Polnjenje in praznjenje EV baterij

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
kavka
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 292
165
341

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a kavka »

30% od kakega jurja je pa ?
Če ti je v veselje ali mimogrede skrbeti na tak način, go for it, da pa prilagajaš način življenja temu, pa najbrž ni veliko ljudi takih.
Enako bi potem tudi pazili na telefone, prenosnike itd.
sluk
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 131
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
67
22

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a macek »

Vsak je svoje sreče kovač, recimo jaz polnim kono do 90% dnevno naredim cc 120 km, polnim na dva ali tri dni pozimi. Glede degradacije bo pa čas pokazal. Nekje sem zasledil na tem forumu, da imata dva forumaša že čez 100k. Ne vem pa kako je z izkušnjami. Največ sem zasledil na tujem forumu kono s 120k milj, pa ni večjih problemov.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2893
Avto: Konca na štrom
3024
2352

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Čez 100.000 s Kono ne vem, če je že kdo, so pa z Ionici nekateri že blizu 200.000, s tem, da so tam manjše baterije in nimajo težav z degradacijami
Matej
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 879
Avto: Hyundai Kona EV
531
488

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Prve Kone so prišle na ceste šele malo več kot dve leti nazaj. Torej gre v principu za nove avtomobile.
Škoda se pa nabira na bateriji skozi čas že s tem, da je večino časa na višjih stopnjah napolnjenosti. To se bo poznalo šele čez leta.
Torej eno je obraba zaradi cikliranja, drugo pa zaradi "sedenja" na področjih z "nevarnim" SOC (pod 20% in nad 80%), ki se nabira skozi čas.
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 508
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
451
543

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a EVH »

Jaz imam pri 133.000km 25000Wh namesto 28000Wh. To ugotoviš če sprazniš baterijo do konca.
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 879
Avto: Hyundai Kona EV
531
488

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Evo, tole že je 11% degradacija, če seveda cifre držijo.
Kako ga voziš, oz. kako globoke cikle pražnjenja/polnjenja imaš v povprečju? 50%? 80%?
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 508
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
451
543

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a EVH »

Prvo leto sem polnil vsak dan do 100%, na DC vsaj enkrat do dvakrat na teden, zdaj že kakšno leto polnim na 100% cca enkrat na teden, sicer do 90%, DC cca enkrat na teden ali manj. Avto je bil na 100% vedno samo pred odhodom, nikoli parkiran. Praznim ga večinoma max do 20%, redko bolj. Aprila bo tri leta.
Podarim naj, da se degradacija ne pozna če praznim do 30%. Vozim zelo lepo, domet poleti kaže max 270km, zdaj pa 180km.
macek, Ogo
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 131
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
67
22

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a macek »

Jaz pričakujem na 200k tam do 5% degradacije.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 539
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
494
211

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a DCT »

kavka napisal/-a: Če ti je v veselje ali mimogrede skrbeti na tak način, go for it, da pa prilagajaš način življenja temu, pa najbrž ni veliko ljudi takih.
Enako bi potem tudi pazili na telefone, prenosnike itd.
A veš kaj je zanimivo? Da ti praktično sploh skoraj ni treba nič prilagajati življenja zaradi tega...mimogrede: baterija na mojem 11 let starem dslr canonu je še vedno v odličnem stanju (ko se ne uporablja,jec shranjena na mrzlem na cca. 30 do 40% kapacitete,vedno napolnjena isti dan tik pred uporabo),pa telefon ima tudi še vedno baterijo v odličnem stanju,medtem ko brat je v istem času že zamenjal baterijo zaradi velikega padca kapacitete...pa nisam niti jaz niti on nič prilagajala lajfa zaradi tega,samo on je izkoristil vsako priložnost,da je imel 100 baterijo,jaz sem jo polnil pa optimalno,podobno kot pri fotoaparatu...
Maybe
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 363
274
31

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Maybe »

Mal je pa odvisno od sreče. Kakšen aku zdrži 8 let, drug je pa po štirih neuporaben.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1177
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano na žaru ;)
962
1351

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Damijan »

kavka napisal/-a:30% od kakega jurja je pa ?
Če ti je v veselje ali mimogrede skrbeti na tak način, go for it, da pa prilagajaš način življenja temu, pa najbrž ni veliko ljudi takih.
Enako bi potem tudi pazili na telefone, prenosnike itd.
Eni pazimo na akumulatorje tudi v telefonih, fotoaparatih in prenosnikih...
pirpy, CRF, Ogo, crunchy
Soul EV believer
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2893
Avto: Konca na štrom
3024
2352

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

EVH napisal/-a:Jaz imam pri 133.000km 25000Wh namesto 28000Wh. To ugotoviš če sprazniš baterijo do konca.
Kapaciteto baterije ima tvoj pa 30kWh?

Pri koni64 pričakujem degradacijo 8-10% pri 400.000km, potem pa bolj strmo navzdol do 800.000km
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2870
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i,leaf 2 35 kWh
2238
1115

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a pirpy »

macek napisal/-a:Jaz pričakujem na 200k tam do 5% degradacije.
Ko sem dobil novo 40 kWh baterijo v decembru 2017 je imela SOH 102 %, danes 3 leta in 55kkm kasneje pa je SOH 95 % po podatkih iz bms-a.
Nikoli na hitri polnilnici
Temperatura nikoli čez 35 stopinj.
Polnim večinoma med 30 in 80 %
Sicer jaz ne opazim razlike v dosegu vozila zaradi degradacije...

Takšne celice prodajalca LG naj bi imela tudi kona 64 kWh:) le po 3 paralelno namesto po 2 v zoe.
Pri hyundai-u ne pokažejo realne degradacije.
Robie, CRF, crunchy
Uporabniški avatar
smuggler007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 198
Kraj: Vrhnika
Avto: KONA
172
38

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a smuggler007 »

FV-EV napisal/-a:
EVH napisal/-a:Jaz imam pri 133.000km 25000Wh namesto 28000Wh. To ugotoviš če sprazniš baterijo do konca.
Kapaciteto baterije ima tvoj pa 30kWh?

Pri koni64 pričakujem degradacijo 8-10% pri 400.000km, potem pa bolj strmo navzdol do 800.000km
Upam, da bo to držalo, pozimi bom polnil do 90% poleti pa do 80%.
Na lab testih naj bi LG 622, ki so v Koni zdržale vsaj 1500 polnenj, bomo videli.
Jaz upam naj zdržijo vsaj 1000 polnih ciklov pa max 10% degradacija.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2893
Avto: Konca na štrom
3024
2352

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Pričakuje se da pri koni64 zdržijo vsaj 1000 ciklov, realno 1500 ciklov, v idealnih razmerah celo 2000 ciklov, kar pomeni 800.000km

Degradacija bo gotovo, nekaj jo pokrije že buffer nad 64kWh, tako da do 400.000 kaj veliko dodatne ne bi smelo biti. Itak pa bo redko kdo naredil več kot 400.000km v celi življenski dobi pleha, tako da verjetno te baterije ne bodo dočakale konca pri 800.000km v EV pač pa v kakšni kleti
smuggler007, Kegelj, alfy
Uporabniški avatar
smuggler007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 198
Kraj: Vrhnika
Avto: KONA
172
38

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a smuggler007 »

Degradacija na 160000km 5,2%..... Chevrolet Bolt EV 60kW
Celice ima iste kot Kona LG NMC 622

LINK:
https://www.torquenews.com/8861/chevy-b ... 0000-miles

:)
Enyaq83

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Enyaq83 »

smuggler007 napisal/-a: 21 Jan 2021, 21:52 Degradacija na 160000km 5,2%..... Chevrolet Bolt EV 60kW
Celice ima iste kot Kona LG NMC 622

LINK:
https://www.torquenews.com/8861/chevy-b ... 0000-miles

:)
Boš kono lahko vozil naslednjih 100let :D
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 131
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
67
22

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a macek »

Enyaq83 napisal/-a: 21 Jan 2021, 22:00
smuggler007 napisal/-a: 21 Jan 2021, 21:52 Degradacija na 160000km 5,2%..... Chevrolet Bolt EV 60kW
Celice ima iste kot Kona LG NMC 622

LINK:
https://www.torquenews.com/8861/chevy-b ... 0000-miles

:)
Boš kono lahko vozil naslednjih 100let :D
TAKO JE
:tup: :tup: :tup: :tup: :tup: :tup:
Swen
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 29
Kraj: Portorož
Avto: Hyundai Kona
17
12

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Swen »

Vidim, da ste nekateri pridni in pazite na baterije, sam nisem med njimi. S Kono 64kWh sem v letu in 6 mesecih pri 115.000km. S tem, da jo polnim vsak dan do 100%. Vedno na AC javnih polnilnicah, razen na daljših potovanjih polnim na DC, običajno iz 20-40% na 85% (do 100% se mi ne da čakat). Vsakodnevno opravim 2 daljši vožnji v kosu (po 120km v vsako smer) s hitrim tempom, tako da sem na cilju s porabo 24-29kWh/100km. Za info: avtu mi doseg praktično že od novega kaže 320km pri 100% napolnjeni bateriji (zaradi velike povprečne porabe), sedaj pozimi pa med 305 in 315km (od začetka ko sem vozil počasi mi je seveda kazalo tudi več, 420km)

Povejte mi, kako najlažje preverim realno kapaciteto baterije (brez obiska servisa)?
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2553
Avto: Kona EV 64 kWh
1955
2887

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Swen napisal/-a: 22 Jan 2021, 08:42 Vidim, da ste nekateri pridni in pazite na baterije, sam nisem med njimi. S Kono 64kWh sem v letu in 6 mesecih pri 115.000km. S tem, da jo polnim vsak dan do 100%. Vedno na AC javnih polnilnicah, razen na daljših potovanjih polnim na DC, običajno iz 20-40% na 85% (do 100% se mi ne da čakat). Vsakodnevno opravim 2 daljši vožnji v kosu (po 120km v vsako smer) s hitrim tempom, tako da sem na cilju s porabo 24-29kWh/100km. Za info: avtu mi doseg praktično že od novega kaže 320km pri 100% napolnjeni bateriji (zaradi velike povprečne porabe), sedaj pozimi pa med 305 in 315km (od začetka ko sem vozil počasi mi je seveda kazalo tudi več, 420km)

Povejte mi, kako najlažje preverim realno kapaciteto baterije (brez obiska servisa)?
Torej z avtom vsak dan 8 ur zasedaš javno polnilnico? :clap:
/konec sarkazma

Enkrat ga na AC polnilnici napolni od 0 do 100 % pa zabeleži koliko kWh bo sporočila polnilnica, da je bilo pretočenih (odšteješ še kakšnih 5-10 % izgube in je to to). Lahko pa tudi preko OBD2 adapterja prebereš SOH, ampak mislim, da pri koni še ni bil pri nikomer zabeležen nižji od 100 %.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek