Stran 1 od 1

Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 08:07
Napisal/-a BoBa
Ker ne znam odpreti nove teme in vem, da je to malo "off topic", prosim Admina, da prestavi v ustrezno temo oziroma odpre novo!
Edit: admin, urejeno. Novo temo se v vsakem forumu ustvari s klikom na gumb "Nova tema" zgoraj levo.

Glede na to, da je tukaj precej strokovnjakov s praktičnimi izkušnjami in še več teoretikov se mi - neodvisno od Darjanovega posta -poraja naslednje vprašanje:

Za EV teorija trdi, da večno polnjenje do 100% in praznjenje na 0 % ni dobro za življensko dobo baterije. Tudi življenska doba baterije je določena s številom polnilnih ciklusov.
Če vsak dan polniš dvakrat na 100% in prazniš skoraj do 0%, opraviš v enem letu toliko polnilnih ciklusov kot EV v petih ali več letih. Kako to vpliva na življensko dobo PHEV baterije?

Re: Opel Ampera / Chevrolet Volt - predstavitev

Objavljeno: 18 Dec 2018, 08:34
Napisal/-a matija
BoBa napisal/-a:Ker ne znam odpreti nove teme in vem, da je to malo "off topic", prosim Admina, da prestavi v ustrezno temo oziroma odpre novo!

Glede na to, da je tukaj precej strokovnjakov s praktičnimi izkušnjami in še več teoretikov se mi - neodvisno od Darjanovega posta -poraja naslednje vprašanje:

Za EV teorija trdi, da večno polnjenje do 100% in praznjenje na 0 % ni dobro za življensko dobo baterije. Tudi življenska doba baterije je določena s številom polnilnih ciklusov.
Če vsak dan polniš dvakrat na 100% in prazniš skoraj do 0%, opraviš v enem letu toliko polnilnih ciklusov kot EV v petih ali več letih. Kako to vpliva na življensko dobo PHEV baterije?
zivjo, tule imas odlicno razlago:

https://pushevs.com/2018/04/27/battery- ... s-partial/

Pri PHEVih pa poskrbijo za precejsnje rezerve, predvsem ker je to zelo ugodno pri teh miniaturnih baterijah. Ce povem iz lastnega primera, baterija z brutto kapaciteto 7.6kWh ima neto uporabne vrednosti 5.7kWh kar pomeni 25% rezerve.

Ne vem kako je razporejena rezerva, ce je 50:50 potem grem ob popolnoma prazni do 12.5% ter napolnim to 87.5%. Sklepam pa da je drugace, in sicer avto prizge ICE poleti pri 6%, kar mi da mislit da je spodnja rezerva vec ali manj vidna na instrumentih, torej jo verjetno res spraznim do ~6% in je rezerva na vrhu. Ce je tako, potem jo polnim do 81%. Tudi regeneracija pri 100% baterije deluje s polno mocjo.

Sem pa zvedel, da je BMW z LCI modelom znizal rezerve za 5%, torej imajo sedaj ti avti uporabne kapacitete 6.1kWh. Tako me se toliko manj skrbi za mojo, ki ji je na voljo le 5.7kWh. Vceraj sem 72km prevozil na elektriko, napolnjena pa je bila: ponoci doma, v sluzbi, spet doma in cetrtic na kuhancku v ljubljani. Po zadnjem polnjenju je bil domet ze kar ne-zimski

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 09:33
Napisal/-a talker2
Tudi Toyota Prius Plug-in ima veliko rezerve. Spodaj baterije ne moreš izprazniti pod 11%, zgoraj pa je ne moreš napolniti nad 84%. Jaz jo doma tudi polnim počasi - samo s 6A. Imam po tudi 10 letno garancijo na baterijo. Pogoj je edino, da mora biti vsako leto pregledana.
Na splošno se meni osebno zdi baterija v Prius Plug-in, njeno gretje in hlajenje over engineering za PHEV. Še kakšen BEV nima to tako dobro urejeno. Tako, da me degradacija baterije v 10 letnem obdobju popolnoma nič ne skrbi. Poleti, ko je bilo najbolj vroče in sem jo polnil večkrat zapored ni temperatura baterije nikoli presegla 37 C. Zelo veliko detajlov na to temo je v tem postu:
http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=21&t=3 ... 140#p23416

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 10:49
Napisal/-a darjan
Pri 6A prihaja do večjih izgub, kot pri 16A, jaz sem naračunal nekje 12%

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 11:23
Napisal/-a matija
darjan napisal/-a:Pri 6A prihaja do večjih izgub, kot pri 16A, jaz sem naračunal nekje 12%
Drzi kar pravi Darjan. Pa ne samo izgube, tudi hitrost je zelo pomembna (zame). Jaz ga vedno polnim pri 16A. Zdaj se toliko bolj odtehta, ker so mi 12A granny crknjen polnilec menjali z 10A. Pa ze nestetokrat se mi je zgodilo, da sem bil doma ravno slabi dve uri in sibal dalje. Avto je bil poln. Pri 10A bi imel ravno 60% notri. 16A polnilnica je bila super odlocitev. Ze tako ali tako ga moram na vsakem voglu polnit, da kaj odtehta

Sploh pa v trenutnih temperaturah, 6A kot mi avto podpira se ne segreje skoraj nic. Pri 16A se baterija ze lepo greje. Vecinoma ga polnim sedaj z zamikom od 4am do 6am ter takrat s 16A. Mislim da je pirpy enkrat razgalal kako se greje baterija od Zoe glede na razlicne tokove.

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 12:13
Napisal/-a talker2
Jaz sicer nisem električno podkovan. Samo upoštevam kar mi je Andrej Pečjak iz Metrona povedal ob nakupu njegove polnilnice - da je najbolje za baterijo, da se jo polni s čim manjšim tokom. Tako, da ga lahko na njegovi polnilnici nastavim od 6A do 16A. Kadar se mi popoldan kam mudi seveda prestavim na 16A, da je baterija hitreje napolnjena.
Glede izgub je pa tako. Kot sem rekel o elektriki nimam nekega poglobljenega znanja. Imam pa poseben električni števec za elektriko samo za polnilnico in če polnim s 6A ali pa s 16A vedno napolnim ob popolnoma prazni bateriji 6.3 kWh. Vsaj na ta način nisem opazil, da bi bile kakšne konkretne izgube glede na tok.
Tudi temperatura baterije pri polnjenju je praktično enaka. Ob koncu polnjenja ima cca. 5 C več kot na začetku. Pa naj bo to polnjenje 6h 30min pri 6A ali pa 2h pri 16A. Avto se polni v neogrevani garaži na "departure timer" tako, da je napolnjen do 5:55, ko se konča nizka tarifa.

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 12:19
Napisal/-a darjan
Ni tu potrebnega znanja o "elektriki", ampak je zadeva čisto logična. Da se avto polni, mora laufat "neka elektronika" in da elektronika porabi štrom sama za sebe.

In če ti ob 6A polni 12 ur, laufa ta elektronika 12 ur in porabi, predpostavimo, 12 enot nečesa.
Če pa se ob 16A polni 4.5ure, laufa elektronika 4.5 ure in porabi, 4.5 enot nečesa.

Izračun je namerno takšen, da se jasno vidi, kaj želim povedati, v praksi pa je razlika 12% med 6A in 16A polnjenjem, torej pri 6A se porabi 12% več elektrike.
Dolgoročno pa je za baterijo bolje da je nižja amperaža, vprašanje kolikšna je razlika in koliko veče elektrika na ta račun porabiš.

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 12:33
Napisal/-a talker2
Hvala za razumljivo razlago
Bi bilo pa res zanimivo vedeti kaj je dolgoročno ugodneje. Se mi zdi, da je teh 12% več elektrike veliko ceneje, kot degradacija baterije do te mere, da bi bilo potrebno kakšno celico ali pa blok menjati. Po drugi strani imam pa 10 let garancije na baterijo in bi lahko rekel ajde gremo vedno na 16A pa kar bo pa bo Potem pa bodi pameten...

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 12:50
Napisal/-a darjan
Lahko bi preračunal, daj si števec na šuko in meri koliko ti porabi energije za polnjenje preko 6A in koliko preko 16A - pri meni je 12%, lahko da ima toyota drugače.

potem to preračunal v mesečno porabo kilowatnih ur, potem to preračunaj na letno in potem na 5 letno raven.
Čeprav, za realno oceno, nam fali podatek o degradaciji baterije pri 6A ali 16A. Če je razlika 1%, se ne splača.

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 12:58
Napisal/-a SimonZed
Jaz sem razumel, da mu števec na polnilnici v obeh primerih (6 in 16A) nameri 6,3 kWh.

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 13:00
Napisal/-a talker2
SimonZed napisal/-a:Jaz sem razumel, da mu števec na polnilnici v obeh primerih (6 in 16A) nameri 6,3 kWh.
Točno tako. Saj zato sem se potem odločil, da je bolje polniti s 6A, ker (vsaj na tem števcu) ni videti razlike...

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 13:01
Napisal/-a darjan
Čeprav v prvem primeru traja 4.5x dlje?

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 18 Dec 2018, 13:04
Napisal/-a talker2
darjan napisal/-a:Čeprav v prvem primeru traja 4.5x dlje?
Ja. Prav tako npr. Etrelova javna polnilnica, ki mojega polni s 16A pokaže na koncu polnjenja, da je bilo napolnjeno 6.3 kWh.

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 19 Dec 2018, 08:53
Napisal/-a prijazen
darjan napisal/-a:Lahko bi preračunal, daj si števec na šuko in meri koliko ti porabi energije za polnjenje preko 6A in koliko preko 16A - pri meni je 12%, lahko da ima toyota drugače.
potem to preračunal v mesečno porabo kilowatnih ur, potem to preračunaj na letno in potem na 5 letno raven.
Čeprav, za realno oceno, nam fali podatek o degradaciji baterije pri 6A ali 16A. Če je razlika 1%, se ne splača.

Darjan, po občutku bi rekel, da elektronika, ki uravnava polnjenje, porabi zanemarljivo količino energije. Zato me čudi rezultat tvoje meritve. Si morda kaj spregledal?

Talker-jeva opažanja se zdijo veliko bolj realna. Čeprav mi je tudi ta temperaturna konstantnost baterije med polnjenjem 6A in 16A zanimiva (ne pa nemogoča!).

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 19 Dec 2018, 08:55
Napisal/-a darjan
Ni res, oziroma je odvisno zgleda od avtomobila. Pri toyoti zgleda zanemarljivo, pri Voltu/Amperi pa ne, tu sem nameril 12% razliko. Pa nisem edini, vsi ki so se tega lotili, so tako namerili.

Lahko da zato, ker ima GM bolj komplicirano termalno manegiranje baterije in nonstop uravnava idealno temperaturo, kar mogoče niti ni potrebno in gre zato toliko energije "v nič"?

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 19 Dec 2018, 09:33
Napisal/-a prijazen
Ja, če so zraven še el. grelci, potem je to drugo. Ampak to je že bolj stvar energetike in ne elektronike!
Bi bilo pa res potrebno poznati vse parametre, da bi lahko realno ocenili optimiziranost tega procesa.

Tudi hlajenje, dokler je samo ventilatorsko, pri porabi ne igra večje vloge.

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 19 Dec 2018, 09:39
Napisal/-a darjan
Če ventilator laufa 12ur pri 15W ali 4 ure pri 15W je verjetno razlika, ali?

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 19 Dec 2018, 09:54
Napisal/-a talker2
Jaz kot laik imam občutek, da če polnim s 6A 6h 30min je ravno pravi tok, da vsa polnilna elektronika deluje minimalno in s tem tudi minimalno porabi. Če pa dam polniti s 16A 2h imam pa občutek, da polnilno elektroniko "zabija" močan tok. Zato morajo tudi ventilatorji močneje delovati s tem tudi večja poraba in posledično so izgube pri obeh načinih polnjenja približno enake. Iz enakega vzroka predvidevam tudi, da se baterija v obeh primerih približno enako segreje. Seveda govorim to o normalnih temperaturnih pogojih brez potrebe ogrevanja ali hlajenja baterije pred pričetkom polnjenja.

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 19 Dec 2018, 09:57
Napisal/-a prijazen
BoBa, ja - seveda je. V prvem primeru porabi slabi dve desetinki kilovatne ure, v drugem pa 6 stotink kilovatne ure.
Ampak v primerjavi z velikostnim redom polnjenja oz. kapacitet pogonskih baterij je pa to...

Re: Življenska doba PHEV baterij

Objavljeno: 19 Dec 2018, 10:01
Napisal/-a darjan
No, zdaj pa če to preračunamo, da ima volt recimo 3kw grelec za termoregulacijo baterije, pa se že pozna

Mogoče sem res testiral, ko je bilo hladno vreme? bi moral ponoaviti i guess, v glavnem...od avta do avta odvisna je ta zadeva.