. Skratka v kurcu je tale fotovoltaična scena.

Sred dneva bi SE proizvajala 16kW, baterija prazna, omrežje out. A bajta brez štroma. Neumnost brez primere.
SolarEdge tu malce zaostaja za Huaweijem, ki že ima BackupBox (eno ali trofazni) za otočno delovanje z LUNA baterijami, vendar tudi pri njem žal nimaš hibrida nad 10kWp.
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1283
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
779
675

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a Simon »

darjan napisal/-a: 21 Maj 2021, 07:13 No, saj to se zdaj že. Ampak omrežnino plačujejo vsi ostali in če se zviša za net-metering se bo potem tudi ostalim?

Saj to je logično, mora se plačevati vzdrževanje omrežja, podobno kot "cestnino" plačujemo vsi, bencin pa pač vsak po porabi...
Mnogo je spremenljivk, ki se jih da spreminjati okoli net meteringa, ne bi rad šel preveč v detajle, da ne bodo spet prehitro rekli, da so poslušali uporabnike ;)
darjan, DeCoRawr
Gasper
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 398
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
241
24

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a Gasper »

AndrejP napisal/-a: 21 Maj 2021, 07:11
darjan napisal/-a: 21 Maj 2021, 06:41
Simon napisal/-a: 20 Maj 2021, 14:36
Stvari se bodo sčasoma spreminjale, 4.točka je dobra v primeru izpada EE, pa črpaš EE lahko iz baterije, ampak poanta je drugje..."net-metering" se bo dražil, cena hranilnikov in panelov bo šla dol, v kateri točki se bo tebi tehtnica prevesila, si boš moral pa sam izračunati :)
Kako pa se lahko netmetering draži? A prispevki, ki jih vseeno plačujemo? ali pa misliš "odkup" manjkov? V tem primeru pač človek doda nekaj panelov? Hranilniki pa ne vem, kako bi se lahko izplačali, če bi imel tekom celotnega leta manjko?
Omrežnina se bo plačevala. Potem bo mesečni strošek še enkrat višji.
Kako to misliš da bo strošek "še enkrat večji"?

Omrežnina je nekje polovico pretočenih kWh, potem je še energija, ki jo direktno porabiš, uporabniki poročajo, da direktno porabijo ca. 30%. To plačevanje omrežnine ni ravno konec sveta za PV, ni več tako ugodno ni pa ravno žebelj v krsto.
AndrejP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 419
112
158

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a AndrejP »

Gasper napisal/-a: 21 Maj 2021, 08:46
AndrejP napisal/-a: 21 Maj 2021, 07:11
darjan napisal/-a: 21 Maj 2021, 06:41

Kako pa se lahko netmetering draži? A prispevki, ki jih vseeno plačujemo? ali pa misliš "odkup" manjkov? V tem primeru pač človek doda nekaj panelov? Hranilniki pa ne vem, kako bi se lahko izplačali, če bi imel tekom celotnega leta manjko?
Omrežnina se bo plačevala. Potem bo mesečni strošek še enkrat višji.
Kako to misliš da bo strošek "še enkrat večji"?

Omrežnina je nekje polovico pretočenih kWh, potem je še energija, ki jo direktno porabiš, uporabniki poročajo, da direktno porabijo ca. 30%. To plačevanje omrežnine ni ravno konec sveta za PV, ni več tako ugodno ni pa ravno žebelj v krsto.
Za vsako kWh bo z DDV dodaten strošek na račun omrežnine cca 0,043€. Verjetno pa bo potrebno plačati tudi prispevek za energetsko učinkovitost in prispevek za delo. oper. trga ter trošarino, ki se jih sedaj ne plačuje z izjemo samo za razliko oz manjko. Potem se bo plačevalo za vso prevzeto energijo tudi za tisto ki jo boš proizvedel in jo boš kasneje odvzel iz omrežja nazaj.

Je kar žebelj v krsto. Jaz v to ne bi šel če bi moral plačevati omrežnino za vso prevzeto energijo. Da v nekaj investiram 15-20k€ da se mi vrača 20 let? Rajši kam drugam vtaknem denar in imam več od tega.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2146
Avto: e-Golf 2020
977
105

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Začne se pri 15:20 pač to glede baterije in backup doma

Kupiš avto pa polnilnico pa je ;)
Gasper
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 398
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
241
24

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a Gasper »

In pol na šiht greš z avtobusom, ker hočeš da je baterija doma ko sije sonce :D
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2146
Avto: e-Golf 2020
977
105

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Kam pa boš šel če je žled vse posekal od dreves do dalnovodov. Sam en primer kater se je zgodil ne dolgo nazaj.

Lahk pa generator poslušaš 24/7 da ti meso v škrini se ne odtali ;)
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2898
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i,leaf 2 35 kWh
2306
1147

Re: Netmetering in baterije za off-grid

Odgovor Napisal/-a pirpy »

matija napisal/-a: 20 Maj 2021, 12:16
AndrejP napisal/-a: 20 Maj 2021, 10:40
darjan napisal/-a: 20 Maj 2021, 10:34 Dobr no, kva?? Šele zdaj sem tole prebral? Po novem bo obvezen hranilnik za netmetering? Resno? Zakaj?
Ne vem če bo obvezen. Jaz bi povečal sistem in basal v baterije kar ne more v omrežje. In želel bi da dela tudi ko je omrežje out pa očitno temu ne bo tako. :bang: recimo primer zadnjega žledoloma. Pa če je pozimi proizvodnja 20kWh/dan je dovolj da vsaj osnovne stvari laufajo.

A kdo ve če je možno imet sistem nastavljen tako, da ga vsaj ročno preklopiš na otočni način delovanja?
Ti delim mojo izkusnjo, sem bil pri Romanu Bernardu pred meseci on pa pri nas na hisi na ogledu. Njihov sistem deluje tudi ko omrezja ni in lokalno/interno zagotavlja frekvenco, ki jo potrebuje mFE za delovanje. Ne samo da deluje to, cel kup je avtomatike kaj se zgodi v taksnem primeru ce A in ce B, kdo koga polni in prazni ter do katerega % ter na kak nacin (govorim o sodelovanju: avtopolnilnica, baterije, solar, hisa, omrezje). V eno drugo temo sem prilepil tudi slike kako izgledajo osnovne nastavitve ter mejniki (mislim da tisto o domaci 3F polnilnici).

Razsli smo se le zaradi financ, cakam da nasi elektrodistributerji, SODOti in drugi pogruntajo da so hranilniki tudi njim v pomoc ter izkasljajo kaksno financno spodbudo, kot je to ze marsikje po svetu, nato pa gremo verjetno naprej. Lahko da bom cakal se nekaj casa.

V vmesnem casu sem kontaktiral tudi PorscheSlovenia, ki prodaja slovensko znanje (vsaj tako mi deluje na prvi uč), hranilnik MOON izdeluje slovenski TAB. A sem po prejetju ponudbe in pogovorom v 3min spoznal, da tej resitvi se precej manjka, do tega kar ponujajo drugi (oz. jim ni uspelo me prepricati da se motim). Nisem prepoznal nobene dodane vrednosti od tega kar sestavljajo garazni mojstri ze sami zadnja leta (zgolj hranilnik), seveda za bistveno bolj ugodno financno sliko.
Lahko daš link kamor si slike prilepil prosim.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek