Polnjenje in praznjenje EV baterij

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1209
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
717
642

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Simon »

alfy napisal/-a:
Simon napisal/-a:Bolj kot stanje pod 20% ali nad 80%, baterijo ubija DC polnjenje.
Še posebaj če baterija ni hlajena.
Če bi DC bil tako hudo škodljiv, verjetno Tesla nebi stavila vse na high speed DC in pri tem garantirala za baterijo a ne?! Vse je v managementu.

Smrt za baterijo je low soc dlje časa in visoka temperatura, vse ostalo bo preživela pleh.
Potrošniki zahtevajo hitrost, baterija je potrošna dobrina, kakšne baterije po zmogljivosti bodo po preteku garancije, tako da je čisto vseeno, če je malo bolj skuriš danes.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2870
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i,leaf 2 35 kWh
2238
1115

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Jaz večinoma polnim v službi, 8 ur skupaj, po potrebi.
Če imam soc okoli 50% potem šuko 9 A, da se napolni do 80%,
če pa imam soc okoli 30% pa šuko 13A in spet se napolni na okoli 80%.
timo
bvs
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 748
296
358

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a bvs »

Simon napisal/-a: Potrošniki zahtevajo hitrost, baterija je potrošna dobrina, kakšne baterije po zmogljivosti bodo po preteku garancije, tako da je čisto vseeno, če je malo bolj skuriš danes.
To velja za službena vozila. Svoje ljudje prekleto dobro pazijo.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2893
Avto: Konca na štrom
3024
2352

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Kono sem kupil, ker rabim pogosto tako baterijo in je ne šparam ko pridem domov jo polnim, da je stalno v pripravljenosti na 80%. Kadar naslednji dan načrtujem extremno daljavo pa nastavim 100% in le redko ne zadošča, takrat pride na vrsto DC za tistih par minut da se pripeljem do doma z 0-5%. Te dni sem pomislil, da bi bilo pa morda pametno, da jo enkrat na DC spustim do 100% za balansiranje (sam nekak se mi ne da čakat tam), ker tega nisem naredil že morda kakšno leto dni
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 879
Avto: Hyundai Kona EV
531
488

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Saj lahko doma pustiš polnit do 100%, ni treba ravno na DC, da se tam načakaš. Efekt za baterijo bo isti.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1958
Avto: e-Golf 2020
884
91

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Boljši bo effekt na AC, saj balanciranje rabi neki časa in če jo na DC polniš na 100% bo balanciranje blo na hitro ker ni point na DC da jo balancira ampak da čimprej maš čimveč baterije na voljo.
DCT
giotto
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 777
655
872

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a giotto »

Js se največ gibljem med 35 in 80%. e Golf
Uporabniški avatar
smuggler007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 198
Kraj: Vrhnika
Avto: KONA
172
38

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a smuggler007 »

Jaz pa zdaj pozimi Kono filam tam okoli 20-30% pa na 90% itak ma 3-5% bufferja, poleti pa bom spustu na 80%.
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 204
Kraj: Ljubljana
232
110

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a gregimarko »

Mislim, da se preveč sekirate glede baterij. Naprimer če pogledam primer moje baterije na E-biciklu. Nabral sem stare bateije iz starih službenih prenosnikov, ki so sigurno bile 10 let v računalnikih, 8 h na dan napolnjene na 100% in včasih izpraznjene v nulo.
po 10 letih so stale še 3 leta v globokem minusu, pod 0% nominalne napolnjenosti. Potem sem jih premeril, izločil slabe in ponovno skupaj sešvasal v 24V baterijo za E-bike in sedaj se že 3 leta vozim s kolesom, vsak dan v mrazu in vročini.
Poanta, baterije bodo preživele avto, kakorkoli jih boste polnili od 0 do 100%, ne se preveč sekirat.
prgrmr, alfy, FV-EV, Upup, DGJ, vivo, timo, Robie, Sebastijan, Tomtom, nakaza, LAjCi, ixi, CRF
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 278
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
132
828

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Sebastijan »

Preživele vsekakor. Je pa vprašanje koliko kilometrov boš še naredil z polno baterijo.
DCT
Maybe
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 363
274
31

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Maybe »

10 manj. čista jeba
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 278
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
132
828

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Sebastijan »

10km ne, 50% pa.
Maybe
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 363
274
31

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Maybe »

Ja 50% v 50 letih. Preganjavica je huda bolezen
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2893
Avto: Konca na štrom
3024
2352

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Vsak začetnik se zelo sekira, da bo vse ok naredil. Ko pa naredi par deset tisočakov se pa le še redkokdo zelo sekira, čeprav je v zavesti dobro imeti kaj je bolje, če ti to ne predstavlja dodatnega dela ali jemlje časa.
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 879
Avto: Hyundai Kona EV
531
488

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Simon napisal/-a: Potrošniki zahtevajo hitrost, baterija je potrošna dobrina, kakšne baterije po zmogljivosti bodo po preteku garancije, tako da je čisto vseeno, če je malo bolj skuriš danes.
Ja, samo je velika razlika, a za to potrošno dobrino daš jurja ali dvajset jurjev. Če je jurja, ni problema, če je 20, je pa ekonomska totalka in odpis vozila.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 539
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
494
211

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a DCT »

gregimarko napisal/-a:Mislim, da se preveč sekirate glede baterij....
Poanta, baterije bodo preživele avto, kakorkoli jih boste polnili od 0 do 100%, ne se preveč sekirat.
Žal si zgrešil poanto...
Ja,lahko se NE sekiraš glede baterij,če ti je vseeno,koliko bo tvoj EV vreden po x letih...potem se res nimaš kaj sekirat...
V praksi se bo pa dogajalo,(ko bo trg rabljenih EV še malo bolj dozorel),da bo kupce teh rabljenih najbolj zanimala ena stvar: stanje baterije!
In potem bo sosedov Francl,ki je lepo skrbel za baterijo in jo optimalno polnil,imel naprimer 92% kapacitete,ti boš imel pa na enakem avto z enako baterijo pri enakih kilometrih in po enakem obdobju naprimer 75% baterije (ker si "svinjal" z baterijo,jo vedno polnil o do 100%, in se nisi preveč sekiral...).
In zdaj ugani,kdo bo v takem primeru dobil več za avto?
Ogo
sluk
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 752
Kraj: stajerska
Avto: negovan
433
355

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a sluk »

Sosedov Francl ne bo mogel prodati avtomobila, ker bo puvdarjal kako lepo je leta skrbel za baterijo in bo želel velike denarje za to.
gregimarko bo pa avto peljal v avtohišo in vzel staro za novo ko mu bo sedlo...
amaterB, bvs, Sebastijan, kavka, LAjCi, ixi
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 539
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
494
211

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a DCT »

sluk napisal/-a:Sosedov Francl ne bo mogel prodati avtomobila, ker bo puvdarjal kako lepo je leta skrbel za baterijo in bo želel velike denarje za to.
gregimarko bo pa avto peljal v avtohišo in vzel staro za novo ko mu bo sedlo...
gregimarko bo na koncu dobil za avto 30% manj kot Francl...delno zaradi slabše baterije,delno zaradi tega,ker "mu sede in ga je dal staro za novo"
Kot sem napisal - če denar ni problem,potem pač ni skrbi glede vrednosti rabljenega avtomobila. Pa ne gre samo za baterijo,gre tudi zato kako na splošno skrbiš za avto...
Sebastijan
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 131
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
67
22

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a macek »

Degardacija pri 10 let stari kon 64 pri 400k na odometru je po izračunih lab. testov LG 622 baterij pričakovati 6-8% z delnimi cikli, polnimi pa okoli 10%. Upam, da bo to res kar napovedujejo.
Kegelj
Kegelj
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 286
Kraj: Dolenjska
Avto: e-golf
269
215

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Kegelj »

Sliši se super in tudi verjamem, da je temu tako.
Konec koncev imamo že pri nas forumaše, ki so naredili z ioniqom blizu 150.000 kilometrov in ne poročajo o tem, da bi zaznali, kaj krajši domet.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek