Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Nima.energija napisal/-a: Ali ima IONIQ možnost, da mu določiš, da se preneha polniti pri doseženih 80% ?
Kdor to želi se mora organizirati:
- na DC polnilnici se itak takrat začne polniti počasneje (to je cca 10 min pred koncem polnenja, ki se zgodi na 94%), torej če avto ob priklopu pokaže 25 min je na 80% po 15 minutah.
- na AC polnilnici je to približno 1 uro pred koncem polnjenja in takrat pač odlopiš
- na šuko pa lahko "sprogramiraš" tako, da začne kasneje polniti recimo. Na šuko je 20% cca 4 ure.
Malo matematike in planiranja pa je vse mogoče.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2292
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16842212
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Ali pa CRF-jeva polnilnica, pa je rešeno.DGJ napisal/-a:Malo matematike in planiranja pa je vse mogoče.
Še sedaj ne morem verjeti kaj vse sem dobil s to polnilnico. Lahko jo primerjam z N26 na bančnem področju in z EV na področju osebnih vozil. Čisti užitek!
Pa še nekaj za administratorja. Ali je možno videti več kot samo 3 zadnje prispevke, če pomotoma pritisneš na označi vse prispevke kot prebrane?
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Pritisneš na hamburger gumb (zgoraj levo) in tam izbereš "Poglej aktivne teme" in boš dobil zadnje aktivne teme po vrstnem redu, če si to mislil.crunchy napisal/-a:DGJ napisal/-a:Pa še nekaj za administratorja. Ali je možno videti več kot samo 3 zadnje prispevke, če pomotoma pritisneš na označi vse prispevke kot prebrane?
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Da da, taki so začetki, ko se še učiš... no itak se pa učimo celo življenje.Pier napisal/-a:Pritisneš na hamburger gumb (zgoraj levo) in tam izbereš "Poglej aktivne teme" in boš dobil zadnje aktivne teme po vrstnem redu, če si to mislil.crunchy napisal/-a:DGJ napisal/-a:Pa še nekaj za administratorja. Ali je možno videti več kot samo 3 zadnje prispevke, če pomotoma pritisneš na označi vse prispevke kot prebrane?
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Ne (še ).energija napisal/-a:Ali ima IONIQ možnost, da mu določiš, da se preneha polniti pri doseženih 80% ?
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 169
-
391673
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Ravnokar objavljen video v nemščini. Noro. Zobozdravnik, ki je hotel kupiti SLS AMG, se je odločil za Teslo S P85, letnik 2014.Kupil je novo vozilo. Baterija je do danes degradirala 14%, pri prevoženih 322.000 kilometrih. Podatek, da je na DC napolnil 32.000 kWh, na AC pa 23.000, je res wau!. Uporabne kapacitete je ostalo še 66,2 kWh. Človek je prevozil celo Evropo od Islandije, Finska do Hrvaške, Španija... Mislim, da prave bojazni ni, da bi baterija ne zdržala več, kot pa ima garancijo (v povprečju 8 let). Drugače pa razen nekaj "lufta" na končnikih, nobenih posebnosti, kar se tiče popravil.
Če kdo zna nemško:
https://www.youtube.com/watch?v=qleopcPf55s
Če kdo zna nemško:
https://www.youtube.com/watch?v=qleopcPf55s
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Ne najdem kje je tista tabela s cikli polnjenj. Zato bom tu vprašal. Jaz jo polnim na 80%, ko pridem v službo je porabim ca. 25%, in jo ponovno polnim na 80%. Doma pa spet iz 55—50% na 80. Se pravi uporabljam baterijo med 50—80%, lahko rečem 3/4 voženj, ki jih opravim. Ne vem pa kako to vpliva na baterijo, da jo vedno samo dopolnjujem teh 30%. Avto je Kona. Hvala za kak pameten odgovor.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Jaz jo praznem nekje 20-30% in jo polnem do 85%. Ce pa bi naslednji dan rabil 100% jo pa nazokam do 100%. Baterija je 30kWh.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
https://cleantechnica.com/2018/08/26/th ... v-battery/
Glej tabelo pod "More is Less"
5 let (ocenjena doba lastništva) * 250 delovnih dni * 2 (v službi in doma) =2500 polnjenj (ciklov)
Tudi, če boš (bi) vsak dan uporabljal polovico baterije med 75% in 25% (dvakrat na dan), ti bo kapaciteta padla kvečjemu za cca 5% (2500/7100 x 15%)
Če pa med 75% in 45% pa kvečjemu le cca 4% (2500/10000 *15%).
Glej tabelo pod "More is Less"
5 let (ocenjena doba lastništva) * 250 delovnih dni * 2 (v službi in doma) =2500 polnjenj (ciklov)
Tudi, če boš (bi) vsak dan uporabljal polovico baterije med 75% in 25% (dvakrat na dan), ti bo kapaciteta padla kvečjemu za cca 5% (2500/7100 x 15%)
Če pa med 75% in 45% pa kvečjemu le cca 4% (2500/10000 *15%).
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Vi ko imate Zoe...se lahko nastavi "stopnjo" napolnjenosti? (80%)
Klikni in naroči svojo Teslo. https://www.tesla.com/referral/gaper58022
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Še dlje ti bo baterija zdržala,če bi "okno" teh 30% premaknil malo nižje in jo polnil iz 20 na 50%,namesto 50 do 80%...torej načeloma ima baterija raje,če je manj,kot pa bolj napolnjena.Taragula napisal/-a:Ne najdem kje je tista tabela s cikli polnjenj. Zato bom tu vprašal. Jaz jo polnim na 80%, ko pridem v službo je porabim ca. 25%, in jo ponovno polnim na 80%. Doma pa spet iz 55—50% na 80. Se pravi uporabljam baterijo med 50—80%, lahko rečem 3/4 voženj, ki jih opravim. Ne vem pa kako to vpliva na baterijo, da jo vedno samo dopolnjujem teh 30%. Avto je Kona. Hvala za kak pameten odgovor.
Govorimo o dnevnih vožnjah,kjer točno veš koliko kilometrov boš naredil tisti dan...
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Kaj potem malo preračunaš in daš polnit toliko kasneje, da je zjutraj cca.80% ali manj?CRF napisal/-a:Ne.
Klikni in naroči svojo Teslo. https://www.tesla.com/referral/gaper58022
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Aha, ja saj to se mi je zdelo, da je nekdo že nekaj o tem nekje pisal. Bom drugače splaniral. HvalaDCT napisal/-a:Še dlje ti bo baterija zdržala,če bi "okno" teh 30% premaknil malo nižje in jo polnil iz 20 na 50%,namesto 50 do 80%...torej načeloma ima baterija raje,če je manj,kot pa bolj napolnjena.Taragula napisal/-a:Ne najdem kje je tista tabela s cikli polnjenj. Zato bom tu vprašal. Jaz jo polnim na 80%, ko pridem v službo je porabim ca. 25%, in jo ponovno polnim na 80%. Doma pa spet iz 55—50% na 80. Se pravi uporabljam baterijo med 50—80%, lahko rečem 3/4 voženj, ki jih opravim. Ne vem pa kako to vpliva na baterijo, da jo vedno samo dopolnjujem teh 30%. Avto je Kona. Hvala za kak pameten odgovor.
Govorimo o dnevnih vožnjah,kjer točno veš koliko kilometrov boš naredil tisti dan...
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Lahko delaš tako, ja.GM napisal/-a:Kaj potem malo preračunaš in daš polnit toliko kasneje, da je zjutraj cca.80% ali manj?CRF napisal/-a:Ne.
Jaz pa sem sprogramiral polnilnico tako da računa koliko energije je šlo v baterijo in potem približno pri nastavljenem SOC neha polnit.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
@CRF
Ali steje tvoja polnilnica vso zatankani porabo tako, da bi imel pregled koliko zatankas?
Ali steje tvoja polnilnica vso zatankani porabo tako, da bi imel pregled koliko zatankas?
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2292
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16842212
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Ja, za nazaj lahko vidiš koliko si polnil. Super zadeva.robertto napisal/-a:@CRF
Ali steje tvoja polnilnica vso zatankani porabo tako, da bi imel pregled koliko zatankas?
Tudi želen SOC lahko nastaviš (SOC ob začetku polnjenja pa vpišeš). Odlično deluje. Jaz ponavadi polnim nekje na 70 do 80%, občasno pa nekoliko več.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Za boljši izkoristek jo je pa fajn polniti pri čimvvišjem toku, ker avto pri polnjenju nekaj izgublja in časovno dlje kot polniš slabši je izkoritek. Torej polnit prični ko SOC pade čimnižje npr 20% in nato s čimvišjim tokom do največ 70%, to bi nekak bilo idealno.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek