Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Tukaj na forumu berem določene komentarje v smislu "Pri 35K EUR avtu z garancijo 200k km ali 8 let se mi pa res ne zdi potrebno še vsakič paziti kako bom polnil...."
Ampak v resnici pa lahko zelo vplivamo na življensko dobo baterije s pravilnim (optimalnim) načinom polnjenja. Spodaj sta dva zelo zanimiva članka o tem,ki bi jih moral prebrati vsak lastnik EV-ja in vsak,ki o njem razmišlja,ker razlike pri polnjenju in posledično življenski dobi baterije so,vsaj po mojem, ogromne,tudi 500% in več...
Zato pričakujem,da se bodo na trgu rabljenih EV-jev čez leta pojavili nekateri z odlično ohranjeno baterijo,drugi pa bodo imeli pri istih kilometrih baterijo v precej slabšem stanju,kar pomeni tudi nižjo ceno (vsak kupec bo verjetno preveril stanje baterije pred nakupom).
Torej zaključek: še kako se vam splača paziti,da,če je le možno,pravilno polnite baterijo v svojem EV-ju!
Dva odstavka iz člankov sta še posebej zanimiva: "As you can see it’s better to cycle battery cells at lower SOC. For example, if you decide to constantly fully charge a battery cell (100 %) and discharge it till 20 % you can expect 1.000 cycles until reaching the EOL. However, if you charge it till 80 % and discharge it fully (till 0 %), you can expect to triple the cycles (3.000) before reaching the EOL. In both cases you’re only using 80 % of the total battery cell capacity."
"Where a lithium battery is charged to 100% and then left stored, unused, but at a temperature, above 25°C, then degradation will occur without using the battery at all. So, if you are living somewhere hot, where your garage reaches high temperatures, or even high temperatures exist on your drive, it is not such a good idea to leave your electric vehicle fully charged up for long periods, unused. It might even be worth having a dedicated solar panel on the garage roof to power air conditioning in your garage during the heat of the day, to keep your battery cool, when not in use."
https://pushevs.com/2018/04/27/battery- ... s-partial/
https://evobsession.com/the-secret-life ... batteries/
Ampak v resnici pa lahko zelo vplivamo na življensko dobo baterije s pravilnim (optimalnim) načinom polnjenja. Spodaj sta dva zelo zanimiva članka o tem,ki bi jih moral prebrati vsak lastnik EV-ja in vsak,ki o njem razmišlja,ker razlike pri polnjenju in posledično življenski dobi baterije so,vsaj po mojem, ogromne,tudi 500% in več...
Zato pričakujem,da se bodo na trgu rabljenih EV-jev čez leta pojavili nekateri z odlično ohranjeno baterijo,drugi pa bodo imeli pri istih kilometrih baterijo v precej slabšem stanju,kar pomeni tudi nižjo ceno (vsak kupec bo verjetno preveril stanje baterije pred nakupom).
Torej zaključek: še kako se vam splača paziti,da,če je le možno,pravilno polnite baterijo v svojem EV-ju!
Dva odstavka iz člankov sta še posebej zanimiva: "As you can see it’s better to cycle battery cells at lower SOC. For example, if you decide to constantly fully charge a battery cell (100 %) and discharge it till 20 % you can expect 1.000 cycles until reaching the EOL. However, if you charge it till 80 % and discharge it fully (till 0 %), you can expect to triple the cycles (3.000) before reaching the EOL. In both cases you’re only using 80 % of the total battery cell capacity."
"Where a lithium battery is charged to 100% and then left stored, unused, but at a temperature, above 25°C, then degradation will occur without using the battery at all. So, if you are living somewhere hot, where your garage reaches high temperatures, or even high temperatures exist on your drive, it is not such a good idea to leave your electric vehicle fully charged up for long periods, unused. It might even be worth having a dedicated solar panel on the garage roof to power air conditioning in your garage during the heat of the day, to keep your battery cool, when not in use."
https://pushevs.com/2018/04/27/battery- ... s-partial/
https://evobsession.com/the-secret-life ... batteries/
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
No jaz razmišljam tako kot v prvem stavku.
V teh člankih je veliko nedoločnikov kot recimo "ga pustiš napolnjenega na 100% dalj časa". Koliko je dalj časa? 10 min, 1 uro, 12 ur, 1 dan, 1 teden, 1 mesec...
Kaj pa če polniš do 100% in izprazniš na 0%... koliko ciklov bo zdržala?
Vem, da baterija ni večna in zato se mi zdi nesmiselno zdaj, ko je še v garanciji obremenjevati dodatno še s tem. Iztrošil jo bom kar dobro in bom videl kaj bo čas pokazal.
Če ne drugega bom pa dal kakšnemu tukaj na forumu zadoščenje, da bo lahko napisal "saj sem ti rekel".
V teh člankih je veliko nedoločnikov kot recimo "ga pustiš napolnjenega na 100% dalj časa". Koliko je dalj časa? 10 min, 1 uro, 12 ur, 1 dan, 1 teden, 1 mesec...
Kaj pa če polniš do 100% in izprazniš na 0%... koliko ciklov bo zdržala?
Vem, da baterija ni večna in zato se mi zdi nesmiselno zdaj, ko je še v garanciji obremenjevati dodatno še s tem. Iztrošil jo bom kar dobro in bom videl kaj bo čas pokazal.
Če ne drugega bom pa dal kakšnemu tukaj na forumu zadoščenje, da bo lahko napisal "saj sem ti rekel".
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Glede na to prebrano sem naredil eno tabelico in sicer na podlagi tega:
Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles
Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles
Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles
Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles
Povprečje s polno kapalciteto baterije sem uzel 100km npr za mojega C-zerota mogoče bi moral še kaj manj skratka upam da sem prav napisal tabelo če je narobe naj me kdo popravi.
Ne vem zakaj pride tukaj potem od 30 do 100% najboljše izkoriščeno.
Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles
Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles
Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles
Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles
Povprečje s polno kapalciteto baterije sem uzel 100km npr za mojega C-zerota mogoče bi moral še kaj manj skratka upam da sem prav napisal tabelo če je narobe naj me kdo popravi.
Ne vem zakaj pride tukaj potem od 30 do 100% najboljše izkoriščeno.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Nepravilno si napisal tabelo. Še enkrat piši tako, kot je v članku. Npr. 0% na 90% (in nazaj) je 1500 ciklov in ne 500 ciklov. Preveri še ostale podatke.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Sedaj je bolje z eno izjemo. V pushevs članku so sicer napisali "cycles", čeprav bi bilo potrebno pojasnilo. Mislim, da so s tem mislili kompletne cikle baterije (0 do 100%). Tore, če so pri 0% - 70% zapisali 5000 ciklov, to pomeni 5000 100% ciklov ali 5000/0.7 = 7143 0% - 70% ciklov. Torej v tvoji tabeli bi bil zadnji (peti) stolpec enostaven zmnožek tretjega in četrtega stolpca.
Seveda pa so dejansko prevoženi kilometri odvisni tudi od temperatur in tokov skozi baterijo. Višje temperature in večji tokovi bodo povzročili dodatno zmanjšanje prevoženih km v zadnjem stolpcu.
Potrebno je tudi vzeti v upoštev, da je dejansko število ciklov odvisno tudi od konkretnega tipa baterije in dodatkov (kemije v bateriji). Vsekakor pa sem do sedaj zasledil kar precej člankov kjer odsvetujejo dnevno 100% polnjenje baterije zaradi občutnega zmanjšanja življenjske dobe.
Seveda pa so dejansko prevoženi kilometri odvisni tudi od temperatur in tokov skozi baterijo. Višje temperature in večji tokovi bodo povzročili dodatno zmanjšanje prevoženih km v zadnjem stolpcu.
Potrebno je tudi vzeti v upoštev, da je dejansko število ciklov odvisno tudi od konkretnega tipa baterije in dodatkov (kemije v bateriji). Vsekakor pa sem do sedaj zasledil kar precej člankov kjer odsvetujejo dnevno 100% polnjenje baterije zaradi občutnega zmanjšanja življenjske dobe.
Zadnjič spremenil crunchy, dne 28 Okt 2018, 14:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Seveda jasno je da to je samo teoretična tabela dejavnikov je polno . . . je pa neko vodilo.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Kljub temu pa bi bilo koristno popraviti tvojo tabelo, če si jo že objavil.Denis_ napisal/-a:Seveda jasno je da to je samo teoretična tabela dejavnikov je polno . . . je pa neko vodilo.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Sem računal na 20 do 80 cikel, pa bom izgleda rajši 10 do 70. Oziroma večino dni bi šlo celo 40 do 60.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Kako veste da je cikel mišljeno vedno 100%? Kaj pa če polnitev 10-70 je v bistvu že en cikel, potem prevozim 60% polne poti v primerjavi s polnitvijo 0-100%, kar pomeni da moram 5500 ciklov pomnožiti z 0.6 in dobim ekvivalent 3.300 ciklov glede na 100% polnjenja? To bi se mi zdelo veliko bolj realno.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
6000 ciklov po 365 dni, če to delaš vsak dan je to skoraj 16,5 let oziroma 198 mesecev, da bo še bolj dramatično.
Ali še drugače. Tecimo da IONIQ lahko naredi max 200km v zimskih razmerah in če ga nekdo vedno polni 20% - 70% torej izkoristiš 50% baterije je to 100km. Do the math. 100km x 6.000 ciklov je OGROMNO KILOMETROV. Mislim, da ga ni junaka tukaj, ki jih bo toliko prevozil z enim EV-jem. Lahko se motim ampak vseeno je treba gledati realno na zadeve in ne samo iz teoretičnega vidika.
Mislim, da se bom že po 3.000 ciklih naveličal avta in če ga bom imel nekje max 10 let kot planiram (ali pa že prej zamenjal za večjo baterijo ali celo drug EV - KONO?) bo baterija sigurno zdržala.
Kot sem že zgoraj omenil, čas bo pokazal svoje.
Ali še drugače. Tecimo da IONIQ lahko naredi max 200km v zimskih razmerah in če ga nekdo vedno polni 20% - 70% torej izkoristiš 50% baterije je to 100km. Do the math. 100km x 6.000 ciklov je OGROMNO KILOMETROV. Mislim, da ga ni junaka tukaj, ki jih bo toliko prevozil z enim EV-jem. Lahko se motim ampak vseeno je treba gledati realno na zadeve in ne samo iz teoretičnega vidika.
Mislim, da se bom že po 3.000 ciklih naveličal avta in če ga bom imel nekje max 10 let kot planiram (ali pa že prej zamenjal za večjo baterijo ali celo drug EV - KONO?) bo baterija sigurno zdržala.
Kot sem že zgoraj omenil, čas bo pokazal svoje.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
To če bi hotel popravljati tabelo bi moral vsedeti tudi za vsak avto ko je popolnoma napolnjen dejansko lahko ni 100% zato mora vsak za svoj avto vedet koliko voltaže je ko je "100%" napolnjen.crunchy napisal/-a:Kljub temu pa bi bilo koristno popraviti tvojo tabelo, če si jo že objavil.Denis_ napisal/-a:Seveda jasno je da to je samo teoretična tabela dejavnikov je polno . . . je pa neko vodilo.
Hotel sem samo glede na napisano v članku pretvoriti v km koliko kilometrov pričakovati glede na način polnjenja.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Težek lajf mate. Napolnim ko je prazna oz. ko rabim. Doma polnim na 100, ker najbrž nimam možnosti da bi nastavil na 80. Ko bo baterija stara 8 let kolikor ima garancije bom za avto itak dobil six pack, ajde mogoče dva Življenje je prekratko, da bi se zajebaval s cikli.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Ja,tudi mene je presenetila ta razlika med 20-80 in 10-70,zanimivo je,da je za trajnost baterije bolje,če jo malo bolj izpraznimo,kot preveč napolnimo...s tako veliko baterijo,kot jo ima Kona,bi se dalo čisto solidno vsakodnevno balansirati med 40 in 60% napolnjenosti (100 km uporabnega dosega),pa imaš praktično večno baterijo...CRF napisal/-a:Sem računal na 20 do 80 cikel, pa bom izgleda rajši 10 do 70. Oziroma večino dni bi šlo celo 40 do 60.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Da ne bodo nekateri narobe razumeli mojega pisanja. Odlično je da pišete o načinu polnjenja baterije, ki vpliva na njeno življenjsko dobo. Tako se bomo nestrokovnjaki tudi kaj naučili.
Vedeti je pa treba da je tukaj kar nekaj uporabnikov portala, ki iščejo informacije in se odločajo o naslednjem nakupu avta ter potem lahko dobijo napačno predstavo o EV.
Zato mislim, da je treba ob določenih trditvah zapisati tudi kaj življenjskega in ne samo laboratorijsko pravilnega.
Vedeti je pa treba da je tukaj kar nekaj uporabnikov portala, ki iščejo informacije in se odločajo o naslednjem nakupu avta ter potem lahko dobijo napačno predstavo o EV.
Zato mislim, da je treba ob določenih trditvah zapisati tudi kaj življenjskega in ne samo laboratorijsko pravilnega.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Nekaj na to temo:
https://www.youtube.com/watch?v=TH55bK3joTk
Veliko zanimivih komentarjev spodaj pod videom...
https://www.youtube.com/watch?v=TH55bK3joTk
Veliko zanimivih komentarjev spodaj pod videom...
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Vendar v sedanjem stanju tabela ni primerna niti za tvoje vozilo. Raje popravi tako, kot sem napisal, da ne bo kdo dobil vtisa, da je najoptimalnejše polnjenje med 0% in 70%.Denis_ napisal/-a:To če bi hotel popravljati tabelo bi moral vsedeti tudi za vsak avto ko je popolnoma napolnjen dejansko lahko ni 100% zato mora vsak za svoj avto vedet koliko voltaže je ko je "100%" napolnjen.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Veliko zanimivega... Na kratko pa.... Ni se treba preveč sekirat. Avti imajo že tako buffer zgoraj in spodaj, tako da glede 0% in 100% se ni treba sekirat.
Potem je temperatura: V našem podnebju večinoma ni težav. Sredi poletja pač ne pustit avta na 100% SOC sredi sonca ali polnit s 50kW če nima hlajenja baterij.
Cikli: šteje samo 100% cikel. Idealno je polnit vsak dan okrog 50% SOC.(40-60, 30-70, 20-80)
Hitro polnjenje: Pri baterijah nad 40kWh sploh ni noben faktor. To je dober 1C, kar je OK za vse baterije.
Potem je temperatura: V našem podnebju večinoma ni težav. Sredi poletja pač ne pustit avta na 100% SOC sredi sonca ali polnit s 50kW če nima hlajenja baterij.
Cikli: šteje samo 100% cikel. Idealno je polnit vsak dan okrog 50% SOC.(40-60, 30-70, 20-80)
Hitro polnjenje: Pri baterijah nad 40kWh sploh ni noben faktor. To je dober 1C, kar je OK za vse baterije.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Me prav zanima, če se je kdo za svojega turbodizla pozanimal o obratih turbine, polnilnem tlaku, optimali temperaturi izgorevanja, odmiku ventilov na mikron in milisekundo natančno, pri kateri temperaturi olja lahko dvigneš obrate nad 1500 - aja, pa OBD vgraditi, ki bo prikazoval vse te podatke!
Eno je tehnična radovednost, drugo je pa paranoja pred neznanim. Pa še potencialne kandidate za vstop v EV svet strašite namesto, da bi jim dali vedeti, da je EV za uporabo in vzdrževanje za biciklom najenostavnejše prevozno sredstvo!
Eno je tehnična radovednost, drugo je pa paranoja pred neznanim. Pa še potencialne kandidate za vstop v EV svet strašite namesto, da bi jim dali vedeti, da je EV za uporabo in vzdrževanje za biciklom najenostavnejše prevozno sredstvo!
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Če imaš denar, kar izvoli zamenjati turbino ali batne obročke po 100000 km. Tisti, ki pa pazi na svoje ICE vozilo pa o tem ne bo premišljeval tudi po prevoženih 300000 km. Vsakemu svoje.BoBa napisal/-a:Me prav zanima, če se je kdo za svojega turbodizla pozanimal o obratih turbine, polnilnem tlaku, optimali temperaturi izgorevanja, odmiku ventilov na mikron in milisekundo natančno, pri kateri temperaturi olja lahko dvigneš obrate nad 1500 - aja, pa OBD vgraditi, ki bo prikazoval vse te podatke!
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek